21-03-2006

  16:44:28, por Lugris   , 374 palavras  
Categorias: Cousas por aí, Pura Lugris Freire

Pura Lugris

O Bernardo Penabade escreve no PGL sobre a Semana da Galiza em Braga, e fai-no lembrando também a criaçom em Porto do Círculo de Estudos Galaico-Portugueses em Março de 1961 por parte de "jornalistas, artistas plásticos, escritores, profissionais liberais, políticos e publicistas". Entre todas essas pessoas, que pretendiam a "aproximação sentimental e intelectual entre as camadas pensantes da Galiza e de Portugal", atopava-se Pura Lugris Freire.

Há duas semanas recebim umha chamada do Bernardo, para perguntar-me se eu conhecia a essa Pura Lugris, e quem seria, pois ele vinha de conhecer a sua participaçom nesse acto poucos dias antes. Eu intentei averiguar por parte da minha família quem seria esta Pura, mas sem resultado. Um ou dous dias depois, recebia um correio do Bernardo, explicando-me que já localizara um filho desta mulher, Santiago Lugris-Freire, que mora em Porto, e que a sua mae, que casara com um cidadao português, falecera em 2003. Pura Lugris Freire foi, segundo informa o Bernardo, a filha de Lugris Freire, ainda que nom atopo em nengum biografia de Manuel Lugris Freire que tivera umha filha com esse nome: segum consta nas mesmas estivo casado duas vezes, a primeira com Concepción Orta, cubana, com a que tivo umha filha em 1897, de nome Socorro, e a segunda com Pura González Varela, com a que tivo três filhos e mais umha filha: Manuel em 1903, Secundino e María do Pilar em 1905, e Urbano em 1908. Ou as biografia consultadas estam mal, ou esta Pura Lugrís Freire nom era filha de Manuel. Seguiremos consultando livros e webs.

Sei que o Bernardo ainda tem informaçom sobre o Círculo de Estudos Galaico-portugueses e as relaçons entre as pessoas membros da comissom que reunida em Porto intentou levar adiante um projecto tam ambicioso, mas, por agora, agradezo, e muito, que tenha dado a conhecer esta iniciativa e as pessoas integrantes, entre elas, umha nova mulher, umha nova Lugris, sobre a que falar neste blog. Sei que ele tem umha entrevista com Virgínia Oliveira, a filha do grande impulsor do projecto, Manuel de Oliveira Guerra, na que poderemos atopar muitas mais notícias e dados interesantes. Aguardamos por elas. Muito obrigado, Bernardo.

Sem comentários ainda