Festival Em Movimento 2007: Cada Dia Somos Mais
Organizado pela Coordenadora de Centros Sociais da Galiza, Novas da Galiza, AGAL e MDL, o próximo sábado, 5 de Maio, o Cámpus Universitário da cidade das Burgas, bem como o local da Esmorga na rua Telheira, 9, serám palco da segunda ediçom do Festival Em Movimento.
Esta grande festa da língua, cuja primeira ediçom decorreu o ano passado em Oleiros, oferecerá um grande espectáculo lúdico-reivindicativo no contexto do qual poderemos desfrutar de poesia, rádio ao vivo, curta-metragens, ruada lúdico-festiva, a proposta «Conhece o teu Mundo», bookcrossing e muitas mais cousas até encerrar com o grande concerto nocturno.
Esta actividade conta nesta ediçom com o patrocínio da Casa da Juventude de Ourense, da Universidade de Vigo, da Conselharia de Cultura e da Câmara Municipal de Ourense.
Tencionando envolver um número cada vez maior de pessoas e fazendo o apelo para todo o mundo deslocar-se até a cidade das Burgas nesse dia, a organizaçom pela segunda ediçom do «Festival Em Movimento» já tem tudo pronto.
Manifesto Cada Dia Somos Mais
Cada dia do ano que passa na Galiza há mais pessoas que acordam da «longa noite de pedra» e conseguem somar-se ao projecto reintegracionista. Porque cada dia somos mais as que sabemos que o futuro do galego passa polo NH e o LH. Porque cada dia somos mais as que estamos fartas de ver como fracassam os projectos normalizadores e normativizadores feitos polo governo duma perspectiva espanholista, esbanjando cifras astronómicas de dinheiro público. Porque cada dia somos mais as que sabemos que o galego só faz sentido num contexto de lusofonia.
Por estes e muitos mais motivos, hoje na Galiza estám a crescer os projectos de normalizaçom desde a base, estamo-nos a referir à criaçom e multiplicaçom dos Centros Sociais. Este tipo de projectos som fulcrais para a socializaçom do ideal reintegracionista, som os projectos que trabalham desde a rua e para a rua numa autêntica normalizaçom , e som os projectos que nos unem como pessoas e nos agrandam como colectivos.
Cada dia neste País há alguém que percebe que pode viver em galego: e isto faz-nos sentir grandes e fortes!!
Escrito em 01-05-2007,
na categoria: Programaçom
|
Programa de Actividades
10h30 ? Casa da Juventude
» Apresentaçom dos diversos Centros Sociais Galegos colaboradores no evento
12h00 ? Pelas ruas da Cidade Velha de Ourense
» Ruada Lúdico-Festiva
Com saída da Praça do Ferro e final na Praça do Corregedor (a histórica Cima de Vila). Leitura do manifesto «Cada Dia Somos Mais» [veja-se abaixo texto], através do qual se pretende indicar que vamos a mais as pessoas que achamos que é possível viver em galego, e aliás, defender a ideia de que a nossa língua, reintegrada no seu espaço linguístico lusófono que lhe é próprio, é útil para as nossas vidas. O manifesto será lido por um representante dos colectivos organizadores.
» Durante todo o dia desenvolver-se-á um Bookcrossing pelas ruas da zona universitária de Ourense.
14h00 No Cámpus Universitário
» Jantar ecológico.
17h00 No Cámpus Universitário
» Jogos para crianças.
17h00 Centro Social A Esmorga
» Concurso de Curta-Metragens Galegas, com posterior colóquio e presença de directores e directoras. [veja-se abaixo programaçom]
18h00 Pólo Universitário de Ourense (ao lado da nova Biblioteca)
» Realizaçom em directo dum programa de rádio a cargo de diferentes rádios livres que emitem em diferentes comarcas galegas
19h00 Centro Social A Esmorga
» Recital Poético Musical a cargo dos poetas Séchu Sende, Xosé Lois «O Carrabouxo», Belém de Andrade e Silvino.
» Intervençom do Delegado da Conselharia de Cultura em Ourense, X. Carlos Sierra.
» Após o recital será apresentado o livro sobre os centros sociais galegos editado pelo jornal Novas da Galiza.
20h30 Centro Social A Esmorga
» Palestra «Conhece o teu Mundo», na qual falarám pessoas implicadas em projectos empresariais e/ou sociais que tenhem o galego como língua veicular na sua actividade.
22h00 Pólo Universitário de Ourense (ao lado da nova Biblioteca)
» Concerto Musical com os grupos ourensanos Coanhadeira e Guezos e o compostelano GalegoZ.
Projecção de Curta-Metragens Galegas
Programaçom
A Ninfa Eco. Ecos (8?05??) ? 2004
Realizaçom: Valentín Barreiro
Guiom: Jorge E. Bóveda
Produçom Executiva: Oscar Blanco
Sinopse: «- que tarde se fijo e tu nom sabes as ganas que tenho de ir para a casa
-pois ainda nos resta este para rematar a faena...»
