CANTA O MERLO: Noam Chomsky: 10 jeitos de manipulaçom mediática

16-05-2011

  21:40:09, por Corral   , 887 palavras  
Categorias: Ensaio

CANTA O MERLO: Noam Chomsky: 10 jeitos de manipulaçom mediática

Por Noam Chomsky (*)

1- A Estratégia da Distracçom:

O elemento primordial do controlo social é a estratégia da distracçom que consiste em desviar a atençom do público dos problemas importantes e das mudanças decidido polas elites políticas e económicas, mediante a técnica do diluvio ou inundaçom de contínuas distracçons e de informaçons insignificantes.´

A estratégia da distracçom é igualmente indispensável para impedir ao público interessar polos conhecimentos essenciais, na área da ciência, a economia, a psicologia, a neuro-biologia e a cibernética.

"Manter a Atençom do público distraída, longe dos verdadeiros problemas sociais, cativada por temas sem importância real. Manter ao público ocupado, ocupado, ocupado, sem nengum tempo para pensar; de volta a granja como os outros animais (cita do texto "Armas silenciosas para guerras tranqüilas)".

2- Criar os Problemas, e logo oferecer as Soluçons:

Este método também é chamado "problema-reacçom-soluçom". Acredite-se um problema, umha "situaçom" prevista para causar certa reacçom no público, a fim de que este seja o mandante das medidas que se deseja fazer aceitar. Por exemplo: deixar que se desenvolva ou se intensifique a violência urbana, ou organizar atentados sangrentos, a fim de que o público seja o candidato de leis de segurança e políticas em prejuízo da liberdade.

Ou também: criar umha crise económica para fazer aceitar como um mal necessário o retrocesso dos direitos sociais e o desmantelamento dos serviços públicos.

3- A Estratégia da Gradualidade:

Para fazer com que se aceite umha medida inaceitável, basta aplicá-la gradualmente, a conta-gotas, por anos consecutivos. É dessa maneira que condiçons socio-económicas radicalmente novas (neo-liberalismo) foram impostas durante as décadas de 1980 e 1990

Estado mínimo, privatizaçons, precariedade, flexibilidade, desemprego em massa, salários que já nom asseguram ingressos decentes, tantas mudanças que provocassem umha revoluçom se fossem aplicadas de umha só vez.

4- A Estratégia de Diferir:

Outra maneira de fazer aceitar umha decisom impopular é a de apresentá-la como"dolorosa e necessária", obtendo a aceitaçom pública, no momento, para umha aplicaçom futura. É mais fácil aceitar um sacrifício futuro que um sacrifício imediato.

Primeiro, porque o esforço nom é empregado imediatamente. Logo, porque o público, a massa, tem sempre a tendência a esperar ingenuamente que "todo irá melhorar manhá" e que o sacrifício exigido poderá ser evitado. Isto dá mais tempo ao público para acostumar à ideia da mudança e de aceitá-la com resignaçom quando chegue o momento.

5- Dirigir-se aos Cidadaos como Crianças de pouca idade:

A maioria da publicidade dirigida ao grande público utiliza discurso, argumentos, personagens e entoaçom particularmente infantis, muitas vezes próximos à debilidade, coma se o espectador fosse umha criatura de pouca idade ou um deficiente mental.

Quanto mais se tente buscar enganar ao espectador, mais se tende a adoptar um tom infantilizante. Por que" "Se um dirige-se a umha pessoa coma se ela tivesse a idade de 12 anos ou menos, entom, em razom da sugestionabilidade, ela tenderá, com verdadeira probabilidade, a umha resposta ou reacçom também deprovista de um sentido crítico como a de umha pessoa de 12 anos ou menos de idade (ver "Armas silenciosas para guerras tranqüilas")".

6- Utilizar a Emoçom bem mais que a Reflexom:

Fazer uso do aspecto emocional é umha técnica clássica para causar um curto circuito na análise racional, e finalmente ao sentido critico dos indivíduos. Por outra parte, a utilizaçom do registro emocional permite abrir a porta de acesso ao inconsciente para implantar ou enxertar ideias, desejos, medos e temores, compulsons, ou induzir comportamentos"

7- Manter à Cidadania na Ignorância e na Mediocridade:

Fazer com que o público seja incapaz de compreender as tecnologias e os métodos utilizados para o seu controlo e a sua escravatura. "A qualidade da educaçom dada às classes sociais inferiores deve ser a mas pobre e medíocre possível, de forma que a distância da ignorância que a distancia entre as classes inferiores e as classes sociais superiores seja e permaneça impossíveis de alcançar para as classes inferiores (ver "Armas silenciosas para guerras tranqüilas)".

8- Estimular ao Público a ser Complacente com a Mediocridade:

Promover ao público a achar que é moda o facto de ser estúpido, vulgar e inculto"

9- Reforçar o Auto-Culpabilidade ou Auto-Ódio:

Fazer acreditar ao indivíduo que é somente ele o culpado pola sua própria desgraça, por causa da insuficiência da sua inteligência, das suas capacidades, ou dos seus esforços. Assim, em lugar de rebelar contra o sistema económico, o indivíduo se auto-desvalida e culpa-se, o que gera um estado depressivo, um de cujos efeitos é a inibiçom da sua acçom. E, sem acçom, nom há revoluçom!

10- Conhecer aos Indivíduos melhor do que eles mesmos se conhecem:

No transcurso de os últimos 50 anos, os avanços acelerados da ciência geraram umha crescente brecha entre os conhecimentos do público e aqueles possuídas e utilizados polas elites dominantes.

Graças à biologia, a neuro-biologia e a psicologia aplicada, o "sistema" desfrutou de um conhecimento avançado do ser humano, tanto de forma física como psicologicamente. O sistema conseguiu conhecer melhor ao indivíduo comum do que ele se conhece a sim mesmo. Isto significa que, na maioria dos casos, o sistema exerce um controlo maior e um grande poder sobre os indivíduos, maior que o dos indivíduos sobre sim mesmos.

(*) Filósofo, activista, autor e analista político. É professor emérito de Lingüística no MIT e umha das figuras mais destacadas da lingüística do século XX, reconhecido na comunidade científica e académica polos seus importantes trabalhos em teoria lingüística e ciência cognitiva. Estados Unidos.

Sem comentários ainda

Março 2024
Seg Ter Qua Qui Sex Sab Dom
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Busca

  Feeds XML

Ferramentas de administração

blogging tool