Categoria: "Léxico"

De novo sobre castelhano e castelao

29-11-2015

CONSULTA:Por que na normativa nom se utiliza a forma castelám para designar a língua originada em Castela, cando a palavra é usada em certas zonas da Galiza? Já sei que há umha palavra que se escreve igual mas tem outro significado, mas esta tem outr… more »
Categoria(s): Léxico
Chuza!
Cenoira ou cenoura; lavadoiro ou lavadouro?

29-11-2015

CONSULTA:Como deveríamos dizer na língua culta, cenoura e lavadoiro, cenoira e lavadoiro, ou cenoura e lavadouro? Muito obrigado!RESPOSTA DA COMISSOM LINGÜÍSTICA:Na variedade galega do galego-português, deve utilizar-se a forma lavadoiro e, d… more »
Categoria(s): Léxico
Chuza!
Galhas, galhos e bugalhos

29-11-2015

CONSULTA:Como se diria em galego o port. galha, ing. gall, cast. agalla (formaçom grossa nas raízes das plantas produzida por parasitas), oposta a bugalho, excrescência das folhas produzida também por parasitas, tendo em conta que galha em galego com… more »
Categoria(s): Léxico
Chuza!
Além

20-09-2015

A voz galego-portuguesa além (como a sua forma-irmá castelhana allende), apesar de começar por al-, nom provém do árabe, mas do latim, nomeadamente do étimo illinc 'dali, de acolá'.Como se sabe, o rendimento em galego-português de além é muito alto,… more »
tags: al?m-t?mulo
Categoria(s): Léxico, Morfossintaxe
Chuza!
Fulmar

09-07-2015

CONSULTAEm galego-português usa-se às vezes a forma fulmar, com origem no inglês (a partir de falas nórdicas das ilhas Hébridas), para designar umha ave marinha que nom cria na Galiza mas que é comum no Gram-Sol. Recentemente o português recuperou a… more »
Categoria(s): Léxico
Chuza!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 15 >>