AUTHOR: ops TITLE: Ateliê EConecta Hotelaria e Comêrcio promovido pelo SNL d'O Grobe BASENAME: atelie-conecta-hotelaria-e-comercio DATE: Wed, 27 Nov 2019 20:05:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O passado dia 20 de setembro o Serviço de Normalização Linguística d?O Grobe em colaboração com a concelharia de Comércio organizou un ateliê ministrado pela área de formação da AGAL para a Hotelaria e o Comércio. Este ateliê faz parte da série ?conecta que foram desenhados especificamente para mostrar, no âmbito do tecido económico, que o galego não apenas é uma entrada privilegiada para aceder ao mundo em português, mas também um fator de qualidade no trato e nas relações com a clientela, para além de ser a chave para a internacionalização dos nossos produtos.
Uma dozena de assistentes conseguiu melhorar as suas capacidades comunicativas no campo da atenção à clientela na hotelaria e no pequeno comércio onde a nossa língua pode ser mais um fator de qualidade e proximidade. Outro dos alvos foi pôr em valor a língua da Galiza, fazendo ver as suas vantagens competitivas e loitando contra os preconceitos que a infravalorizam. Com a implicação dos assistentes para integrar os diferentes aspeitos da exposição, e uma vez que o turismo lusófono vai em aumento na Galiza, comprovaram que a língua constitui um fator diferencial de acolhida.
Outro dos ateliês desta série ?conecta, no campo da indústria e as cooperativas, pretende impulsar uma imagem de marca diferencial própria da Galiza e dos seus produtos, vinculada à qualidade e à inovação que transmita confiança às pessoas consumidoras e ao empresariado. Aliás, para promover as potencialidades que a nossa língua achega para a internacionalização, facilitando as relações comerciais e culturais com os países lusófonos, sendo um deles o Brasil, potência emergente.
Estes ateliês com formato de 120 minutos foram idealizados, desenvolvidos e lecionados pela Área de Formação da Associaçom Galega da Língua. Podem ser organizados por associações, câmaras municipais, agrupações profissionais e centros cívicos.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: Sabemos Português no IES San Clemente BASENAME: sabemos-portugues-no-ies-san DATE: Wed, 27 Nov 2019 20:03:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Partilhamos a notícia publicada no blogue do EDNL do IES San Clemente sobre o ateliê Sabemos Português lecionado para alunos e alunas do 1SMR

https://www.iessanclemente.net/2019/11/26/ops-2019/

Por primeiro ano, e tras varias edicións do obradoiro OPS! (O Português Simples), o Departamento de Lingua Galega do Concello de Santiago asignounos o obradoiro Sabemos Português, tamén coñecido como OPS+. A actividade forma parte da proxecto do EDLG do IES San Clemente.

Nesta ocasión contamos coa presenza de Loaira Martínez, da Associaçom Galega da Língua, na segunda feira 25 de novembro, coa participación activa do alumnado de 1SMR.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! Na Faculdade de Ciências Econômicas e Empresariais da USC BASENAME: ops-na-faculdade-de-ciencias DATE: Sun, 27 Oct 2019 20:06:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! No IES Rafael Dieste BASENAME: ops-no-ies-rafael-dieste DATE: Wed, 31 Jul 2019 11:19:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O EDNL do IES Rafael Dieste organizou para mais de 100 alunos e alunas de 4º ESO o ateliê OPS! no mês de maio com motivo do Dia das Letras Galegas. As pessoas participantes puderam comprovar a nossa vantagem como galegos e galegas e achegaram-se ao mundo lusófono e a sua enorme produção cultural apercebendo-se da utilidade da nossa língua.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: IES As Barxas e IES a Paralaia de Moanha BASENAME: ies-as-barxas-e-ies DATE: Wed, 31 Jul 2019 11:01:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Mais um ano o Serviço de Normalização de Moanha organiza o desenvolvimento dos ateliês OPS! O Português Simples nos centros de ensino secundário do concelho. A atividade com grande participação por parte do alunado tivo lugar na biblioteca em ambos os centros. O EDNL do IES As Barxas comentou o evento no seu blogue http://linguaquetraba.blogspot.com/2019/05/ops.html do que tiramos a fotografia que acompanha. Muito obrigad@s!

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! No concelho de Ponte Vedra BASENAME: ops-no-concelho-de-ponte DATE: Wed, 31 Jul 2019 09:33:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Mais um ano o Serviço de Normalização Linguística do Concelho de Ponte Vedra levou aos centros de ensino os nossos ateliês como atividade de achegamento à lusofonia e com o que se pretende, à vez, contribuir ao processo de normalização da língua da Galiza.
IES A Xunqueira II, CPR Sagrado Corazón de Xesús, IES Sánchez Cantón, IES Torrente Ballester, CIFP Carlos Oroza (fotografia) e o CIFP A Xunqueira foram os centros participantes com perto de 180 alunos e alunas que se aperceberam sobre a nossa vantagem como galegos e galegas.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: IX edição do festival "Português Perto" em Ourense BASENAME: ix-edicao-do-festival-portugues DATE: Mon, 25 Mar 2019 12:32:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Voltamos a participar numa nova edição do Português Perto que decorrerá de 29 de março até 6 de abril. O OPS! Será lecionado em 1 de abril na Sala 1.1. da Faculdade de Ciências Empresariais e Turismo ourensã.
"Pessoas e realidades que falam a nossa língua com diferentes musicalidades, cores, sabores e formas. Vamos fazer uma viagem pela língua portuguesa e a sua música. Vem connosco! Redescobre a Galiza através do Brasil, Angola, Portugal", animam desde a própria organização do festival.
Não percam!

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: "O Mundo do INHO" em Moanha BASENAME: atelies-quot-o-mundo-do DATE: Wed, 16 Jan 2019 11:47:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Dez ateliês "O mundo do INHO", criado polo professor da Faculdade de Ciências da Educação e do Deporte de Ponte Vedra, Carlos Valcárcel, e destinado ao alunado do 3º ciclo de primário (5º e 6º) decorreram nos dias finais de novembro e iniciais de dezembro de 2018 no Concelho de Moanha organizados pelo seu Serviço de Normalização Linguística. Os centros de ensino primário que participaram foram: CEIP Tirán, CEIP Seara, CEIP Domaio, CEIP Quintela, CEIP Abelendo, CEIP A Guia e o CEIP Reibón.
Para além de se aproximar ao mundo que se expresa em português, compararam as grafias galega e portuguesa para assim ser capaces de ler textos em português à galega sem dificuldade nenhuma.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: Ateliês em Compostela com as novas tecnologias BASENAME: ceipmontedospostes-jpg DATE: Wed, 16 Jan 2019 10:45:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O Concelho de Santiago de Compostela, através do seu Departamento de Língua Galega ofereceu, no início deste curso 2018-2019 sete ateliês "O Mundo do INHO" aos centros de ensino primário e 13 "OPS!" aos centros de secundário do município, como atividade de achegamento à lusofonia e com o que se pretende, à vez, contribuir ao processo de normalização da língua da Galiza.
Os ateliês, ministrados por Loaira Martínez e Graciela Lois tiveram lugar nos centros que seguem: IES Lamas de Abade, IES Eduardo Pondal, IES Rosalía de Castro, IES Xelmirez I, IES Xelmirez II, IES Antonio Fraguas, CEIP Lamas de Abade, CEIP Monte dos Postes, CPR San Jorge e o CPR Vilas Alborada.
A novidade este ano foi que tivemos no CEIP Monte dos Postes, onde o ateliê "O Mundo do INHO" decorreu de jeito totalmente virtual ao trabalharem as crianças com os seus computadores na realização das diferentes atividades, sem utilizar papel, como aparece reflectido na fotografia. Assim trabalhamos de jeito transversal o seu desenvolvimento com as novas tecnologias e cuidamos o meio ambiente.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: O Mundo do INHO no CPI Afonso VII BASENAME: o-mundo-do-inho-no-1 DATE: Sun, 27 May 2018 21:29:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O ateliê O mundo do INHO foi ministrado em 16 de maio, na véspera do Dia das Letras Galegas, no CPI Afonso VII para alunas e alunos de 6º de primária a pedido da Equipa de Dinamização linguística do centro. Para além de se aproximar ao mundo que se expresa em português, compararam as grafias galega e portuguesa para assim ser capaces de ler textos em português à galega sem dificuldade nenhuma.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! No IES Maruxa Mallo de Ordes BASENAME: ops-no-ies-maruxa-mallo-11 DATE: Sun, 27 May 2018 19:28:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O passado dia 20 de abril foi ministrado mais um ano um OPS! para o alunado de 4º da ESO no IES Maruxa Mallo como atividade prévia à viagem que este centro organiza anualmente a Portugal. Desta vez a viagem tinha como destino a cidade do Porto sob direção da equipa de dinamização linguística do centro.

