« Hoje começa o VII Festival da Terra e da Língua!Apresentado aos meios de comunicaçom o VII Festival da Terra e da Língua »

Apelo da Fundaçom Artábria ao Governo municipal de Ferrol: Para quando o Dia das Letras a Carvalho?

22-07-2007

Link permanente 14:37:36, por Fundaçom ARTÁBRIA Email , 484 palavras, 328 visualizaçons   Português (GZ)
Categorias: Comissom de Língua, Documentos, Língua

Apelo da Fundaçom Artábria ao Governo municipal de Ferrol: Para quando o Dia das Letras a Carvalho?

A nossa Comissom de Língua volta a dirigir-se à instituiçom municipal ferrolana para que, por sua vez, se dirija à Real Academia Galega pedindo que o Dia das Letras de 2009 seja dedicado a Carvalho Calero. Podes ler a proposta na íntegra clicando abaixo.

Continua:

Consideraçons prévias

A Real Academia Galega (RAG) decidiu no Plenário decorrido no dia 30 de Junho dedicar o Dia das Letras Galegas de 2008 a Xosé María Álvarez Blázquez.

Nada temos contra a eleiçom do escritor, investigador e militante galeguista nascido em Tui em 1915 e falecido em Vigo no ano 1985, tal como nada tivemos contra a homenagem a Maria Marinho na passada ediçom do dia grande das nossas Letras.

No entanto, da Fundaçom Artábria nom podemos deixar de lembrar a dívida pendente de todas as instituiçons públicas da Galiza com o professor ferrolano Ricardo Carvalho Calero, umha das mais destacadas figuras do século XX galego, autor que cultivou todos os géneros literários, o ensaio filológico e a primeira cátedra de Língua e Literatura Galegas.

Falecido em 1990, a nossa entidade, e outras muitas, tenhem repetidamente insistido nos últimos 17 anos na necessidade de um reconhecimento a Carvalho, representante do nacionalismo histórico comprometido com a causa antifascista e defensor da unidade lingüística galego-portuguesa.

A própria Fundaçom Artábria entregou em mao anos atrás, a Xesus Alonso Montero, como representante da RAG, o pedido formal de que o Dia das Letras fosse dedicado ao erudito ferrolano. Dias antes da decisom do Plenário da RAG, no passado mês de Junho, trascendeu na imprensa essa possibilidade, mas seguramente a insubornável e comprometida figura de Carvalho Calero, sempre condenada ao ostracismo polo poder autonómico, é ainda indigerível para a própria Real Academia Galega, cujos membros reconhecem o “obstáculo” que supom o reintegracionismo militante do velho professor.

Proposta

A mudança de governo em Ferrol é umha nova ocasiom para que a instituiçom municipal do nosso concelho se manifeste solenemente em prol do reconhecimento do grande intelectual ferrolano. Para tal, a Fundaçom Artábria propom ao novo governo municipal que leve ao Pleno um chamado institucional para que o Dia das Letras de 2009 seja por fim dedicado ao ferrolano Ricardo Carvalho Calero.

Além da solene declaraçom, a instituiçom municipal encarregará-se de fazer chegar à RAG o pedido de que essa entidade lhe dedique por fim o 17 de Maio.

Da Fundaçom Artábria, nom deixaremos de insistir na necessidade de que, contra todo e qualquer sectarismo, seja justamente reconhecido o papel histórico de Ricardo Carvalho Calero como defensor e cultivador das nossas letras e do nosso idioma nacional.

Por isso esperamos umha resposta positiva a esta proposta. É de justiça.

Comissom de Língua da Fundaçom Artábria
Ferrol, Terra de Trasancos (Galiza)
22 de Julho de 2007

Sem comentários ainda

Deixe o seu comentário


Seu endereço de e-mail nom será revelado nesse site.

Sua URL será exibida.
(Quebras de linha se tornam <br />)
(Nome, e-mail & website)
(Permitir que usuários o contatem através de um formulário eletrônico (seu e-mail nom será exibido.))
Horário de Abertura
- Segundas a quintas 17.00h-23.00h
- Sextas e Sábados 18.00h-02.00h

A Associaçom Reintegracionista Artábria, nascida em 1992 em Narom, transformou-se em abril de 1998 em Fundaçom, inaugurando em setembro desse mesmo ano o seu Centro Social.

A Fundaçom Artábria está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o número de inscriçom 54 e CIF:G15645518.


Para saberes mais, lê a definiçom da Artábria na wikipédia + info

Calendário de atividades

Onde estamos?

Travessa de Batalhons nº 7 rés-do-chao
(Esteiro) Ferrol-Galiza
Telefone: 981 352 986
correiodeartabria(arroba)gmail.com


Ver Os meus Locais guardados num mapa maior

Busca

Ferramentas do usuário

Feeds XML

free blog software