AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Novo ciclo de debates sobre a crise capitalista. BASENAME: novo-ciclo-de-debates-sobre-a-crise-capitalista DATE: Tue, 22 Jan 2013 17:21:32 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Organizamos junto ao grupo de estudos do centro social Mádia Leva! de Lugo um novo ciclo de debates sobre a crise capitalista. Esta sexta-feira, dia 25 será a apresentaçom do ciclo começando às 21h30 no centro social lucense. (Rua Serra de Ancares, 18)
Neste ciclo continuaremos cos debates quinzenais em base a programaçom e textos escolhidos e estará dividido em dous blocos. O primeiro deles será "A crise do dinheiro" no primeiro trimestre de ano e o segundo "Em lembrança de Robert Kurz (1943-2012)" que ocupará o segundo trimestre. A relaçom entre ambas partes basea-se no facto de ser "a crítica do dinheiro" um dos temas característicos do projecto de "crítica do valor" representado por Kurz. Além disso,nesta segunda parte, fará-se um repasso sobre a repercussom do Kurz na Galiza.

A CRISE II (semestral)

Segundo Trimestre: Crise do dinheiro
Terceiro Trimestre: Em lembrança de Robert Kurz (1943-2012)

LIMIAR

1ª Sessom (25 Janeiro): Introduçom ao curso

? Grupo de Estudos Mádia Leva, Crítica do dinheiro: Revisitamos o tema da crise e homenageamos a Robert Kurz
? Escola Popular Galega, Recessom ou Colapso? A questom da crise nos Marxismos. Selecçom de excertos.

PRIMEIRO TRIMESTRE. A CRISE DO DINHEIRO

2ª Sessom (8 Fevereiro): O que é, hoje, o dinheiro? (i).
? Video 1: Money as debt. Filme produzido por Paul Grignon (2006)
? Texto 1: MARTENSON, C. The Crash Course (2008) Capítulos 6, 7 e 8
3ª Sessom (22 Fevereiro): O que é, hoje, o dinheiro? (ii)
? Texto 2: NICHOLS, D.M; GONCZY, A.M.L. Os modernos mecanismos do dinheiro. Federal Reserve Bank of Chicago.
? Documento 1: As circulares de Caixanova, sobre acçons preferenciais (preferentes), aparecidas na imprensa.
4ª Sessom (8 Março) : O dinheiro como forma do valor e como signo
? Texto 3: MARTÍNEZ MARZOA, F. «Sobre o Capítulo Primeiro de O Capital»; págs. 26-31. Em Ensaios Marxistas. Edicións du rueiro. Corunha, 1978.
? Texto 4: MARX, O capital. Livro Primeiro, Secçom Primeira, Capítulo II e Capítulo III.2.c)
5ª Sessom (22 Março): A crítica actual do dinheiro
? Texto 5: JAPPE, A. «O dinheiro está-se tornando obsoleto?» (2011)
6ª Sessom (5 Abril): O dinheiro e a crise da dívida
? Video 2: Compreender a dívida pública em poucos minutos.
? Texto 6: ORTLIEB, C.P. «Espiral descendente» (2012)

SEGUNDO TRIMESTRE. HOMENAGEM A ROBERT KURZ

7ª Sessom (19 Abril): Crise do dinheiro como crise do valor
? Texto 7: Entrevista a Robert Kurz para a revista on-line telepolis (2010)
8ª Sessom (3 Maio): Kurz na Galiza
? Texto 8: Excertos dos textos de Robert Kurz publicados no portal galizalivre.org (2008)
? Texto 9: Excertos do livro Manifesto contra o traballo, do Grupo Krisis, e traduzido por Alba Vinhas e Ángela Tajes.
9ª Sessom (31 Maio): Lembrança e debate sobre Kurz
? Texto 10: BÖTCHER, H. «Elógio a Robert Kurz» (2012)
? Palestra-debate (pendentes de confirmar os palestristas)

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Cursos no C.S. Arredista. BASENAME: cursos-no-c-s-arredista DATE: Tue, 20 Nov 2012 17:43:16 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Informamos dos cursos que organiza a Escola Popular Galega em colaboraçom co CS Arredista de Compostela:
-AUTO-DEFESA PESSOAL PARA MULHERES
-GÊNERO E ATIVISMO SOCIAL
-CINEMA POLÍTICO
-INICIAÇOM A GAITA
-TAMBORIL
-INICIAÇOM À PANDEIRETA
Mais informaçom aquí

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: COMUNICADO DA EPG EM RELAÇOM COM AS DETENÇONS DE MILITANTES INDEPENDENTISTAS BASENAME: comunicado-da-epg-em-relacom-com-as-detencons-de-militantes-independentistas-1 DATE: Sat, 03 Dec 2011 18:23:45 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Escola Popular Galega, ante os gravíssimos e criminossos feitos acontecidos nos últimos dias em relaçom com a detençom de seis militantes independentistas galegas e galegos, quer manifestar o seguinte:

A nossa entidade manifesta o seu apoio incondicional e solidário com as seis pessoas detidas nas que reconhece um claro exemplo de dignidade, rebeldia e compromisso com o nosso país. Antom, María, Jessi, Cata, Edu e Teto, som para nós companheiras e companheiros das e dos que nos sentimos especialmente orgulhosas e orgulhosos.

Estas militantes independentistas tenhem participado ou amosado, como docentes, associadas e alunas, a súa colaboraçom desinteressada com o projecto da EPG. Este facto nom é mais que umha simples mostra da quantidade de projectos sociais, culturais, políticos e comunitários nos que tenhem participado ao longo de muitos anos as nossas companheiras e companheiros. É por causa disso que reconhecemos nelas pessoas imprecisdíveis para o avance da causa nacional galega e a luita pola independência da nossa pátria.

Denunciamos a infame e criminossa operaçom mediática-policial despregada estes dias contra as nossas companheiras e companheiros, contra os centros sociais e contra o conjunto do independentismo galego. Dita operaçom desenvolve-se com total impunidade e com demostraçons de autêntica delinquência policial com o objectivo de criar um estado de terror policial. Aliás, denunciamos a nojenta e vergonhenta colaboraçom dos médios de comunicaçom pro-guvernamentais, os quales nom duvidam em apresentar-se como declarados inimigos do nosso movimento.

Ante as condiçons nas que se produz a detençom das nossas companheiras e companheiros, amosamos a nossa preocupaçom pola súa integridade física e psicológica e sumámo-nos á alerta manifestada nestes días por outras organizaçons no sentido de que se estém produzindo maus tratos, violência e qualquer outro trato vejatório contra as detidas e os detidos.

Temos claras a finalidade política desta operaçom policial que nom é outra que intentar a aniquilaçom do movimento independentista galego e a atemorizaçom das súas e dos seus militantes. Porém, consideramos que ao longo da súa historia o nosso movimento deu avondosas mostras da súa combatividade, resistência, organizaçom e compromisso com a Galiza. É por isso que proclamamos alto e claro que nunca acabarám com nós.

A Escola Popular Galega quer amosar todo o seu carinho com as companheiras e companheiros detidas e detidos, com as súas familias e com as súas amigas e amigos. Nestes duros momentos queremos fazer extensível este sentimento a todas e todos os militantes independentistas, especialmente ás irmás e irmaos que seguem combatendo na cárcere, no exílio ou na clandestinidade.

? Mais alá das palavras o velho facho da resistência galega continua aceso e segue a pasar de mao em mao, de geraçom em geraçom?

----- COMMENT: AUTHOR: Ernesto Vázquez Souza [Visitante] DATE: Wed, 07 Dec 2011 21:57:08 +0000 URL:

A minha Solidariedade, o meu estuporamento, a minha indignação e uma fortíssima aperta…

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Organizamos I Encontro de Iniciativas Comunitárias Galegas BASENAME: organizamos-i-encontro-de-iniciativas-comunitarias-galegas DATE: Thu, 10 Nov 2011 11:17:08 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O vindouro 19 de novembro celebrará-se, com a colaboraçom do CS Revira de Ponte Vedra, um I Encontro de Iniciativas Comunitárias Galegas. Pretende ser umha jornada de conhecimento mútuo e formaçom de todos (ou de boa parte de) esses projetos soberanistas de orientaçom social que nascêrom nos últimos dez anos: centros sociais, centros de ensino, meios de comunicaçom, iniciativas de tempo livre e desporto, de economia popular...
A EPG chamou em regime de autoconvocatória a dúzias de coletivos com umha orde do dia aberta, fundamentalmente centrada em avaliar os logros e as dificuldades (humanas e materiais) que caracterizam projetos como os nossos, mui apoiados no voluntarismo e na ética do esforço, mas lastrados pola falta de meios, as duplas e triplas militáncias, a repressom ou o desprezo institucional...
A sessom de debate começará às 16h00 no CS Revira e rematará com umha ceia de confraternizaçom.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: A vindoura sessom de história da Galiza em Lugo será o 18 de novembro BASENAME: a-vindoura-sessom-de-historia-da-galiza-em-lugo-sera-o-18-de-novembro DATE: Thu, 10 Nov 2011 11:11:19 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Com motivo da celebraçom do magusto dos centros sociais da cidade, a sessom formativa em história da Galiza, que co-organizamos com o Grupo de Estudos Mádia leva, adia-se para a sexta feira 18 de novembro, à hora habitual. Às 22h00 daremos começo a um debate sobre o tránsito da Idade Antiga à Idade Média galegas, com especial atençom ao priscilianismo e o Reino Suevo. Como é habitual, cada ponente preparará uns textos decididos com antecedência, que logo se porám em comum e submeterám-se ao debate.
A intençom da iniciativa é rematar publicando, em livro ou em brochura, as conclusons que tiremos deste debate historiográfico e militante.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Obradoiro de Teatro da Oprimida no local da EPG BASENAME: obradoiro-de-teatro-da-oprimida-no-local-da-epg DATE: Tue, 18 Oct 2011 11:21:29 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Desde a Cooperativa de Consumo Consciente de Árbore e a Asociación Ecoloxista Verdegaia, convidámos-vos a participar no Obradoiro de Teatro da Oprimida que terá lugar no dia 20 de Outubro das 17.30h ás 21.30h da tarde no local da Escola Popular Galega na rúa Real 12 da zona velha.

Que é o Teatro da Oprimida?

O Teatro da Oprimido começa nos anos 60 no Brasil impulsado principalmente polo dramaturgo, director e teórico de teatro Augusto Boal, nascido em Rio de Janeiro em 1931. Num contexto histórico de repressom política, Boal buscou sempre loitar contra todas as formas de opressom, desenvolvendo a sua luita a favor das exploradas e oprimidas a través dum teatro de fasquia política, libertaria e transformadora.
Trata-se dumha forma de Teatro, entre tantas outras, no entanto, diferéncia-se por asumir que todas somos actores e actrices e que o público debe ser o protagonista da acçom teatral, o que lhe outorga um carácter extremadamente inovador, criativo e, especialmente, democrático e participativo.

Cales som os obxectivos?

Com este obradoiro de introduçom ao Teatro da/o Oprimida/o pretende-se conhecer algúns conceptos básicos desta metodologia e experimentar algúns exercicios de desmecanizaçom do corpo e da mente. Poderemos explorar a criatividade e a imaginaçom como ferramenta de transformaçom social; partilhar e debater problemas sociais e opressons vividas, bem como as suas causas e consequências e potenciais soluçons; e desta forma aprofundar a capacidade de acçom colectiva e cooperativa e capacitar para umha cidadania transformadora.

Estrutura do Obradoiro:
1ª parte ? 30 minutos
· Boas-vindas e Apresentaçons das pessoas e da Oficina
· Exercícios Vitamina/Quebra-gelo e de Construçom de Grupo
2ª parte ? 1 hora 30 minutos
· O que é o Teatro do Oprimida: história, conceitos e práticas
· Exercícios de desmecanizaçom do corpo e mente
· Teatro Imaxen: experimentar algunhas técnicas
3ª parte ? 2 horas
· Teatro Fórum ? situaçoes de opressão: partilha e debate através das técnicas do Teatro Fórum
· Avaliaçom, Palavras Finais e Despedidas

As pessoas interesadas podem contactar no correio de vigo@verdegaia.org ou no telefono 661240605

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Publicamos programa do primeiro trimestre do curso BASENAME: publicamos-programa-do-primeiro-trimestre-do-curso DATE: Mon, 03 Oct 2011 21:31:25 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Depois da etapa preparatória do verao, já temos pronto o programa formativo deste primeiro trimestre. Depois de dous cursos de experiência, privilegiamos umha nova focagem: organizamos umha cantidade menor de cursos, dando peso àqueles que foram melhor recebidos noutras ediçons, e brindando-nos sempre a organizar aquelas sessons que os centros sociais nos solicitam. Velaí a oferta formativa deste outono, que possivelmente for enriquecida se chegam novas petiçons de coletivos sociais.

-Co-organizado com o Grupo de Estudos Mádia leva.
Cada quinze dias até Natal, a partir da sexta 30 de Setembro, 21h00.
'Aproximaçom a alguns aspectos da história da Galiza'. A diferença de outros anos, a docência será coletiva: cada umha das pessoas assistentes prepararám leituras previamente acordadas, que logo serám postas em comum. O mês de outubro será adicado à pré-história, e especialmente ao debate do celtismo.

-Quarta feira 16 de novembro, Associaçom de Vizinh@s de Esteiro (Ferrol) , 20h00.
Apresentaçom do livro 'Palavras sem maiúsculas. Experiências militantes na Galiza'(1970-2005), VVAA. A cargo dum dos autores.

-Sábado 19 de novembro, centro social Revira (Ponte Vedra), 10h00: 'Marxismo e movimento galego. Pensamento e experiências históricas'. A cargo de membros da EPG.

-Quarta feira 14 de dezembro, CS Mádia leva, 20h00:
'Alternativa revolucionária ou escapismo? O decrescimento a debate'. Com representantes da EPG e do coletivo decrescentista 'Véspera de Nada' (por confirmar).

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Editamos dous novos livros aproveitando a celebraçom do Dia da Pátria BASENAME: editamos-dous-novos-livros-aproveitando-a-celebracom-do-dia-da-patria DATE: Wed, 27 Jul 2011 18:04:08 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A EPG aproveitou o nosso dia grande para achegar ao público interessado duas novas propostas de pensamento e acçom, editadas no já clássico formato com que sairam do prelo outras obras recentes.
Nesta ocasiom, vários membros da EPG redigírom o livro 'Arredismo e tradiçom. O campesinado galego face a modernizaçom'. A obra, de intençom divulgativa, pretende oferecer à militáncia, sobretodo mais nova, um retrato da sociedade tradicional galega e do seu enfrentamento secular com o poder estatal, intervindo de cheio no debate sobre o futuro rural.
De autoria coletiva é a obra 'Palavras sem maiúsculas. Experiências militantes na Galiza (1970-2005)', que reune um total de treze tertúlias mantidas polo Grupo de Estudos 'A Fouce' com mais dumha dúzia de ativistas de distintas épocas. Polas conversas desfila a história contemporánea do nosso país contada por militantes obreiros, feministas, estudantis, repressaliados, ocupas, músicos combativos, siareiros ou antimilitaristas.
A acolhida de ambas obras nos postos de material do Dia da Pátria foi mais que boa, nomeadamente no caso do livro 'Palavras sem maiúsculas'.
Quem quiger conseguir estes livros antes de começarmos, no curso vindouro, um ciclo de apresentaçons, pode fazer as suas encomendas a escolapopularnacional@gmail.com.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Seminário de história do movimento galego no CS O Pinche BASENAME: seminario-de-historia-do-movimento-galego-no-cs-o-pinche DATE: Mon, 11 Jul 2011 10:58:57 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Em colaboraçom com o centro social ourensano, a EPG organiza umha nova sessom de história do movimento galego, a cargo dum membro da nossa entidade. Será na vindoura sexta feira 15 de julho, a partir das 20h00 do serám. Os e as companheiras do centro social organizam umha merenda de convívio para depois da atividade.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Projetamos video da palestra 'Crises no capitalismo', de Sérgio Lessa BASENAME: projetamos-video-da-palestra-crises-no-capitalismo-de-sergio-lessa DATE: Thu, 30 Jun 2011 16:08:05 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Será na vindoura sexta feira dia 1, a partir das 21h30, em colaboraçom com o Grupo de Estudos do Mádia leva, no centro social do mesmo nome. Imos fechando o curso com mais reflexons sobre a crise capitalista em andamento, tema estrela das nossas últimas sessons.
A projeçom acompanhará-se dumha ceia no próprio centro social.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Organizamos debate sobre decrescimento e pico do petróleo em colaboraçom com o CS Aturuxo BASENAME: organizamos-debate-sobre-decrescimento-e-pico-do-petroleo-em-colaboracom-com-o-cs-aturuxo DATE: Sat, 18 Jun 2011 11:58:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Graças à colaboraçom das companheiras e companheiros do CS Aturuxo, levamos o debate sobre o decrescimento à comarca do Barbança.
Será na vindoura sexta feira 24 de Junho, a partir das 20h30, no local social boirense. Participarám Manuel Casal Lodeiro, representando o colectivo 'Véspera de Nada', Vítor Batalháns, do Ateneu Proletário Galego, e um representante da própria EPG. Com o título 'Alternativa revolucionária ou escapismo?' analisarám-se potenciais e carências da proposta decrescentista.
O CS Aturuxo organizará umha ceia para as pessoas participantes.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Projetamos o documentário 'Crash course' na vindoura sexta feira no CS Mádia leva BASENAME: projetamos-o-documentario-crash-course-na-vindoura-sexta-feira-no-cs-madia-leva DATE: Tue, 07 Jun 2011 22:11:36 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Neste final de curso, os estudos sobre a crise, com especial atençom ao colapso energético, venhem em formato audiovisual. Na vindoura sexta feira 10, projetaremos o documentário 'Crash course', umha aproximaçom académica e com certa carga crítica (que nom revolucionária) ao colapso financeiro. A certa mornura da posiçom deve-se ao facto de ser o seu autor Chris Matenson, um professor universitário norteamericano. Porém, este académico tivo a capacidade de sintetizar em três horas de filmaçom os principais riscos da decadência capitalista que andamos.
Nesta sessom veremos apenas a primeira hora do documentário.
A sessom começará com a habitual ceia de convívio às 21h30.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: O decrescimento a debate no bairro ferrolao de Esteiro BASENAME: o-decrescimento-a-debate-no-bairro-ferrolao-de-esteiro DATE: Sun, 05 Jun 2011 13:45:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Continuamos no nosso ciclo de debate sobre o movimento decrescentista. Nesta ocasiom em Ferrol, e em colaboraçom com a Associaçom Vicinal de Esteiro. Juntamos numha mesa redonda diferentes posiçons sobre o colapso ambiental: a do Sindicato Labrego Galego, que estará representado por Isabel Vilalva; a de Uniom Libertária, pola que falará Manolo Rei; a da CIG, pola que falará X.M. Díaz; e a de X.R. Doldán, professor da USC e especialista no 'peak oil'.
A palestra será na quarta feira 8 às 20h30 horas, no local da Associaçom Vicinal de Esteiro.