O alunado não apenas teve oportunidade de pôr em valor a nossa língua galega e aproximar-se à imensa produção artística e cultural da lusofonia mas também teve ocasião de treinar o ouvido ao sotaque português e identificar os principais falsos amigos.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no IES Xesús Taboada Chivite BASENAME: ops-no-ies-xesus-taboada DATE: Sun, 13 May 2018 21:29:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Em 4 de maio deslocamo-nos até Verim para ministrar o ateliê O Português Simples organizado pelo IES Xesús Taboada Chivite para as suas alunas e alunos de 4º da ESO que indagaram a nossa vantagem como galegos e galegas e aproximaram-se ao mundo da lusofonia.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no Português Perto, na cidade de Ourense BASENAME: ops-no-portugues-perto-na DATE: Fri, 06 Apr 2018 20:17:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Mais um ano o ateliê O Português Simples fez parte da programação do Português Perto que organiza a Universidade de Vigo no Campus Universitário de Ourense. O OPS! teve lugar na Faculdade de Ciências Empresariais e Turismo o dia 12 de março de 2018.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! na cidade de Ponte Vedra BASENAME: ops-na-cidade-de-ponte DATE: Thu, 22 Feb 2018 21:53:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Unidades CATEGORY: Experiências TAGS: ----- BODY:

Mais um ano o Departamento de Língua Galega do Concelho de Ponte Vedra junto com a AGAL, levam aos centros de ensino primário e secundário do município, um total de 14 ateliês de português, como atividade de achegamento ao idioma com a que se pretende, à vez, contribuir ao processo de normalização da língua da Galiza.
Trata-se dos ateliês OPS! 'O português simples', ministrados por Graciela Lois no IES Torrente Ballester, que aparece na fotografia, IES Valle Inclán, IES A Xunqueira II, e o CPR Sagrado Corazón; e 'O Mundo do INHO', que terá lugar no CEP San Marcos da Portela.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! em Compostela BASENAME: ops-em-compostela DATE: Thu, 22 Feb 2018 21:52:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O Concelho de Santiago de Compostela, através do seu Departamento de Língua Galega ofereceu, no início deste curso 2017-2018 aos centros de ensino primário e secundário do município, 20 ateliês de português, como atividade de achegamento à lusofonia e com o que se pretende, à vez, contribuir ao processo de normalização da língua da Galiza.
Trata-se dos ateliês desenvolvidos pela Ass. Galega da Língua, OPS! 'O português simples', no ensino secundário, e 'O Mundo do INHO', criado polo professor da Faculdade de Ciências da Educação e do Deporte de Ponte Vedra, Carlos Valcárcel, destinado ao alunado do 3º ciclo de primário (5º e 6º).
Os ateliês, ministrados pelos professores Loaira Martínez, Henrique Martins e Graciela Lois tiveram lugar nos centros que seguem: IES Lamas de Abade, IES Eduardo Pondal, IES S. Clemente, IES Rosalía de Castro, IES Xelmirez I, IES Xelmirez II, IES Antonio Fraguas, IES Fontiñas, CEIP Lamas de Abade, e o CPR Compañía de María, que aparece na imagem que acompanha.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: Folhetos para publicitar os ateliês OPS! O Português Simples BASENAME: folhetos-para-publicitar-os-atelies DATE: Tue, 30 Jan 2018 21:03:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

No passado mês de dezembro, na Culturgal, foram apresentados os folhetos dos ateliês OPS! O Português Simples, elaborados pela Área de Formação da AGAL para a sua difusão entre os assistentes. Aliás, na passada semana, foram distribuídos entre as pessoas representantes dos concelhos e entidades locais que assistiram às III Jornadas de Normalização Linguística do Departamento de Língua da Deputación de Pontevedra.
Já podes descarregar o folheto e promociona-lo: folhetoops.pdf

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! na Estrada BASENAME: ops-na-estrada DATE: Thu, 11 May 2017 09:54:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

"O 25 de abril o IES nº 1 da Estrada amanheceu com cravos vermelhos. Organizada pelo Departamento de Galego, a Bibilioteca e Normalização Linguística, decorreu no liceu a Semana da Lusofonia, de 24 a 28 de abril. Apesar de existir o português como segunda língua estrangeira apenas em 1º e 2º da ESO, as atividades consistiram em palestras para todos os níveis educativos, quer dizer, para todo o alunado. Foram as bem conhecidas palestras da AGAL, OPS.O português simples, visando introduzir os alunos na escrita e na leitura do português a partir da sua vantagem competitiva como Galegos, empregando um material didático de ótima qualidade.
Concretamente, o 25 de abril decorreu a correspondente a 3º da ESO e 4º da ESO, ministradas por Tamara Varela e Loaira Martínez. Cumpre dizer que o Concelho da Estrada financiou uma destas duas últimas. É uma boa nova que as instituições amostrem o seu compromisso com a nossa cultura, para além da oficialidade reinante."

Cravos vermelhos no IES nº1 da Estrada

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! em Moanha BASENAME: ops-em-moanha-1 DATE: Thu, 30 Mar 2017 10:26:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

"@s moz@s de 1º Bach asistiron aos obradoiros de achegamento á lusofonía na Biblioteca do Insti impartidos polo Quique Martíns e ofertados pola AGAL.

Foi unha iniciativa promovida polo EDNLinguaquetraba que tivo moi boa acollida. Tamén colaborou o Departamento de Galego e nomeadamente o seu profesor Moisés.

De feito @s 60 alumn@s comprobaron como con só mudar unhas cousiñas e atendendo a uns cantos trucos xa eran competentes para se defender en portugués e así acceder a ese basto mundo que abre a lusofonía. E todo de xeito freco e interactivo. Moito obrigado ao mestre."

A lingua que traba: blog do EDNL do IES As Barxas

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! em Ponte Areias BASENAME: ops-em-ponte-areias DATE: Fri, 24 Mar 2017 12:56:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Em 16 de março, a professora Loaira Martínez deslocou-se a Ponte Areias para ministrar um ateliê 'OPS! O Português Simples' ao alunado de 4º da ESO do IES Pedra da Auga.

A atividade, organizada pelo departamento de Normalização Linguística, tinha como finalidade mostrar a cultura do nosso país vizinho assim como a do resto dos países da Lusofonia e identificar as variedades portuguesa e galega da língua como procedentes da mesma raiz.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no Português Perto de Ourense BASENAME: ops-no-portugues-perto-de DATE: Tue, 07 Mar 2017 15:47:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

La Región, 7 de março de 2017

"Ao obradoiro 'OPS! O galego como oportunidade competitiva e privilexiada' asistiu o alumnado da materia Patrimonio Cultural, impartida pola antropóloga Fátima Braña no segundo curso do grao de Turismo. Seguindo o modelo dos obradoiros celebrados en anteriores edicións de Portugués Perto, a sesión tivo un carácter principalmente práctico co obxectivo de que os asistentes se fixesen conscientes das portas que lles abre o galego no mundo, non só desde un punto de vista de enriquecemento cultural senón tamén de desenvolvemento profesional. 'A lingua é un patrimonio cultural fundamental e é necesario que o alumnado a teña en conta non só como un medio de expresión e identidade senón tamén de crecemento profesional', explicou Fátima Braña. Este obradoiro, apuntou a docente, dá en cada edición moi bos resultados, abrindo ao alumnado asistente unha nova perspectiva sobre a lingua galega e a portuguesa."

