Categoria: Comissom de Língua

26-05-2015

Link permanente 21:27:55, por Fundaçom ARTÁBRIA Email , 346 palavras, 406 visualizaçons   Português (GZ)
Categorias: Comissom de Língua

A Fundaçom Artábria congratula-se pola derrota das candidaturas que excluírom o galego da sua campanha eleitoral

Como ferrolanos e ferrolanas observadoras do recente espetáculo eleitoral na nossa cidade, ficamos preocupadas com umha novidade negativa neste tipo de processos: O até ontem maioritário e governante Partido Popular, com o seu candidato José Manuel Rei à cabeça, optou por excluir totalmente o nosso idioma da sua “oferta política” durante os 15 dias que durou a campanha eleitoral das Municipais 2015.

Talvez contagiado por algumhas forças ditas “emergentes” e por outras tendências objetivas contrárias ao uso do galego, que eles mesmos tenhem alimentado durante anos, o PP considerou desnecessário utilizá-lo, dando por “finiquitado” o galego como língua de campanha.

Nom dizemos que esse tenha sido o motivo da sua sonora derrota. Porém, achamos que ficárom demonstradas duas cousas:

1ª Que a renúncia à identidade galega nom é garantia de êxito, apesar das posiçons de poder dos defensores da supremacia do espanhol.

2ª Que o galego é umha ferramenta comunicativa e de identificaçom coletiva que ainda vai muito além do cada vez mais reduzido número de falantes efetivos, sendo perfeitamente possível ganhar umhas eleiçons em Ferrol com umha campanha veiculada no nosso idioma.

Com efeito, achamos que as candidaturas de Ferrol em Comum, PSOE e BNG demonstrárom que se pode construir umha maioria política-institucional em galego e transmitimos-lhes por isso os nossos sinceros parabéns. Também fazemos público reconhecimento da aposta da Maré Ártabra e do PCPE, realizando as suas campanhas igualmente em galego.

Esperamos que a nova maioria de governo continue a fazer do galego o principal idioma de uso em todas as suas açons de governo, aplicando também umha planificaçom que ajude a recuperar o uso social mediante medidas de estímulo efetivo nom só a nível administrativo, mas também nos mais diversos ámbitos sociais: laboral, cultural, comercial, etc.

Pola nossa parte, a Fundaçom Artábria, como entidade veterana no trabalho normalizador no concelho de Ferrol, anunciamos desde já a nossa disponibilidade para colaborar nessa necessária tarefa e a nossa firme determinaçom de exigir passos concretos que permitam ao nosso idioma recuperar espaço e prestígio em Ferrol.

Junta Diretiva da Fundaçom Artábria
Ferrol, Terra de Trasancos, 26 de maio de 2015

26-03-2015

Link permanente 20:01:22, por Fundaçom ARTÁBRIA Email , 125 palavras, 324 visualizaçons   Português (GZ)
Categorias: Comissom de Língua

Homenagem a Carvalho Calero no XXV aniversário do seu passamento

O passado 25 de março, cumpria-se o vigésimo quinto aniversário do passamento do ilustre ferrolano Ricardo Carvalho Calero.

Com este motivo, e mais um ano, a Fundaçom Artábria aproveita para lembrar a sua obra e reivindicar as suas ideias com um ato o próximo domingo, 29 de março, que começará a partir das 17h ao pé da sua casa natal na Rua de Sam Francisco nº7 de Ferrol Velho.

Umha oferta floral, música e poesia darám corpo a esta sentida homenagem a umha das figuras mais importantes do nosso país.

A poesia chegará da voz de Gloria Martínez, Lam Couce, Miguel Vento e Ramiro Vidal Alvarinho.

A música tradicional virá da mao do Miguel Neira.

Vítor Santalha, em representaçom da Fundaçom Artábria, intervirá para fechar o ato.

Link permanente 19:29:26, por Fundaçom ARTÁBRIA Email , 814 palavras, 135 visualizaçons   Português (GZ)
Categorias: Comissom de Língua

Reivindicarmos Carvalho Calero hoje

Reproduzimos a colaboraçom da Fundaçom Artábria no "A Fondo" do semanário galego Sermos Galiza dedicado à figura de Carvalho Calero.

Leia mais »

04-02-2015

Link permanente 00:19:09, por Fundaçom ARTÁBRIA Email , 401 palavras, 961 visualizaçons   Português (GZ)
Categorias: Comissom de Língua, Língua

Neste 8 de fevereiro, a Artábria estará na rua pola língua, porque a língua nos fai livres!

Sairemos as vezes que for preciso, porque manifestar-se nom só nom é incompatível com o trabalho normalizador do dia a dia: é umha boa ocasiom de coincidirmos e testar a vontade coletiva com que o nosso povo reivindica mais galego. No nosso caso, faremo-lo com o Bloco Laranja do reintegracionismo de base.

Leia mais »

09-12-2014

Link permanente 14:00:41, por Fundaçom ARTÁBRIA Email , 170 palavras, 254 visualizaçons   Português (GZ)
Categorias: Comissom de Língua, Língua

Apresentaçom do livro 'Quês e porquês do reintegracionismo'

Na próxima sexta-feira, 19 de dezembro às 19,30hs, terá lugar no nosso Centro Social a apresentaçom do livro 'Quês e porquês do reintegracionismo' editado por Através Editora. A autoria do livro, entre outras pessoas, é de Eduardo Maragoto e Valentim Fagim, que estarám presentes no ato.

Leia mais »

03-12-2014

Link permanente 14:42:59, por Fundaçom ARTÁBRIA Email , 281 palavras, 707 visualizaçons   Português (GZ)
Categorias: Comissom de Língua, Língua, Actividades mês a mês

Apresentaçom dos poemários 'Ode à Madison Ivy e outras cousas de meter' e 'Da vida conclusa'

Na próxima sexta-feira, 5 de dezembro às 20hs, decorrerá no nosso Centro Social a apresentaçom dos poemários 'Ode à Madison Ivy e outras coisas de meter', de Verónica Martínez e 'Da vida conclusa', da autoria de Mário Herrero Valeiro.

Leia mais »

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 27 >>

Horário de Abertura
- Segundas a quintas 17.00h-23.00h
- Sextas e Sábados 18.00h-02.00h

A Associaçom Reintegracionista Artábria, nascida em 1992 em Narom, transformou-se em abril de 1998 em Fundaçom, inaugurando em setembro desse mesmo ano o seu Centro Social.

A Fundaçom Artábria está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o número de inscriçom 54 e CIF:G15645518.


Para saberes mais, lê a definiçom da Artábria na wikipédia + info

Calendário de atividades

Onde estamos?

Travessa de Batalhons nº 7 rés-do-chao
(Esteiro) Ferrol-Galiza
Telefone: 981 352 986
correiodeartabria(arroba)gmail.com


Ver Os meus Locais guardados num mapa maior

Busca

Ferramentas do usuário

Feeds XML

powered by b2evolution free blog software