----- COMMENT: AUTHOR: Véspera de Nada [Visitante] DATE: Fri, 17 Jun 2011 18:57:11 +0000 URL: http://vesperadenada.org

Tedes o PDF coa presentación que levaba Xoán Doldán, no noso web en http://vesperadenada.org/pdf-e-video-sobre-o-teito-do-petroleo/

Saúdos.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Apresentaçom dos livros de Ramón Fernández Durán no local da EPG BASENAME: apresentacom-dos-livros-de-ramon-fernandez-duran-no-local-da-epg DATE: Fri, 03 Jun 2011 12:34:14 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Na próxima quarta feira (8 de junho) às 19.30h, Verdegaia organiza na Escola Popular Galega (Rúa Real nº 12, Zona Velha de Vigo) a apresentaçom dos últimos livros de Ramón Fernández Durán, recentemente falecido, sobre o colapso do sistema capitalista e os limites biofísicos que restringem a sua lógica expansionista:

?La Quiebra del Capitalismo Global: 2000-2030? e ?El Antropoceno".

Para a apresentaçom dos livros e o debate posterior contaremos com dous grandes amigos seus: Manolo Sáez de Baladre e Tom Kucharz de Ecologistas en Acción.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Projetamos documentário 'Colapso' no Mádia leva BASENAME: projetamos-documentario-colapso-no-madia-leva DATE: Wed, 01 Jun 2011 15:52:21 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Para continuarmos com o debate sobre a crise energética em andamento, co-organizamos com o Grupo de Estudos 'Mádia leva' a projeçom do documentário 'Colapso', que aborda as consequências do 'peak oil' nas vindouras décadas. Como sempre, a sessom será depois da ceia, que começa às 21h00.

A seguir colamos umha sinopse do filme para as pessoas que nom tiverem dados sobre o mesmo:
'Conheça Michael Ruppert, um estadunidense diferente. Ex-policial de Los Angeles que virou jornalista independente, ele previu a atual crise económica no seu folheto informativo, "From the Wilderness", numa altura em que a maioria dos analistas em Wall Street e em Washington estavam ainda em negação. O realizador Chris Smith já mostrara afinidade para com pessoas contra-corrente em filmes como "American Movie" e "The Yes Men". Em "Colapso", ele afasta-se estilisticamente dos seus anteriores trabalhos ao entrevistar Ruppert num formato que nos recorda o trabalho de Errol Morris e de Spalding Gray.
Sentado numa sala que mais parece um bunker, Ruppert relata a sua carreira como pensador radical e fala da crise que vê estar para chegar. Baseia-se nas mesmas notícias e informações disponíveis a qualquer internauta, mas usa uma interpretação muito própria. Ele está especialmente apaixonado sobre o tema do pico do petróleo, a preocupação salientada por cientistas desde a década de 1970, de que eventualmente o mundo irá ficar sem combustíveis fósseis.

Enquanto outros especialistas debatem este assunto de forma moderada, Ruppert não se detém a soar o alarme, apresentando um futuro apocalíptico. Ouvindo o seu fluir de opiniões, é provável que o espectador questione parte da retórica como paranoia ou ilusão, e que fique balançando sobre o que pensar sobre tal extremismo. Smith deixa os espectadores formarem os seus próprios julgamentos.

"Colapso" serve também como retrato de um solitário. Com o passar dos anos, Ruppert manteve-se fiel ao que acredita apesar de feroz oposição. Ele descreve candidamente os sacrifícios e motivações da sua vida. Enquanto outros observadores analisam detalhes da crise econômica, Ruppert vê-a como um sintoma de nada mais do que o colapso da própria civilização industrializada.'

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Debate sobre decrescimento na sexta feira 27 em Compostela BASENAME: debate-sobre-decrescimento-na-sexta-feira-27-em-compostela DATE: Wed, 25 May 2011 09:13:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Nesta ocasiom, o debate sobre decrescimento celebra-se em Compostela, no CS Arredista. Um membro do Ateneu Proletário Galego e um representante da própria EPG avaliarám as teses e as realizaçons práticas deste movimento social.
A sessom é aberta e estava agendada para as 20h30. Porém, ao coincidir na mesma hora que a concentraçom que Ceivar realiza a sexta feira de cada mês à mesma hora, decidimos adiar o seminário até as 21h00.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Grupode estudos de Lugo centrará-se nesta sexta feira na discussom da crise energética BASENAME: grupode-estudos-de-lugo-centrara-se-nesta-sexta-feira-na-discussom-da-crise-energetica DATE: Mon, 09 May 2011 10:55:18 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Trás termos rematada a primeira parte da crise capitalista na Galiza, o Grupo de Estudos Mádia Leva, em colaboraçom com a EPG, alternará os conteúdos dos debates nas sextas feiras cada quinze dias.
Na vindoura, dia 13 de maio, abordaremos umha questom já tocada em debates noutras comarcas do país: a trascendência da crise energética e a pertinência de aquelas teses que vincam no esgotamento dos combustíveis fóssiles.
Ante a impossibilidade, por enquanto, de garantirmos a presença dos conferenciantes especialistas no tema, projetaremos o documentário 'Colapso', protagonizado polo investigador estadounidense Michael Ruppert. O trabalho está legendado em galego e tem umha focagem eminentemente didática. Trás a projeçom realizará-se um colóquio sobre os seus conteúdos.
Antes do debate teremos a ceia habitual, que custa 5 euros para trabalhadores/as e 2 euros para pessoas no desemprego.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Actividades de educaçom ambiental no local da EPG BASENAME: actividades-de-educacom-ambiental-no-local-da-epg DATE: Wed, 04 May 2011 17:18:12 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Este sábado 7 de maio a organizaçom ecologista Verdegaia pom em andamento a primeira das JORNADAS DE EDUCAÇOM AMBIENTAL PARA CATIVAS/OS.

O programa e a informaçom correspondente para esta primeira jornada é a seguinte:

1º jornada: reutilizaçom de materiais de refugalho para argalhar animais, xoguetes, cousos...

Lugar: local da Escola Popular Galega, rúa Real nº 12, baixo. Vigo.

Data: sábado 7 de maio.

Horario: de 11:00 a 13:30 h.

Conselhos:

? As fichas de inscriçom poderám enviar-se por correio electrónico ou cubrir-se no próprio dia da

actividade, sempre que fiquem praças livres. O límite máximo de pessoas inscritas para esta

actividade será de 15.

? Trazer quanto material de refugalho poida haver pola casa de cada quem, remexer bem dentro da

cuncha a ver que sae: botes de suavizante para facer golfinhos ou elefantes; bolsas plásticas

para as medusas; cartóns de guardar os ovos para as flores ou para un ratinho; caixas de zapatos,

retelhos de tea ou copos de iogurte para o que se nos ocorra; e todo aquelo que a natureza nom

precise e poida ser reutilizado dándo-lhe umha nova vida no canto de tira-lo ao lixo.

? Vestir roupa cómoda para estar polo chao, como debe ser.

? Vir com bom humor e vontade de trabalho em equipo.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Horários de apertura da biblioteca popular da EPG para maio BASENAME: horarios-de-apertura-da-biblioteca-popular-da-epg-para-maio DATE: Wed, 04 May 2011 17:09:22 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Para o mes de maio a biblioteca popular da EPG abrirá com caracter geral as terças, as quintas e os sábados, com excepçom da terça 17 e do sábado 21.

O horário de apertura é de 19:00 a 21:00 nas terças e quintas e de 18:30 a 21:00 nos sábados.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Publicamos calendário completo de cursos do 3º trimestre BASENAME: publicamos-calendario-completo-de-cursos-do-3o-trimestre DATE: Mon, 02 May 2011 11:40:31 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Remata o curso, e na EPG concluimos a temporada com um programa formativo mais modesto que os anteriores, dado o pouco tempo que temos antes do verao. Centramos a nossa proposta destes meses no debate sobre o decrescimento e em novas achegas à questom organizativa e informática. Desde aqui agradecemos a todos os centros sociais e coletivos que solicitam os nossos serviços e oferecem amavelmente os seus locais.
Eis o calendário de atividades:

-Desde o 29 de abril, cada quinze dias, Grupo de Estudos em Lugo: a crise capitalista na Galiza; experiências militantes na Galiza (dous blocos).

-6 de Maio, 20h30, cs Arredista em Compostela: 'Assemblearismo, organizaçom e dinámicas de grupo'. ( A cargo de membros da EPG). Inscriçom: escolapopularhistoria@gmail.com

-27 de Maio, 20h30, cs Arredista em Compostela, 'Alternativa revolucionária ou escapismo? O decrescimento a debate'. Inscriçom: escolapopularhistoria@gmail.com

-Junho, Ferrol, (data concreta sem determinar), mesa redonda com organizaçons sociais e políticas: 'Alternativa revolucionária ou escapismo? O decrescimento a debate'. Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com.

-24 de Junho, CS Aturuxo, Boiro. 'Alternativa revolucionária ou escapismo? O decrescimento a debate'. Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com.

-Sábado 4 de Julho, desde as 10h00, Ourense, CS Sem um Cam: 'Controlo social e segurança informática' (a cargo de Miguel Garcia, militante independendentista). Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: COMEÇAMOS CICLO DE DEBATES COM PARTIDÁRIOS E DETRATORES DO 'DECRESCIMENTO' BASENAME: comecamos-ciclo-de-debates-com-partidarios-e-detratores-do-decrescimento DATE: Mon, 04 Apr 2011 15:50:28 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O movimento decrescentista, recentemente extendido pola Europa, está a derramar tinta nos ambientes ativistas. Tem concitado por sua volta os apoios de muitas pessoas que querem rebater os dogmas desarrolhistas de esquerdas; tem, também, suscitado a oposiçom de organizaçons e indivíduos revolucionários que o acusam de ser um movimento escapista, que nom se planteja a tomada do poder e representa apenas a classe média.
Insatisfeitos e insatisfeitas com os debates apenas cibernéticos, decidimos trazer à centralidade dos movimentos esta questom. Iniciamos entom um ciclo de debate onde daremos voz a todos os pontos de vista, nacionais e de esquerdas, que abordem a polémica. O ciclo inicia-se no final deste segundo trimestre, e continuará no terceiro e último.
A primeira sessom celebra-se no CS Atreu, na Crunha, o 14 de abril a partir das 20h30. Contaremos com a presença de Casal Lodeiro, membro do colectivo 'Véspera de Nada', e com um representante do colectivo marxista-leninista 'A Forxa'. O debate está servido e contamos com todos e todas vós.

----- COMMENT: AUTHOR: Jaqueline Gonçalves [Visitante] DATE: Wed, 27 Apr 2011 02:20:59 +0000 URL: http://decrescimentosustentavel.blogspot.com/

Que bela iniciativa. Discussões como essas são necessárias para se rever nosso modo de vida! Temos um grande problema causado pelo crescimento desenfreado. Lutemos por nosso futuro e de nossos filhos! Se não tentarmos mudar de paradigma económico agora…. O que temos a perder é bem maior se não tentarmos….

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Horários de apertura da biblioteca popular da EPG para abril BASENAME: horarios-de-apertura-da-biblioteca-popular-da-epg-para-abril DATE: Thu, 31 Mar 2011 12:02:44 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sede CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Para o mes de abril a biblioteca popular da EPG abrirá com caracter geral as terças, as quintas e os sábados, com excepçom da terça quinta 21 e do sábado 23.

O horário de apertura é de 19:00 a 21:00 nas terças e quintas e de 18:30 a 21:00 nos sábados.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: NOVOS TEXTOS PARA O DEBATE SOBRE A CRISE NA GALIZA QUE DECORRE NO MÁDIA LEVA BASENAME: novos-textos-para-o-debate-sobre-a-crise-na-galiza-que-decorre-no-madia-leva DATE: Wed, 16 Mar 2011 11:50:54 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Nesta sexta feira 18, no centro social Mádia leva e a partir das 21h30, retomamos as tertúlias sobre a crise na Galiza.
Nesta ocasiom, disponibilizamos novos textos para avançarmos no temário: o artigo 'Alguns comentários encol dum livro de Santiago Álvarez', publicado no vozeiro 'Galicia Socialista' em março de 1977; fragmentos dos capítulos XXIV e XXV do livro I de 'O Capital', de Karl Marx; e um fragmento do livro 'Fábricas do sujeito-ontologia da subversom', de Antonio Negri. Anexamos aliás um fragmento elaborado polo Grupo de Estudos que se intitula: 'Incorporaçom do conceito de subsunçom à análise histórica do capitalismo na Galiza'.
As pessoas interessadas podem apanhar os textos no centro social. A ceia, a celebrar antes do debate, custa 5 euros para trabalhadores/as e 2 euros para desempregados/as.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: ORGANIZAMOS SEMINÁRIO DE MARXISMO EM COLABORAÇOM COM O CS REVIRA BASENAME: organizamos-seminario-de-marxismo-em-colaboracom-com-o-cs-revira DATE: Wed, 16 Mar 2011 11:49:36 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Vista a boa acolhida que está a ter o nosso seminário de marxismo -celebrado já em Ordes e Ames-, organizamos umha nova sessom no centro social Revira, em Ponte Vedra, para o sábado 19 de março a partir das 16h00. Será ministrado por Júlio Teixeiro, do Grupo de Estudos Mádia leva, e tem como título 'De que nos serve o marxismo? Apontamentos para compreendermos a crise'.
Os textos utilizados, que se repartirám na própria sessom, som os mesmos que os de anteriores ediçons.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Palestra de Manoel Santos sobre o decrescimento BASENAME: palestra-de-manoel-santos-sobre-o-decrescimento DATE: Fri, 11 Mar 2011 12:55:27 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Com o título de "Decrescimento para o câmbio social", a área de Ecologia e Medio Ambiente da Escola Popular Galega organiza umha palestra de Manoel Santos, conhecido ativista ecologista e membro da rede Galiza Nom Se Vende. A palestra decorrerá o próximo 17 de março (quinta feira) às 20h:30 horas no local naciona da EPG (Rúa Real, 12, Vigo)

----- COMMENT: AUTHOR: danielo [Visitante] DATE: Wed, 16 Mar 2011 09:43:06 +0000 URL:

a ver so o podedes gravar!

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso sobre o regionalismo e o nacionalismo conservador na Galiza BASENAME: curso-sobre-o-regionalismo-e-o-nacionalismo-conservador-na-galiza-1 DATE: Tue, 08 Mar 2011 12:22:12 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A área de História da EPG organiza um novo curso desta vez sobre o regionalismo e o nacionalismo conservador na Galiza de pós-guerra. O curso está programado para o 12 de março às 16:30 horas no CS Sem Um Cam de Ourense e será leccionado por Antóm Santos e Tiago Andelo, ambos historiadores com experiência e pratica investigadora sobre o regionalismo e o nacionalismo galego de tendência liberal-conservadora.

A primeira parte do curso será impartida por Antóm Santos e versará sobre o regionalismo franquista. Analizará as estrategias que seguirom os sobreviventes do sector conservador do Partido Galeguista (Álvaro Cunqueiro, Filgueira Valverde, etc.) que no pós-guerra buscarom acovilho e protecçom no seio do regime franquista.

A segunda parte do curso será impartida por Tiago Andelo quem disertará sobre o nacionalismo moderado e liberal-conservador na Galiza de pós-guerra. A sua análise e investigaçom céntra-se nas diferentes tentativas de erguer na Galiza umha alternativa nacionalista moderada e de centro-direita, traçando umha linha de continuidade que vai desde o sector conservador dos homes de Galaxia e de Ramóm Pinheiro até a refundaçom do Partido Galeguista em 1978 e o projecto pseudo-nacionalista da Coalición Galega liderado por Franqueira e apoiado na sua rede clientelar e caciquil.

Para anotar-se no curso há que enviar um correio de confirmaçom com nome e apelidos ao seguinte endereço: escolapopularhistoria@gmail.com

Este trámite é fundamental pois sem um número mínimo de pessoas o curso nom se fará

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Continuamos o estudo das origens do capitalismo na Galiza BASENAME: continuamos-o-estudo-das-origens-do-capitalismo-na-galiza DATE: Wed, 02 Mar 2011 12:15:05 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Na vindoura sexta dia 4, continuamos em cooperaçom com o Grupo de Estudos do CS Mádia leva a estudar as origens da crise na Galiza. Para isso está no prório centro social, a dispor das pessoas interessadas, umha nova escolma de textos. Som os seguintes:

-Fragmentos de 'Terra e progreso. Historia agraria da Galicia contemporánea', Xerais, Vigo, 2000, coordenado por Fernández Prieto.

-Fragmentos do texto de José Colino, 'Galicia y la P.A.C. Análisis de una actividad crítica: el sector lácteo'.

-Fragmentos dos 'Manuscritos' de Marx (1861-1863), concretamente o apartado intitulado 'A tecnologia do capital. Subsunçom formal e subsunçom real do processo de trabalho no processo de valorizaçom', traduzidos ao galego polo Grupo de Estudos.

A ceia tertúlia começará às 21h30, como todas as sextas. O preço é de 5 euros para trabalhadores e de 2 para paradas e estudantes.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Ampliamos horários de apertura da biblioteca popular da EPG BASENAME: ampliamos-horarios-de-apertura-da-biblioteca-popular-da-epg DATE: Tue, 01 Mar 2011 16:55:26 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A biblioteca popular da EPG amplia o seu horário de apertura ao público. Com caraćter geral abrirá todas as terças, quintas e sábados, de 19h:00 a 21:00 as terças e quintas e de 18h:30 a 21h:00 os sábados.

Os dias de apertura do mes de março serám os seguintes:

- As terças 1, 15, 22 e 29.
- As quintas 3, 10, 17 e 24.
- Sábados: 5, 12 e 19.

A terça 8 de março (martes de entroido) e o sábado 26 (Festa da Reconquista) a biblioteca nom abrirá.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso sobre o regionalismo e o nacionalismo conservador na Galiza BASENAME: curso-sobre-o-regionalismo-e-o-nacionalismo-conservador-na-galiza DATE: Mon, 28 Feb 2011 12:52:10 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A área de História da EPG organiza um novo curso desta vez sobre o regionalismo e o nacionalismo conservador na Galiza de pós-guerra. O curso está programado para o 12 de março às 16:30 horas no CS Sem Um Cam de Ourense e será leccionado por Antóm Santos e Tiago Andelo, ambos historiadores com experiência e pratica investigadora sobre o regionalismo e o nacionalismo galego de tendência liberal-conservadora.