O galego, unha chave para acceder "case sen esforzo" ao mundo lusófono, Rosa Tedín

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! em Santiago de Compostela BASENAME: ops-em-santiago-de-compostela DATE: Thu, 16 Feb 2017 12:41:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Durante os meses de fevereiro e março terão lugar em Santiago de Compostela mais 5 ateliês 'OPS! O português simples' organizados polo Departamento de Língua Galega do Concelho.

O alunado de 2º e 3º da ESO do IES da Ponte Pedrinha e de 1º de Bacharelato do IES das Fontinhas descobrirá, da mão dos professores Quique Martins e Loaira Martínez, a enorme potencialidade da língua da Galiza num mundo globalizado em que o plurilinguismo tem cada vez mais valor.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! e O Mundo do INHO em Ponte Vedra BASENAME: ops-e-o-mundo-do-1 DATE: Thu, 16 Feb 2017 12:19:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Concelharia de Normalização Linguística do Concelho de Ponte Vedra organiza um ano mais, dentro da sua programação de atividades para a promoção e dignificação da língua em centros de ensino, os ateliês de português OPS! 'O português simples' para o alunado de secundário e 'O Mundo do INHO' para o de primário.

Os 14 ateliês organizados neste curso 2016-2017 serão ministrados polos professores Loaira Martínez, Henrique Martins e Tamara Varela e decorrerão em fevereiro nos centros que seguem: IES Sánchez Cantón, CEIP San Martiño, IES A Xunqueira 2, IES Torrente Ballester, IES Valle-Inclán, CEIP San Bieito de Lérez e EPA Río Lérez.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no Milhadoiro (Ames) BASENAME: ops-no-milhadoiro-ames DATE: Thu, 02 Feb 2017 11:03:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

As professoras Tamara Varela e Loaira Martínez ministraram em 31 de janeiro dois ateliês 'OPS! O português simples' no IES do Milhadoiro em Ames.
Os 55 alunos e alunas de 4º da ESO que participaram na atividade descobriram que a nossa língua é a nossa vantagem competitiva no quadro espanhol e europeu porque nos permite aceder ao âmbito educativo e laboral dos países que se expressam em português (Brasil, Portugal, Angola...) e, portanto, às suas sociedades, produções culturais e mercado laboral.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! em Vila Boa BASENAME: ops-em-vila-boa DATE: Tue, 31 Jan 2017 14:04:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

No passado 26 de janeiro, as alunas e alunos de 2º da ESO do CPI do Toural em Vila Boa receberam um ateliê 'OPS! O Português Simples' ministrado pola professora Loaira Martínez.

Os assistentes à atividade aprenderam a ler à galega textos em português e puderam tomar consciência do que sabem e desconhecem repeito aos países onde se utiliza a língua portuguesa.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: Tamara Varela BASENAME: tamara-varela DATE: Tue, 31 Jan 2017 12:51:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Docentes CATEGORY: TAGS: ----- BODY:


Nascida em Lalim em 1990, é licenciada em Filologia Hispânica pela USC, universidade em que realizou o Mestrado Universitário de Professorado de Educação Secundária Obrigatória e Bacharelato, Formação Professional e Ensino de Línguas assim como o Grau em Línguas e Literaturas Modernas na especialidade em Português.
Na atualidade trabalha na empresa Teatroenpunto fazendo as visitas contadas em português no Museu das Peregrinações e de Santiago em Santiago de Compostela e também dá aulas de português a alunos/as universitários que precisam acreditar de forma rápida e fácil um B1 para tirar o título universitário.
----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! e O Mundo do INHO em Compostela BASENAME: ops-e-o-mundo-do DATE: Tue, 22 Nov 2016 16:02:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O Departamento de Língua Galega do Concelho de Santiago de Compostela oferece, no início deste curso 2016-2017 aos centros de ensino primário e secundário do município, 20 ateliês de português, como atividade de achegamento ao idioma com a que se pretende, à vez, contribuir ao processo de normalização da língua da Galiza.

Trata-se dos ateliês OPS! 'O português simples' e o novo 'O Mundo do INHO', criado polo professor da Faculdade de Ciências da Educação e do Deporte de Ponte Vedra, Carlos Valcárcel, destinado ao alunado do 3º ciclo de primário (5º e 6º) e cujo objetivo principal é facilitar a leitura de textos escritos com ortografia portuguesa descobrindo correspondências entre os sons do galego oral mas tocando transversalmente outros temas como geografia, flora e fauna dos países lusófonos.

Os ateliês, ministrados polos professores Loaira Martínez e Henrique Martins no primeiro trimestre do curso, estão a ter lugar nos centros que seguem: IES Lamas de Abade, IES Eduardo Pondal, IES S. Clemente, IES Rosalia de Castro, IES Gelmires I, IES Gelmires II, IES Antonio Fraguas, IES da Ponte Pedrinha, CIFP Compostela e CEIP Cardeal Quiroga Palacios.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! e #sabemosportuguês em Ogrove BASENAME: ops-e-sabemosportugues-em-ogrove DATE: Tue, 22 Nov 2016 13:35:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A Concelharia de Educação e o Serviço de Normalização Linguística do Concelho de Ogrove organizaram um ano mais os ateliês de português destinados ao público geral.

Neste ano, 2016, realizaram-se dous ateliês:
- 1 OPS! O Português Simples em 29 de abril
- 1 #sabemosportuguês em 10 de junho

Ambos os obradoiros decorreram na Casa da Cultura de Ogrove e foram ministrados polo professor Henrique Martins.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! em Verim BASENAME: ops-em-verim DATE: Tue, 31 May 2016 13:56:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

No passado 9 de maio, o professor Henrique Martins deslocou-se a Verim para ministrar um obradoiro OPS! 'O português simples' aos alunos e alunas de 4º da ESO do IES Xesús Taboada Chivite.

Assim relata a experiência uma aluna assistente ao ateliê.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! em S. Sadurninho BASENAME: ops-em-s-sadurninho DATE: Tue, 31 May 2016 09:33:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Em 31 de março, a professora Loaira Martínez Rey esteve no CPI de San Sadurninho onde ministrou um ateliê OPS! 'O português simples' ao alunado do 4º curso da ESO.

Os 26 alunos a alunas assistentes ao obradoiro aprenderam que as palavras e as letras podem ser lidas de diferentes maneiras e que, partindo dos seus conhecimentos prévios como utentes da língua galega, é muito fácil mergulhar no mundo em português.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! em Ferrol BASENAME: ops-em-ferrol-1 DATE: Thu, 10 Mar 2016 17:35:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Um ano mais, o GNL do Concelho de Ferrol organiza nos meses de março e abril vários obradoiros OPS! 'O português simples' nos liceus da cidade.

Os dous primeiros ateliês foram ministrados pola professora Loaira Martínez no IES Ricardo Carvalho Calero, onde o alunado do 1º curso de Bacharelato descobriu a enorme potencialidade do galego como ponte para aceder ao universo cultural lusófono.

Nas próximas semanas, as alunas e alunos do IES Canido e do IES Saturnino Montojo assistirão a esta atividade que, por primeira vez, oferece dous níveis de dificuldade: básico e avançado para o alunado que já assistiu ao obradoiro em anos anteriores.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no IES de Ponte Caldelas BASENAME: ops-no-ies-de-ponte DATE: Mon, 08 Feb 2016 17:07:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Sexta-feira 29 de janeiro, tivo lugar no IES de Ponte Caldelas mais um ateliê OPS! O Português Simples.

