Busca

        As minhas visitas no mundo

        Locations of visitors to this page

      blog software

      Acaparateurdeprix

      Acaparateurdeprix

      O laureado escritor Xosé Carlos Caneiro n?A Nossa Terra [ANT Nº 955 (05-OUT-2000), pág. 25] e caricatura do verinense publicada no periódico semanal galego [ANT Nº 956 (12-OUT-2000), pág. 19], primeiro, e na revista De Troula [De Troula Nº 4 (2006), pág. 11], anos depois.

      Em 29 de Setembro de 2000 Xosé Carlos Caneiro ganhava dous prémios, o Eixo Atlántico e o Blanco Amor, por umha única obra, Ébora quinta parte dumha pentalogia cujas anteriores quatro entregas se intitularam O infotunio da soidade, Un xogo de apócrifos, Talvez melancolía e Os séculos da lua.

      Na semana a seguir, o semanário A Nossa Terra dava a surpreendente notícia a meio dum artigo realizado pola jornalista Arantxa Estévez a partir de depoimentos do laureado escritor:

      ?O meu camiño nos prémios xa rematou?
      Xosé Carlos Caneiro gaña con Ébora os prémios Blanco Amor e Eixo Atlántico no mesmo dia

      A. ESTÉVEZ

      (...) Ao perguntarlle se non se sinte un acaparador de prémios, precisamente por ter gañado os de máis renome na Galiza e agora facerse con dous no mesmo dia, o Venres 29 de Setembro, Xosé Carlos Caneiro recoñece padecer un pouco esa sensación (...)

      [ANT Nº 955 (05-OUT-00), pág. 25]

      E na seguinte semana [ANT Nº 956 (12-OUT-2000), pág. 19] A Nossa Terra publicava a caricatura do Caneiro que eu figem a partir do retrato que o Xan Carballa fijo ao verinense e que ilustrava o artigo da semana anterior.

      Na minha caricatura o Xosé Carlos Caneiro (que confessara à Arantxa Estévez sentir-se um pouco acaparador de prémios) aparece caricaturado como Acaparateurdeprix e tem aos seus pés umha caixa de texto na que pode ler-se (na versom galega de quem dá nome a um dos prémios acaparados polo Xosé Carlos Caneiro naquele 29 de Setembro, e com mínimas modificações) o texto de apresentaçom do bardo Assurancetourix que aparece nos comic books de Asterix e Obelix.

      ?Acaparateurdeprix é o vate. As opinions sobre o seu talento estam divididas: el (e mais a crítica) pensam que é genial e os demais (o público) que é inaturável. Pero, qando está calado, é um companheiro ledo e mui querido...?

      A reacçom nom se fijo esperar. Daí a duas semanas os fãs do verinense acaparavam a secçom de Cartas ao Diretor d?A Nossa Terra com duas das três missivas publicadas naquela semana polo Periódico Semanal Galego [ANT Nº 958 (26-OUT-2000), págs. 19-20].

      Nom sei o que pensarám Rosa de la Parra Martínez e Emílio Cid Fernández ao relerem, sete anos depois, as suas cartas de amor ao escritor de Verim. Mas eu, que nom lim ningum livro do Xosé Carlos Caneiro mas que o sigo muito (La Voz de Galicia, Diário Cultural?), ainda cago de rir XD

      Leiam, leiam...

      Páginas: 1· 2

      Escrito em 15-03-2007, na categoria: COLABORAÇÕES HABITUAIS:, De Troula, A Nossa Terra, CARICATURA
      Chuza!

      6 comentários

      Comentário de: o'lombar [Visitante]  
      o'lombar

      Esse foi um, dos teus muitos, desenhos merecentes de
      figurar no “the very best of suso". E fuches valente, para além.
      Feliz São Patricio day !!

      16-03-2007 @ 13:11
      Comentário de: suso [Membro]  
      suso

      [Embora hoje ainda seja véspera do 17 de Março] Happy St. Patrick’s Day (Lá Fhéile Pádraig Sona Duit) 4 U2 (for you too), dear O’Lombar! E muitíssimo obrigado polos teus elogios, carão! :)

      16-03-2007 @ 13:28
      Comentário de: O Padín [Visitante]  
      O Padín

      Hoje, día internacional da poesía, uma companheira colgou da parede do meu centro de trabalho um poema do ebórico vate. Case inmediatamente despois de leelo sofrim un “cólico frenético". Ecce home debe coidar que a poesía consiste en empregar palabros coma “silfo” ou “ebúrneo". O teu poste é genial: lémbrame que, junto a Federico Mejinho en los Santos, Caneiro é o colunista do que jamais fun capaz de acabarlhe um escrito. Pódeme! E os seus implacaveis defensores lembranme tamen que certos nazionanistas nom tenhen sentido do humor. Retrátanse. Ata estou convencido que o propio Caneiro sería quen de rir coa súa caricatura. Cando cala, é um companheiro moi amigable.

      21-03-2007 @ 16:36
      Comentário de: suso [Membro]  
      suso

      Nom estou eu tam certo disso, caro amigo. Ao menos eu nunca lhe lim (nem lhe ouvim dizer) ao Caneiro nada que me induzisse a pensar tal cousa dele. É “inaturável". Quando estou a escuitar o “Diário Cultural” e lê a sua “coluna de opiniom” (toda quarta-feira, por volta das 15h50, C.E.T.) para poder aturá-lo entrentretenho-me contando as vezes que o mui pedante repite a palavra “cultura"… ou “intelectual". Fai/Fazede a prova! Evidentemente, coma ti, eu nunca lhe lim ao Caneiro umha coluna inteira!

      21-03-2007 @ 21:26
      Comentário de: Gonçalo de Berçeo, ou Vilas. [Visitante]  
      Gonçalo de Berçeo, ou Vilas.

      Pero este Caneiro non é o que escrebe (ou ten escrito) un cacho en galego e outro en spanish nas súas colunas? Unha das experiencias de maior vergoña allea, si exceptuamos as colunas de Casares e as andanzas do seu gato pola horta, ou as indescifrabeis babosadas de Alfred Conde.
      Moi ben o de Acaparaconcursix, ou como fora….

      03-10-2007 @ 05:49
      Comentário de: suso [Membro]  
      suso

      O mermo, merminho! Para vergonha alheia a que produze escuitar a sua coluna radiofónica semanal (toda quarta-feira) no Diário Cultural da Rádio Galega! :-P

      Muito obrigado, Gonzalo de Berceo, ou Vilas, ou como for… ;-)

      03-10-2007 @ 19:25