A primeira parte do curso será impartida por Antóm Santos e versará sobre o regionalismo franquista. Analizará as estrategias que seguirom os sobreviventes do sector conservador do Partido Galeguista (Álvaro Cunqueiro, Filgueira Valverde, etc.) que no pós-guerra buscarom acovilho e protecçom no seio do regime franquista.

A segunda parte do curso será impartida por Tiago Andelo quem disertará sobre o nacionalismo moderado e liberal-conservador na Galiza de pós-guerra. A sua análise e investigaçom céntra-se nas diferentes tentativas de erguer na Galiza umha alternativa nacionalista moderada e de centro-direita, traçando umha linha de continuidade que vai desde o sector conservador dos homes de Galaxia e de Ramóm Pinheiro até a refundaçom do Partido Galeguista em 1978 e o projecto pseudo-nacionalista da Coalición Galega liderado por Franqueira e apoiado na sua rede clientelar e caciquil.

Para anotar-se no curso há que enviar um correio de confirmaçom com nome e apelidos ao seguinte endereço: escolapopularhistoria@gmail.com

Este trámite é fundamental pois sem um número mínimo de pessoas o curso nom se fará

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso de História do Nacionalismo Galego no CS Arrincadeira BASENAME: curso-de-historia-do-nacionalismo-galego-no-cs-arrincadeira DATE: Mon, 21 Feb 2011 12:59:59 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: Actividades TAGS: ----- BODY:

O próximo sábado 26 de fevereiro decorrerá um novo curso da Área de História da EPG. Desta vez será no CS Arrincadeira de Ribadávia, a partir das 19h:30 e versará sobre a história do nacionalismo galego.

O curso será impartido por Antóm Santos, historiador e membro da EPG. Para participar debes anotar-te enviando um correio a escolapopularhistoria@gmail.com; este trámite é fundamental pois sem um número mínimo de pessoas o curso nom se fai.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Adia-se seminário sobre crise e marxismo a celebrar em Ourense BASENAME: adia-se-seminario-sobre-crise-e-marxismo-a-celebrar-em-ourense DATE: Sat, 19 Feb 2011 21:30:12 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Por problemas de última hora do docente responsável deste seminário, a EPG decidiu adiar a sessom formativa sobre crise capitalista e marxismo que se ia celebrar na vindoura sexta feira 25 de Fevereiro no CS Sem um Cam de Ourense.
Em próximas datas informaremos neste blogue da nova data escolhida para a celebraçom do seminário, que seguirá o mesmo guiom do celebrado no primeiro trimestre no CS A Fouce da Amaía.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Nova sessom de debate sobre a crise capitalista na Galiza BASENAME: nova-sessom-de-debate-sobre-a-crise-capitalista-na-galiza DATE: Thu, 17 Feb 2011 12:03:02 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Continuamos as sessons de formaçom em companhia do Grupo de Estudos do CS Mádia leva. Depois de debatermos sobre o filme 'As Encrovas a céu aberto', dedicamos mais umha sessom a alguns aspectos históricos sobre a introduçom do capitalismo na nossa Terra. A tal fim, estám disponhíveis no centro social os fragmentos de Pérez Touriño e Xoán Colino sobre dependência e campesinado, publicados na década de 80 como resposta às formulaçons do atraso económico elaboradas polo nacionalismo.
A sessom será nesta sexta feira 18, e começará a partir da ceia, com um custo de 5 euros para trabalhadores e de 2 para desempregadas e estudantes. A cita é às 21h00.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: INAUGURAMOS BIBLIOTECA POPULAR DA EPG BASENAME: inauguramos-biblioteca-popular-da-epg DATE: Wed, 02 Feb 2011 18:35:20 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Depois dum longo e minucioso trabalho de clasificaçom, registo e catalogaçom que se demorou para além do inicialmente previsto, o próximo 12 de fevereiro abrirá as súas portas a Biblioteca Popular da Escola Popular Galega.

A Biblioteca Popular constitúe um dos piares centrais do projecto da EPG; enquanto projecto de educaçom popular de adultos/as, de base e auto-gerido, orientado a dotar à comunidade nacional galega de ferramentas formativas e educativas que aportem os materiais com os que construir valores, cultura e ideologia próprias à margem de Espanha e do capital, dotarmo-nos dum material bibliográfico e documental de seu é um objectivo prioritário.

É por isto que desde a EPG nom dubidamos em investir o tempo, os recursos económicos e o trabalho militante necessário para pôr em andamento a biblioteca. Para além de habilitar o local com as condiçons e o mobiliário precisso para facilitar o trabalho de leitura, consulta e investigaçom, também dotamos à biblioteca dum programa informático que permitirá umha óptima gestom dos seus recursos.

A Biblioteca Popular da EPG parte dum fundo constituido por mais de 2.000 volumes, entre os que se atopam títulos de importante valor. A dia de hoje um novo lote de 200 livros e revistas já agarda para ser registado, clasificado e catalogado, polo que presumivelmente o fondo bibliográfico seguirá medrando.

A biblioteca está organizada por volta de três grandes blocos: Livros, Revistas e textos fotocopiados e Livro infantil e juvenil. Por sua vez o bloco de livros está organizado seguindo a Clasificaçom Decimal Universal (CDU), o que permite ordena-los de modo eficaz e favoresce a sua localizaçom por parte das pessoas usuárias.

Com vocaçom inter-disciplinar, os fundos mais importantes e numerosos acham-se, porém, nas áreas de Ciências Sociais (Economia, Política, Sociologia, Direito, Teoria política, etc.) e Humanidades (História, Biografias, Literatura galega, Filologia galega e portuguesa, Sociolingüística, etc.). Entre os fundos bibliográficos mais importantes destacam os seguintes:

Umha colecçom fac-símile enquadernada dos 100 primeiros números da Revista GRIAL.
Umha colecçom fac-símile enquadernada da Revista Nós.
A Enciclopédia Galega Universal.
Dicionários e gramáticas de lingua galega e portuguesa.
Perto de 200 títulos sobre teoria e pensamento socialista, desde os clásicos (Marx, Engels, Lenine, Luxemburg, Trotski, Mao, etc.) até autores e autoras socialistas modernas.
Mais de 100 biografias, memórias ou livros de conversas com persoeiros da lingua, a cultura, a sociedade e a política galega.
Umha colecçom de 50 títulos da Biblioteca Básica da Cultura Galega.
Perto de 500 títulos de obras de poesia, teatro e romance da literatura galega.
Umha compilaçom temática dos livros mais importantes publicados sobre a catástrofe do Prestige.
Mais de 150 títulos de livros galegos para público infantil e juvenil.
Perto de 100 títulos sobre temas de história galega e de história local galega.
Perto de 50 títulos de obras de Sociolingüística de autores/as galegos/as e non galegos/as.

Para poder acceder aos fundos da biblioteca cumpre ser sócio/a da EPG, do CS Revolta ou de algumha das entidades ou organizaçons com as que a EPG tem asinado um convénio de colaboraçom. Inicialmente o horário de apertura limíta-se aos sábados de 18h:30 a 21h:00, mais está previsto alargar esse horário a outros dias da semana. Durante o horário de apertura a sala manterá as adecuadas condiçons para facilitar a leitura, consulta e investigaçom.

Ademais, a Biblioteca Popular também conta com um serviço de videoteca gerido polos/as companheiros de GZ Contrainfo. Por outra parte, também estamos trabalhando na catalogaçom do arquivo dos Movimentos políticos e sociais galegos, e tencionamos ampliar os serviços que presta o nosso local dotándo-o de internet e diversos jornais e revistas.

Para dar-lhe o valor que a ocasiom meresce, nada mais acaido que abrir as nossas portas o próximo 12 de fevereiro às 17h:30 com um acto oficial de inauguraçom no que decorrerá umha apresentaçom pública da re-ediçom de Cantares Galegos, editada por Ediçoes Galiza. E será no lugar exacto no que este livro viu a luz lá polo 17 de maio de 1863, quase que cento e cinquenta anos depois do começo da longa marcha da lingua e cultura nacional galega no caminho da sua dignificaçom. Para as gentes da EPG será umha honra compartilhar com vós este nosso grande orgulho.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Novos cursos da Área de Ecologia e Medio Ambiente da EPG em Compostela BASENAME: novos-cursos-da-area-de-ecologia-e-medio-ambiente-da-epg-em-compostela DATE: Tue, 01 Feb 2011 13:07:03 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Esta quinta feira dia 3 terá lugar a primeira das duas Jornadas formativas sobre temáticas ambientais organizadas pola Gentalha do Pichel e a Escola Popular Galega. Consistirá numha palestra sobre Energia impartida por Xosé Beiras, às 20h30 no Centro Social O Pichel.
Tedes mais informaçom sobre estas jornadas a continuaçom:

Continua:

ENERGIA
Xosé Beiras
3 de Fevereiro às 20h30

Describiremos a situaçom energética galega no seu conjunto e falaremos das alternativas

Trataremos de ver como construir no nosso país um modelo energético sustentável, que assuma os desafios globais das alteraçons climáticas e do cenite do petróleo e que minimize a pegada ecológica.

RESÍDUOS
Tino Quintela
10 de Fevereiro às 20h30

Introduziremos o conceito de sustentabilidade e o papel da gestom dos resíduos dentro dum modelo socio-económico sustentável.

Analisaremos a crítica situaçom atual da gestom dos RSU na Galiza, assinalando as principais causas da mesma e os possíveis futuros que marca o novo Plano de Resíduos.

Remataremos falando dos pontos básicos para acadarmos umha gestom sustentável do nosso lixo.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso de Introduçom ao género no CS Arrincadeira BASENAME: curso-de-introducom-ao-genero-no-cs-arrincadeira DATE: Mon, 31 Jan 2011 17:50:02 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Arrancou com força este novo trimestre na EPG. Aos cursos programados para esta semana em Lugo e Compostela,soma-se o curso de Introduçom ao género que decorrerá este sábado 5 de fevereiro no CS Arrincadeira de Ribadávia. Para participar no curso tes que enviar um e-mail com o teu nome ao seguinte endereço: escolapopularfeminista@gmail.com

O curso começa às 16h:30 e terá umha duraçom aproximada de 2,5 horas com um pequeno descanso. Será ministrado por Raquel Doval, experta em género e igualdade para além de militante em diversos colectivos feministas e outros movimentos sociais da comarca de Vigo.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Continuamos sessons do Grupo de Estudos com o debate de textos sobre dependência e campesinado BASENAME: continuamos-sessons-do-grupo-de-estudos-com-o-debate-de-textos-sobre-dependencia-e-campesinado DATE: Mon, 31 Jan 2011 17:13:25 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Como é a norma, recuperamos a periodicidade quinzenal do nosso Grupo de Estudos em Lugo. Nesta sexta feira, começaremos com a tertúlia sobre o filme 'As Encrovas a céu aberto', que foi projectado na sessom anterior.
Com o intuito de mergulharmos de cheio no tema do trimestre -a crise capitalista na Galiza- passaremos ao debate dos textos: trata-se dum fragmento da obra COLINO, X. - TOURIÑO, E. "Pensamento económico sobre a cuestión agraria en Galicia: formulacións contemporáneas", em Economia Campesiña e Capital. (Vigo, 1983).
A intençom da escolma é ver, em perspectiva histórica, o que diferentes correntes de pensamento analisam sobre a implantaçom do capitalismo na Galiza, desde as suas origens até os tempos presentes, de crise e incerteza sobre o seu futuro.
A sessom começará às 21h30, com umha ceia-convívio, que logo dará passo ao debate. As pessoas interessadas nos textos podem recolhê-los no centro social Mádia leva a partir da terça feira.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso de comunicaçom e maquetaçom celebrará-se o 5 de Fevereiro a partir das 11 da manhá BASENAME: curso-de-comunicacom-e-maquetacom-celebrara-se-o-5-de-fevereiro-a-partir-das-11-da-manha DATE: Mon, 31 Jan 2011 17:05:38 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Como anunciávamos no nosso programa do trimestre, dedicamos umha das nossas sessons formativas à comunicaçom de ideias e maquetaçom, área fundamental para o activismo social e político. O seminário terá lugar no vindouro sábado 5 de Fevereiro no CS Mádia leva, em Lugo. Fixemos umha pequena modificaçom no horário anunciado no cartaz do trimestre e marcamos o início do curso para as 11h da manhá. A sessom matinal durará até as 14h00 e continuará de tarde desde as 16h00 e até as 18h30. A mudança deve-se à necessidade de nom se pisar com outras convocatórias do movimento neste fim de semana, dentro do possível.
O seminário será impartido por Miguel Garcia, militante independentista e desenhador gráfico. Recomenda-se levar computador portátil a quem o tiver.
As pessoas interessadas devem apontar-se no centro social Mádia leva ou, no caso de serem de fora de Lugo, no correio escolapopularhistoria@gmail.com.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: PROGRAMAÇOM CURSOS DA ESCOLA POPULAR GALEGA PARA O 2º TRIMESTRE BASENAME: programacom-cursos-da-escola-popular-galega-para-o-2o-trimestre DATE: Wed, 26 Jan 2011 13:54:28 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Os cursos programados para este segundo trimestre som os seguintes:

AREA HISTÓRIA

Denominaçom: História do nacionalismo galego
Data: 26 de fevereiro às 16h:30.
Lugar: Centro Social Arrincadeira-Ribadávia.
Docentes: Antóm Santos.
Inscriçom: escolapopularhistoria@gmail.com

Denominaçom: O regionalismo e o nacionalismo conservador na Galiza: da pós-guerra à autonomia.
Data: 12 de março às 16h:00 horas.
Lugar: Centro Social Sem Um Cam-Ourense
Docentes: Antóm Santos e Tiago Andelo.
Programa:
16:30-18:00: O regionalismo franquista
18:00-19:30: O nacionalismo conservador na transiçom e na autonomia: Franqueira, COREN e a Coalición Galega.
Inscriçom: escolapopularhistoria@gmail.com

AREA MOVIMENTOS SOCIAIS
Denominaçom: De que nos serve o marxismo? Apontamentos para luitar e compreender a crise
Data: 25 de fevereiro às 16h:00.
Lugar: CS Sem Um Cam-Ourense
Docentes: pendentes de confirmaçom
Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

Denominaçom: De que nos serve o marxismo? Apontamentos para luitar e compreender a crise
Data: 19 de março às 16h:00.
Lugar: CS Revira -Ponte Vedra
Docentes: pendentes de confirmaçom
Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

Denominaçom: A experiência anti-militarista de ANOC
Data: 29 de março às 20h:30.
Lugar: CS Revira -Gentalha do Pichel
Docentes: pendentes de confirmaçom
Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

AREA FEMINISMO
Denominaçom: Introduçom ao género
Data: 5 de fevereiro às 16h:30.
Lugar: Centro Social Arrincadeira-Ribadávia.
Docentes: Raquel Doval.
Inscriçom: escolapopularfeminista@gmail.com

AREA GEOGRAFIA, ECOLOGIA E MEDIOAMBIENTE

Denominaçom: Problemáticas medioambientais na Galiza: energia.
Data: 3 de fevereiro às 20h:30.
Lugar: CS Gentalha do Pichel-Compostela.
Docentes: Xosé Veiras
Inscriçom: escolapopulargeografia@gmail.com
Em colaboraçom com o CS Gentalha do Pichel

Denominaçom: Problemáticas medioambientais na Galiza: resíduos.
Data: 10 de fevereiro às 20h:30.
Lugar: CS Gentalha do Pichel-Compostela.
Docentes: Tino Quintela
Inscriçom: escolapopulargeografia@gmail.com
Em colaboraçom com o CS Gentalha do Pichel

Denominaçom: Descrescimento para o câmbio social
Data: 17 de março às 20h:00.
Lugar: Local nacional da Escola Popular Galega-Vigo.
Docentes: Manoel Santos.
Inscriçom: escolapopulargeografia@gmail.com

AREA COMUNICAÇOM
Denominaçom: Introduçom à maquetaçom e a comunicaçom
Data: 5 de fevereiro às 20h:00.
Lugar: CS Mádia Leva-Lugo.
Docentes: pendente de confirmaçom.
Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

OUTRAS AREAS
Denominaçom: A crise vista desde Galiza: diagnósticos e alternativas de luita.
Data: desde o 22 de fevereiro cada quinze dias às 21h:00.
Lugar: CS Mádia Leva ? Lugo
Em colaboraçom com o grupo de estudos Mádia Leva.

Todos os cursos som totalmente gratuítos.
Os programas dos cursos aparecerám mais detalhados pendurados no nosso blogue: escolapopulargalega.agal-gz.org
Para anotar-te num curso deves enviar um correio electrónico ao endereço correspondente à area do curso. Indica o nome do curso, um endereço electrónico e um telefóne de contacto.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Palestra sobre banca ética BASENAME: palestra-sobre-banca-etica DATE: Fri, 21 Jan 2011 16:26:45 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Dando continuidade as palestras temáticas mensais, a organizaçom ecologista Verdegaia programou para o 25 de janeiro (3ª feira, às 20h:30) umha palestra-debate sobre a banca e as finanças éticas.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: PUBLICAMOS PROGRAMAÇOM DE CURSOS DA EPG PARA O 2º TRIMESTRE BASENAME: publicamos-programacom-de-cursos-da-epg-para-o-2o-trimestre DATE: Wed, 19 Jan 2011 13:39:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

AREA HISTÓRIA

Denominaçom: História do nacionalismo galego
Data: 26 de fevereiro às 16h:30.
Lugar: Centro Social Arrincadeira-Ribadávia.
Docentes: Antóm Santos.
Inscriçom: escolapopularhistoria@gmail.com

Denominaçom: O regionalismo e o nacionalismo conservador na Galiza: da pós-guerra à autonomia
Data: 12 de março às 16h:00 horas.
Lugar: Centro Social Sem Um Cam-Ourense
Docentes: Antóm Santos e Tiago Andelo.
Programa:
16:30-18:00: O regionalismo franquista
18:00-19:30: O nacionalismo conservador na transiçom e na autonomia: Franqueira, COREN e a Coalición Galega.
Inscriçom: escolapopularhistoria@gmail.com

AREA MOVIMENTOS SOCIAIS
Denominaçom: De que nos serve o marxismo? Apontamentos para luitar e compreender a crise
Data: 25 de fevereiro às 16h:00.
Lugar: CS Sem Um Cam-Ourense
Docentes: pendentes de confirmaçom
Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

Denominaçom: De que nos serve o marxismo? Apontamentos para luitar e compreender a crise
Data: 19 de março às 16h:00.
Lugar: CS Revira -Ponte Vedra
Docentes: pendentes de confirmaçom
Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

Denominaçom: A experiência anti-militarista de ANOC
Data: 29 de março às 20h:30.
Lugar: CS Revira -Gentalha do Pichel
Docentes: pendentes de confirmaçom
Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

AREA FEMINISMO
Denominaçom: Introduçom ao género
Data: 5 de fevereiro às 16h:30.
Lugar: Centro Social Arrincadeira-Ribadávia.
Docentes: Raquel Doval.
Inscriçom: escolapopularfeminista@gmail.com

AREA GEOGRAFIA, ECOLOGIA E MEDIOAMBIENTE

Denominaçom: Problemáticas medioambientais na Galiza: energia
Data: 3 de fevereiro às 20h:30.
Lugar: CS Gentalha do Pichel-Compostela.
Docentes: Xosé Veiras
Inscriçom: escolapopulargeografia@gmail.com
Em colaboraçom com o CS Gentalha do Pichel

Denominaçom: Problemáticas medioambientais na Galiza: resíduos
Data: 10 de fevereiro às 20h:30.
Lugar: CS Gentalha do Pichel-Compostela.
Docentes: Tino Quintela
Inscriçom: escolapopulargeografia@gmail.com
Em colaboraçom com o CS Gentalha do Pichel

Denominaçom: Descrescimento para o câmbio social
Data: 17 de março às 20h:00.
Lugar: Local nacional da Escola Popular Galega-Vigo.
Docentes: Manoel Santos.
Inscriçom: escolapopulargeografia@gmail.com

AREA COMUNICAÇOM
Denominaçom: Introduçom à maquetaçom e a comunicaçom
Data: 5 de fevereiro às 20h:00.
Lugar: CS Mádia Leva-Lugo.
Docentes: pendente de confirmaçom.
Inscriçom: escolapopularnacional@gmail.com

OUTRAS AREAS
Denominaçom: A crise vista desde Galiza: diagnósticos e alternativas de luita
Data: desde o 22 de fevereiro cada quinze dias às 21h:00.
Lugar: CS Mádia Leva ? Lugo
Em colaboraçom com o grupo de estudos Mádia Leva.