A professora Loaira Martínez mostrou ao alunado de 1º de Bacharelato a vantagem competitiva que representa a nossa língua, o galego, no contexto espanhol e europeu, porque nos permite aceder ao âmbito educativo e cultural dos países que se expressam em português (Brasil, Portugal, Angola...) e, portanto, às suas sociedades, produções culturais e mercados.

A atividade foi organizada e financiada polo SNL do Concelho de Ponte Vedra.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no CEIP S. Bieito de Lérez, de Ponte Vedra BASENAME: ops-no-ceip-s-bieito DATE: Mon, 08 Feb 2016 16:25:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

No passado 27 de janeiro as alunas e alunos de 5º de Primário assistiram ao ateliê OPS! O Português Simples, ministrado pola professora Loaira Martínez.

Durante os 100 minutos de duração do obradoiro descobriram que, polo simples facto de saberem galego, é mui fácil aprender português, uma das línguas mais faladas no mundo.

A atividade foi organizada e financiada polo SNL do Concelho de Ponte Vedra.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: Loaira Martínez Rey BASENAME: loaira-martinez-rey DATE: Fri, 22 Jan 2016 10:15:00 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Docentes CATEGORY: TAGS: ----- BODY:


Loaira nasceu em Compostela em 1981 onde se formou em Filologia Portuguesa (1999-2001).
Viveu vários anos em Lisboa, onde se formou como professora de PLE no Centro Cial e em técnicas editoriais na Universidade Clássica de Lisboa e na FCSH da Universidade de Lisboa. Desde fevereiro de 2013 forma parte da Ciranda, à volta do português!, onde trabalha como livreira especializada em livro em português e na área de organização de cursos e formações em português.
----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no Concelho de Ogrove BASENAME: ops-no-concelho-de-ogrobe DATE: Tue, 12 May 2015 11:12:27 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Sexta-feira 8 de maio, Carme Saborido deslocou-se até o Concelho de Ogrove para ministrar um ateliê OPS! dirigido ao público em geral.

20 pessoas aprenderam um bocadito mais da língua portuguesa, aperceberam-se da importância de conhecermos e usarmos o galego e das oportunidades profissionais que nos abre o galego nos 5 continentes graças aos nossos conhecimentos de português, que só por sermos galegos já são muitos!

Têm mais informação do ateliê aqui.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no "Colectivo Ollomao" de Barreiros (Lugo) BASENAME: ops-na-as-cultural-colectivo-ollomao-de-barreiros-lugo DATE: Mon, 11 May 2015 09:22:55 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

9 de maio, o professor Kike Martins esteve na associação cultural Colectivo Ollomao de Barreiros para ministrar um novo OPS! para adultos.

Os presentes aprenderam a ler à galega textos em português, ouviram música em português e aperceberam-se da vantagem que temos @s galeg@s na Lusofonia!

Mais informação do ateliê aqui.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no Português Perto de Ourense BASENAME: ops-no-portugues-perto-de-ourense DATE: Tue, 05 May 2015 08:51:19 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Ontem, 4 de maio realizou-se na Faculdade de Ciências Empresariais e Turismo de Ourense, o ateliê Ops! O galego como oportunidade competitiva e privilexiada, dentro da programação da 5ª edição do Português Perto de Ourense, da mão de Kike Martins, que incidiu na importância que o galego tem como vantagem para entrar no mundo lusófono.

O OPS! foi apresentado pela antropóloga Fátima Braña, que incidiu em que o galego além de se conformar como património cultural, ajuda a abrir novas oportunidades profissionais.

Têm mais informações sobre as atividades que decorrem neste Português Perto aqui.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no IES Macias o Namorado, de Padrão BASENAME: ops-no-ies-macias-o-namorado-de-padrao DATE: Thu, 16 Apr 2015 11:48:58 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O dia 8 de abril deste curso 2014-2015 @s alun@s de 2º e 3º da ESO do IES Macias o Namorado tiveram a oportunidade de participar num obradoiro OPS! dirigido por Carmen Saborido.

Aprenderam que a língua portuguesa, como língua oficial, encontra-se dentro dos países emergentes a nível mundial: os BRIC (o Brasil, a Rússia, a Índia e a China) e que esta é a língua oficial em oito países espalhados pelos 5 continentes.

É por isto que o galego é a nossa vantagem competitiva e nós temos de saber aproveitá-la!

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no IES Terra do Xallas, de Santa Comba BASENAME: ops-no-ies-terra-do-xallas-de-santa-comba DATE: Thu, 16 Apr 2015 11:34:17 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

27 de março passado, tivo lugar um obradoiro de português OPS! no IES Terra do Xallas dirigido ao alunado de ESO do liceu.

As alunas aprenderam que quem sabe mais galego vai ter sempre mais facilidade para chegar ao português e isto é uma ajuda para contrarrestar os preconceitos que infravalorizam a nossa língua.

Para além disto, a docente Carmen Saborido ensinou-lhes onde é que está o português no mundo! :)

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no CPI Návia de Suarna BASENAME: title-786 DATE: Fri, 10 Apr 2015 13:51:01 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

27 de março passado realizou-se um ateliê OPS! no CPI Návia de Suarna de Lugo, um obradoiro programado e financiado pela Área de Cultura e Deporte da Deputación de Lugo onde aprendemos a ler em português e aprendemos as vantagens que temos os galegofalantes para achegarmo-nos à lusofonia.

Correu muito bem o OPS! ministrado por Kike Martins. Um verdadeiro sucesso no que aprendemos muita coisa de interesse. Mais informações de como foi este obradoiro aqui.

----- -------- AUTHOR: ops TITLE: OPS! no IES Luis Seoane, de Pontevedra BASENAME: ops-no-ies-luis-seoane-de-pontevedra DATE: Wed, 01 Apr 2015 09:24:20 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Na sexta-feira, 27 de fevereiro, o professor Kike Martins esteve no liceu IES Luís Seoane de Pontevedra para ministrar um ateliê OPS! organizado pela AGAL e o Concelho de Pontevedra. Durante duas horas trabalhou com alunas e alunos dos ciclos de Comércio para ver a utilidade do galego à hora de compreendermos e expresarmo-nos em português.

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: OpS! no IES Perdouro de Burela BASENAME: ops-no-ies-perdouro-de-burela DATE: Fri, 30 Nov 2012 09:39:05 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Durante este luns día 19 e o martes día 20 de novembro tiveron lugar no IES Perdouro seis obradoiros de portugués (?OPS!? O Português Simples) dirixidos ao alumnado de ESO e Bacharelato.

Esta iniciativa puido levarse a cabo grazas á colaboración da Área de Cultura da Deputación de Lugo e da Associaçom Galega da Língua e tiña como obxectivo mostrarlle ao alumnado do noso Centro a vantaxe competitiva que representa a nosa lingua, o galego, no contexto español e europeo, porque nos permite acceder ao ámbito educativo e laboral dos países que se expresan en portugués (Brasil, Portugal, Angola...) e, polo tanto, ás súas sociedades, producións culturais e mercados laborais.

Porque o noso alumnado, ao rematar a secundaria obrigatoria, descoñece que o portugués, a través do galego, pode formar parte do seu currículo e que, ao coñecelo, se abrirán moitas portas no mercado laboral de países de economía emerxente como é o Brasil. Porque o plurilingüismo vai ter cada vez máis valor como consecuencia da globalización e o portugués, a través do galego, ampliará o seu ámbito formativo e laboral.

