PALESTRA SOBRE UM HISTÓRICO PROTAGONISTA DA COMPOSTELA REBELDE: O NÉCORAS

PALESTRA SOBRE UM HISTÓRICO PROTAGONISTA DA COMPOSTELA REBELDE: O NÉCORAS


Eduardo Ponte Carracedo: ?O Nécoras?
1886-1937
O ambiente clerical de Compostela produzia-lhe rejeitamento e os sucessos da Semana Trágica de Barcelona marcárom-no para sempre.

Parte para Buenos Aires e de aí à Patagónia. É detido junto a outros anarquistas galegos após a greve geral de Abril de 1918 em Puerto Deseado. Marcha para Chile, onde participa na greve de Dezembro desse ano em Punta Arenas, que é duramente reprimida. Deportado a Río Gallegos e logo detido, é encarcerado em Ushuaia e expulsado para Vigo, de onde volta a Compostela
De família de padeiros das Hortas, preferiu abrir um bar, El Infierno. Em 1921 participa num conflito obreiro junto do Sindicato de Padeiros ?La Espiga?, da CNT. Apesar das suas ideias anarquistas terá enfrentamentos com esta organizaçom.
?O Nécoras? foi-se convertindo numha das figuras mais conhecidas da cidade. A sua história de revolucionário na Patagónia, o seu anticlericalismo, fôrom-no colocando como um home molesto para as clases dominantes e o clero compostelano.
Num comício na Alameda rejeita os aplausos dezindo: ?devian todos os ciudadáns galegos concentrar no coraçom e no cerebro essa força espontánea que lhes fai bater as maos. Que essas manos sejam utilizadas para enforcar os traidores. Acabou pedindo ?Umha Galiza soviética se fai falha?.
Durante toda a segunda república foi umha constante referência política em Compostela. Quando a revoluçom de Astúrias foi detido junto a centenas de militantes de esquerda.
Em julho do 36 foi detido e deportado a Leom. Mas logo fugiu do tren para agachar-se. Os falangistas encontrárom-no e assassinárom-no.

Escrito em 26-06-2012, na categoria: Notícias
Chuza!

Sem comentários ainda

    SEMENTE

      Somos um grupo de compostelanas e compostelanos decididos a fazer activismo cultural na nossa cidade e comarca. A língua e cultura galegas, a vontade de aprender, de difundir e recuperar os nossos costumes, a nossa história, a nossa música... som os nossos eixos de trabalho.

      Documentário Quatro anos de Gentalha já na rede!

      A Gentalha do Pichel Centro Social O Pichel Loja da Gentalha

        AGENDA DE EVENTOS

          Busca

          O blogue do Apalpador

          powered by b2evolution free blog software