Todos os cursos som totalmente gratuítos.

Os programas dos cursos aparecerám mais detalhados pendurados no nosso blogue.

Para anotar-te num curso deves enviar um correio electrónico ao endereço correspondente à area do curso. Indica o nome do curso, um endereço electrónico e um telefóne de contacto.

É fundamental anotar-se aos cursos por correio electrónico pois precisamos conhecer com anterioridade o número mínimo de pessoas para poder planificar os cursos.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Lidia Senra na EPG para falar da ordenaçom agressiva do medio agrário galego BASENAME: lidia-senra-na-epg-para-falar-da-ordenacom-agressiva-do-medio-agrario-galego DATE: Tue, 14 Dec 2010 19:01:06 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Depois do grande sucesso da palestra de Carlos Taibo sobre o decrescimento, esta sexta feira (17 de dezembro), às 20h:00, contaremos com a presença de Lidia Senra, integrante do Sindicato Labrego Galego, que falará sobre as consequências das disposiçons normativas recolhidas na Lei do Solo e nas Directrices de Ordenaçom do Território no médio rural e agrário galego.

Lidia Senra foi secretária geral do SLG e representante desta organizaçom na Via Campensinha (organizaçom agrária internacional), e hoje ostenta a representaçom da Área de Mulher do sindicato. A sua dilatada experiência e trajectória fai de Lidia Senra umha das voces mais autorizadas sobre a questom da degradaçom sistemática do médio rural e agrário galego como espaço produtivo e de povoamento sustentáveis..

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso de história do nacionalismo no centro social Revira BASENAME: curso-de-historia-do-nacionalismo-no-centro-social-revira DATE: Tue, 14 Dec 2010 09:48:33 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Com a colaboraçom das e dos companheiros do CS Revira, em Ponte Vedra, dedicaremos o serám da vindoura sexta feira a estudar a história do nacionalismo galego. A área de história da EPG prepara um pequeno seminário que repassará os feitos e processos acaecidos desde 1846 até os nossos dias.

A sessom começará às 21h30 do serám no próprio Centro Social, e será ministrada por um membro da Escola, que disponibilizará os materiais elaborados sobre este tema.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Carlos Taibo e Lidia Senra na Escola Popular Galega BASENAME: carlos-taibo-e-lidia-senra-na-escola-popular-galega DATE: Tue, 07 Dec 2010 22:07:53 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Como adiantamos em datas anteriores, na próxima quinta feira (9 de dezembro)às 20h:00 decorrerá no local da Escola Popular Galega (Rúa Real, 12), a apresentaçom do livro e palestra de Carlos Taibo "Decrescimento, crise e capitalismo". Finalmente, nom poderemos contar com a presença de Manoel Santos (Galiza Nom Se Vende).

Por outra parte, na sexta feira (17 de dezembro), também às 20h:00, contaremos com a presença de Lidia Senra, integrante do Sindicato Labrego Galego, que falará sobre as consequências das disposiçons normativas recolhidas na Lei do Solo e nas Directrices de Ordenaçom do Território no médio rural e agrario galego.

Estas palestras enquadram-se nun conjunto mais amplo de cursos e palestras que a EPG programou para este curso sobre a crise económica e ambiental na Galiza.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Tertúlia sobre repressom e solidariedade nas prisons no Grupo de Estudos de Lugo BASENAME: tertulia-sobre-repressom-e-solidariedade-nas-prisons-no-grupo-de-estudos-de-lugo DATE: Thu, 02 Dec 2010 11:31:53 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Na vindoura sexta 10 de Dezembro, fechamos as actividades deste trimestre, em colaboraçom com o Grupo de Estudos do Mádia leva.

Depois de analisarmos -com alguns protagonistas dos feitos- as luitas antimilitarista, obreira e labrega, e depois de conhecermos a experiência dos nacionalistas na emigraçom, damos um espaço à solidariedade antirepressiva.

Com nós estará Marcos Regueira, um comunista corunhês que botou sete anos em cadeias francesas e espanholas, polo simples 'delito' de ser militante do ilegal PCEr. Acusado na França de 'associaçom de malfeitores', foi extraditado a Espanha, onde estivo preso três anos sem nengumha condena concreta.

Falará-nos da sua experiência no movimento associativo corunhês na década de 90, do seu passo polas maos dos repressores franceses, e da sua experiência solidária em cadeias espanholas.

A sessom começará às 21hh00 com umha ceia que custa 3 euros. Os benefícios destinam-se às actividades do Grupo de Estudos e a EPG.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Jornadas de história da Galiza decorrerám em Ordes o dia 4 de Dezembro BASENAME: jornadas-de-historia-da-galiza-decorreram-em-ordes-o-dia-4-de-dezembro DATE: Fri, 26 Nov 2010 13:18:43 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Mais um ano, em colaboraçom com a associaçom Foucelhas, a EPG volve a profundizar nalguns dos capítulos de mais interesse da história do nosso país.

Será o vindouro 4 de Dezembro, na casa da Cultura de Ordes, a partir das 11h30 da manhá.

Começaremos a jornada com um dos nossos colaboradores habituais: Duarte Abade, medievalista que explicará a passagem da Gallaecia romana ao Reino Suevo, o primeiro estado da Europa medieval após a queda do Império.

Em sessom de tarde, desde as 16h00, Júlio Teixeiro, do Grupo de Estudos Mádia leva, fará um repasso das relaçons entre o marxismo e a libertaçom nacional na nossa Terra, arrancando nos anos 60 e chegando até a actualidade.

A seguir, apresentamos um tema relativamente novidoso no campo historiográfico: as tentativas falidas de parte da burguesia galega por organizar forças políticas nacionalistas dumha perspectiva direitista e reaccionária. Tiago Peres, contemporaneísta que vem de realizar um trabalho sobre Gómez Franqueira, Coaliçom Galega e o grupo COREN, apresentará a questom.

Entre as sessons da manhá e da tarde celebraremos um jantar organizado pola associaçom Foucelhas.

As pessoas interessadas em apontar-se devem fazê-lo encaminhando correio a escolapopularhistoria@gmail.com.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: DECRESCIMENTO A DEBATE COM CARLOS TAIBO BASENAME: decrescimento-a-debate-com-carlos-taibo DATE: Wed, 24 Nov 2010 11:18:43 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O próximo 9 de decembro (quinta feira) vai decorrer no local da EPG em Vigo a apresentaçom do livro ?Decrescimento, crise e capitalismo? autoria de Carlos Taibo, ensaísta e professor galego de Ciências Políticas para além de colaborador habitual da esquerda soberanista galega. A palestra de Carlos Taibo será precedida dumha intervençom de Manoel Santos (membro da plataforma Galiza Nom Se Vende) também sobre a temática do decrescimento como alternativa às políticas de gestiom da actual crise do sistema capitalista.

A apresentaçom começará às 20:00 horas e enquadra-se num ciclo de palestras organizadas pola EPG sobre a crise capitalista e a crise ambiental que estamos a viver na Galiza. Nos próximos dias informaremos doutras palestras programadas.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Seminário "experiências militantes na Galiza" dedicará-se à emigraçom e o movimento sindical BASENAME: seminario-experiencias-militantes-na-galiza-dedicara-se-a-emigracom-e-o-movimento-sindical DATE: Mon, 22 Nov 2010 20:26:35 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Em colaboraçom com o Grupo de Estudos do Mádia leva, continuamos a repassar algumhas das experiências militantes mais senlheiras da Galiza recente; depois de três sessons, dedicadas respectivamente ao antimilitarismo, o sindicalismo labrego e o sindicalismo obreiro na cidade de Lugo, damos passo nesta sexta feira a umha realidade adoito esquecida: a da emigraçom. Para isso, contamos com dous militantes que fixérom parte do nacionalismo popular nos anos 70, e depois vírom-se forçados a abandonar a Terra por razons laborais.

Trata-se de Inácio Nuevo, natural de Viveiro e emigrante no País Basco, e de Lois Losada, natural de Lugo e emigrante em Madrid. Ambos contarám os seus inícios no movimento galego e a realidade que topárom fora da Terra.

A sessom decorrerá no centro social Mádia leva na sexta feira 26, a partir das 21h30.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Seminário "De que serve o marxismo?" para ajudar a luitar e compreender a crise BASENAME: seminario-de-que-serve-o-marxismo-para-ajudar-a-luitar-e-compreender-a-crise DATE: Tue, 16 Nov 2010 10:47:44 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Será o vindouro sábado 20 de Novembro, no Centro Social "A Fouce", no Val da Amaía. A EPG pretende, com este curso, extender territorialmente as reflexons e os debates que, no passado ano, tivérom lugar no CS Mádia leva. O Grupo de Estudos desta localidade trabalhou um curso inteiro na compreensom da natureza da crise em andamento. De tal trabalho saiu o livro "Recessom ou colapso? A questom da crise nos Marxismos?", que já está a circular por vários centros sociais do país.

O seminário, dumha maneira breve e amena, abrirá-nos as portas à compreensom do pensamento marxista originário. Centrará-se nos seus conceitos chave, na sua utilidade para as luitas galegas no século XXI e, como nom, na natureza das convulsons económicas que estamos a viver.

A sessom será coordenada por Júlio Teixeiro, professor de Filosofia e membro do Grupo de Estudos do Mádia leva, que apresentará o tema para dar lugar ao debate. A cita é no CS A Fouce a partir das 16hh00. Depois da charla teremos umha ceia no próprio local, cujos ingressos irám para a Fouce, que nos cede amavelmente o espaço.

As pessoas interessadas em participar devem encaminhar um correio para escolapopularhistoria@gmail.com.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Inciamos debate e apresentaçons dos três livros co-editados pola Escola BASENAME: inciamos-debate-e-apresentacons-dos-tres-livros-co-editados-pola-escola DATE: Sat, 23 Oct 2010 10:18:39 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Como já vimos informando no nosso blogue, estamos a pôr a disposiçom dos movimentos populares do país vários livros sobre a questom nacional e social, com o intuito de que sirvam para a formaçom e o debate.

Ao longo do passado curso -e primeiro de vida da nossa Escola- tiramos do prelo três títulos: 'Todas as guerras. Escolma de artigos de Santiago Alba Rico'; 'A defesa da Terra e a dialéctica do progresso'; 'Recessom ou colapso. A questom da crise nos marxismos'. Os dous primeiros fôrom co-editados com o portal galizalivre e o último com o Grupo de Estudos Mádia leva.

No passado 9 de Outubro, graças ao Cineclube de Compostela, apresentamos 'A defesa da Terra' num colóquio sobre o agro galego, em companhia de Lídia Senra (SLG) e Xosé Manuel Beiras (BNG), na casa da cultura de Arçua. O documento, umha reflexom contra o desarrolhismo e os seus nefastos efeitos na esquerda, é de autoria colectiva e anónima. No vindouro dia 5 de Novembro, no CS Mádia leva, será apresentada a mesma obra para dar passo ao debate.

Por outra banda, no dia 20 de Novembro, no CS A Fouce, celebrará-se um seminário da EPG como o título 'De que serve o marxismo'. A base para a discussom acha-se no livro 'Recessom ou colapso...', que reflecte sobre as duas visons antagónicas sobre as crises que, desde Marx até a actualidade, atravessam o movimento obreiro.

Iremos informando pontualmente neste blogue sobre posteriores apresentaçons.

Lembramos que as pessoas interessadas na compra dos livros podem encaminhar um correio a escolapopularhistoria@gmail.com.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Palestra no local da EPG sobre a nova Lei de Costas BASENAME: palestra-no-local-da-epg-sobre-a-nova-lei-de-costas DATE: Fri, 08 Oct 2010 12:07:15 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A organizaçom ambientalista Verdegaia continua com as suas palestras mensais sobre diversos temas medio-ambientais. Para esta segunda feira está programada umha nova palestra sobre a Lei de Costas que arestora tramita a Junta de Galiza. A tertúlia começa às 20:30 horas no local de Vigo da EPG (Rúa Real,12).

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Co-editamos o livro "A Defesa da Terra e a dialéctica do progresso" BASENAME: co-editamos-o-livro-a-defesa-da-terra-e-a-dialectica-do-progresso DATE: Fri, 08 Oct 2010 12:02:30 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Desde a Escola Popular Galega, em colaboraçom com galizalivre.org, continuamos com a nossa actividade editorial. No mes de julho lançamos o livro "A defesa da Terra e a dialéctica do progresso" que está a ter umha muito boa acolhida entre o público.

De autoria anónima e colectiva o livro arremete contra a idea hegemónica de progreso, ataca o crescimento como fundamento do desenvolvimento social e posicióna-se a favor dum ?socialismo da interrupçom? na nossa terra.

O livro consta de 222 páginas e tem um preço de 10 euros.Se desejas merca-lo envia um correio a escolapopularnacional@gmail.com e já nos ponhemos em contacto contigo.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Publicamos programaçom de cursos para este trimestre BASENAME: publicamos-programacom-de-cursos-para-este-trimestre DATE: Wed, 06 Oct 2010 17:08:59 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Os cursos da EPG para este primeiro trimestre som:

Área de Movimentos Sociais:

em colaboraçom com o grupo de estudos Mádia leva:

-cada 15 dias desde o 14 de Outubro: ?Experiências militantes na Galiza contemporánea?. Palestras-colóquio com protagonistas de várias luitas colectivas, desde os anos 70 até a década actual.

-Charla-colóquio sobre o livro ?A defesa da Terra e a dialéctica do progresso?. CS Mádia leva, sexta feira 5 de Novembro.

-?De que nos serve o marxismo?? Curso de formaçom. CS A Fouce, 20 de Novembro, 17h00.

Área Educaçom física:

- ?Introduçom à defesa pessoal?. Leccionado por J.M. Nunes, faixa preta de Wu Shu e oficial de treino desportivo. Todas as semanas no CS Mádia leva a partir do mês de Novembro.

Área de História: escolapopularhistoria@gmail.com

- ?Introduçom a alguns aspectos da história da Galiza?. Centro sócio-cultural de Ordes, sábado 18 de Dezembro, a partir das 16h00.

Área de Sociologia: escolapopularsociologia@gmail.com

- ?Presente e passado da luita contra o militarismo na Galiza?. A Gentalha do Pichel (Compostela), 31 de Outubro. Alberto Naia, Joseph Ghanime.

Área de Meio ambiente: escolapopulargeografia@gmail.com

- Sábado 23-10-2010. Bertamiráns-Ames. Centro Social A Fouce. 
12:00-14:00. Política florestal e incêndios florestais na Galiza. Pedro Alonso.
16:30- 18:15. A questom energética na Galiza. Docente pendente de confirmaçom.
18:15- 20:00. Insustentabilidade do modelo de gestom e tratamento de residuos na Galiza. Tino Quintela.

- Sábado 30-10-2010. Vigo. Local nacional da EPG.
12:00-14:00. Patrimônio natural galego. Margarita Rubido e Diego Vieites.
16:30-18:15. Mobilidade, transporte e infraestruturas de transporte. Begoña Carrera.
18:15-20:00. Ordenaçom do território no médio rural e agrario.Lídia Senra.

Os cursos som sempre gratuitos e abertos à participaçom de todo o mundo. De querer assistir aos curso podedes ponhervos em contacto com nós por meio dos correios das respectivas áreas formativas.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Palestra no local da EPG sobre a crise económica e as políticas neo-liberais BASENAME: palestra-no-local-da-epg-sobre-a-crise-economica-e-as-politicas-neo-liberais DATE: Fri, 17 Sep 2010 10:10:09 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A debilidade da economia local está servindo para asentar o poder dos grandes capitais. O alto nivel de paro e precariedade permite ao sistema afondar na reforma neoliberal do mercado de trabalho, recortar as prestaçons e as coberturas sociais, ao tempo que as políticas económicas para enfrontar estes problemas estám claramente orientadas a rescatar as pessoas mais ricas e poderosas e nom a garantir o bem-estar dos sectores populares.

Todos estes temas serám abordados na palestra "A Crise: quem se beneficia da mesma e a quem beneficiam as políticas para erradica-la?", que será impartida por Francisco Ferrer do Seminario Taifa de Economía Crítica de Barcelona.

A palestra celebrará-se na quinta feira 23 setembro às 20h.na Escola Popular Galega (Rua Real,12) e está organizada polo GAS (Grupo de Axitación Social) e Verdegaia.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: O Dia da Pátria Galega através de experiências pessoais BASENAME: o-dia-da-patria-galega-atraves-de-experiencias-pessoais DATE: Fri, 16 Jul 2010 15:06:09 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A asistência a Compostela no 25 de julho foi para umha infinidade de nacionalistas de todas as geraçons o baptismo político no movimento nacionalista galego. Aqueles moços e moças que se achegavam com curiosidade para participar nas manifestaçons patrióticas descobrerom, em muitos casos, umha outra cara da naçom galega que criam oculta.

