Associa-te

    Palestina livre

    LNB 24/25

    Outro Garañón...

    Apoia-nos

    Audios

    Revista A Malha Nº 2

    Revista A Malha Nº 1

        Busca

      ALERTA LARANJA. SALVEMOS O GALEGO

      ALERTA LARANJA. SALVEMOS O GALEGO

      13-11-24

      ALERTA LARANJA. SALVEMOS O GALEGO!

      O informe do Instituto Galego de Estatística do passado outubro nom fijo mais do que confirmar o que o movimento normalizador leva apontando décadas: o quadro legal espanhol que ampara o chamado ?bilinguísmo harmónico? nom é mais do que um molde que garante a morte doce do galego. Com as cifras na mao, sabemos que em 2024, a nossa comunidade linguística está em transe de desaparecer em boa parte das áreas urbanas e mais povoadas do país, e só representa o 7% da populaçom total entre os 3 e os 14 anos.

      As teses abertamente supremacistas espanholas, instaladas na institucionalidade através do Decreto da Vergonha de 2009, junto com a introduçom massiva do castelhano nos novos formatos tecnológicos, veu a apontoar umha tendência para a agonia.

      É papel do movimento popular, obviamente, apontar a cumplicidade dos grandes partidos espanhóis com o processo de desapariçom forçosa do galego, e nomeadamente do PP que governa a Junta. Mas os sinais de alarme, antes do mais, deveriam levar-nos a um processo urgente de compataçom e ativaçom das forças pró-galego antes de ser demasiado tarde. Os centros sociais do país queremos oferecer ao nosso povo as seguintes reflexons para a açom:

      - A mudança institucional no País é muito necessária para a língua, mas a ativaçom da força popular de base é imprescindível. De nada serve relaxarmo-nos e esperar o dia D dum hipotético governo galego quando a desgaleguizaçom alcança ritmos vertiginosos. Projetos nacionais de ensino e lazer autogerido como as escolas Semente ou coletivos de família como Brincarmos ou Porque me peta!, meios de comunicaçom, ?influencers? e redes sociais em galego, ligas desportivas no nosso idioma, centros sociais, projetos de alfabetizaçom em galego para imigrantes. Eis iniciativas chaves nas que temos que trabalhar e coordenar-nos.

      -O apoio na lusofonia, isto é, nos milhons de pessoas que falam galego-português no mundo, e que produzem cultura, meios e saber nesse idioma, é ferramenta poderosa à que recorrermos, independentemente de apostarmos numha opçom ortográfica reintegracionista ou expressarmo-nos na norma ILG-RAG. O futuro galego-português parte dumha opçom ortográfica, mas vai muito além da ortografia.

      -Num país onde se vulneram direitos linguísticos dia si e dia também na administraçom, no ensino, nos centros de trabalho, nos grupos de pares (nomeadamente na adolescência urbana), onde há violência contra as galegofalantes, é vital espalharmos iniciativas de denúncia social, autodefesa legal e resistência, oferecendo apoio legal àquelas pessoas que desobedecem os abusos.

      A cor laranja leva simbolizando durante anos a iniciativa pró-galego xurdida dos movimentos sociais de base, orientados para o reintegracionismo e abordando a recuperaçom da língua desde a auto-organizaçom, sem aguardar por nenhum poder salvador, mais que o poder do próprio povo. Chamamos-vos a acender de novo connosco a alerta laranja polo idioma, para salvar o galego. Hoje, e nom amanhá, é o momento de fazê-lo.

      Assinam o manifesto:

      - Associaçom Cultural A Galleira
      - Associaçom Cultural A Gentalha do Pichel
      - Associaçom Cultural Artábria
      - Centro Social Alvariça
      - Centro Social A Pedreira
      - Centro Social A Revolta
      - Centro Social Autoxestionado A Hedreira
      - Centro Social Madia Leva!
      - Centro Social O Fuscalho
      - Centro Social Xebra
      - Escolas de Ensino Galego Semente
      - Galpom Social a de Rousmeri
      - Local Social Colectivo Terra
      - Local Social Faísca
      - Portal Galizalivre
      - Sociedade Cultural e Desportiva do Condado

      Escrito ?s 14:25:00 nas castegorias: album
      por SCMadiaLeva   , 534 palavras, 9 views     Chuza!

      Endereço de trackback para este post

      Trackback URL (clique direito e copie atalho/localização do link)

      Ainda sem comentários

        madialeva.gz@gmail.com
        Rua Serra de Ancares 18
        Horário
        De segundas-feiras (luns) a sextas-feiras (venres) de 19h30 a 22h30
        CIF:G-27360825
          powered by b2evolution