Voando (4?) - 2007
Direcção: Inma Vilanova
Produçom: Alba Botanes
Guiom: Noemí Rodríguez
Sinopse: Uma curta-metragem realizada por rapazes de Alhariz de 16 anos. Conseguiu o prémio «Misto de Pau» ao melhor trabalho dos obradoiros realizados por Mr.Misto, na primeira edição do Festival «On&Off» de Ribadeu.
20 Anos Desafiando o Patriarcado (26?) ? Março 2007
Realizaçom: Paula Fernández Otero- Luisa Ocampo Pereira-Jesús Fernández Mosquera ? José Rodríguez Dieguez
Guiom: Paula Fernández Otero- Luisa Ocampo Pereira
Produçom: Mulheres Nacionalistas Galegas
Sinopse: Todas as organizações têm as suas próprias histórias que deixam ver a sua visom da realidade, os seus ideais ou os seus símbolos. A história de Mulheres Nacionalistas Galegas começa em Novembro de 1986 e continua até os nossos dias?
O Jogo (O Xogo) (4?50??) ? 2006
Realizaçom: Inma Vilanova
Guiom: Daniel Feal
Produçom: Ana Vispo
Montagem: Mr. Misto
Sinopse: Uns quantos amigos estám num bar vendo o jogo. O Depor faz um golo...
Uma Imagem (Unha Imaxe) (14') - 2007
Realizador: José Manuel Mouriño Lorenzo
Sinopse: A obra de Álvaro Cunqueiro Merlim e Família foi publicado no ano 1955. Manolo Montero «Merlim», livreiro mindoniense e mago, sustém que no seu dia, Cunqueiro se baseou na sua pessoa para criar a personagem de Merlim.
Panta Rei (Tudo Flui) (12?) ? 2005
Realizaçom: Simón Casal de Miguel
Produçom: Simón Casal de Miguel
BSO: Xulio Montero
Sinopse: Esta é a hitória do sonho de Estebán um rapaz ávido de experiências que procura o seu lugar no mundo. Esse mundo é um comboio que o recolhe como único passageiro numa paragem silenciosa e perdida entre montanhas. Uma vez dentro perceberá que cada vagom é um mundo diferente, povoado por aquelas pessoas que o vam guiar em seu afã por descobrir que é o que o inquieta deste mundo e atopar o seu lugar nele.
Surfer (24') - 2007
Director, guionista e productor: J J G Rodicio
Ajudante de Direcçom: Valentín Barreiros
Ajudante de Produçom: Susana Couso
Intérpretes: FErnando González, Toni Deaño, Marta Fernández
Sinopse: Um rapaz vai ver o seu avô à Marinha. Mas também nom fica muito com ele, pois vai de surfista com uns amigos, desses que levam a bandeira espanhola na carrinha. A distância entre neto e avô nom só é geracional, vivencial ou entom ideológica.
Pulgas (11') - 2007
Director, guionista e productor: J J G Rodicio
Ajudante de Direcçom: Valentín Barreiros
Ajudante de Produçom: Susana Couso
Intérpretes: Fernando González, Iago López, Laura Míguez, Marta Fernández
Sinopse: Dous amigos passan o verão, e a vida, tomando cervejas nun bar. Nom sabem fazer uma outra cousa? Se calhar tenhem poderes supranormais, e nem eles próprios sabem isso. Som espécie em perigo de extinçom ou abondam?
Rosas (15?) ? 2005
Realizaçom: Mikel Fuentes
Guiom: Mikel Fuentes
Producção: Mikel Fuentes
Montagem: Fran Naveira
Sinopse: Ao Luís, reformado, chama-lhe a atençom um vestido exposto na janela duma loja. Pensa nele como presente para a Carme, a sua mulher. Porém, Rosa, a filha, volta ao lugar onde cresceu entre familiares e vizinhos. Un bairro velho, antigo. As lembranças misturam-se com uma realidade quase incomprensível. Seleccionada para o catálogo Curtas 05 do Consórcio Audiovisual da Galiza.
Des(H)abitado (DesHabitado) (10'30'') - 2007
Direcçom e Roteiro: José Manuel Mouriño e Manuel I. Nanín
Ediçom: José Manuel Mouriño e Manuel I. Nanín
Produçom: Os Filmes De Mark Lewis P.C. E A Chanca Producións
Sinopse: Estar condenado a amar ainda sabendo que nom é soluçom para cousa nenguma, mas também convicto de que é o único que nos ajuda a sobreviver.
Escrito em 01-05-2007,
na categoria: Programaçom
|
Como chegar a Santa Cruz, Oleiros.
Umha vez em Corunha estas som os autocarros que vam a Santa Cruz:
-CALPITA
-ELISEU
Os horários som os que seguem:
Corunha-Arilho-Rialta: às menos 20 e às horas e 5 minutos.
Corunha-Santa Cruz-Sada: todas as horas, às horas e 25 minutos.
Corunha-Santa Vruz-Mera: às horas e 30 minutos e às horas e 45 minutos.