Por isso, desde a EPG, em colaboraçom com o Centro Social Revolta, queremos aprofundar na história e no significado do dia da pátria galega através da experiência pessoal de militantes nacionalistas. Para isto convidamos a dous veteranos militantes independentistas que disertarám sobre o dia nacional da Galiza desde o prisma da sua própria experiència.

As pessoas convidadas a palestra som Xosé L. Gonçaĺez Blasco "Foz" - militante nacionalista desde a década de sesenta- e Xam Lôpes -militante independentista desde os anos da transiçom-. A palestra celebrará-se o 21 de julho (quarta feira) às 20:30 no local da EPG (Rua Real,12, Vigo).

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Organizamos curso de defesa pessoal em Lugo BASENAME: organizamos-curso-de-defesa-pessoal-em-lugo DATE: Wed, 07 Jul 2010 10:09:55 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Com a chegada da calor, cumprimos umha das nossas promessas iniciais: a EPG começa a desenvolver os seus cursos de educaçom física.

Durante os meses de Julho e Agosto, na cidade de Lugo, organizamos um curso intensivo de 'Introduçom à defesa pessoal'. O docente será José Manuel Nunes, faixa preta de Wu Shu e oficial de organizaçom desportiva. Darám-se noçons básicas de autodefesa, especialmente interessantes para mulheres que quigerem abordar umha situaçom especialmente difícil, como as muitas que se produzem por causa da violência machista.

Com o objectivo de que as pessoas adquiram umhas noçons que lhe permitam umha solvência mínima, o curso durará dous meses e terá duas aulas cada semana. Aproveitaremos as grandes condiçons dos arredores de Lugo, com zonas naturais mui bem conservadas, para adestrar ao ar livre.

As pessoas interessadas em participar devem encaminhar um correio para nunes.tojo@hotmail.com, antes do domingo 10 de Julho.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Palestra em Ribadavia sobre o Dia da Pátria Galega BASENAME: palestra-em-ribadavia-sobre-o-dia-da-patria-galega DATE: Fri, 02 Jul 2010 12:46:33 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Escola Popular Galega continua com a difussom das suas actividades polos distintos centros sociais do país. Desta vez organizamos umha palestra em colaboraçom com o Centro Social Arrincadeira de Ribadavia. A palestra a celebrar na capital do Ribeiro tem como temática a celebraçom do Dia da Pátria Galega.

Abordaremos a evoluçom histórica desta data desde a sua instituiçom polas Irmandades da Fala em 1920 e o significado que a mesma teve no capital simbólico do movimento nacional galego. A palestra será impartida por Antóm Santos, historiador e membro da EPG. Os datos da palestra som os seguintes:

Dia da Pátria Galega. História e significado do dia nacional da Galiza.

15 de julho, às 20h.30 no CS Arrincadeira de Ribadavia - O Ribeiro

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Co-editamos "Todas as guerras", livro de Santiago Alba Rico BASENAME: co-editamos-todas-as-guerras-livro-de-santiago-alba-rico DATE: Wed, 19 May 2010 09:51:41 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Em colaboraçom com o portal soberanista galizalivre.org, vimos de editar umha recompilaçom de artigos de Santiago Alba Rico, traduzidos ao galego por Beatriz Peres Bieites.

As pessoas interessadas em obter este livro (dez euros de preço mais gastos de envio) devem fazer a sua encomenda a escolapopularnacional@gmail.com.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Encontro de professorado soberanista celebrará-se no CS A Fouce o 17 de Maio BASENAME: encontro-de-professorado-soberanista-celebrara-se-no-cs-a-fouce-o-17-de-maio DATE: Thu, 13 May 2010 10:02:37 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Já temos data para o primeiro encontro de professorado soberanista. Será o vindouro 17 de Maio, aproveitando a assistência ao Dia das Letras em Compostela, a partir das 18h00 no CS A Fouce (Ames).

Pretendemos reunir profissionais do ensino (público ou privado) de todos os níveis numha primeira reuniom de toma de contacto. A intençom é avaliar a possibilidade de intervençons coordenadas nesta área: intercámbio de material pedagógico, ferramentas normalizadoras, conteúdos a partilhar, possibilidade dum currículum nacional.

As pessoas interessadas em assistir devem enviar um correio para escolapopularnacional@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Começa o útimo trimestre de estudo das alternativas à crise no CS Mádia leva BASENAME: comeca-o-utimo-trimestre-de-estudo-das-alternativas-a-crise-no-cs-madia-leva DATE: Sun, 02 May 2010 20:32:34 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Depois de duas semanas de férias, e em colaboraçom com o Grupo de Estudos do Mádia leva, retomamos o estudo sobre a crise capitalista em andamento.

Dedicámos o primeiro trimestre a conhecer as teorias marxistas da crise, e o debate sobre a "teoria do colapso"; no segundo, aproximamo-nos às diferentes escolas práticas e teóricas que formulam alternativas ao capitalismo; agora, e a partir da sexta feira 7 de Maio, debulharemos práticas concretas que já estám activando-se na Galiza e no mundo.

Na vindoura sexta feira apresentarám-se diferentes alternativas que, no terreno do cooperativismo, estám a funcionar na América Latina.

No dia 21 de Maio, apresentarám-se projectos de educaçom galega e auto-gestionária.

A jornada do 5 de Junho estará centrada nas alternativas ao capitalismo no terreno do combate à fome, na defesa da nutriçom e da saúde.

Iremos informando periodicamente das sessons que se celebrarem. Todas começam às 21h00 e dam começo depois dumha ceia-convívio.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso da área de sociologia: Movimento obreiro e câmbio social BASENAME: curso-da-area-de-sociologia-movimento-obreiro-e-cambio-social DATE: Thu, 29 Apr 2010 11:42:25 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Sábado 8 de Maio no Ateneo Ferrolán (Rua Magdalena, 202-204), em Ferrol.

11h. O movimento obreiro na comarca de Ferrol. Eliseo Fernández (historiador).

12h. Mulher e mundo laboral. Maria Martinez Iglesias. (Socióloga experta em sociologia do trabalho e sociologia do gênero).

16h. As características do sindicalismo galego. Bernardo Máiz Vázquez (historiador).

17h. Experiência militante: O sindicalismo hoje em dia na Galiza. Xam Lopes (Sindicalista da CIG).

Todos os cursos som gratuitos e contarám cum jantar de confraternizaçom às 14h num local perto do lugar onde se celebraram as jornadas formativas. Agradece-se a inscriçom para calcular o número de pessoas que ficaremos ao jantar enviado um correio a escolapopularsociologia@gmail.com ou telefonando ao 649 536 270.

----- COMMENT: AUTHOR: antom arias curto [Visitante] DATE: Fri, 07 May 2010 09:01:35 +0000 URL: http://ariascurto@gmail.com

Boas!!!, contade conmigo manham 8-5-2010. Saudos.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Mudança de local de última hora do curso sobre imigraçom na Galiza BASENAME: mudanca-de-local-de-ultima-hora-do-curso-sobre-imigracom-na-galiza DATE: Fri, 23 Apr 2010 10:53:15 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O curso sobre imigraçom trásláda-se ao local do CS ATreu debido a que a Asoc. de Vecinhos de Monte Alto nos negou a última hora de onte a utilizaçom do seu local logo de asegurarnos reiteradas veces que poderiamos realizalo nas suas instalaçons.

Agardamos que o resto do tecido asociativo tenha em conta a informalidade e a falta de respeito polo trabalho do nosso colectivo por parte desta asociaçom.

O programa e o curso nom se modifica na sua estructura e fica como estava previsto.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso: A imigraçom na Galiza BASENAME: curso-a-imigracom-na-galiza DATE: Tue, 20 Apr 2010 15:03:27 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Este sábado 24 de Abril organiza-se desde a área de sociologia da Escola Popular Galega um curso sobre o fenómeno imigratório na Galiza. Celebrara-se a partires das 10:30h da manhá no local do CS Atreu R/San José na Crunha. Eis o programa:

Ø 10:30h. As características do processo imigratório: O caso galego. Iria Vazquez Silva. (Experta em sociologia das migraçons e na situaçom da mulher imigrante na Galiza).

Ø 12h. Trabalho e imigraçom na Galiza. Laura Bugalho (Sindicalista da CIG trabalhadora no âmbito relacionado co trabalho e imigraçom).

Ø 16h. Realidade sociolingüística en Galiza e imigración. (Tagen Ata. Língua e comunicación e Bernardo Penabade, impulsor do proxecto de planificación lingüística do Concello de Burela)

Ø 17h. Identidade nacional galega e imigración (Coletivos de imigrantes da Cidade da Crunha, CS Sem um cam, Asemblea polos dereitos das persoas migrantes de A Coruña, etc).

Informar-vos tambem que após as palestras da manhá haverá um jantar, ao que vos podedes apontar no correio escolapopularsociologia@gmail.com ou no telefone 647 289 006.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Organizamos seminário "Compreendermos a crise à luz do marxismo" BASENAME: organizamos-seminario-compreendermos-a-crise-a-luz-do-marxismo DATE: Sat, 17 Apr 2010 16:15:36 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Qual é a natureza da crise que padecemos? Em que nos ajuda o marxismo a compreendê-la? Estamos ante umha crise cíclica ou ante um colapso terminal? Tencionaremos responder estas e outras perguntas na vindoura sexta feira 23, a partir das 17h00, no centro social A Fouce.

O seminário será coordenado por Júlio Teixeiro, do centro social Mádia leva.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Palestra na EPG sobre a história do 1º de maio na Galiza BASENAME: palestra-na-epg-sobre-a-historia-do-1o-de-maio-na-galiza DATE: Wed, 14 Apr 2010 18:23:11 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Confederaçom Geral do Trabalho (CGT) organiça para o 27 de abril (terça feira) às 20h.00, umha palestra sobre a História do 1º de maio na Galiza. A palestra corre a cárrego de Isidro Román Lago, militante da CGT e historiador que tem centrado as suas investigaçons no societarismo e o movimento agrarista galego e no movimento obreiro na Galiza de pre-guerra.

A palestra enquadra-se no conjunto de actos da CGT com motivo da celebraçom da jornada do 1º de maio.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: PALESTRA NA EPG SOBRE HORTICULTURA URBANA BASENAME: palestra-na-epg-sobre-horticultura-urbana DATE: Mon, 05 Apr 2010 17:51:45 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Verdegaia e a Asociación Galega de Horticultura Urbana organizam, o vindeiro venres 9 de abril ás 20:00, umha palestra sobre Horticultura Urbana no local da Escola Popular Galega (Vigo, Rúa Real nº 12).

"Colhe umha maceta, planta umha leituga, deixa que medre e cóme-a. A tua vida nom volverá ser igual". Este é o convide com o que Ramón Paz, o ponente da Asociación Galega de Horticultura Urbana, nos convida a formar parte dumha corrente en auge: o cultivo de hortas nas cidades, para o que só se precisa dum mínimo espaço e ganhas de mudar cara a um estilo de vida mais sostível. O que se busca é recuperar o modelo de produçom tradicional -achegando o rural á contorna urbana- e promover o auto-abastecimento de produtos sans e de qualidade. O obxectivo último: conscienciar à gente que vive nas cidades de que outra forma de vida é possível.

Ademais do cultivo en macetas, trabalhar as terras existentes nas urbes é umha outra das prioridades, já sejam da sua propriedade ou chegando a um acordo de cessom com as pessoas proprietárias. Mais alá das experiências individuais, a iniciativa persegue tecer umha rede de labregos e labregas urbanas, seguindo o modelo iniciado em Santiago com as hortas de Belvís pero com umha maior implicaçom detrás que garanta o éxito da iniciativa.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Fazemos público o programa formativo do terceiro trimestre BASENAME: fazemos-publico-o-programa-formativo-do-terceiro-trimestre DATE: Sun, 04 Apr 2010 22:40:16 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Iniciamos o terceiro trimestre e, com ele, o trecho final do primeiro curso da Escola Popular Galega, que estreou sede em Vigo e botou a andar o primeiro projecto de formaçom sistemática para o arredismo em particular, e em geral para os movimentos sociais actuantes na nossa Terra. Este é o programa formativo para a Primavera, que de certeza se irá enriquecendo com novas propostas que nos cheguem por parte de colectivos, organizaçons e centros sociais.

Área de História. (escolapopularhistoria@gmail.com)

-Movimento obreiro e mudança social. Lugar: Ateneu ferrolao. Data: 8 de Maio.
-Aproximaçom ao franquismo na Galiza. Lugar: Estrada. Co-organizado com o Centro social Ken Keirades. Data: mês de Junho (dias por determinar).
-As raízes históricas do Reino da Galiza. Lugar: Ponte Vedra, centro social A Revira. Data: sábado 3 de Julho.

Área de Movimentos sociais. (escolapopularnacional@gmail.com)

-Compreender a crise desde o marxismo. Lugar: Compostela (centro social por determinar). Data: sexta feira 23 de Abril.
-Alternativas práticas à crise capitalista: experiências na Galiza e no mundo. Co-organizado com o cs Mádia Leva. Lugar: Lugo, centro social Mádia leva. Cada quinze dias, desde a sexta feira 30 de Abril.

Área de Sociologia. (escolapopularsociologia@gmail.com)

A imigraçom na Galiza. Lugar: Crunha, AAVV Monte Alto. Data: sábado 24 de Abril.

Área de Educaçom Física. (escolapopularnacional@gmail.com)

Introduçom à autodefesa pessoal. Lugar: Lugo. Parque do Minho. Data: mês de Julho (dia por determinar).

Área de Ensino Técnico. (escolapopularnacional@gmail.com)

Introduçom à fotografia digital. Teoria e prática. Lugar: Lugo, centro social Mádia leva. Data: 27 de Abril e 1 de Maio.

As pessoas interessadas em matricular-se devem enviar a solicitude aos correios de cada área, polo menos com umha semana de antecedência.

Todos os cursos som debalde.

Iremos publicando no blogue o nome dos e das docentes e os horários detalhados dos cursos como mínimo umha semana antes da sua celebraçom.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Dous novos cursos da área de Sociologia da EPG BASENAME: dous-novos-cursos-da-area-de-sociologia-da-epg DATE: Sun, 04 Apr 2010 18:03:45 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A área de sociología da Escola Popular Galega organiza dous novos cursos, um sobre as características do processo imigratório galego e a questom lingüística e identitária que leva por título ?A imigraçom na Galiza?; e outro sobre as características actuais do sindicalismo e das formas de organizaçon no mundo laboral co nome ?Movimento obreiro e câmbio social?.

Reproducimos o programa dos cursos da área de Sociologia:

* Curso: A imigraçom na Galiza.

Sábado 24 de Abril na Associaçom de Vecinhos de Monte Alto, na Crunha.

Ø 10:30h. As características do processo imigratório: O caso galego.

Iria Vazquez Silva. (Experta em sociologia das migraçons e na situaçom da mulher imigrante na Galiza).

Ø 12h. Trabalho e imigraçom na Galiza. Laura Bugalho (Sindicalista da CIG trabalhadora no âmbito relacionado co trabalho e imigraçom).

Ø 16h. Língua e imigraçom. A cargo de entidades que trabalham com imigrantes na Galiza (Tagen Ata. Língua e comunicación, Modelo Burela, etc).

Ø 17h. Experiências de trabalho imigrante sobre língua e identidade. (Coletivos de imigrantes da Cidade da Crunha, CS Sem um cam, etc).

· Curso: Movimento obreiro e câmbio social.

Sábado 8 de Maio no Ateneo Ferrolán, em Ferrol.

Ø 11h. O movimento obreiro na comarca de Ferrol. Eliseo Fernández (historiador).

Ø 12h. Mulher e mundo laboral. Maria Martinez Iglesias. (Socióloga experta em sociologia do trabalho e sociologia do gênero).

Ø 16h. As características do sindicalismo galego. Bernardo Máiz Vázquez (historiador).

Ø 17h. Experiência militante: O sindicalismo hoje em dia na Galiza. Xam Lopes (Sindicalista da CIG).

Todos os cursos som gratuitos e contarám cum jantar de confraternizaçom às 14h num local perto do lugar onde se celebraram as jornadas formativas. Agradece-se a inscriçom para calcular o número de pessoas que ficaremos ao jantar enviado um correio a escolapopularsociologia@gmail.com ou telefonando ao 649 536 270.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Assembleia aberta de colectivos na EPG com motivo da Conselho de Ministros de Pesca da UE BASENAME: assembleia-aberta-de-colectivos-na-epg-com-motivo-da-conselho-de-ministros-de-pesca-da-ue DATE: Fri, 26 Mar 2010 12:29:44 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O dia 6 de abril vai ter lugar na sede da EPG umha assembleia aberta a todos os colectivos do país com o objectivo de preparar as mobilizaçons ante o próximo Conselho de Ministros de Pesca da UE. A juntança está programada para as 20h.00.

Este Conselho informal de Ministros de Pesca celebrará-se na cidade de Vigo nos dias 4 e 5 de maio; aliás nos días 2 e 3 de maio decorrerá na Corunha umha conferência monográfica de directores gerais da UE sobre a reforma da política pesqueira comúm.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Instalamos balcóm na Festa da Reconquista de Vigo BASENAME: adia-se-curso-da-area-feminista DATE: Wed, 24 Mar 2010 17:59:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Nesta fim de semana instalamos, junto com o organismo popular anti-repressivo Ceivar, um balcóm com comida e bebida na Festa da Reconquista da Vila de Vigo que decorrerá nos dias 27 e 28 de Março. O nosso posto estará instalado na entrada da praça Eduardo Chao da cidade velha, mui pertinho do nosso local nacional. A actividade tem como objectivo procurar benefícios económicos que ajudem a financiar as nossas actividades. Desde a EPG convidamos-vos a visitar o nosso balcóm pois haverá variedade de comida, postres, licores, vinhos, etc. e, por suposto, música, bom ambiente e festa para conmemorar a Reconquista da Vila de Vigo com o nosso berro de guerra: GALIZA, NEM FRANCESA NEM ESPANHOLA !!

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Novas palestras de Verdegaia na Escola BASENAME: novas-palestras-de-verdegaia-na-escola DATE: Tue, 23 Mar 2010 13:10:55 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A organizaçom ecologista Verdegaia prepara duas novas palestras para as próximas datas:

- O curriculum oculto nos livros de texto e a educaçom ambiental. 23 de março às 20h.30

- Hortas urbanas na Galiza. 9 de abril, sexta feira, às 20h.00.

