A.C.Foucelhas edita caderninho monográfico sobre as festas da Santa Maria de Ordes de 1935 e dípticos sobre Manuel Ponte Pedreira e Benigno Andrade Garcia ?o Foucelhas?

A.C.Foucelhas edita caderninho monográfico sobre as festas da Santa Maria de Ordes de 1935 e dípticos sobre Manuel Ponte Pedreira e Benigno Andrade Garcia ?o Foucelhas?

09-08-2009

Na linha de recuperaçom da memória histórica da A.C.Foucelhas acabamos de publicar um caderno que narra o acontecido nas festas patronais de Ordes do ano 1935 quando em plena IIª República o presidente da cámara municipal, o monárquico António Concheiro Igrejas, intenta boicotar as festas populares convertindo-as num treinamento do que serám as festas de adoutrinamento nacional-católicas durante o franquismo. Um grupo de jovens organizados em torno o ?Bloco da Juventude?, que acolhia a republicanos, socialistas, comunistas e nacionalistas galegos da comarca, dará-lhe resposta a tais provocaçons, iniciando umha onda de indignaçom que chegará à capital do estado e provocará um juízo militar. Com o golpe fascista de 1936, esse grupo de jovens que chegara ao poder municipal com a Frente Popular é retaliada com dureza: onze deles serám fusilados, e ?os mais afortunados?, como Manuel Garcia Gerpe, exilarám-se após combater com a República e passar polos campos de concentraçom franceses.

O caderninho está à venda por só um euro, mas também se pode descargar em pdf.

As Festas de Santa Maria de Ordes de 1935_capa e Contra-capa

As Festas de Santa Maria de Ordes de 1935_interior

Paralelamente editamos dous dípticos sobre os guerrilheiros mais respeitados na comarca e no país: Benigno Andrade Garcia ?o Foucelhas? e Manuel Ponte Pedreira. Para o primeiro tomamos o texto elaborado polas companheiras e companheiros da Comissom de Memória Histórica da Gentalha do Pichel, que reeditamos para distribuir pola comarca de Ordes, e para o segundo elaboramos um texto próprio. Os dous dípticos podem-se descargar em pdf aqui: (Foucelhas, Manuel Ponte) e também se pode encontrar nos estabelecimentos de Ordes nos que se repartirám grátis. Proximamente publicaremos os textos neste mesmo blogue.

Díptico_Manuel Ponte

Díptico_Benigno Andrade Foucelhas

Escrito ?s 17:24:51 nas castegorias: Nom categorizado
por ordes   , 312 palavras, 1205 visualizaçons     Chuza!

Endereço de trackback para este post

Trackback URL (clique direito e copie atalho/localizaçom do link)

Sem comentários ainda

    Abril 2019
    Seg Ter Qua Qui Sex Sab Dom
     << <   > >>
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30          
    A Associaçom Cultural Foucelhas pretender coordenar a constituiçom de um centro social para a comarca de Ordes, que sirva de "base de operaçons" para todo tipo de actividades de defesa do nosso. Organiza-se de forma assembleária e está aberta a todo o mundo. Podes contactar através do correio foucelhas.ordes@gmail.com

    Busca

powered by b2evolution