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Unidade didática OPS on-line!: Repórteres especialistas BASENAME: unidade-didatica-reporteres-especialistas DATE: Thu, 05 Jul 2012 14:35:09 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Materiais CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

FAÇA CLICK NA IMAGEM PARA CONSULTAR A UNIDADE DIDÁTICA

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Ops! no CPI de Cervantes BASENAME: ops-no-cpi-de-cervantes DATE: Fri, 29 Jun 2012 07:21:14 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O mércores once de abril tivemos un obradoiro de portugués para todos os alumnos. Aprendemos moitas cousas e pasámolo xenial. Ensináronnos os lugares onde se fala esta lingua, vídeos de famosos portugueses e brasileiros, aprendemos a pronunciar algunhas palabras, escoitamos unha canción de Adriana Calcanhotto e logo completamos os ocos con palabras?
O que máis nos chamou a atención foi o pouco valorado que está o galego. A nós resultaríanos moi fácil aprender esta lingua, pois o galego e o portugués son irmáns, proveñen os dous do latín. Ademais teriamos facilidade para ir, por exemplo, traballar ao Brasil, pois coñeceriamos o idioma. Aprendemos que grazas ao galego podémonos comunicar con moita xente porque o idioma de Portugal está entre as linguas máis faladas do mundo con máis de douscentos millóns de falantes. Algo que, ata o de agora, non nos pararamos a pensar. Rematamos o obradoiro apuntando unhas páxinas web para poder entrar ou investigar un pouquiño máis. Foi moi divertido.

Alumnado de 1º de ESO

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Ops! em Friol no C.E.I.P. Doctor López Suárez BASENAME: ops-em-friol-no-c-e-i-p-doctor-lopez-suarez DATE: Fri, 29 Jun 2012 07:08:05 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Desde a Área de Cultura da Deputación de Lugo, xunto coa Associaçom Galega da Lingua (AGAL), desenvolveuse un obradoiro co obxectivo de lle mostrar ao noso alumnado a vantaxe competitiva que representa o galego, no contexto español e europeo, porque nos permite acceder ao ámbito educativo e laboral dos países que se expresan en portugués(Brasil, Portugal, Angola...)e, por tanto, ás súas sociedades, producións culturais e mercado laboral. Trátase de promover o achegamento ao mundo lusófono, no convencemento de que é un reforzo para o estatuto da lingua galega e unha porta máis a mellorar a formación dos nosos mozos e mozas.
Noemí Nogueiras, coordinadora de OPs!, estuvo no noso Centro os días 18 de abril e 30 de maio nunha actividade que, estamos seguros, resultou moi proveitosa para o noso alumnado.
Grazas Noemí!

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Ops! no IES de Vilalonga BASENAME: ops-no-ies-de-vilalonga DATE: Thu, 07 Jun 2012 10:51:06 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Este obradoiro de cen minutos de duración pretende achegarlles ós rapaces as vantaxes que ten o coñecemento do galego para comprendermos facilmente a lingua portuguesa.
Cunha actividade sobre a canción de Adriana Calcanhoto rematou o obradoiro.Pero a canción que houbo que escoitar e cantar, a petición do alumnado, foi a popular "Ai se eu te pego".

IES Vilalonga
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Ops! no IES Poeta Diaz Castro em Guitiriz BASENAME: ops-no-ies-poeta-diaz-castro-em-guitiriz DATE: Thu, 07 Jun 2012 10:20:56 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Portugal tan cerca e tan lonxe. Polo menos ata agora. Para o alumnado de 3º, 4º de ESO, 1º e 2º de BAC despois de asistir o curso OPS (O Português Simples) -ideado por AGAL (Associaçom galega da limgua) e ofertado pola Diputación de Lugo- xa está un pouco máis cerca.

O curso, basicamente, consistiu en mostrar de xeito práctico os moitos aspectos comúns ou de proximidade entre galego e portugués que fan que poidamos entender esta lingua sen ningún tipo de problema a partir da nosa; ofrecer un pequeno estudo do lugar que ocupa no mundo a lusofonía desmontando o tópico de que "o galego non serve máis que para andar pola casa", vinculando tamén este feito, ás posibilidades laborais que se abren co coñecemento destas linguas...

IES Poeta Diaz Castro
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: OPS! em Ferrol BASENAME: ops-em-ferrol DATE: Tue, 15 May 2012 10:17:17 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Dentro da programación que a Concellería de Normalización Lingüística do Concello de Ferrol de-señou para conmemorar o Día das Letras Galegas atópanse os obradoiros de portugués simple, unha actividade solicitada por un total de seis centros educativos da cidade con ensinanzas de Secundaria. Onte, a proposta chegou ao IES Ricardo Carballo Calero logo de pasar o martes polo CPR Jesús Maestro e o Saturnino Montojo.
Dous monitores foron os encargados de introducir aos alumnos de 1º de Bacharelato na ?sexta lingua máis falada no mundo, oficial en catro continentes e 8 países, entre eles Brasil, unha potencia emerxente?, segundo se informa na propia actividade.
A actividade, desenvolvida baixo o título ?Ops, a lingua é a nosa vantaxe?, ten entre os seus obxectivos amosar ao alumnado que o galego ?é unha entrada privilexiada para acceder ao mundo en portugués?.
Estes obradoiros forman parte dun programa máis amplo, presentado a semana pasada polo goberno ferrolán e que inclúe diferentes propostas, a meirande parte desenvolvidas en colaboración coa Coordenadora de Equipas de Normalización Lingüística de Ferrolterra.

Diario de Ferrol
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: OPs! em CEA BASENAME: titulo-jpg DATE: Mon, 07 May 2012 14:45:32 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A pasada semana estivo no centro Noemí Pinheira poñendo en práctica o OPS! co alumnado do centro. Ela é unha das mestras deste proxecto que está a achegar á escola o idioma máis cercano ao noso. Tanto lingüística como xeograficamente, o portugués é a nosa lingua irmá. E, ao tempo, unha grande descoñecida. Pode supoñer, nestes tempos de crise, unha oportunidade laboral e económica para o futuro? O OPS! axúdalle aos nenos a facerse estas e outras preguntas.
http://www.edu.xunta.es/centros/cpivirxedasaleta/node/89

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Loaira Martínez no IES Bréamo BASENAME: title-458 DATE: Thu, 03 May 2012 17:26:17 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Dous momentos do curso OPS! O PORTUGUÊS SIMPLES, que impartiu esta mañá Loaira no IES Breamo para alumnos e alumnas de 2º de ESO e 1º de Diversificación.

As Gabarras - Caderno do Equipo de Normalización e Dinamización Lingüística do IES Breamo
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: OPS! Primário. Unidade Didática BASENAME: ops-primario-unidade-didatica DATE: Fri, 24 Feb 2012 10:08:40 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Materiais CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
FAÇA CLICK NAS IMAGENS PARA DESCARREGAR AS UNIDADES DIDÁTICAS:

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Atividades BASENAME: atividades-1 DATE: Fri, 24 Feb 2012 10:07:30 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Materiais CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
FAÇA CLICK NAS IMAGENS PARA DESCARREGAR OS PDF DAS ATIVIDADES:
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Áudio BASENAME: audio-atividades DATE: Fri, 24 Feb 2012 09:01:21 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Materiais CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
FAÇA CLICK NA IMAGEM PARA DESCARREGAR O ÁUDIO:

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Imagens BASENAME: jogando-com-as-profissoes-fotos-1 DATE: Thu, 23 Feb 2012 15:44:27 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Materiais CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
FAÇA CLICK NA IMAGEM PARA DESCARREGAR O PDF:
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Que é? BASENAME: que-e DATE: Mon, 30 Jan 2012 21:17:02 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Perguntas CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Ops! é o que exclamamos quando nos apercebemos de algo que já sabíamos.

Ops! é um ateliê para mostrar a alunos e alunas do nosso sistema educativo que o galego é:

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Porquê? BASENAME: porque-1 DATE: Mon, 30 Jan 2012 21:13:36 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Perguntas CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Porque a maioria dos nossos estudantes, quando finalizam o sistema educativo obrigatório, desconhecem que o português pode formar parte do seu CV.

Para pôr em valor a língua da Galiza, fazendo ver a sua potencialidade e contrabalançando os preconceitos que a subvalorizam.

Por que o português é a sexta língua mais falada no mundo, oficial em 4 continentes e 8 países, sendo um deles o Brasil, potência emergente.