Amba-las duas palestras terám lugar no local nacional da EPG.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Fecha-se o trimestre do Grupo de Estudos debatendo várias figuras do marxismo actual BASENAME: fecha-se-o-trimestre-do-grupo-de-estudos-debatendo-varias-figuras-do-marxismo-actual DATE: Tue, 23 Mar 2010 12:33:24 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Escola Popular e o Grupo de Estudos do Mádia leva fecham o seu segundo trimestre de actividade. As duas sessons que fecham este bloco celebram-se na próxima sexta feira 25, e na vindoura sexta feira 9 de Abril.

Na primeira das sessons submeterá-se a debate um texto de Alain Badiou: "Se nom houver movimento, o único que existe é a orde". O filósofo francês é um dos representantes mais senlheiros da teoria da esquerda revolucionária desde a década de 60, e dedica os seus esforços mais recentes ao que chama "a reinvençom da política".

Quinze dias depois, serám debatidos dous textos: umha entrevista com Santiago Alba Rico e um ensaio de Gil de San Vicente: "Capitalismo em crise e internet vermelha".

As sessons começam às 21h00, com umha ceia de confraternizaçom que custa 3 euros. Os textos estám a dispor dos e das assistentes no centro social.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Programa definitivo da jornada sobre o franquismo na Galiza BASENAME: programa-definitivo-da-jornada-sobre-o-franquismo-na-galiza DATE: Tue, 02 Mar 2010 19:51:41 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Quando num país como a Galiza existem ainda forças políticas e pessoas que, como os representantes do Partido Popular na câmara municipal d'A Corunha, se negam a condenar sem paliativos a barbárie que a ditadura franquista supuxo para o nosso povo, constitúe um deber ineludível ir resgantando feitos esquencidos daqueles tempos do fascismo e deitar luz sobre este período tam sinistro da nossa história contemporânea. A esta tarefa trata de contribuír modestamente a Escola Popular Galega com a organizaçom da jornada temática sobre o franquismo na Galiza.

?Olhadas sobre o franquismo na Galiza? é o título da jornada que a Área de História da EPG tem programada para o sábado 13 de março e nas que se darám cita expertos em diversos temas monográficos. O programa definitivo das jornadas é o seguinte:

10.30 O campesinhado galego no franquismo, entre a resistência e a adaptaçom.

Antom Santos é militante independentista e forma parte do projecto da EPG. É historiador e especialista no movimento agrarista e os seus médios de comunicaçom e em pensamento social agrário. Entre as suas investigaçons destacam as adicadas ao estudo das actitudes do campesinhado galego ante a ditadura franquista durante os anos da pós-guerra

12.00 O fulgor e as tebras. As bibliotecas na segunda república e a sua destruçom polo franquismo.

Francisco Xavier Redondo Abal é investigador e bibliotecário da USC. A sua tarefa investigadora centrou-se, entre outros temas, na guerrilha anti-franquista galega e no estudo das bibliotecas na Galiza de pre-guerra e a sua destruçom polo fascismo. Neste último tema desenvolve umha actividade muito meritória e quase pioneira.

16:30 Memória da modernizaçom. Vulnerabilidade e resistência.

JulioTeixeiro é militante independentista e profesor de filosofia. Colaborador da EPG e membro do Grupo de Estudos do centro social Mádia Leva de Lugo, achéga-nos umha olhada analítica do decorrer da causa nacional galega e do movimento nacionalista no contexto da modernizaçom experimentada polo nosso país.

18.00 A prensa galega no franquismo.

Gustavo Luca de Tena é umha das plumas mais reconhecidas, críticas e lúcidas do jornalismo galego das últimas décadas e também um dos máximos conhecedores da história da prensa galega durante o franquismo. Para além da sua labor como escritor, tradutor e investigador, como jornalista trabalhou, entre outros médios, em La Voz de Galicia, Pueblo Gallego, Hoja del Lunes e A Nosa Terra. No seu labor investigador destaca a biografia ?Fraga. Retrato de un fascista?.

Com motivo das jornadas haverá um jantar de confraternizaçom às 14.30 no CS A Revolta. Para anotar-te ao curso e ao jantar envia um correio com o teu nome e um número de telefóne ao seguinte endereço: escolapopularhistoria@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Escola Popular prepara encontro nacional de professorado soberanista BASENAME: escola-popular-prepara-encontro-nacional-de-professorado-soberanista DATE: Mon, 22 Feb 2010 15:55:55 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Depois da última reuniom do nosso claustro, celebrada em 20 de Fevereiro, decidimos lançar umha nova iniciativa dirigida às e aos profissionais do ensino. Dado o interesse demonstrado por algumhas pessoas que trabalham neste campo laboral, abrirá-se umha linha de intervençom, modesta mas com visos de perdurar, focada ao ensino regrado.

Por tal motivo, a EPG prepara um encontro nacional dirigido a todo o professorado que, no país, se move em chaves soberanistas. Tratará-se de coordenar no possível a sua intervençom, com o intuito de paliar carências que o sistema educativo espanhol afunda: possibilidade de espalhar unidades didácticas e materiais, partilha de recursos lingüísticos e novas tecnologias em galego internacional, ou mesmo a materializaçom dum velho projecto: um currículum nacional galego que cubra as necessidades básicas do alunado.

Seja como for, serám as próprias pessoas assistentes as que decidam o alcanço da iniciativa. Estará aberta a todos os níveis do ensino, do primário ao universitário, e a todas as disciplinas. Publicitaremos quanto antes a data do encontro, que decorrerá na primavera deste 2010.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Publicitam-se dous novos blocos de debate sobre as alternativas à crise BASENAME: publicitam-se-dous-novos-blocos-de-debate-sobre-as-alternativas-a-crise DATE: Thu, 18 Feb 2010 21:43:39 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A EPG e o Grupo de Estudos do Mádia leva continuam a fazer pública a planificaçom dos seguintes blocos de debate. As sessons procuram, neste trimestre, conhecer com o máximo detalhe cada umha das alternativas à crise que proponhem as distintas escolas de esquerda.

Assi, na sexta feira 26, começando às 19h00, analisarám-se às críticas ao capitalismo espectacular e à invasom tecnológica. Os textos a debate serám:

Guy Debord: Fragmentos d'"A Sociedade do Espectáculo" (1967) e de "Comentários sobre a sociedade do espectáculo"(1988).

Miguel Amorós: "Comentários sobre a técnica e algumhas maneiras de combater o seu domínio"; "Os meus amigos russos e polacos".

Na seguinte sessom, volvendo ao horário das 21h00, debruçaremos em diferentes ópticas do marxismo do movimento obreiro, com os seguintes autores:

Gil de San Vicente: "Capitalismo em crise e internet vermelho"(2008)

Alain Badiou: "Se nom houver movimento, o único que existe é a orde"(2000)

Santiago Alba: Entrevista de Agosto de 2009 (traduzida por galizalivre).

Os textos estám a dipor das e dos assistentes no centro social.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Adia-se curso da Área Feminista BASENAME: adia-se-curso-da-area-feminista-1 DATE: Thu, 18 Feb 2010 16:17:18 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Da Área Feminista da EPG informamos que o curso sobre "A influência dos médios de comunicaçom e a sociedade na psicologia e no corpo da mulher" promovido pola Área Feminista e programado para o sábado 27 de março, adia-se para o seguinte trimestre. Nos próximos dias a Área Feminista da EPG informará das datas de celebraçom do curso.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: O curso de desenho gráfico e maquetaçom celebrará-se em horário de tarde no sábado 20 BASENAME: o-curso-de-desenho-grafico-e-maquetacom-celebrara-se-em-horario-de-tarde-no-sabado-20 DATE: Wed, 17 Feb 2010 10:36:14 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Já temos horário definitivo para o curso de desenho gráfico e maquetaçom. Pola necessidade de partilharmos o centro social com outras iniciativas que também precisam do espaço, celebramos a nossa sessom a partir das 16h00, no centro social A Fouce de Bertamiráns.

Lembramos às pessoas interessadas que, de ser possível, devem levar um computador portátil, para fazer mais ágil a aula. Esta será ministrada por Miguel Garcia, profissional do desenho gráfico e maquetador habitual no nosso movimento.

Informamos aliás que as companheiras e companheiros do centro social organizam, para o serám desse mesmo dia, um concerto com Mini e Mero, ao que podem assistir as pessoas interessadas.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Olhadas sobre o franquismo na Galiza BASENAME: olhadas-sobre-o-franquismo-na-galiza DATE: Wed, 17 Feb 2010 09:23:32 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A historiografia galega tem adicado intensos esforços nos últimos anos para ir deitando luz sobre as tebras que cobrirom a Galiza nos longos anos da ditadura. Porém, se bem algumhas áreas da história da ditadura forom objecto de investigaçom por parte dos historiadores e das historiadoras (guerrilha anti-franquista, genocidio fascista,nacionalismo galego de pós-guerra, movimento obreiro no tardo-franquismo, etc.), muitos outros aspectos deste período histórico continuam reclamando umha urgente atençom.

Com este fim, a Área de História da EPG organiça um novo curso para o 13 de março em Vigo no que se abordarám quatro temáticas monográficas sobre o franquismo na Galiza. As temáticas e os ponentes som os seguintes:

- O campesinhado galego no franquismo, entre a resistência e a adaptaçom. Antom Santos.

- A prensa galega no franquismo. Gustavo Luca de Tena.

- O fulgor e as tebras. As bibliotecas na segunda república e a sua destruçom polo franquismo. Francisco Xavier Abal

- Memória da modernizaçom. Vulnerabilidade e resistência. Julio Teixeiro.

Para anotar-se nas jornadas há que enviar um correio ao seguinte endereço, indicando nome e número de telefóne de contacto:

escolapopularhistoria@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Continua a formaçom sobre história da Galiza, agora no Barbança BASENAME: continua-a-formacom-sobre-historia-da-galiza-agora-no-barbanca DATE: Tue, 09 Feb 2010 21:26:52 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Continuamos a difusom de algum dos aspectos esquecidos da nossa história, nesta ocasiom co-organizando seminários com os colectivos barbançaos Roi Soga e Aturuxo.

No sábado dia 13, na Casa da Cultura de Noia, abre-se a jornada às 11h00 da manhá, com os contemporaneístas Carlos Velasco e Uxio Breogán Diéguez. Falarám da experiência da IIª República e das origens do nacionalismo e do arredismo, respectivamente.

De tarde, a partir das 18h00 no mesmo lugar, o veterano militante galego Luís Gonçález Blasco "Foz", dará a sua palestra sobre a reorganizaçom nacionalista nos anos sessenta.

As jornadas continuam no dia seguinte, às 11h00 da manhá, no centro social Aturuxo de Boiro. Júlio Teixeiro apresentará a sua ponência sobre nacionalismo e modernizaçom, enquanto Duarte Abade fará o próprio com o seu trabalho sobre as origens do Reino da Galiza.

A assistência às jornadas será, como sempre, de graça, e as pessoas interessadas poderám conseguir lá os cadernos com os trabalhos de investigaçom que a EPG está a divulgar.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Começam os cursos de "Introduçom ao gênero" e "Relaçons laborais" BASENAME: comecam-os-cursos-de-introducom-ao-genero-e-relacons-laborais DATE: Wed, 03 Feb 2010 14:07:27 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Para esta fim de semana está programado o começo de dous cursos. Na sexta feira 5 de fevereiro, às 19h:00, começa a primeira jornada do primeiro módulo do curso de Relaçons laborais, sindicalismo e movimento obreiro galego. Esta primeira jornada têm um conteudo muito prático sobre "Direitos, deveres e procedimento no âmbito laboral" e será impartido por Fernando Alfaia. Os temas do curso vam-se desenvolver todas as sextas feiras no mesmo horário até o 19 de março.

Para o sábado às 16:30 temos programado um curso básico de Introduçom ao gênero. O desenvolvimento do curso intercalará exposiçons teóricas com casos práticos e dinámicas participativas.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Modificaçons nas datas dos cursos da Área Feminista BASENAME: modificacons-nas-datas-dos-cursos-da-area-feminista DATE: Mon, 18 Jan 2010 15:43:47 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: Actividades TAGS: ----- BODY:

Para evitar a coincidência da programaçom da EPG com as mobilizaçons previstas para o 30 de janeiro em Vigo com motivo das detençons dos militantes independentistas vigueses Xurxo e Oscar, o curso de Introduçom ao género previsto para esse dia adia-se para o seguinte sábado 6 de fevereiro com o mesmo horário (16:30 a 19:30) e formato.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Distribuimos pequena colecçom de obras de pensamento galego e crítico BASENAME: distribuimos-pequena-coleccom-de-obras-de-pensamento-galego-e-critico DATE: Sat, 16 Jan 2010 16:35:48 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Vista a boa acolhida que estám a ter os cadernos de história editados pola Escola (dos que já se esgotárom as primeiras ediçons), anunciamos no blogue o material do que dispomos. Trata-se de cadernos editados pola própria EPG, ou por colectivos amigos, como grupos de estudos que funcionam em algumhas localidades. A ideia é fornecer as bibliotecas dos centros sociais, os colectivos e @s militantes dum material manejável, barato, e que poda circular de mao em mao. Tedes que fazer as vossas encomendas a escolapopularhistoria@gmail.com.

VVAA: "Aproximaçom a alguns aspectos da história da Galiza (I)". Da autoria de Duarte Abad, Ernesto Vásquez Souza, Uxio Breogám Diegues, Carlos Velasco e Xurxo Martínez. Edita Escola Popular Galega. Preço solidário: 3 euros.

VVAA: "Aproximaçom a alguns aspectos da história da Galiza (II)". Da autoria de Eliseo Fernández, Xavier Sánchez e Júlio Teixeiro. Edita Escola Popular Galega. Esgotado (reediçom nas próximas semanas). Preço solidário: 3 euros.

James Howard Kunstler: "A longa emergência". Traduçom ao galego de fragmentos da conhecida obra deste pensador norteamericano, onde se abordam alguns efeitos da iminente crise energética e do colapso da civilizaçom industrial. Edita Grupo de Estudos A Fouce.
Preço solidário: 5 euros.

Conversa com Oriol Martí i Casas: "Temos que recuperar a tradiçom de fraternidade e ajuda mútua d@s comunistas do século XIX". Transcriçom do debate mantido polo médico e militante catalám com activistas galeg@s, onde se fala da militáncia, a crise, os efeitos da tortura ou a saúde mental. Edita Grupo de Estudos A Fouce. Preço solidário: 2 euros.

"Mandamentos do Directório Revolucionário Ibérico de Libertação". Manifesto da organizaçom armada galego-portuguesa, redigidos por José Velo Mosqueira. Edita Grupo de Estudos A Fouce. Preço solidário: 1 euro.

Miquel Amorós: "Crescimento e decrescimento". Introduçom ao debate sobre as propostas decrescimentistas e o ecologismo radical. Edita Grupo de Estudos A Fouce. Preço solidário: 1 euro.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: 2ª parte das jornadas de Lingua e Sociedade BASENAME: 2o-parte-das-jornadas-de-lingua-e-sociedade DATE: Thu, 14 Jan 2010 17:53:59 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Este sábado terá lugar no S A Fouce (Bertamiráns-Ames) a segunda parte das jornadas do curso de Lingua e Sociedade na Galiza. O curso será ministrado pola sociolingüista Isabel Suárez. O horário das palestras é o seguinte:

- 16h00, Língua inicial e competências linguísticas autopercebidas das/os galegas/os.
- 18h00, Atitudes linguísticas das/os galegas/os.

Antes das jornadas celebra-se um jantar popular de cozido galego no proprio Centro Social. As pessoas que queiram asisitir ao curos e o jantar podem redigir um correio para: escolapopularsociologia@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Cursos da Área Feminista BASENAME: cursos-da-area-feminista DATE: Thu, 14 Jan 2010 13:40:41 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: Actividades TAGS: ----- BODY:

A Área Feminista da EPG bota a andar com dous cursos para as próximas semanas. A informaçom é a seguinte:

- Curso de Introduçom ao género. Vigo, Escola Popular Galega, 30 de janeiro. De 16:30 a 19:30.

O curso estava inicialmente previsto para o 3o de janeiro mais fica finalmente para o 5 de fevereiro (sabado).

O curso será impartido por Raquel Doval, experta e docente em género. Terá umha parte de exposiçom teórica e umha outra prática.

- A influência dos médios de comunicaçom na psicologia e no corpo da mulher. Vigo, Escola Popular Galega, 27 de fevereiro.

Para este segundo curso ficam pendentes de confirmaçom as pessoas docentes e os horários.

Lembramos que para anotar-se no curso tes que enviar um correio com o teu nome e o teu telefone ao endereço da área: escolapopularfeminista@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso de "Relaçons laborais, sindicalismo e movimento obreiro" BASENAME: curso-de-relacons-laborais-sindicalismo-e-movimento-obreiro DATE: Sun, 10 Jan 2010 19:41:38 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Já podemos informar do calendário completo do curso de "Relaçons laborais, sindicalismo e movimento obreiro" que tivera que ser adiado no anterior trimestre. A informaçom é a seguinte:

MODULO I: RELAÇONS LABORAIS

5 de fevereiro: Direitos, deveres e procedimento no âmbito laboral Fernando Alfaia

12 de fevereiro: Nominas e contratos na relaçom laboral Fernando Alfaia

19 de fevereiro: Saúde laboral Trindade Vilhar

MODULO II: SINDICALISMO

26 de fevereiro: Acçom e trabalho sindical de base Jaime Neda

5 de março: O trabalho sindical e coletivos específicos Laura Bugalho

MODULO III: MOVIMENTO OBREIRO GALEGO

12 de março: História do movimento obreiro galego Bernardo Maiz

19 de março: Movimento obreiro e conflito laboral Telmo Varela

19 de março: projecçom de curtas sobre diferentes conflitos coletivos e CEIA NA COVA DOS RATOS

Lugar de celebraçom: Vigo. Local nacional da E.P.G.

Horários: todos os dias de 19:00 a 20:30

Praças limitadas a 15 pessoas.

Anotar-se em escolapopulartrabalho@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Disponibilizamos avance de calendário do segundo trimestre BASENAME: disponibilizamos-calendario-do-segundo-trimestre DATE: Sun, 10 Jan 2010 15:16:56 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Trás a reuniom do claustro da EPG, decorrida a finais de ano, já podemos anunciar o programa do segundo trimestre, que tenciona consolidar e melhorar o realizado até o de agora. Algumhas informaçons que ainda estám por fechar-se (professorado, lugares exactos dos cursos, horários concretos...) iremo-las dando neste blogue aos poucos.

SOCIOLOGIA

Língua e sociedade: (2ª parte: Língua inicial, competencias lingüísticas e atitudes) Bertamiráns, 16 de Janeiro de tarde no CS A Fouce.

