01-10-2008

  20:14:08, por Lugris   , 441 palavras  
Categorias: Músicas, B.S.O. da memória, Aqueles maravilhosos anos

Do Azken Guda Dantza a Balazalak: 20 anos de músicas

[youtube]8h_srUypCTE[/youtube]

Via Tangaranho primeiro, e Chuza depois, inteiro-me de que hoje há 20 anos que os Kortatu davam o seu último concerto e se disolviam. O 1 de Outubro de 1988 despediam-se em Iruña com aquel estupendo concerto que depois recolheriam em disco: Azken Guda Dantza.
Para este dia 1 de Outubro o próprio Fermin Muguruza anunciara a apresentaçom do seu novo trabalho, Asthmatic Lyon Sound Sistema, mas parece que nom puido ou nom lhe apetecia aguardar tanto, e já está na rede desde há uns dias o clipe do primeiro adianto desse trabalho, Balazalak, que é o video que aparece aqui arriba.

Como é que puderom passar já 20 anos! Ainda lembro bem, ou penso que ainda lembro bem (se calhar, é que quero pensar que ainda lembro bem), a raiva ante a notícia da sua disoluçom. E a mágoa por nom poder estar naquel concerto, na sua Última Dança de Guerra. Depois, pouco depois, por suposto comprei o disco. Deveu ser o primeiro disco de Kortatu que comprei, porque a verdade é que toda a colecçom dos discos de Kortatu e doutros grupos do chamado Rock Radikal Basco, circulava em cópias piratas em cassetes. Daquela, ainda nom sabiamos que aquilo se chamava pirataria e era umha táctica de resistência contra a mercantilizaçom da cultura.
Cassetes e mais cassetes de Kortatu, de La Polla Records, de Potato, de Hertzainak, de Ser Bizio, de M.C.D., de Distorsión,... eram gravadas e regravadas.
Umha anedota: umha noite, numha festa na discoteca Apolo, em Compostela, Kortatu fijo-me ganhar umha garrafa de champam. Faziam um concurso, e havia que escrever num papel qual era para ti o melhor grupo de música. Sorteavam três garrafas, e ademais o pincha punha umha cançom do grupo escolhido. Um dos papeis escolhidos foi o meu. Derom-me a garrafa, mas ao pincha foi-lhe impossível pôr umha cançom dos Kortatu. Eu penso que nem os conhecia. As pessoas que conheceram a discoteca Apolo há vinte anos poderám entendê-lo.
Mas nós, os meus colegas e eu, a verdade é que muito muito nom gostavamos da discotecas. Passavamos as tardes das sextas e os sábados entre os bares das galerias da zona nova de Compostela (rua Alferes Provisional e Rua Nova de Abaixo), tomando cervejas. E cantando polas ruas, claro.
Ainda seria o seguinte ano quando trasladamos as nossas vidas, as nossas cervejas e as nossas melodias nocturnas para a zona velha.
Mas a Última Dança de Guerra bailamo-la, cantamo-la, berramo-la, nas galerias.

[youtube]SW2Aut-107c[/youtube]

E tu? Onde estavas aquel dia?

7 comentários

Comentário de: Mario [Visitante]
Mario

Penso que comezando a universidade e poñéndome ao día de determinadas cousas. Penso que non me decatei do Azken Guda Dantza, e iso que debe ser un dos discos que máis escoitei na miña vida. Dalgún xeito son moito máis consciente do comezo de Negu Gorriak. Ben, naquela época a rede estaba abrollando e a música seguía a ser un ben relativamente elitista. Estou desxando facerme co novo de Muguruza!!!

02-10-2008 @ 15:04
Comentário de: Mario [Visitante]
Mario

Por certo, que no porto só servimos licorcafé virtual, pero se algún día pasas perto das galerías e che apetecen unhas cañas analóxicas pégame un asubío.

02-10-2008 @ 15:07
Comentário de: igor [Membro]  
Lugris

Mario, no ano 88 estavas “comezando a universidade"? Ou estam mal as tuas biografias (que che dam por nascido no ano 79), ou eras um neno precoz, ou, definitivamente, nom estudavas matemáticas, nom? :)
Já lhe tomaremos umhas canhas, analógicas, por suposto.

02-10-2008 @ 16:36
Comentário de: tangaranho [Visitante]
tangaranho

…o 1 de Outubro de 1988? Pois, provavelmente, apurando os últimos dias de férias no liceu…

02-10-2008 @ 17:47
Comentário de: Mario [Visitante]
Mario

Non consinto que poñades en dúbida a miña precocidade!!!
É certo, estaba no colexio, iso pásame porque me teño conceptualizado máis vello do que son. En calquera caso a Kortatu descubrinos nos primeiros anos da universidade, xunto a Negu Gorriak, que aínda non fixera o seu concerto final pero xa estaban oficialmente disoltos.

02-10-2008 @ 22:37
Comentário de: Mediopelo [Visitante]
Mediopelo

Pois eu non lembro onde estaba aquel día; mas, probabelmente, estaria emborrachando-me contigo (se caeu en venres ou sábado).
O bo da disolución de Kortatu é que deu paso a eso outro fenómeno chamado Negu Gorriak (o outro dia, no Campo das Hortas, o Barón puido escoitar a un neno dicir: “non cruzo, que o semáforo está gorria". Será o bibligüismo harmónico, que o temos que importar de Euzkadi?)

03-10-2008 @ 17:23
Comentário de: igor [Membro]  
Lugris

Caro Barom: a verdade é que a minha lembrança daquele dia, inclue-o a vostede. Lembro-me andar de cervejas, e falando da *putada (perdom pola expressom machista) que era a disoluçom de Kortatu. Mas tem razom: o bom foi que a disoluçom abriu a porta para a apariçom de Negu Gorriak…
E falando doutras cousas: para quando essa ceia da SCAPA?

03-10-2008 @ 18:14