Categoria: "Morfossintaxe"

«Vir a fazer» ou «vir fazer»?

08-10-2015

CONSULTA:Considera-se a construçom «vir + infinitivo» umha perífrase? Na documentaçom sobre perífrases nom a atopo. Si aparece a perífrase «vir + a + infinitivo», com carácter terminativo («Expressa umha acçom que se achega ao seu final»). Em qualque… more »
tags: per?frase
Categoria(s): Morfossintaxe
Chuza!
Além

20-09-2015

A voz galego-portuguesa além (como a sua forma-irmá castelhana allende), apesar de começar por al-, nom provém do árabe, mas do latim, nomeadamente do étimo illinc 'dali, de acolá'.Como se sabe, o rendimento em galego-português de além é muito alto,… more »
tags: al?m-t?mulo
Categoria(s): Léxico, Morfossintaxe
Chuza!
Tempos compostos

22-07-2015

Fulmar-boreal, também conhecido por pardela-branca e pombalete nalguns pontos da Galiza e Portugal respetivamente CONSULTAOlá! Desejo saber se existem tempos verbais compostos em galego, como existem em português. É estranho ver no paradigma verba… more »
Categoria(s): Morfossintaxe
Chuza!
Norma da AGAL

05-06-2015

CONSULTA:Ultimamente observo que algum reintegracionista escreve o galego incorporando à norma da AGAL a terminaçom -ão de forma constante (por exemplo: capitão, canção). Que opiniom tem sobre este assunto a Comissom Lingüística da AGAL? Obrigado.… more »
Chuza!
Particularidades galegas da conjugaçom verbal

15-03-2015

CONSULTA:Gostava de fazer duas perguntas quanto ao modelo de flexom verbal proposto pola AGAL (Manual Galego de Língua e Estilo). A primeira é a respeito da acentuaçom grave ou esdúxula da primeira e segunda pessoas de plural dos pretéritos imperfeit… more »
Categoria(s): Morfossintaxe
Chuza!

1 2 3 4 5 6 7 >>