Por que o plurilinguismo vai ter cada vez mais valor, promovido pela globalização e as instituições políticas (a começar pela União Europeia).

Por que em épocas de crise, é quando é mais preciso afinar onde vamos investir os nossos recursos e depositar a nossa atenção.

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Como? BASENAME: como-1 DATE: Mon, 30 Jan 2012 21:09:59 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Perguntas CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
O ateliê tem uma duração de 100 minutos, duas aulas seguidas
O número de alunos e alunas ideal estaria entre 20 e 40. Quanto mais alunos/as o ateliê perde interatividade.
O relator expressa-se em português de Portugal ou do Brasil e incide-se em que tal ação seria inviável em Madrid ou Barcelona.
A interação com os alunos e as alunas é alta facilitando o seu envolvimento para que integrem os diferentes aspetos da exposição.
O suporte base serão várias apresentações em Office Impress e a Internet e terá grande peso a interação com os alunos e alunas. Todos os textos estão em português.
Precisa-se de uma sala com projetor e ecrã para poder mostrar a apresentação e os sites.
Os conteúdos estão divididos em 4 partes.
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: OPS! no IES do Porto do Som BASENAME: ops-no-ies-do-porto-do-som DATE: Wed, 18 Jan 2012 22:41:41 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Esta semana a biblioteca volveu ser unha fiestra aberta ao mundo. Sabedes do noso interese en achegarvos ao país irmán, Portugal, e á súa lingua (visita á biblioteca de Viana do Castelo, lecturas recomendadas?). Puxémonos en contacto coa Asociación Galega da Lingua (AGAL) e, xunto con Normalización, organizamos un obradoiro de portugués para dous grupos de 4º de ESO. Da man de Carme Saborido, soubemos un pouco máis da cultura, da lingua, falamos, cantamos? Ficamos tan satisfeitos que estamos valorando a posibilidade de ofertalo a outros grupos.


Así viron os alumnos e alumnas de 4º D e a súa profesora, María Buño, o obradoiro:

«Dúas horas entretidas, nas que repasamos xeografía a través dos lugares da lusofonía.

Carme, a conferenciante, recordounos que o portugués, como lingua oficial do Brasil, está dentro do BRIC (Brasil, Rusia, India e China), é dicir, dun dos países que nun futuro próximo será primeirísima potencia. Aprendemos que o portugués é a lingua oficial en oito países de distintos continentes (Portugal, Brasil, Cabo Verde, Guinea, Angola, Mozambique, Timor Oriental e San Tomé-Príncipe). Tamén descubrimos lugares curiosos de fala portuguesa, como Macao (na China) e Goa (na India). Despois practicamos fonética. Comprobamos que do galego ao portugués hai un pasiño con pequenas diferenzas (irmâo/ irmán); que en galego podemos comunicarnos co portugués porque son irmáns xemelgos. Pero, ollo!, que tamén vimos que hai falsos amigos, esas palabras que parecen ser o que non son».

Blog da Biblioteca. IES do Porto do Son
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: OPS! no IES Bréamo BASENAME: ops-no-ies-breamo DATE: Thu, 12 Jan 2012 22:47:12 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

No curso OPS! O PORTUGUÊS SIMPLES, que impartiu esta mañá a profesora Antía Cortizas no IES Breamo, cumpríronse todas as espectativas: a aula de usos múltiples repleta de participantes, moita atención e participación ao longo dos 100 minutos que durou o obradoiro e caras de satisfacción na despedida.

E non é para menos, pois quen sabe galego parte con vantaxe nisto de aprender portugués, esa lingua que naceu en Galiza hai máis de mil anos e que é a sexta lingua máis falada do mundo e oficial en oito países. Ou sexa, que agardan por nós nada menos que 230 millóns de oportunidades!

As Gabarras - Caderno do Equipo de Normalización e Dinamización Lingüística do IES Breamo
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: OPS! em Carvalho BASENAME: ops-em-carvalho-2 DATE: Thu, 12 Jan 2012 22:43:45 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

El Ideal Gallego, 23 de Novembro de 2011
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: OPS! em Redondela BASENAME: ops-em-redondela-1 DATE: Thu, 12 Jan 2012 22:30:40 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Obradoiros de portugués, OPS!

Continuamos o traballo de dinamización iniciado en abril con dous obradoiros de portugués, OPS!, impartidos por Iria Mayer da AGAL.

Desta volta celebráronse no IES Mendiño, para alumnado de 1º de bacharelato, e no IES Pedro Floriani, para alumnado de 2º e 3º da ESO.

De novo o alumnado puido constatar que grazas a sermos galegos e termos unha lingua de noso somos quen de entendernos en medio mundo. Temos pois unha vantaxe fronte a outras persoas que non saben galego; esa é a nosa vantaxe competitiva.

Coordinadora ENDL Redondela

----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Kike Martins BASENAME: kike-martins-1 DATE: Thu, 12 Jan 2012 21:41:32 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Docentes CATEGORY: TAGS: ----- BODY:


Nascido em Melide em 1978 e criado na Corunha, fez estudos de Filologia Galega na Universidade de Santiago de Compostela. Trabalhou em qualidade de bolseiro nos serviços informativos da CRTVG como assessor linguístico e, posteriormente, como bolseiro exercendo funções de Técnico em Normalização Linguística no SNL da USC.
----- -------- AUTHOR: noempinheira TITLE: Carmen Saborido BASENAME: carme-saborido DATE: Thu, 12 Jan 2012 20:23:02 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Docentes CATEGORY: TAGS: ----- BODY:


Nascida em Padrom, é licenciada em Filologia Galega pela USC. Desde 2006 é professora no ensino secundário e EOIs. É tradutora e corretora linguística. Também dá aulas para adultos em diversas associações e trabalha em centros de ensino de línguas. Nos tempos livres, redige notícias no blogue de temas lusófonos: lusopatia.wordpress.com
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: OPS! no IES de Melide BASENAME: ops-no-ies-de-melide DATE: Tue, 11 Oct 2011 17:39:10 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A alcaldesa, Socorro Cea, abriu esta mañá a primeira sesión do obradoiro, dirixida a alumnado de 3º de ESO.

O alumnado de 3º da ESO do IES de Melide tivo hoxe unha mañá especial ao participar no obradoiro de portugués que promoveu o Concello de Melide e o IESda localidade e que presentou a alcaldesa, Socorro Cea e a directora do centro, Margarita Quintela.

En dúas sesións, unha ás 09.30h e outra ás 11.45h, o alumando de 3º da ESO participaron nesta iniciativa que consistía en achegar conceptos básicos do portugués como canle de comunicación máis aló do país veciño. O obradoiro dispuxo de 100 minutos por quenda para interactuar cos alumnos sobre as razóns polas que o portugués é a día de hoxe a sexta lingua máis falada no mundo, e a oficial en oito países, un deles Brasil, nova potencia emerxente.

Para o desenvolvemento deste obradoiro, un relator da AGAL (Asociación Galega da Lingua), Henrique González, empregou unha serie de textos en portugués procurando a interacción cos alumnos nas distintas partes da exposición. O uso de música portuguesa e outros aspectos desta cultura serviron tamén como recursos para o bo desenvolvemento do obradoiro.

Site do Concello de Melide
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: IES Félix Muriel, Rianxo BASENAME: ies-felix-muriel-rianxo DATE: Tue, 27 Sep 2011 08:08:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
Kike Martins no IES Félis Muriel de Rianxo

Asistimos a un obadoiro que ten un nome moi interesante: OPS! que quere dicir: O portugués simples. Ao noso IES acudiu a darnos a charla Henrique Martíns. Primeiro esinounos as diferenzas gráficas entre o galego e o portugués con exemplos moi claros, actuais e sinxelos. Tamén nos ensinou a capacidade dos galegos para aprendermos o portugués ante outras persoas que non falan galego, polo tanto os galegos temos capacidade competitiva respecto doutras linguas románicas. Despois ensinounos as diferenzas fonéticas entre as dúas linguas da Península Ibérica. [...]