A imigraçom na Galiza. Perspectivas para a construçom nacional. (Iª parte) Crunha, 27 de março.


HISTÓRIA


Aproximaçom a alguns aspectos da história da Galiza. Noia-Boiro, 13-14 de fevereiro.


Introduçom à história da Galiza para imigrantes. Ourense, 27 de fevereiro.


O franquismo na Galiza. Vigo, Escola Popular Galega, 13 de março. De 10:30 a 14:00 e de 16.30 a 19:30.


FEMINISMO

Introduçom ao género. Vigo, Escola Popular Galega, 3o de janeiro. De 16:30 a 19:30.
Raquel Doval. Experta em género e trabalhadora da Rede Vizinhal de Vigo contra os malos tratos.

A influência dos médios de comunicaçom na psicologia e no corpo da mulher. Vigo, Escola Popular Galega, 27 de fevereiro.


LÍNGUA

Aulas de reforço em galego para crianças imigrantes. Vigo, duas vezes por semana durante o segundo trimestre.


Aulas de galego e lazer em galego para pré-adolescentes. Vigo, todas as segundas feiras às 19:00h.


ENSINO TÉCNICO


Electricidade doméstica básica. Lugo, 6 de março. A partir das 17h00 no CS Mádia leva.


COMUNICAÇOM


Propaganda, desenho gráfico e maquetaçom. Ames, CS A Fouce, 20 de fevereiro.

GEOGRAFIA, ECOLOGIA E MEDIO AMBIENTE

Ecologia, economia e sociedade. Vigo, Escola Popular Galega, 20 de Março.

MOVIMENTOS SOCIAIS

Alternativas comunitárias à crise capitalista. Lugo, desde o 15 de Janeiro, sessons cada 15 dias.

EDUCAÇOM FÍSICA

Introduçom à luita galega. Lugar e data por determinar.

Introduçom à autodefesa pessoal. Lugo, CS Mádia leva. Data por determinar.

TRABALHO E RELAÇONS LABORAIS

Relaçons laborais, sindicalismo e movimento obreiro. Vigo, Escola Popular Galega, do 5 de fevereiro ao 19 de março todas as sextas feiras.

As pessoas interessadas podem matricular-se no correio escolapopularnacional@gmail.com. Se se tratar dum curso da área de sociologia, devem enviar correio a escolapopularsociologia@gmail.com; se se tratar dum curso da área de história, a escolapopularhistoria@gmail.com; se se tratar dum curso da área de feminismo, a escolapopularfeminista@gmail.com. Outros endereços som:

Trabalho e relaçons laborais: escolapopulartrabalho@gmail.com
Lingua: escolapopularlingua@gmail.com
Comunicaçom: escolapopularcomunicacion@gmail.com
Geografia, ecologia e medio ambiente: escolapopulargeografia@gmail.com

Os horários exactos e os lugares de celebraçom irám-se publicando no blogue da Escola.


Os novos cursos que puderem aparecer no programa do trimestre anunciarám-se com antecedência no blogue.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Retomam-se as sessons de formaçom em Lugo arredor da crise e as alternativas BASENAME: retomam-se-as-sessons-de-formacom-em-lugo-arredor-da-crise-e-as-alternativas DATE: Wed, 06 Jan 2010 21:33:44 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Depois do obrigado parom natalício, o Grupo de Estudos do Mádia Leva e a EPG retomam a actividade do primeiro trimestre, que se valorizou mui positivamente por assistência e participaçom.

Avaliada a natureza da crise que se está a viver, passamos neste segundo trimestre a estudar as alternativas em andamento. As primeiras sessons do debate centrarám-se nas diferentes visons e linhas de acçom no campo independentista e da esquerda, tentando deslindar o que som simples modas intelectuais (passageiras e diversionistas) das correntes de pensamento de fundo que podem acompanhar umha praxe digna de tal nome.

Para tal efeito, disponibilizamos umha escolma de textos de Xosé Manuel Beiras, Alain Touraine, Serge Latouche e Alex Callinicos. Repassarám-se assi diferentes variedades da esquerda tolerada, também conhecida como "cidadanismo", e valorará-se o "ajuste de contas" que, desde o marxismo, acomete Alex Callinicos contra Toni Negri e outros.

Os textos estarám a disposiçom das pessoas assistentes desde a próxima segunda feira no centro social. A cea-colóquio decorrerá na sexta 15 a partir das 21hoo.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Avaliamos o primeiro trimestre do curso BASENAME: avaliamos-o-primeiro-trimestre-do-curso DATE: Thu, 31 Dec 2009 15:37:03 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: Actividades TAGS: ----- BODY:

Nos últimos dias de dezembro as pessoas responsáveis das distintas áreas da EPG (um clautro docente de facto), procederom a fazer umha primeira avaliaçom do desenvolvimento do programa formativo do primeiro trimestre. Tendo em conta que este trimestre era o primeiro e tinha, polo tanto, moito de experimento inicial, desde o claustro valoramos positivamente estes primeiros passos da nossa Escola, ainda que som muitos os aspectos e detalhes que se podem melhorar.

Como aspectos mais positivimos destacamos os seguintes:
- A boa organizaçom e o bom desenvolvimento da maioria dos cursos.
- A boa acolhida do programa formativo entre o público objectivo ao que nos dirigiamos.
- O nível de asistência. A média de pessoas matriculadas e asistentes aos cursos situa-se por volta dos/as 15 alunos/as. Globalmente, o número de pessoas asistentes à totalidade dos cursos achéga-se a 100.
- A disponhibilidade e a cualificaçom do pessoal docente.
- A relativa diversificaçom da oferta formativa e a sua distribuiçom polo país adiante: Vigo, Ourense, Ames e Ordes.

Porém, também há certos aspectos que cumpre melhorar:
- A feble organizaçom dalgumhas áreas; o que obrigou a cancelar algúns cursos.
- O desequilibrio entre a oferta centrada nas humanidades e nas ciências sociais (tradicionalmente mais cubertas polos movimentos sociais da comunidade independentista) e a oferta centrada em conhecimentos mais praticos e técnicos.

Neste momento, estamos trabalhando na elaboraçom do programa formativo do segundo trimestre, o qual se fará público neste blogue nos primeiros dias de janeiro.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Publicamos horário definitivo das jornadas de história de Ordes BASENAME: publicamos-horario-definitivo-das-jornadas-de-historia-de-ordes DATE: Thu, 17 Dec 2009 10:48:36 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Publicamos para todas as pessoas interessadas o horário e palestras definitivas das jornadas de história a celebrar no vindouro fim de semana. Com motivo da ausência dum dos conferenciantes, Xurxo Martínez, decidimos fundir todas as sessons no próprio sábado. O horário fica como segue.

10h00-12h00. "Movimentos sociais na Galiza de anteguerra". Carlos Velasco Souto, Universidade da Crunha.

Recesso.

12h15-14h15. "Galiza baixo o franquismo. Política, economia, sociedade". Xavier Sánchez Paços, Escola Popular Galega.

Jantar.

16h00-18h00. "O movimento obreiro baixo o franquismo", Eliseo Fernández, estudioso do movimento libertário na Galiza.

Recesso.

18h15-20h15. "Memória da modernizaçom. Vulnerabilidade e resistência", Júlio Teixeiro, Grupo de Estudos Mádia leva.

Todas as palestras decorrem na casa da cultura, graças à colaboraçom organizativa da associaçom ordense "Foucelhas", com quem desenhamos as jornadas. Nas mesmas disponibilizaremos material diverso da EPG para quem lhe interessar: manuais de história, calendários ou marca-páginas, que aliás servem para ajudar economicamente o projecto.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Bota a andar a Área Feminista da EPG BASENAME: bota-a-andar-a-area-feminista-da-epg DATE: Sun, 13 Dec 2009 15:57:31 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Escola Popular Galega estrutura-se em áreas temáticas de funcionamento muito autónomo, no senso de que cada área fai a sua programaçom e responsabiliza-se polo seu cumprimento. Nestes dias conformou-se a Área Feminista; os seus objectivos som elaborar umha programaçom formativa estável em feminismo e igualdade de género orientada preferentemente a colectivos e pessoas que se movem na contorna da EPG. A Área Feminista nom tenciona ser um outro colectivo feminista, simplesmente é um contributo mais para a formaçom e a educaçom em igualdade.

Neste momento a Área Feminista trabalha na elaboraçom dum programa educativo e formativo em igualdade de género que será introducido transversalmente nas actividades de tempo livre e lazer para cativos/as que se venhem desenvolvendo na EPG desde o mes de outubro. Também está previsto um curso básico de introduçom à igualdade de género para o 23 de janeiro, do qual nos próximos dias darám cumprida informaçom.

O endereço para contactar com a Área Feminista da EPG é o seguinte:

escolapopularfeminista@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Jogar e aprender em galego BASENAME: jogar-e-aprender-em-galego DATE: Sat, 12 Dec 2009 17:12:36 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Desde o pasado mes de outubro a Escola Popular Galega, por iniciativa de estudantes de Filologia Galega, puxo em andamento umha das suas iniciativas mais ambiciosas: jornadas de tempo livre e lazer para que os cativos e as cativas aprendam língua e cultura galega.

Umha vez por semana (segundas feiras às 19:00 horas) um pequeno grupo de raparigos e raparigas com idades comprendidas entre os 7 e os 12 anos, reunem-se para, com o apoio de um/umha docente voluntária, jogar, brincar, divertir-se, pintar, debuxar, ler, etc. fazendo todo isto em galego. Compre sublinhar que estamos a falar de cativo se cativas da cidade e comarca de Vigo e polo tanto fortemente castelanizados/as e com muitas dificultades para expresar-se em galego. Deste jeito, através de jogos, leituras e múltiples actividades lúdicas, os cativos e as cativas vam aprendendo galego quase sem decatar-se. Estám previstas também saidas e excursons lúdicas e formativas pola contorna.

A actividade prolongará-se ao longo de todo o curso 2009-2010 e está aberta a mais cativos e cativas. Aliás, no programa lúdico-formativo introducirám-se de maneira transversal contidos de educaçom ambiental e de educaçom em igualdade.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Palestra sobre a exploraçom abusiva dos recursos pesqueiros BASENAME: palestra-sobre-a-exploracom-abusiva-dos-recursos-pesqueiros DATE: Sat, 12 Dec 2009 16:57:37 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O próximo dia 22 de dezembro a organizaçom ecologista "Verdegaia" organiza no local da EPG umha palestra sobre a "Exploraçom irracional dos recursos pesqueiros". A palestra começará às 20:30 horas e continuará com um debate aberto a todas as pessoas asistentes. Lembramos que estas palestras organizadas por "Verdegaia" celebram-se mensalmente no local da EPG.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: GZ-Vídeos instala-se no local da EPG BASENAME: gz-videos-instala-se-no-local-da-epg DATE: Sat, 12 Dec 2009 16:51:46 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sede CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

As companheiras e os companheiros de GZ-Vídeos vam dar um novo impulso ao seu projecto. Nas próximas semanas instalarám-se no local da Escola Popular Galega com a intençom de pôr em andamento um sistema de empréstimo do seu valioso fondo documental. Este sistema de empréstimo funcionará de maneira presencial, no local da EPG, e na rede. Nas próximas datas informaremos mais polo miúdo desta boa iniciativa e dos projectos relacionados com a mesma.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: A formaçom continua em Lugo com o texto "Rostos da crise", de Jorge Benstein, no vindouro dia 11 BASENAME: a-formacom-continua-em-lugo-com-o-texto-rostos-da-crise-de-jorge-benstein-no-vindouro-dia-11 DATE: Wed, 02 Dec 2009 10:25:21 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O Grupo de Estudos do Mádia Leva e a Escola Popular Galega vam fechando este seu primeiro trimestre, dedicado a estudar os diagnósticos que se fam sobre a crise capitalista. Dedicou-se o mês de Outubro a rever alguns clássicos do marxismo e o próprio Marx; continuou-se em Novembro estudando a "teoria do colapso" segundo o debate dos anos 30, através dum documento de Giacomo Marramao. E remata-se o ano (e o trimestre) com um longo texto de Jorge Benstein, "Rostos da crise".

Este conhecido analista da esquerda internacional (e colaborador em muitos meios latinoamericanos e lusófonos) amplia o conceito "crise", para defender a tese do colapso da civilizaçom burguesa em muitas ordes: na económica, mas também a militar, a tecnológica, a política, a cultural ou a ambiental.

A sessom de debate decorrerá na noite do 11 de Dezembro, depois da ceia habitual. Trás o debate, o Grupo de Estudos e a EPG preparám um caderninho formativo com as conclusons deste trimestre, para favorecer o debate no ámbito nacional.

Quem se quiger apontar a esta última sessom do trimestre terá que fazê-lo na lista aberta no centro social. Tamém aqui poderá recolher os textos, disponíveis desde o dia 2 de Dezembro.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso sobre língua e sociedade da Escola Popular Galega BASENAME: curso-sobre-lingua-e-sociedade-da-escola-popular-galega DATE: Sun, 22 Nov 2009 12:14:58 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A área de sociologia da Escola Popular Galega organiza no CS A Fouce de Bertamiráns um curso de dous dias que leva por título "LINGUA E SOCIEDADE NA GALIZA". Os objectivos do curso som a formaçom geral, básica e introdutôria no conhecimento da situaçom da língua galega na atualidade desde um posto de vista sociolingüístico e as chaves analíticas para a sua compressom.

O curso e gratuito. O praço para se anotar para quem tenha intençom de participar nas comidas é na Sexta-féira ao meiodia enviando um correio a

escolapopularsociologia@gmail.com ou chamando ao 649 536 270.

Agradeceríamos a difussom deste curso.

PROGRAMA

Sexta-feira 27 de Novembro

20:00h. Evoluiçom das competências lingüísticas d@s galeg@s: análise inter-geracional.
Eduardo Sánchez Maragoto

21:30h. Conceptos básicos sobre língua e sociedade
Mauricio Castro Lopes

- Ceia no CS A Fouce

Sábado 28 de Novembro

11h. Explicaçom geral, básica e introdutória ao processo de substituiçom lingüística e evoluiçom dos usos lingüísticos do galego
Bernardo Máiz Bar.

- 12h. Pausa café

12:30h. Língua inicial e competéncias lingüísticas autopercibídas d@s galeg@s
Isabel Suárez Fernández

- 14h. Comida no CS A Fouce

17h. Actitudes lingüísticas d@s galeg@
Isabel Suárez Fernández

18:30h. Apresentaçom do livro "A represión lingüística en Galiza. Século XX", a cárrego da autora Pilar Freitas Juvino.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Começa registro e catalogaçom da Biblioteca Popular BASENAME: comeca-registro-e-catalogacom-da-biblioteca-popular DATE: Fri, 20 Nov 2009 12:36:12 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Neste dias estamos a levar adiante o trabalho de registro e catalogaçom dos volumes que conformarám inicialmente a Biblioteca Popular da EPG. O ponto de partida da mesma é a biblioteca do CS Revolta que está composta por mais de 1200 volumes. Entre os livros e revistas que poderás atopar na biblioteca atopam-se valiosas colecçons e monografias sobre pensamento e teoria política marxista, nacionalismo e independentismo galego, movimentos políticos e sociais, biografias e memórias, economia política, feminismo e género, literatura galega, literatura infantil, antropologia de Galiza, dicionários e gramáticas de galego e português
...

Entre algumha das joias às que podes acceder destacamos um exemplar original em língua francesa da primeira e reducidíssima ediçom do magnífico ensaio do geografo francés A.Bouhier "La Galice, essai geographique d'analyse et d'interpretation d'un vieux complexe agrarie".

A biblioteca funcionará com horários de empréstimo e consulta em sala três vezes por semana.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Palestra sobre "As espécies invasoras na Galiza" BASENAME: palestra-sobre-as-especies-invasoras-na-galiza DATE: Fri, 20 Nov 2009 11:39:39 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Na próxima terça feira 24 de novembro temos umha palestra organizada por Verdegaia sobre "Espécies invasoras na Galiza". A palestra decorrerá a partires das 20:30 horas no local da Escola Poular Galega e está aberta a todo o público.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Editamos caderno "Aproximaçom a alguns aspectos da história da Galiza" BASENAME: editamos-caderno-aproximacom-a-alguns-aspectos-da-historia-da-galiza DATE: Mon, 16 Nov 2009 13:02:26 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Com o intuito de enriquecer as bibliotecas dos movimentos populares galegos, vimos de editar o caderno "Aproximaçom a alguns aspectos da história da Galiza", com contributos de Ernesto Vázquez Souza, Duarte Abade Loxo, Carlos Velasco Souto. Uxio Breogám Diegues e Xurxo Martínez. Cada comunicaçom aborda um aspecto da história do país, desde a conformaçom do velho reino da Galiza aos movimentos populares mais recentes.

As pessoas interessadas podem consegui-lo, polo preço solidário de 2 euros, solicitando um exemplar a escolapopularhistoria@gmail.com.

No próximo mês a Área de História editará um novo exemplar, atingindo outras dimensons da nossa história, com textos de Eliseo Fernández, Xavier Paços e Júlio Teixeiro. O movimento obreiro recente, a ditadura franquista e a evoluçom do projecto nacional galego até hoje, serám os temas analisados nesta nova brochura.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Continua-se o debate sobre a crise com o estudo da "teoria do colapso" em vários autores marxistas BASENAME: continua-se-o-debate-sobre-a-crise-com-o-estudo-da-teoria-do-colapso-em-varios-autores-marxistas DATE: Mon, 09 Nov 2009 21:25:21 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Nesta sexta feira dia 13, no local do centro social, a Escola Popular e o Grupo de Estudos do Mádia Leva continuam o debate sobre a crise capitalista em andamento. Como todas as sextas feiras, a cea-tertúlia começará às 21:00h.

Depois dum primeiro bloco, dedicado à natureza das crises segundo o marxismo, passa-se a um segundo bloco: o debate surgido no movimento obreiro sobre a "teoria do colapso", que tivo o seu momento álgido nas primeiras décadas do século XX.

Para isto, manejará-se um texto de Giacomo Marramao, professor de filosofia política em Itália, e umha das figuras senlheiras do pensamento de esquerdas daquele país nos anos setenta. O documento intitula-se "Teoria da crise e problema da constituiçom" (publicada em Telos, no inverno de 1975).

As pessoas interessadas podem apontar-se no centro social ao longo desta semana.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Segunda sessom dedicada à crise capitalista, com o debate de várias focagens do marxismo BASENAME: segunda-sessom-dedicada-a-crise-capitali DATE: Thu, 29 Oct 2009 11:11:36 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Na sexta feira 30 de Outubro, e a partir das 21:00h, o Grupo de Estudos do Mádia Leva e a Área de Movimentos Sociais da EPG reiniciam o trabalho teórico sobre a crise capitalista.

