Nestas II Jornadas de Cultura, Língua e Ensino queremos continuar a conhecer formas de aprender na escola... Aprender a partir da nossa língua, com a nossa língua e para chegar a outras línguas.
Uma língua mágica, real, sem fronteiras, que permite unir e receber as gentes de aqui e de acolá; que permite comunicar-se, expressar-se, sentir, sonhar, pensar através da música, da Internet, do teatro, dos títeres, da banda desenhada..., da palavra bem falada.
A escola deve abrir-se a todas as manifestações da cultura, sem preconceitos, sem mas limites que o valor e o interesse didático das propostas culturais. Uma escola viva e aberta tem que escutar e fazer-se eco do que acontece ao seu redor...
Por isso pensamos que estas jornadas servirám aos presentes e a futuros ensinantes, da mão de importantes personalidades da cultura galega, para receber novas ou velhas formas de APRENDER A ENSINAR.
Programa:
9 de Fevereiro
15h30 Abertura das Jornadas.
16h00 - Quico Cadaval.
Autor teatral, ator e conta-contos.
O conto e outras práticas orais.17h30 - José-Martinho Montero Santalha e Lourdes Carita.
Professor e professora.
Por que tarda o meu amigo?20h00 - Atividade teatral: "O pior de Mofa e Befa".
O preço das entradas é de 5 euros. Para as adquirir, pode-se fazer na Faculdade de Ciências da Educação: terças e quartas de 10:30 a 13:00 no Gabinete P1A2; segundas, terças e quartas de 8:30 a 9:00 e de 15:00 a 16:00 no Gabinete PB17.
10 de Fevereiro
10h00 - Imaxin Software.
Desenvolvimento de serviços e soluções software.
Recursos Web e aplicações para o ensino.12h00 - Comba Campoi.
Jornalista.
Barriga Verde, um títere de filme.16h00 - Pepe Carreiro.
Escritor, debuxante e ilustrador.
Banda Desenhada, História e Escola.17h30 - Xurxo Souto.
Músico, escritor e actor.
O Acordeom de Antwerp. Geografia geral do mar da Galiza.
19h00 - A minha embala (dueto musical).
Aline Frazão (Angola) e César Herranz (Segóvia).
Galego Mundial.
Descarregar díptico em Galego AGAL [PDF]
Descarregar cartaz em Galego AGAL [PDF]
Para se inscrever:
O prazo de inscriçom acaba o dia 07 de fevereiro, incluído este dia.
Envie um e-mail para jornadas2011@agal-gz.org com o assunto: Jornadas e indique-nos o seu nome completo e o número do Documento de Identidade.
A inscriçom é totalmente gratuita.
http://www.agal-gz.org
http://www.udc.es
II Jornadas de Cultura, Língua e Ensino
Galego sem fronteiras. Didáticas do plural
Corunha 2011
Faculdade de Ciências da Educaçom
9 e 10 de fevereiro
Diploma do Departamento de Didáticas Específicas por 16 horas
Reconhecido com 1 crédito de livre configuraçom
Prazo de inscriçom
Até o dia 7 de fevereiro
Comissom organizadora
Montse Castro
Xulio Pardo de Neyra
Valentim R. Fagim
Dia e hora da atividade: 10 de fevereiro, 19h00.
Concerto falado d'A minha embala, passeando em acústico pelos sons e ritmos da lusofonia atlântica - do samba ao batuku.
Acerca d'A minha embala
A minha embala é um projecto de Aline Frazão (voz, guitarra) e César Herranz (flauta transversal, percurssom), ao encontro das expressões musicais dos diferentes países de língua portuguesa. Movêmo-nos no universo musical de Angola, Cabo Verde, Brasil, Portugal e Galiza, cantando em português, crioulo, kimbundu e umbundu.
Data e hora da atividade: 10 de fevereiro, 17h30.
Língua marinheira, galego de mareantes que dá nome e torna suas as mil ribeiras da arribada. Xurxo Souto quer propor-nos uma viagem através da geografia dessa língua navegante que teceu a gente do mar entre os peiraos da Galiza e os remotos portos onde nos levariam fortunas e infortúnios da nossa história.
Biografia de Xurxo Souto
Líder e vocalista da banda de rock Os diplomáticos de Monte-Alto entre 1990-2001, fundador do grupo musical Os 3 Trebóns, actor em séries como Mareas Vivas ou telefilmes como Entre bateas, director e locutor de rádio (A tropa da tralla, Aberto por reformas, Mil ribeiras), autor de livros como A tralla e a arroutada, Xerais, Fumareu, O retorno dos homes mariños, Contos da Coruña, Tres trebóns, articulista reconhecido.
Data e hora da atividade: 10 de fevereiro, 16h00.
Com base na sua longa experiência nas escolas galegas, Pepe Carreiro mostrará a utilidade didática do debuxo para a transmissom de saberes, ilustrando a sua exposiçom com exemplos práticos sobre a representaçom gráfica do tempo histórico, os seus espaços e protagonistas, os processos de criaçom da banda desenhada, a ilustraçom de livros, etc.
Biografia de Pepe Carreiro
Escritor, debuxante e ilustrador, Pepe Carreiro é autor de séries tam exitosas como Os Bolechas, Os Formigón e Os Pequenos Barbanzóns (esta em colaboraçom com Abraham Carreiro); assim como de contos dirigidos fundamentalmente ao público infantil: Contos do Miño, Árbore, A chalupa, etc.