EDLG do IES Félix Muriel de Rianxo
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: IES San Clemente, Santiago de Compostela BASENAME: ies-san-clemente-santiago-de-compostela DATE: Sun, 25 Sep 2011 08:41:47 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
Kike Martins no IES San Clemente

No 21 de setembro de 2011 os alumnos de 2ºSMR asistiron ao obradoiro O Português Simples, impartido polo profesor Henrique Martins.

A través dunha coidada exposición, puideron comprobar de forma amena, que a lingua portuguesa é moito máis fácil de aprender polo feito de sabermos galego.

O ateliê serviu de punto de partida para a sección bilingüe do módulo Sistemas Operativos en Rede.

Web do IES San Clemente
----- COMMENT: AUTHOR: Joao Andrade Rebelo [Visitante] DATE: Sun, 11 May 2014 19:44:07 +0000 URL: http://www.escolajoaodearaujocorreia.com

Boa Tarde
Sou João Andrade Rebelo, Professor de Filosofia, Agrupamento de Escolas João de Araújo Correia, em Peso da Régua
No âmbito de uma formação etwinning (Colaboração e Partilha no Etwinning) soube do vosso trabalho que merece os melhores elogios. Estou em equipa com uma professora vossa (Stefany Araújo)e pareceu-me interessante, uma vez que a distncia daqui do Douro a Santiago não é muita, ver da possibilidade de futuras parcerias. A nossa Escola forma alunos desde os 6, 7 anos até aos 21/22. Sobretudo para estes últimos, que muitos deles se inserem em Cursos Profissionais e Vocacionais seria importante estreitar laços.Temos bastante experiência com projectos europeus principalmente Comenius, agora Erasmus +.
Fico a aguadar contacto.
Desde já os maiores Votos de felicidades

João Andrade Rebelo
Professor
Peso da Régua

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: OPS! no IES Illa de San Simón, de Redondela BASENAME: ops-no-ies-illa-de-san-simon-de-redondela DATE: Mon, 19 Sep 2011 12:33:51 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Kike Martins lecciona aos alunos do IES Illa de San Simón

O alunado o IES Illa San Simón, tirou as seguintes conclusões:

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: OPS! no IES Canido de Ferrol BASENAME: ops-no-ies-canido-de-ferrol DATE: Sat, 17 Sep 2011 17:23:29 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

Por xentileza do Concello de Ferrol e mais da Associaçom Galega da Língua, impartíronse dúas sesións lectivas no noso centro, para dar a
entender a proximidade entre galego e portugués, e como a nosa lingua abre para nós unha inmensa porta, a do mudo lusófono, con moi poucos coñecementos de partida, apenas coa idea de nós pertencermos tamén ao mundo da lingua portuguesa ou galego-portuguesa, como se queira.

Unha das aulas foi pola tarde, para alumnado voluntario de 3º e 4º da ESO, e a segunda durante horario lectivo, para alumnado de 2º da ESO.

Revista Navegantes do ENDL do IES Canido
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: OPS! em Moanha BASENAME: ops-em-moanha DATE: Sat, 17 Sep 2011 17:00:07 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
A professora Noemi Pinheira com o alunado do IES A Paralaia

[...]No transcurso desta actividade, uns 230 alumnos e alumnas de ESO e de 1º de bacharelato interactuaron co monitorado. En xeral, amosáronse participativos e sorprendéronse ao descubriren que eran capaces de comprender, cun pequeno esforzo, a fala e a escrita portuguesa.

Nos grupos máis participativos, mesmo a ocasión deu lugar para realizar un pequeno debate ao rematar a sesión na que expuxeron as súas opinións e reflexionaron sobre o significado, a importancia e a vantaxe que lles supón aprender o portugués como lingua estranxeira xa que, ao sermos galegos e galegas, posuímos unhas destezas lingüísticas que nos permiten avanzar rapidamente na comprensión do léxico e na estrutura gramatical da lingua.

O profesorado que acompañou o seu alumnado durante o obradoiro tamén valorou positivamente esta actividade como un complemento ao seu labor docente e constataron a adecuación dos contidos das unidades didácticas coa idade da mocidade á que vai dirixida.

Servizo de Normalización Ligüística do Concello de Moaña
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: OPS! no IES NS Esperança, Teis BASENAME: ops-no-ies-mercedarias-de-ferrol DATE: Sat, 17 Sep 2011 16:24:35 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

O pasado martes @s alumn@s de 4º asistiron a unha interesante clase maxistral de portugués no marco do proxecto: " O galego, a nosa vantaxe. O portugués, a nosa vantaxe."

O obxectivo desta clase era darnos de conta de que saber galego ábrenos as portas do mundo lusófono, moi amplo, xa que é a terceira lingua do mundo, xunto co español e o inglés. Chegamos a el a través da lingua de noso, e percatámonos de que sabemos e entendemos portugués,lingua do tronco común do galego, enfrontándonos a situacións como as que se presentaron, soubemos encher os ocos dunha cantiga portuguesa, soubemos localizar lugares, palabras e costumes, e démonos de conta, que saber galego si nos abre as portas para un futuro dentro e fóra de Galiza.

EDLG NS ESPERANZA
O galego a nosa vantaxe, o portugués a nosa vantaxe
Iolanda Veloso Rios

A semana pasada fun ao instituto de Teis para participar xunto co alumnado nun obradoiro que estamos desenvolvendo desde a concellería de normalización nos centros de ensino secundario da nosa cidade, titúlase ?O galego a nosa vantaxe, o portugués a nosa vantaxe?, supoño que con ese título non precisa moita descrición. Apetecíame ir porque quería ver a reacción dos rapaces e as rapazas fronte a esta proposta de ver o galego como unha vantaxe para se comunicar con toda a lusofonía, tiña curiosidade por ver se o pensaran algunha vez ou non. Teño que dicir que o obradoiro pareceume interesantísimo, moi ameno e moi ben levado por Noemí, a rapazada estaba moi atenta e creo que entenderon perfectamente a mensaxe. Porén, ademais de quedar moi claro que nunca pensaran que era máis doado ligar con Giselle Bündchen sabendo galego que non sabendo, pareceume detectar unha certa resistencia a recoñecer este feito como unha realidade ou como un feito relevante para as súas vidas. Nin sequera lles parecía demasiado significativo que puidesen comprender perfectamente e mesmo facer sen maiores dificultades un exercicio de encher ocos cunha canción brasileira, algo absolutamente imposible cunha inglesa se nunca estudaches inglés, por exemplo. Pero vaia, todo se andará. Grazas á AGAL por facernos esta proposta que está tendo moi boa acollida nos centros por parte do profesorado e, sobre todo por parte do alumnado.

P.D.: Hai esperanza, cando lles amosaron o chiste que reproduzo aquí ningún deles sabía onde estaba o Padornelo pero todos situaron perfectamente Valença do Minho ;-)

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: OPS! no IES Saturnino Montojo de Ferrol BASENAME: ies-saturnino-montijo-ferrol DATE: Fri, 16 Sep 2011 09:00:56 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
Os alunos e alunas do IES Saturnino Montojo, com a docente Antia Cortiças

Foi unha experiencia interesante e moi produtiva, para o meu gusto. Sorprendeume moito que, ao falar a monitora en portugués, non tiveramos ningún tipo de problema á hora de entendela, agás algunha palabra da que deducimos o seu significado polo contexto. Aprendemos moito sobre a cultura portuguesa e sobre a súa relación coa cultura galega. Tamén nos ensinaron que saber galego nos dá unha gran vantaxe sobre o resto de persoas que queren aprender portugués, xa que se falamos portugués, castelán e inglés podémonos comunicar coa maioría de persoas do mundo e que non só nolo din os nosos mestres para que non deixemos de lado o galego, senón que é unha realidade.

