Pronúncia do cê(-cedilhado) e do zeta

Pronúncia do cê(-cedilhado) e do zeta

02-02-2011

CONSULTA:

Antes de mais, gostaria de parabenizar a Comissom Lingüística da AGAL por se situar, mais umha vez, na vanguarda da filologia e a lingüística galega. A minha pergunta é de ordem fonética ou fonológica, mas espero que poda ser resolvida. Qual a opiniom que o Presidente da Comissom e o resto de membros tenhem acerca do sesseio e da pronúncia do c? Seria esta pronúncia do c um castelhanismo, já que nom existe no resto da lusofonia, ou seria um fonema legítimo? Com relaçom à anterior pergunta, gostaria de saber se a CL-AGAL tem pensado estabelecer no curto ou meio prazo um estándar fonético para a variedade galega (creio que é mui necessário tratar os aspetos orais, que acho ficárom um pouco abandonados pola AGAL), e além disso, se também tem pensado num futuro realizar qualquer tipo de estudo sobre as diferentes prosódias galegas nom castelhanizadas. Parabéns outra vez. Adiante CL-AGAL!!! Obrigado.

RESPOSTA DA COMISSOM:

A CL-AGAL agradece as amáveis palavras encorajadoras do consulente e a seguir expom com brevidade o seu parecer sobre a questom fonológica por ele formulada.
Com efeito, é desejo da CL-AGAL iniciar em breve prazo, após a publicaçom de um contributo de codificaçom lexical que agora está numha fase avançada de elaboraçom, trabalhos conducentes a oferecer orientaçom sobre certas questons de interesse para configurar um modelo prosódico culto na variedade galega do galego-português.
Entre as questons que abordará tal texto orientador da CL-AGAL, encontrará-se, sem dúvida, umha recomendaçom sobre a realizaçom fónica no galego culto da letra z e das seqüências ça, ce, ci, ço e çu. No entanto, a CL-AGAL nom pode antecipar nesta altura, antes de realizar os pertinentes estudos e deliberaçons, qual será a sua posiçom a esse respeito, se bem que ela poda manifestar agora, em resposta à pergunta do amável consulente, que a correspondente recomendaçom prosódica nom se identificará com o modelo de completo tetacismo que hoje, por influência do castelhano, predomina nos falares galegos. (Tetacismo: articulaçom com o fonema /θ/, o inicial da voz cinco no castelhano de Castela ou da voz think em inglês).

Exemplo de ausência de tetacismo (com pronúncia dental tanto de s/ss como de c/ç e z):
Categoria(s): Fonética
Chuza!

Sem comentários ainda