Fundador das revistas de humor Can sen Dono e XO! ", autor de: Fraga na Galiza e Mellor que onte, pero mellor que mañán, Pepe Carreiro colaborou em diferentes meios e como debuxante e guionista de banda desenhada publicou três álbuns da série Os Barbanzóns: Baroña ou morte, Non solpor da prehistoria e A noite de Samaín; e um álbum da serie Galicia nas guerras napoleónicas: A retirada de Sir John Moore.
Dia e hora da atividade: 10 de fevereiro, 12h00.
O último representante do teatro popular de títeres na Galiza foi um primo de Dom Cristovo, a personagem a que os cegos monifrateiros deram vida polas feiras do pais, séculos atrás. Mas guarda também parentesco com o Dom Roberto, outro títere de luva, brigador e irreverente, que entretinha as crianças e os adultos nos parques do Porto até princípios do século XX. Detrás de Barriga Verde estava uma família de feirantes que levou o seu espectáculo de varietés através das feiras galegas entre 1919 e 1963. Agora um documentário tenta recuperar essa história que ainda está viva na lembrança de muitas crianças daqueles anos.
Biografia de Comba Campoi
Comba Campoy é jornalista. Trabalhou também como atriz de cinema e de teatro, e dessa experiência nasce o seu interesse polo mundo audiovisual. Na atualidade compagina o seu trabalho na revista Tempos Novos com a produçom do documentário Nos mundos de Barriga Verde e com a sua produtora, Tintimán Audiovisual. Está também a preparar a sua tese de doutoramento, arredor precisamente do teatro popular de títeres na Galiza.
Dia e hora da atividade: 10 de fevereiro, 10h00.
Palestra orientada à formaçom em novas tecnologias aplicadas à educaçom, formaçom e comunicaçom, onde as ferramentas da Web 2.0 terám especial relevo.
O objectivo que se quer atingir é dotar ao estudantado de recursos que lhes permitam dinamizar as suas salas de aulas mediante a utilizaçom de novas tecnologias, assim como conhecer as características e benefícios docentes das ferramentas da web colaborativa.
Vam-se analisar as características do software social e as suas possibilidades de integraçom nos cenários formativos, centrando-se na apresentaçom das principais tipologias de ferramentas Web 2.0: tecnologias que permitem criar, modificar, publicar e promover a interaçom entre as pessoas na rede.
Professorado
Luz Castro. Diretora do departamento de multimédia de imaxin|sofware. Docente da Faculdade de Comunicaçom Audiovisual da Universidade da Corunha.
Silvia López. Pedagoga da equipa de multimédia de imaxin|sofware.
Empresa
imaxin|software é uma empresa galega nascida no ano 1997, líder na Galiza no desenvolvimento de produtos altamente especializados, fundamentalmente nas áreas de Engenharia linguística, Ediçom eletrónica, produtos culturais e educativos, Formaçom, Multimédia e Web.
imaxin|software centra a sua inovaçom na engenharia informática e multimédia, com ampla experiência na implementaçom e desenvolvimento tanto de ferramentas linguístico-computacionais para línguas caso do galego como para desenvolvimentos educativos e formativos em formato multimédia e Internet. A alta qualidade dos nossos produtos valeu-os o título de Vendor de Microsoft Corporation, isto é, empresa selecionada por Microsoft para implementar software específico para as suas aplicações Windows.
Data e hora da atividade: 9 de fevereiro, 17h30.
Ponte... nas ondas!:
- Uma experiência pedagógica entre escolas das duas margens do Minho;
- A Galiza e o Norte de Portugal, por iniciativa das escolas de Ponte?nas ondas! encaram e valorizam uma cultura ancestral comum que decidem candidatar ao reconhecimento, pola UNESCO, como Património da Humanidade;
- Cores do Atlântico, um livro-disco que propom umha nova perspetiva e umha nova leitura, sobre as mais antigas e autênticas composiçons poéticas galego-portuguesas ? as Cantigas de Amigo.
Biografia de Lourdes Carita
Na sua condiçom de Formadora de Professores, Lourdes Carita ministrou diversos cursos no Centro de Formaçom do Alto Minho. É editora do manuscrito inédito da viagem que Fialho de Almeida realizou à Galiza em 1905 (editado na Galiza por Ed. Laiovento e reeditado em Lisboa em 2001), e é também autora da obra Falsos Amigos entre o Português e o Espanhol e co-autora da Histoire de la Littérature Européenne (Hachette, Paris, 1992).
Como representante da Associação Cultural e Pedagógica Ponte... Nas Ondas!, desenvolveu diversos trabalhos com vista à Proclamaçom, pela UNESCO, das Tradições Orais Galego-Portuguesas, como Património Imaterial da Humanidade.
Data e hora da atividade: 9 de fevereiro, 16h00.
O conto e outras práticas orais, quer falar, mais uma vez, da relaçom entre o contador e o auditório, as imagens que se provocam no conto oral, o pacto tradicional, os mecanismos de verosimilhança, e como se transforma no fenómeno atual da teatralizaçom do conto em espaços convencionais e transformados, por outras palavras, bares e espaços culturais.
Biografia de Quico Cadaval
Nascido em Ribeira no 1960. É autor teatral de alheia inspiraçom, ator injustamente subvalorizado e diretor de teatro de algum sucesso. É conhecido como contador de histórias, ofício com que representou a RIBEIRA em diversos foros internacionais, como Bucaramanga (Colômbia), Guadalajara (Espanha) e Beja (Portugal). É companheiro de viagem de Mofa&Befa e trabalhou no programa de TV, apaga a luz.