Historia da lingua
Eu creo que dar a historia da lingua galega dende a súa orixe ata a actualidade foi unha idea moi boa, porque, aínda que sabemos falar a nosa lingua, precisamos saber a súa historia, as súas dificultades, os seus defensores e as razóns da súa opresión... e é que a historia da nosa linga forma parte de nós e da nosa familia e se non a coñecemos, non nos coñecemos a nós mesmos.

Este foi un ano moi interesante, com cousas novas que aprendemos. Este ano intereseime máis polo galego fóra da escola e houbo unha frase que me gustou moito e coa que quero rematar o meu comentário: ?EU NUNCA SEREI YO?

María Prieto Saavedra,
na revista Nós Tamén do Equipo de Normalización Linguística
do IES Saturnino Montojo

Este curso foi moi interesante e aprendín moito. Unha das cousas que más me gustou foi a clase de portugués que tivemos.

Aprendemos moitas cousas sobre este idioma e ademais, graza á rapaza que nolo deu, puiden escoitar de boca dunha presoa de fóra o útil que é o galego para o noso futuro laboral. Aínda que xa o escoitara anteriormente é distinto cando o di unha persoa que vive fóra de Galicia á que de verdade lle serviu de moito.

Definitivamente foi um curso moi bo e paseino moi bem. Debo agradecer aos meus compañeiros e aos profesores este curso tan fantástico.

María Prieto Solano,
na revista Nós Tamén do Equipo de Normalización Linguística
do IES Saturnino Montojo
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: CPI ?Cernadas de Castro? de Lousame BASENAME: cpi-cernadas-de-castro-de-lousame DATE: Sat, 12 Feb 2011 17:49:30 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Experiências CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

alunos LousameAnabel Novo (*) - O Valentim R. Fagim deu com grande sucesso um ateliê de língua portuguesa em 4 horas (LP4) às turmas de 3º ESO do CPI ?Cernadas de Castro?, em Lousame, dentro do qaudro do projeto do EDL do nosso centro. Aliás, o professor não foi apenas ministrar uma aula de português, mas foi fazer com que meninos e meninas de 14 anos comecem a olhar o mundo a partir da sua língua, o galego.

Mostrou-nos as caras do português, portanto mostrou-nos a potencialidade natural do galego, língua-chave para atravessar a porta que temos na frente, dar só um passo, e entrar num mundo de 250 milhões de pessoas com quem podemos comunicar.

O LP4 acerta no alvo do objetivo principal de qualquer Projeto de Dinamização Linguística, já que reforça a dimensão comunicativa do galego em relação com contextos vivos e internacionais e ajuda as gerações mais novas a perceberem a utilidade da língua galega.

O ateliê esteve dividido em 4 horas. Na hora 1 o Valentim, a falar em português de Portugal e do Brasil, fez uma breve introdução histórica e uma aproximação às culturas lusófonas remarcando que a nossa vantagem como galegos e galegas era a nossa riqueza linguística. Desde o início os adolescentes ficaram maravilhados, pois para muitos era a primeira vez que sabiam da existência do português nos continentes africano e asiático.

Na hora 2, depois de ver as dicas de leitura da ortografia portuguesa, fez uma atividade em que envolveu ativamente os meninos e meninas: um concurso musical. Eles adoraram, e houve prémio para a equipa ganhadora, um manual Do Ñ para o NH.

Já de tarde, depois do almoço, vieram as horas 3 e 4. Nelas o professor centrou-se no léxico e na gramática marcando o quanto sabiam já os alunos só pelo facto de serem galegos e galegas. Depois, advertiu dalgumas diferenças morfossintáticas a respeito do galego, léxico diferente e falsos amigos.

Finalmente, ensinou-nos como utilizar e aplicar muitos dos recursos que temos disponíveis na Internet para os alunos e alunas aprenderem sozinhos e sozinhas.

Este tipo de atividades são necessárias porque para muitos rapazes e raparigas galego-falantes, e também para os que não o são, foi a primeira vez a perceber que o galego os posiciona numa situação de vantagem dentro do mercado laboral para um futuro cada vez mais competitivo.

Agora os alunos e alunas de Lousame são conscientes de que se o galego e o português tivessem mais contato, poderia ser benéfico para o galego. Quase todos assinalam que se a escola ofertasse o português como matéria optativa, não duvidariam em a escolher.

Alguns alunos colocaram o seu parecer sobre o ateliê no nosso blogue: Blog da Silva - Ás voltas co portugués.

(*) Professora da ENDL do CPI Cernadas de Castro.

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Duração BASENAME: duracao DATE: Sat, 12 Feb 2011 17:12:18 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Unidades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
O ateliê dura 100 minutos, duas aulas consecutivas de 50 minutos ainda que exista a possibilidade de as aulas serem alternas.
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Conteúdos BASENAME: conteudos DATE: Sat, 12 Feb 2011 17:11:54 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Unidades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
Unidade 1 Ler está ao alcance dos nossos olhos (ortografia)
Objetivos gerais:
Unidade 2 Temos muito a ganhar
Objetivos gerais:
Unidade 3 Sabemos muito mas não nos devemos confiar (léxico e gramática)
Objetivos gerais:
Unidade 4 Podes aprender tu mesmo/a
Objetivos gerais:
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Língua do/a relator/a BASENAME: lingua-do-a-relator-a DATE: Sat, 12 Feb 2011 17:11:29 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Unidades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A pessoa responsável do ateliê vai expressar-se em português de Portugal ou do Brasil e vai-se incidir em que tal ação seria inviável em Madrid ou Barcelona. O objetivo é lembrar (Ops!) aos alunos e alunas que já sabem muito e que esse saber é a sua vantagem competitiva no quadro espanhol e europeu.

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Metodologia BASENAME: metodologia DATE: Sat, 12 Feb 2011 17:10:28 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Unidades CATEGORY: TAGS: ----- BODY:

A interação com os alunos e as alunas é alta facilitando o seu envolvimento para integrarem os diferentes aspetos e ideias-força da exposição.

O número de alunos e alunas ideal estaria entre 20 e 40 podendo-se alargar até 60 mas tendo presente que quanto maior for o número de alunos e de alunas a interatividade, essência do ateliê, perde força.

O suporte base serão várias apresentações em Office Impress para as unidades 1,2 3 precisando-se de uma sala com projetor, ecrã e acesso à Internet.

Entre a unidade 2 e 3 ouviremos um tema musical e a turma terá de preencher os ocos que faltam na letra que lhe será entregue.

A unidade quarta consistirá na mostra e interação com alguns dos sites recomendados em folha que se entrega ao estudantado.

----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Para quem? BASENAME: para-quem-vai-dirigido DATE: Sat, 12 Feb 2011 17:03:33 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Perguntas CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
Existem duas versões:
Ops Alunos/as a partir dos 12 anos (ciclo superior de educação primaria, ESO,
bacharelado, FP, ensino de adultos...).
Ops+ Para as mesmas idades e para alunos/as que já realizaram o Ops.
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Quem o gere? BASENAME: quem-o-gere DATE: Sat, 12 Feb 2011 17:02:28 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Perguntas CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
O ateliê foi idealizado, desenvolvido e é ministrado pela AGAL, Ass. Galega da Língua, uma entidade que promove a difusão na Galiza do mundo que se expressa em português no convencimento de que eleva o bem-estar da cidadania galega e é um reforço para a língua da Galiza.
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: Quanto? BASENAME: quanto DATE: Sat, 12 Feb 2011 16:22:50 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Perguntas CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
O preço pelo ateliê é de 165 euros.
----- -------- AUTHOR: admin TITLE: PDF BASENAME: pdf DATE: Fri, 11 Feb 2011 22:09:38 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: Perguntas CATEGORY: TAGS: ----- BODY:
FAÇA CLICK NAS IMAGENS PARA DESCARREGAR OS PDF INFORMATIVOS:
Ops! A nosa lingua é a nosa vantaxe Ops! A nossa língua é a nossa vantagem
----- --------