Trás a ceia, abordará-se de novo o debate do primeiro bloco de textos que fôrom disponiblizados. Assi, logo de conhecermos um pouco mais polo miúdo alguns trechos d'O Capital e dos Grundisse de Marx, passamos a estudar outros desenvolvimentos da teoria crítica. Os textos para o debate desta jornada som fragmentos da obra (Re)introdución ao marxismo (F. Marzoa, 1980), e os artigos "Quanto custa o mundo?" e "O mito da produtividade. Desenvolvimento tecnológico, racionalizaçom e desemprego" (R. Kurz, 2008 e 1996, respectivamente).

Esclarecidos estes aspectos, e dentro de outros quinze dias, abordaremos outro bloco de textos, volcados especificamente a esta crise que padecemos.

Lembrar a toda a gente que as pessoas interessadas devem inscrever-se no CS Mádia Leva para concretizar assi a entrega dos textos e as vagas para a ceia.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Segunda jornada do curso de "Problemáticas medioambientais na Galiza" BASENAME: segunda-jornada-do-curso-de-problematica DATE: Wed, 28 Oct 2009 17:56:20 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O pasado sábado 24 de outubro celebrou-se na sede nacional da EPG a primeira das jornadas do curso de Problemáticas medioambientais na Galiza com boa asistência de público (15-20 pessoas). Na noite anterior apresentou-se no CS Revolta o projecto da Universidade Rural Galega. Neste sábado 31 de outubro decorrerá a segunda jornada com o seguinte horário:

10:30-12:00 Mobilidade, transporte e infraestruturas de transporte. Begoña Carrera.
12:30-14:00 O médio rural e agrario. Lindia Senra.
16:30-18:00 Problemáticas ambientais, económicas e sociais no sector pesqueiro. Santiago Palas.
18:00-19:30 Infraestruturas no litoral. O Plano Acuícola. Manoel Santos.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: A segunda parte das jornadas de história da Galiza decorrerá em Ordes os dias 19 e 20 de dezembro BASENAME: a-segunda-parte-das-jornadas-de-historia DATE: Wed, 21 Oct 2009 15:04:35 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Ainda pendentes de se confirmarem todos os professores, já podemos anunciar que a segunda parte das jornadas de história decorrerám na vila de Ordes, ao longo do fim de semana do 19 e 20 de dezembro. Terám lugar na Casa da Cultura, e em colaboraçom com a Associaçom Cultural Foucelhas.

Os temas a tratar serám o arredismo na emigraçom; os movimentos sociais na anteguerra; o franquismo na Galiza; o movimento obreiro durante a ditadura; e a história da causa galega desde a década de 60. Umha vez confirmados todos os professores, disponibilizaremos o título dos seminários e poremos a agenda definitiva. Como no curso anterior, editaremos um pequeno manual de apoio.

As pessoas interessadas em assistir devem de encaminhar um correio a escolapopularhistoria@gmail.com.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Satisfaçom com a primeira parte das jornadas de história celebradas em Ourense BASENAME: satisfacom-com-a-primeira-parte-das-jorn DATE: Wed, 21 Oct 2009 14:59:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Decorreu na cidade de Ourense a primeira parte do seminário de História da Galiza, ministrado por Duarte Abade, Ernesto Vasques e Uxio Breogán Diegues. Com umha assistência satisfatória (mais de vinte alunos e alunas) e um animado debate, começava a andar esta área da nossa Escola Popular Galega. É de resenhar o apoio dessinteressado dos centros sociais da cidade, Esmorga e Sem um Cam, oferecendo os seus espaços e difundindo a propaganda.

Acompanhando este labor formativo, as achegas dos autores fôrom publicados num pequeno manual didáctico, intitulado "Aproximaçom a alguns aspectos da história da Galiza". Custa dous euros e podes consegui-lo enviando um correio para escolapopularhistoria@gmail.com.

Aginha disponibilizaremos horários e datas da segunda parte do curso.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Apresentaçom da Universidade Rural Galega BASENAME: apresentacom-da-universidade-rural-galeg DATE: Tue, 20 Oct 2009 11:05:48 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Na próxima sexta feira (23 de outubro), apresentamos em colaboraçom com o CS Revolta de Vigo, o projecto da "Universidade Rural Galega". A palestra terá lugar no Revolta a partires das 20:30.

A URG é um projecto que tem por objectivos:
- Colaborar na recuperaçom, conservaçom e difussom dos saberes tradicionais do medio rural.
- Ponher en valor as iniciativas de recolha, conservaçom e difussom das tradiçons rurais.
- Favorecer o reconhecemento e dignificaçom do medio rural e da sua historia.
- Fazer chegar à sociedade toda a riqueça pessoal, grupal e etnográfica do medio rural.
-Ser umha rede que facilite a intercomunicaçom de todos os grupos que cremos na dignidade e no futuro do rural.

A palestra dá começo ao curso sobre Problemáticas medioambientais na Galiza, que se impartirá nos dias 24 e 31 de outubro.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Curso de "Introduçom à fotografia" BASENAME: curso-de-introducom-a-fotografia DATE: Thu, 15 Oct 2009 16:05:35 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Já temos as datas nas que se impartirá o curso de "Introduçom à fotografia". Será nos dias 21 e 22 de novembro no CS Sem um cam de Ourense. O horario fica pendente de confirmaçom. Lembramos que para anotar-se há que enviar um correio ao seguinte endereço: escolapopularcomunicacion@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Já está disponível o primeiro bloco de textos para o debate sobre a crise capitalista no CS Madialeva! BASENAME: ja-esta-disponivel-o-primeiro-bloco-de-t DATE: Tue, 13 Oct 2009 09:33:37 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Desde hoje mesmo, as pessoas interessadas podem recolher no próprio centro social o primeiro bloco de textos para o debate intitulado "A crise e nós. Diagnóstico e resistências". Dedicarám-se as jornadas iniciais a debater sobre a natureza das crises no capitalismo.

Os textos a debater som os seguintes:

Fragmentos de MARX, K. O Capital. Vol I. secçom VII. Capítulo XXIII, Vol III. secçom III. Capítulo XV; e Elementos Fundamentais para uma Crítica da Economía Política (Grundrisse).

Fragmentos de MARZOA, F.: (Re)introducción ao marxismo (1980).

Artigos de KURZ, R. ?O mito da produtividade. Desenvolvimento tecnológico, racionalização e desemprego? (1996)

KURZ, R. ?QUANTO CUSTA O MUNDO?.Os Estados jogam ao monopólio de crise.? (2008)

As jornadas estám co-organizadas pola Escola Popular Galega e o Grupo de Estudos do C.S. Mádialeva.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Confirmado horário e conferenciantes definitivos do seminário de História da Galiza BASENAME: confirmado-horario-e-conferenciantes-def DATE: Fri, 09 Oct 2009 11:53:04 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: Cursos TAGS: ----- BODY:

Depois de várias alteraçons (motivadas por coincidir parte do nosso seminário com o acto nacional em defesa da língua do dia 18) disponibilizamos o horário definitivo do seminário de história da Galiza. Os organizadores consideramos preferível adiar parte do seminário para podermos assistir aos actos polo idioma, reduzindo a sessom de formaçom a umha só jornada. As actividades ficam como segue:

Sábado 17 de Outubro, manhá, 11:00h. CS Esmorga.

"A conformaçom histórica do Reino da Galiza". Duarte Abade Lojo.

14:00h. Jantar no CS Esmorga, (8 euros por pessoa).

Tarde: 16:00-19:00h, CS Sem um Cam.

"Galiza como naçom minguante". Ernesto Vásquez Souza.
"Breve aproximaçom à história do nacionalismo de pre-guerra". Uxio-Breogám Diéguez.

A extensom de cada palestra e a tertúlia posterior regulará-se em funçom da vontade dos conferenciantes e do alunado, para melhor optimizar a jornada.
Lembramos também que as pessoas interessadas devem inscrever-se no correio escolapopularhistoria@gmail.com, ficando inscritas também no jantar se assi o desejarem.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Começa a andar a Área de Movimentos Sociais da EPG em colaboraçom com o C.S. Mádialeva! BASENAME: comeca-a-andar-a-area-de-movimentos-soci DATE: Tue, 06 Oct 2009 19:47:30 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: Actividades TAGS: ----- BODY:

Bota a andar umha nova área da EPG, neste caso dedicada ao estudo dos movimentos sociais e ao pensamento crítico. Dada a modéstia dos nossos meios, o trabalho desta área começa exclusivamente no ámbito local: graças à colaboraçom do Grupo de Estudos do CS Mádialeva!, activo desde o passado ano, a área inicia o seu trabalho.

O primeiro ciclo de actividades dedicará-se ao estudo da crise capitalista em andamento. Com a legenda "A crise e nós. Diagnóstico e resistências", repassarám-se as distintas análises que se estám a realizar sobre o hipotético colapso do capitalismo; posteriormente, debaterám-se criticamente as propostas que se erguem dos movimentos populares.

Com este objectivo, disponibilizará-se em pouco tempo umha escolma de textos redigidos na nossa língua, à que se poderá aceder no próprio Centro Social.

As sessons de formaçom serám quinzenais, e começarám no dia 16 deste mês, a partir das 21:00h. Os debates acompanharám-se dumha ceia de confraternizaçom.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: Modificaçons no correio da Área de Crianças BASENAME: modificacons-no-correio-da-area-de-crian DATE: Sat, 03 Oct 2009 10:44:04 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

No endereço de correio electrónico da Área de Crianças que aparesce nos cartazes editados pola EPG há um pequeno erro que está impendindo a correcta comunicaçom com as pessoas responsáveis de esta área. O endereço correcto é o seguinte: escolapopularcrianzas@gmail.com

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: COMEÇAM OS CURSOS BASENAME: comecam-os-cursos-1 DATE: Fri, 02 Oct 2009 14:14:38 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O próximo domingo 4 de outubro começa o curso de "Criança com apego". Começaremos a partires das 17:00 h. com o obradoiro e mostras já expostas desde o dia anterior para ao longo da tarde fomentar a participaçom das/os assistentes num debate sobre a temática do curso. O debate contará com a participaçom de membros da associaçom Deleite e com a projecçom dum powerpoint de apresentaçom deste colectivo que servirá para dinamizar o debate.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: PEQUENAS MODIFICAÇONS NO CURSO DE HISTORIA BASENAME: pequenas-modificacons-no-curso-de-histor DATE: Wed, 30 Sep 2009 17:17:22 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Por causa da celebraçom da manifestaçom em defesa do nosso idioma convocada para o dia 18 de outubro em Compostela, as pessoas promotoras do curso de HISTORIA GERAL DA GALIZA decidirom adiar os dous seminários programados para esse mesmo dia 18 (domingo). As modificaçons no programa atingem unicamente aos seminários do dia 18 ficando como estava a programaçom do dia 17 de outubro (sábado). Será o próprio grupo de pessoas participantes no curso quem decida a hora, data e lugar dos seminários pendentes.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: NOVAS ACTIVIDADES BASENAME: novas-actividades DATE: Mon, 28 Sep 2009 11:31:12 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Acompanhando às jornadas de LINGUA E SOCIEDADE que se celebrarám em 27 e 28 de novembro no CS A Fouce de Bertamiráns, apresentamos o seguinte livro:

"A represión lingüística en Galiza no século XX" de Pilar Freitas Juvino.

28 de novembro às 18:30 h. no CS A Fouce. Bertamiráns-Ames.

----- -------- AUTHOR: Escola Popular Galega TITLE: ABRE AS SUAS PORTAS A ESCOLA POPULAR GALEGA BASENAME: title-182 DATE: Mon, 14 Sep 2009 20:55:32 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Depois de muitos meses de trabalho, a Escola Popular Galega inaugura o 3 de outubro a sua sede nacional em Vigo.A inauguraçom começa às 18:00 horas. Situada no coraçom da cidade velha (Rua Real), a sede da EPG localiza-se no prédio no que se imprimiu a primeira obra do Rexurdimento "Cantares Gallegos".

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Inscriçom nos cursos da EPG BASENAME: inscricom-nos-cursos-da-epg DATE: Sun, 06 Sep 2009 17:10:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Cursos CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

ABERTO PRAÇO DE INSCRIÇOM NOS CURSOS

Desde hoje 15 de setembro já está aberto o praço para a inscriçom nos cursos da EPG. Lembramos que os cursos som totalmente de balde e que nalgúns as vagas limitadas.

Para anotar-te num curso debes enviar um correio electrónico ao endereço correspondente à área do curso (p.ex. se desejas anotar-te no curso de Lingua e Sociedade na Galiza envia o correio a escolapopularsociologia@gmail.com). Indica o nome do curso, um endereço electrónico e um número de telefóne de contacto.

Os endereços das áreas som os seguintes:

Área Sociologia: escolapopularsociologia@gmail.com
Área Historia: escolapopularhistoria@gmail.com
Área Lingua: escolapopularlingua@gmail.com
Área Comunicaçom: escolapopularcomunicacion@gmail.com
Área Criança: escolapopularcrianzas@gmail.com
Área Trabalho e Relaçons Laborais: escolapopulartrabalho@gmail.com
Área Geografia, Ecologia e Medio Ambiente: escolapopulargeografia@gmail.com
Área Ensino Técnico: escolapopulartecnico@gmail.com

Cualquer outra informaçom dos cursos pendente de confirmaçom poderás atopa-la no seu momento no nosso blogue.

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Colaboraçom BASENAME: colaboracom DATE: Sun, 06 Sep 2009 16:43:27 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Podes colaborar com o projecto de muitas formas:

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Sede BASENAME: sede DATE: Sun, 06 Sep 2009 16:38:29 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sede CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Recuperando um lugar histórico para a língua e a cultura galega

A EPG conta com umha Sede Nacional em Vigo no coraçom da cidade velha (Rua Real, 12), ocupando o obradoiro em que se imprimiu ?Cantares Gallegos? em 1863. Esta Sede dispom dum espaço de 150 m2 em que se oferecerám os seguintes serviços:

Aliás, a nossa sede alberga também o ?Espaço para a criança Folhas Novas? autogerido pola Associaçom galega de maes e pais Agarimar.

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Actividades BASENAME: actividades-1 DATE: Sun, 06 Sep 2009 16:31:18 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Actividades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Para além dos cursos e seminários, a EPG organiza actividades formativas e divulgativas diversas: palestras, projecçons, roteiros formativos, lançamento de livros ... Estas actividades desenvolvem-se na sede da EPG ou nos locais das entidades e associaçons com que colaboramos.

Próximas actividades:

Actividade de inauguraçom do curso ?Problemáticas medioambientais actuais na Galiza?

Apresentaçom da Universidade Rural Galega.

23 de 0utubro às 20:30 horas no CS A Revolta (Rua Real, 32). Vigo

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Bibliografia BASENAME: bibliografia DATE: Sun, 06 Sep 2009 16:26:41 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Bibliografia CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

EM CONSTRUÇOM

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Que é a Escola Popular Galega? BASENAME: que-e-a-escola-popular-galega DATE: Sun, 06 Sep 2009 15:40:28 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Escola Popular Galega quer ser um instrumento à disposiçom da comunidade nacional galega para exercermos a soberania educativa a partir de um ensino solidário e crítico, orientado à transmissom de saberes e valores vinculados à experiência comunitária galega. Um projecto educativo alternativo, que tem por objecto dotar a comunidade galega dos instrumentos para a difusom e o intercâmbio do conhecimento censurado e excluído do ensino formal.

A Escola Popular Galega é um projecto de auto-educaçom comunitária, aberto portanto à participaçom e propostas de todas e todos nós. Nós somos ao mesmo tempo o sujeito e o objecto da escola popular, o nosso envolvimento é a condiçom necessária para assentar as bases dumha educaçom galega, de vocaçom prática e ligada à realidade do país.

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Porquê? BASENAME: porque DATE: Sun, 06 Sep 2009 15:14:05 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A demanda dum ensino galego e de qualidade é umha constante na tradiçom soberanista do nosso país. A subordinaçom política, económica e social da Galiza converteu o ensino público numha arma desgaleguizadora e alienante ao serviço de interesses alheios que favorecêrom ao mesmo tempo o desmantelamento e abandono do ensino público. Este processo propiciou o desenvolvimento de resistências e luitas do nosso povo em defesa dum ensino público e galego.

Esta experiência acumulada de luitas e resistência deriva da necessidade objectiva que a nossa naçom tem de se dotar de instrumentos próprios com que exercer a sua soberania em funçom do seu desejo de supervivência.

A Escola Popular Galega quer ser um instrumento à disposiçom da comunidade nacional galega para exercermos a soberania educativa a partir de um ensino solidário e crítico, orientado à transmissom de saberes e valores vinculados à experiência comunitária galega. Por que nom precisamos nem Espanha nem o capitalismo, para exercer desde já a nossa soberania educativa e formativa. Mais, insistimos, nom como fetiche, senom como meio necessário para asegurarmos futuro à nossa naçom.

A constituiçom dum ensino nacional é umha condiçom ineludível para a construçom dumha sociedade galega soberana, é a nós que corresponde fazer o caminho , a Escola Popular Galega é apenas um passo nessa direcçom que precisa da participaçom e implicaçom das galegas e galegos que aspiramos a umha educaçom própria.

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Para quê? BASENAME: para-que DATE: Sun, 06 Sep 2009 15:04:20 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Escola Popular Galega é um projecto educativo alternativo, que tem por objecto dotar a comunidade galega dos instrumentos para a difusom e o intercâmbio do conhecimento censurado e excluído do ensino formal, estabelecendo assim três linhas prioritárias de trabalho:

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Para quem? BASENAME: para-quem DATE: Sun, 06 Sep 2009 14:59:23 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Escola Popular Galega é um projecto de auto-educaçom comunitária, aberto portanto à participaçom e propostas de todas e todos nós. Nós somos ao mesmo tempo o sujeito e o objecto da escola popular, o nosso envolvimento é a condiçom necessária para assentar as bases dumha educaçom galega, de vocaçom prática e ligada à realidade do país. Um projecto aberto também às comunidades foráneas que assentadas no nosso país procuram a integraçom na nossa realidade com intençom de contribuir para o enriquecimento do nosso país, fazendo dele também a sua Terra.

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Como? BASENAME: como DATE: Sun, 06 Sep 2009 14:00:42 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Sobre a E.P.G. CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Escola Popular Galega tenciona funcionar como umha rede de recursos formativos e educativos espalhada por todo o país. A partir das necesidades formativas detectadas e das propostas que nos acheguem, elaborar-se-á um programa formativo-educativo com múltiplos cursos, obradoiros e seminários.

----- --------