A continuaçom, reproduzimos a crónica da Palestra acontecida no C.S.Lume! a passada terça-feira 7 de janeiro, a cerca do atual processo de paz na Colômbia.
A ativista da Marcha Patríótica Leyla Ordoñez denunciou o caráter autoritário do governo colombiano na palestra organizada polo Capítulo Galiza do MCB no Centro Social Lume! de Vigo.
A refugiada política acusou o governo de Juan Manuel Santos de nom querer paz com justiça social e tam só procurar desvertebrar os vigorosos movimentos sociais e derrotar a insurgência.
O ato, apresentado por Carlos Morais -membro da Presidência Coletiva do MCB e secretário-geral de Primeira Linha, iniciou-se com a projeçom de um vídeo de 17 minutos em que se analisa a manipulaçom e a repressom a que o regime colombiano submeteu ao longo do passado verao a paralisaçom agrária, que parou regions inteiras e contou com o apoio de imensas massas urbanas.
Posteriormente, Leyla Ordoñez realizou um repasso histórico interpretativo das causas que geram o conflito político, social e armado que vive a Colômbia há seis décadas.
O centro da sua intervençom estivo enquadrado em analisar o atual processo de negociaçom política que as FARC-EP desenvolvem em Havana com o governo oligárquico, esmiuçando a sua situaçom com base em cinco pontos em que se divide a agenda pactuada.
Em todo o momento, foi clara à hora de descartar que sem umha mudança a fundo das causas que povocárom o conflito, o processo de negociaçom que tem lugar desde agosto de 2012 na capital cubana poda chegar a um acordo final, porque nom é possível atingir paz sem justiça social.
Após a sua intervençom, tivo lugar um colóquio com as pessoas que assistírom à palestra, descartando que o movimento político e social Marcha Patriótica participe nos processos eleitorais de 2014.
Também denunciou a repressom e perseguiçom a que se vê submetida esta força política, denunciando a recente detençom de Francisco Tolosa, responsável do Comité de Relaçons Internacionais da Marcha Patriótica, e a existência de quase 10.000 presas e presos políticos na Colômbia.