Tags: acentuaçom

Acentuaçom das terminaçons -am e -om

14-02-2011

CONSULTA:

Olá. Quisera saber qual é o critério para acentuar (em norma Agal) as palavras rematadas em -am (Alvám) e nom as em -om (cançom). Obrigado e parabéns pelo consultório.

Xico Bugueiro

RESPOSTA DA COMISSOM:

A resposta é muito fácil: o objetivo das regras de acentuaçom consiste em dar a conhecer ao leitor a vogal tónica de umha palavra, mediante o sistema de presença ou ausência dos acentos, tendo em vista geralmente aforrar acentos e a máxima coerência interna do sistema.

No caso em questom: levam acento as palavras agudas em -am para diferenciá-las das graves correspondentes (cantarám vs. cantaram); e escolhem-se as agudas para levar o acento porque, na nossa língua, som menores em número que as graves (pense-se só no verbo: "cantam", "cantavam", "cantaram", "cantariam" frente unicamente a "cantarám"). No caso das agudas em -om, acontece justamente o contrário: a imensa maioria acaba em -om agudo (particularmente nos substantivos: cançom, coraçom, satisfaçom...) e muito poucas som as graves em -om (pouco mais que, no verbo, 3ª pessoa de plural do pretérito perfeito simples: cantárom, comêrom, partírom). Como nom há agudas em -om no sistema verbal, poderia abolir-se este acento, mas assim faltaríamos à coerência do sistema, introduzindo um princípio novo, de ordem morfológica, alheios à base fonética sobre a qual se formulam as regras de acentuaçom. 

tags: acentuaçom
Categoria(s): Ortografia
Chuza!
    O Cosultório Lingüístico é um serviço da CL-AGAL para o povo galego, com o intuito de melhorar o conhecimento das normas prescritas por esta instituiçom, e dessa maneira ajudar a melhorar a qualidade da língua de todos/as as/os galegos/as.

    Busca

    Ligaçons:

    • Comissom Lingüística
    • AGAL
powered by b2evolution free blog software