« Sorteamos umha cesta de EntruidoKastomä, de Ordes, voltou a tocar na Artábria »

Contra o hegemonismo lingüístico espanhol, polo direito pleno ao nosso único idioma: o galego

06-02-2009

  00:52:28, por artabria   , 340 palavras  
Categorias: Comissom de Língua, Documentos, Língua, Movimentos sociais

Contra o hegemonismo lingüístico espanhol, polo direito pleno ao nosso único idioma: o galego

Na Fundaçom Artábria, que desde o momento do seu nascimento situou a defesa do direito colectivo do povo galego à língua que criamos há mais de mil anos, queremos somar a nossa à voz de todos os colectivos e sectores sociais que denunciam a presença dos extremistas antigalego nas ruas da nossa capital.

O fenómeno dos grupos ultras que, já sem máscara, defendem abertamente a imposiçom unilateral do espanhol no nosso país, é um verdadeiro desafio que nom pode ser desconsiderado como se nom estivesse aí.

O momento histórico actual, com as menores percentagens de uso social do nosso idioma na Galiza autonómica e supostamente “democrática” representa, sem dúvida, um sério questionamento das políticas bilingüistas aplicadas por todos os governos autonómicos desde 1978. O ressurgimento de sectores ultras que, como o próximo domingo farám em Compostela, exigem acabar com qualquer política em favor do galego e pedem a supressom de qualquer norma legal que o favoreça, é o resultado dessas mesmas políticas bilingüistas.

Por todo o anterior, na Fundaçom Artábria preferimos dirigir as nossas críticas aos responsáveis políticos pola alarmante situaçom social do nosso idioma e pola absoluta falta de respeito aos direitos lingüísticos do nosso povo.

Exigimos a todas as instituiçons públicas instaladas na Galiza umha mudança real na política lingüística, que dê ao galego verdadeiro protagonismo em todos os ámbitos possíveis: dos meios de comunicaçom ao comércio, do cinema à justiça, do ensino aos tempos livres.

Fazemos também um apelo à populaçom galega mais consciente para que se mobilize nessa direcçom, em todas as oportunidades possíveis. A deste domingo dia 8 vai ser umha, daí que apoiemos todas as iniciativas anunciadas para fazer frente à presença antigalega nas ruas de Compostela. Levemos a elas a digna revindicaçom do direito à nossa única língua nacional: o galego.

Fundaçom Artábria
6 de Fevereiro de 2009

1 comentário

Comentário de: adrian [Visitante]  
adrian

sou Portugues,e acho que a galiza faz bem em lutar pelo galego-portugues porque em portugal a lingua espanhola tem um sentido denegrido, ou seja um portugues quando fala alguma coisa em espanol e no sentido foclorico, ou seja uma lingua para nao ser levada a serio. e sem ofensa para ninguem, os espanhois a falar parecem caes a roer ossos. pra frente galiza com a vossa lingua. lembrem-se que os portugueses no passado derramaram muito sangue para derrotar a espanha, diga-se central espanha. Pena e que o governo portugues nao os apoie. muitas saudacoes

06-02-2009 @ 10:32
Horário de Abertura
- Segundas a sextas 10.00h-13.30h // 17.30h-feche
- Sextas e Sábados 18.00h-feche

A Associaçom Reintegracionista Artábria, nascida em 1992 em Narom, transformou-se em abril de 1998 em Fundaçom, inaugurando em setembro desse mesmo ano o seu Centro Social.

A Fundaçom Artábria está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o número de inscriçom 54 e CIF:G15645518.


Para saberes mais, lê a definiçom da Artábria na wikipédia + info

Busca

Ferramentas de administraçom

  Feeds XML

powered by b2evolution free blog software