Categoria: "Resenhas"

?Publicarmos em galego na Galiza, Portugal, Brasil? por Carlos Garrido Rodríguez

09-02-2022

?Publicarmos em galego na Galiza, Portugal, Brasil? por  Carlos Garrido Rodríguez
O passado dia 8 de Fevereiro, terça (martes), o ensaísta e professor, Carlos Garrido Rodríguez falou dentro do ciclo, Língua, Literatura e Naçom, organizado pola nossa Agrupaçom. A sua palestra versou sobre: ?Publicarmos em galego na Galiza,… more »
O FACHO - Os nomes dos penedos na Galiza. Motivaçons, cultos, ritos e lendas por Vicente Feijóo Ares

04-03-2019

O passado dia 12 de Fevereiro, terça (martes), o responsável de Toponímia na R. Academia Galega, Vicente Feijóo Ares, dissertou dentro do ciclo Língua, Literatura e Naçom. A sua conferencia versou sobre: Os nomes dos penedos na Galiza.… more »
O FACHO: Os grafos escritos de Rosalia por Diego Rodríguez González

31-01-2019

O passado dia 29 de Janeiro, o responsável de Património e Cultura da Fundaçom Barrié, Diego Rodríguez González, intervéu dentro do ciclo, Língua, Literatura e Naçom. A sua exposiçom versou sobre:Grafos escritos de Rosalia. O acto realizou-se… more »
O FACHO: Manuel Lourenzo Pérez - Entrega d'O Facho de Ouro

16-01-2019

O passado dia 15 de Dezembro realizou-se a entrega d?O Facho de Ouro ao homem de bem, dramaturgo e investigador, Manuel Lourenzo Pérez, como mostra de reconhecimento a toda umha vida dedicada à cultura do País e ao povo galego. Manuel Lourenço… more »
O FACHO: Os irmandinhos berçiano por Xabier Lago Mestre

16-01-2019

O passado dia 15 de Janeiro o Lcd. em História Moderna pola Universidade de Salamanca, Xavier Lago Mestre, intervéu dentro do ciclo, Economia, História e Realidade Social. A sua exposiçom versou sobre:Os irmandinhos berçianos. O acto realizou-se em… more »
O FACHO: A Fisterra, umha terra mágica por Manuel Vilar Álvarez

28-11-2018

O passado dia 27 de Novembro o antropólogo, Manuel Vilar Álvarez, ofereceu umha interesante conferência sobre A Fisterra, o acto realizou-se em Portas Ártabras. O conferencista fizo umha análise sobre a evoluçom nom só do termo Fisterra na… more »
O FACHO: Resenha da oferenda floral no monumento a Curros Henriques com o galho das Letras Galegas do ano 2018

09-05-2018

O FACHO: Resenha da oferenda floral no monumento a Curros Henriques com o galho das Letras Galegas do ano 2018
Com o galho das Letras Galegas, a Agrupaçom Cultural O Facho realizou a tradicional oferenda floral nos jardins de Mendes Nunes diante do monumento a Curros Henriques em lembrança de todos aqueles que fizérom que da cultura galega umha constante e… more »
O FACHO: María Victoria Moreno: o compromiso coa lingua e as liberdades e O Facho por Marilar Aleixandre

09-05-2018

O FACHO: María Victoria Moreno: o compromiso coa lingua e as liberdades e O Facho por Marilar Aleixandre
Agrupaçom Cultural O Facho G-15037021 / N. I. 1966/000008-1ª Apartado de Correios nº 46 O.P. Corunha O passado dia 8 de Maio, a catedrática e académica da RAG, Marilar Aleixandre intervéu dentro do ciclo… more »
O FACHO: Carlos Barros Guimaráns - Vencedores e vencidos na revolta irmandinha

25-04-2018

O FACHO: Carlos Barros Guimaráns - Vencedores e vencidos na revolta irmandinha
O passado dia 24 de Abril, o professor de Historia, Carlos Barros Guimaráns, compartilhou com o numeroso público assistente a sua conferência organizada dentro do ciclo , Economía, Historia e C.C. Sociais:"Vencedores e vencidos na revolta… more »
O FACHO: Filipe Seném López Gómez - O Espólio cultural galego

18-04-2018

O FACHO: Filipe Seném López Gómez - O Espólio cultural galego
O passado dia 17 de Abril, terça (martes), o arqueólogo e investigador Filipe Seném López Gómez ofereceu a sua palestra ?O Espólio cultural galego? dentro do ciclo, Economia, História e C.C. Sociais organizado pola nossa Agrupaçom. O… more »

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 20 >>

Agrupaçom Cultural O Facho

Agrupaçom Cultural O Facho existe desde o ano 1963. Nasce da vontade conjunta de umha vintena de estudantes, trabalhadores e profissionais liberais d?A Corunha. A ideia é originaria dos daquela hora estudantes de bacharelato, Henrique Harguindey, André Salgueiro, e Xosé Luis Carneiro; respondendo ao seu chamamento posteriormente somárom-se entre outros: Eduardo Martínez, Henrique Iglesias, X. Alberte Corral, Xosé L. Rodríguez, etc... É a primeira agrupaçom de resistência cultural criada numha cidade do Pais polos seus cidadaos, já que O Galo é conformada por estudantes universitários de todo o Pais em Compostela, naquelas datas era a única cidade galega com Universidade. O grupo nasceu cos sinais de identidade da resistência contra o franquismo e da defesa da plena valia da língua e da cultura galega. Existia unha claríssima vocaçom política do que se fazia precisamente porque essa era toda a actividade publica com repercussons políticas que se podia fazer. A defesa da cultura e a língua galega é a cerna do que-fazer d?O Facho, que passou de fazer cultura de resistência nos anos da longa noite de pedra a se constituir hoje numha autentica mostra de resistência da cultura. Desde os primeiros momentos O Facho destaca-se com os seus cursos de língua com apoio de alguns exemplares da ?Gramática do idioma galego? de Manuel Lugrís Freire. Estes cursos tivérom umha importância mui grande na Corunha;. Daquela o galego nom se escrevia apenas e estava expulso da sociedade ?bem pensante?, nem sequer tinha secçom galego a faculdade de Filologia de Compostela. Umha das figuras fundamentais dos cursos foi D. Leandro Carré Alvarellos quem dirigiu esta actividade. Os ciclos dedicados á cultura galega, os encontros nos que se tratava economia e sociedade, os concursos literários. O seu grupo de teatro criado nas primeira datas de existência da Agrupaçom do quem eram responsáveis Manuel Lourenzo, e Francisco Pillado, foi dos pioneiros em representar obras no nosso idioma, tanto de autores galegos como de outras nacionalidades ( Brecht, Ionesco...). Na actualidade, O Facho é consciente dos desafio culturais do século XXI. Agora há que tentar ver o significado que pode ter hoje o sermos galegos num mundo globalizado. A ideia básica é que sermos galegos agora implica ser dumha maneira concreta numha sociedade mundial. Entre as iniciativas mais recentes é a criaçom do Facho de Ouro, um prémio para reivindicar galegos, o que amossa a própria agrupaçom é unha cultura que resiste. d’A Corunha.
+ info

Agrupaçom Cultural O Facho
Apartado de Correios n.º 46, Oficina Principal da Coruña
o_facho_a_cultural@yahoo.com.br

Busca

  Feeds XML

Ferramentas de administraçom

powered by b2evolution free blog software