« Celebramos a Diada na Fundaçom ArtábriaFundaçom Artábria presente no Dia da Pátria »

Festas de Ferrol: mui elitistas, pouco galegas e nada participativas

25-08-2010

  10:45:55, por artabria   , 544 palavras  
Categorias: Actividades mês a mês

Festas de Ferrol: mui elitistas, pouco galegas e nada participativas

A Fundaçom Artábria quer apresentar ao povo ferrolano algumhas consideraçons e reflexons sobre as Festas de Verao que se desenvolvem nestas semanas na nossa cidade.

As festas deste ano som umha mostra do Ferrol que querem os nossos governantes: muito gasto em grandes figuras ?televisivas?, pouco investimento na cultura feita no nosos país e na nossa língua e nulo espaço para a participaçom do povo na sua preparaçom.

Efectivamente, estas festas, como cada ano, mostram a total falta de compromisso dos sucessivos governos municipais com as manifestaçons culturais e musicais existentes em Ferrol e na Galiza, expressadas na única língua própria do nosso país, o galego.

A aposta fácil em que se empenham cada ano os governantes municipais passa por trazer a Ferrol os grupos ?consagrados? pola publicidade televisiva produzida em Madrid. Som esses os grupos e espectáculos que levam o grosso do dinheiro público dos ferrolanos e das ferrolanas. Grupos e intérpretes que nos visitam um dia para receber milhares de euros por interpretar as cançons da tele e voltar por onde vinhérom.

El Sueño de Morfeo, La Excepción, D'Nash, Coque Malla, Efecto Mariposa... muitos milhares de euros que deveriam ser investidos na cultura da nossa comarca e do nosso país voam para longe em troca de nos permitir assistir a concertos inspirados na pobríssima programaçom musical televisiva ou em expressons musicais sempre do mesmo ámbito cultural: o madrileno-espanhol.

Realmente crem os nossos governantes que nom há mais música que a cantada em espanhol nas grandes emissoras e canais televisivos espanhóis?

A todo o anterior, haverá que acrescentar um factor fundamental, que parece estar numhas bases de participaçom nas nossas Festas que talvez nom esteja escrito, mas que funciona como se estivesse: a nossa língua, o galego, fica radicalmente fora dos grandes eventos festivos do Verao ferrolano.

É verdade que existem excepçons, mas se comparássemos em termos monetários o investimento realizado na actividade cultural realizada em espanhol com a realizada em galego, veríamos que o programa de Festas de Ferrol reserva para o galego as migalhas que sobram do reparto de milhares de euros às figuras do panorama comercial em espanhol.

Nom sabemos se é isso o que o povo quer, porque falta enumerar umha outra característica destas Festas de Verao: a vizinhança só assiste como espectadora. Nom está prevista a participaçom do povo na elaboraçom do programa, nem na decisom sobre o investimento a realizar, nem nos critérios para esse investimento.

Resumindo, e voltando ao início, as de Ferrol continuam a ser, também neste ano, as Festas do malgasto de dinheiro público sem mais critério que o comercial ou mesmo eleitoral, alheias a qualquer fomento da cultura própria, ferrolana e galega, sem mais rendimento ou benefício social que vermos as grandes figuras do panorama musical-mediático espanhol.

Já que as forças representadas no Pleno do concelho de Ferrol nom consultam a opiniom das vizinhas e vizinhos de Ferrol, permita-se-nos concluir este comunicado confirmando que, no caso da Fundaçom Artábria, o nosso colectivo considera profundamente inadequado, por elistista, vertical e antigalego o programa das Festas de Verao deste ano.

Como parte do tecido social ferrolano, reclamamos umhas festas diferentes: participativas, plurais e abertas a todas as línguas e culturas, com o galego como língua principal da sua programaçom.

Fundaçom Artábria,
Ferrol, 25 de Agosto de 2010.

Sem comentários ainda

Horário de Abertura
- Segundas a sextas 10.00h-13.30h // 17.30h-feche
- Sextas e Sábados 18.00h-feche

A Associaçom Reintegracionista Artábria, nascida em 1992 em Narom, transformou-se em abril de 1998 em Fundaçom, inaugurando em setembro desse mesmo ano o seu Centro Social.

A Fundaçom Artábria está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o número de inscriçom 54 e CIF:G15645518.


Para saberes mais, lê a definiçom da Artábria na wikipédia + info

Busca

Ferramentas de administraçom

  Feeds XML

blog engine