O último autocarro de Santa Cruz até Corunha é às 21:30hh
Escrito em 19-05-2006,
na categoria: Programaçom
|
Hora: 22:00 PM
Lugar: Zona do Monumento ao Emigrante do Parque Luís Seoane.
Elenco:
Trasnos de Moscoso: (Ponte Vedra), Hip-hop.
Nao: (Estrada e Quiroga): Rock?Hardcore.
Skárnio: (Vigo) Ská.
A Banda de Poi: (Galiza-Portugal): Música de fussom.
Este festival é considerado polos colectivos organizadores como um espaço aberto à participaçom de outros projectos que se aproximem ao ideário da defesa da língua galega ou bem tenham esta como veiculo de desenrolo e comunicaçom.
Escrito em 10-05-2006,
na categoria: Programaçom
|
A Feira das Palavras e das Ideias é o espaço do Parque Luís Seoane aberto a todo o mundo para que diferentes organizaçons, colectivos, cooperativas, livrarias... entidades organizadoras e colaboradoras etc... podam ter à exposiçom e/ou venda os seus materiais e iniciativas. Prevê-se a participaçom entre outras, das associaçons ADEGA, Projecto Global, A Cova da Terra, A Mesa e Futbolgalego.net. Os postos de material estarám habilitados polo Concelho de Oleiros polo que nom será preciso trazer mesas.
Escrito em 10-05-2006,
na categoria: Programaçom
|
Durante o todo o dia.
Lugar: Quiosque no Parque de Luis Seoane.
A raíz do convite efectuado polos organizadores às Rádios Livres da Galiza para a participaçom nesta jornada, quatro delas imediatamente se oferecerom para a cobertura informativa do evento e mais a sua gravaçom sonora, co interesse acrescentado da possibilidade de realizar um encontro galego de Rádios Livres. Polo de agora, confirmarom a sua assistência Rádio Clavi de Lugo, Rádio Filispim de Ferrol, Rádio Kalimera de Compostela, Rádio Cuac de Corunha e Rádio Piratona de Vigo.
Tentará-se realizar umha emissom em directo do evento e das entrevistas que se vaiam realizar em colaboraçom coa Rádio Oleiros, se for possível tecnicamente o estabelecimento de um rádio-enlace coa estaçom da Rabadeira.
Para o estabelecimento de umha ?base de operaçons? utilizaria-se o Quiosque da zona Norte do Rio do Porto no parque Luís Seoane
Escrito em 10-05-2006,
na categoria: Programaçom
|
Prevêem -se duas zonas em princípio:
Lugar: Parque Luís Seoane. Se chove será no Centro Cívico de Santa Cruz.
- 17:00hh: Nilson Leite, globoflexista e conta contos.
- 18:00hh: Dança Oriental. Grupo de alunas de dança oriental do Centro Social Esmorga SALMAYA.
- 19:00hh: Teatro. Interpretaçom de "A maçá de Eva", As Esmorganas.
Lugar: Parque Luís Seoane.
Escrito em 10-05-2006,
na categoria: Programaçom
|
Lugar: Tarima situada na Praça do Exílio.
- 20:00hh: Servando e Contradança (Música Tradicional e Popular com arranjos próprios)
- Durante toda a Jornada: Banda de Gaitas Xaramago da A.VV. Santaia.
- Entre as actuaçons da tarde: Grupo de Pandeireteiros e Pandeireteiras dos Centros Sociais da Galiza.
- 17:00hh: Recital de Poesia.
Escrito em 10-05-2006,
na categoria: Programaçom
|
Às 11:00hh dará começo o I Festival da Língua EM MOVIMENTO com umha alborada a cargo da Banda de Gaitas Xaramago da A.VV. Santaia.
Às 13:00hh realizará-se umha apresentaçom do acto na rua no que se pretende dar o protagonismo ao Manoel Lugrís Freire, dará-se leitura também ao manifesto pola normalizaçom linguística dos colectivos convocadores.
Escrito em 10-05-2006,
na categoria: Programaçom
|
Lugar: Teatro Municipal das Torres.
1.1. ?Galiza é o nome do País?. 11:00 horas.
1.2. Abertura dos actos do dia cumha mesa redonda que versará sobre as actuais dinámicas de normalizaçom linguística que se estam a desenvolver ao longo do País. Nela participará umha reperesentaçom de cada umha das entidades convocantes.
1.3. Apresentaçom da Plataforma para a Recepçom das Rádios e TV's portuguesas na Galiza. 16:00 horas.
1.4. ?Situaçom do galego hoje?. 17:00 horas.
por Maurício Castro, Sócio-Linguísta, Professor de Português na Escola de Idiomas da Corunha.
Após a charla, apresentaçom de "Estaleiro editora: umha alternativa editorial" por Iria Sobrino e Carlos Figueiras.
1.2. ?Razons para o reintegracionismo?. 19:00 horas.
Por Martinho Montero Santalha, Catedrático da Universidade de Vigo.
Escrito em 10-05-2006,
na categoria: Programaçom
|
Mais um ano e mais um Festival da Língua Em movimento!
Em 2007 "Cada dia somos mais!"