Os últimos preparativos da Expo Cadáver coincidem com as primeiras limonadas. No Bierzo, para além de existir as frutas da época, ou as verduras da época, também existem as bebidas da época: e na época das férias de Primavera (chamadas polos integristas católicos, Semana Santa), a bebida da época no Bierzo é a limonada. É importante nom confundir esta bebida com nada que tenha a ver com zume de limom.
A limonada ven sendo umha cousa assim como a "sangria", feita com vinho. Imagino-me eu que os inícios deste costume de tomar limonada serám a necessidade de se desfazer do vinho da colheita passada, para ficar só com o da colheita mais recente, na espera de setembro para começar novamente o ciclo do vinho.
A questom é que o Biezo todo, e Ponferrada especialmente, está cheio de bares, cafetarias, pubs, bodegas, restaurantes, e até discotecas que anunciam "Temos limonada". O tradicional nestes dias nom é ir tomar vinhos ou cervejas, mas limonadas.
E, por certo, este costume de ir de limonadas chama-se, popularmente, "ir matar judeus" (digo eu que será polo da "Semana Santa"). Assim que aproveito para convidar mais umha vez a todo o mundo a participar na Expo Cadáver deste sábado, e a conhecer as limonadas do Bierzo, nestas datas nas que os fundamentalistas cristaos celebram nom-sei-muito-bem-o-quê relacionado com um cadáver.
hehehe…matar judeus…enfim, espero que o pessoal nom se meta demasiado no papel, nom vaia ser o demo…