?(...) As palabras tamén poden ter forma (...) de imaxes en movemento. Hai un ano, Vieiros celebraba o Día das Letras dun xeito diferente (...) Nesta ocasión, o certame dá unha reviravolta e tamén se abre a vídeos (...) Como exemplo, para que sirva de guía, amosamos (...) un curioso vídeo que chama a participar no Albaroque pola lingua.?
No concurso que (sob o rótulo de Umha Imagem Para O Galego) Vieiros convocou este ano pola Temporada das Letras havia duas categorias: umha categoria de ?fotografia? (igual que em O Galego No Espelho, título da ediçom do ano passado) e mais umha nova categoria de ?vídeo?.
Para orientar as/os potenciais participantes na nova categoria de ?vídeo? do concurso Umha Imagem Para O Galego as/os amigas/os de Vieiros ponhiam como exemplo o ?curioso vídeo? que os ramistas do Alvaroque da Língua figéramos para animar o pessoal a anotar-se ao mesmo.
Modéstia aparte a ideia de parodiarmos o famoso apelo televisivo do Xabarín (?E tu, já és do Clube? Afilia-te!?) ocorreu-me a mim. Ocorreu-me no decurso do brainstorming que na quarta-feira 25 de Abril celebramos na sede que Arredemo-Burla Negra tem no C.S. O Pichel (R. Santa Clara, 21. Compostela).
No dia a seguir (quinta-feira, 26 de Abril de 2007, Cabo de Ano da VA-CA e 161º aniversário dos Mártires de Carral), sobre a mesa da cozinha d?O Pichel, gravamos o vídeo que tam curioso lhes acabaria parecendo às amigas e aos amigos de Vieiros. Na realizaçom do mesmo participamos, entre outras/os, o Séchu Sende (produtor executivo e manipulador de alimentos), o Carlos Meixide (roteiro improvisado a partir da ideia original, câmara ao ombro e voz em directo) e mais eu (a mao que mexe a mao -do coitado do porco- e a ediçom com-estas-maozinhas-e-o-meu-Movie-Maker). O Nel Vidal encarregaria-se de subí-lo ao You Tube, de publicá-lo no blogue do Alvaroque e mais do self-bombing em Chuza.Org.
Até aqui a história que tinha pensado contar caso o prazo de apresentaçom de trabalhos ao concurso Umha Imagem Para O Galego tivesse finalizado, como num princípio estava previsto, na segunda-feira 11 de Junho.
Mas ao Vieiros ampliar o prazo umha semana mais, até o domingo 17 de Junho, ademais da fotografia de que falei no post anterior, deu-me tempo a apresentar um vídeo a concurso também.
Desse vídeo, intitulado Perigo Zona Escolar, é do que falarei a continuaçom.
Perigo Zona Escolar
A ideia original do vídeo que (no sábado, 16 de Junho de 2007) enviei para o concurso Umha Imagem Para O Galego data dos inícios de 1995. A ideia tem, portanto, a bagatela de doze anos! Há que ver como passa o tempo!
Mas nom foi até o ano passado que a ideia passou do papel da velha caderneta em que no seu dia a anotara à tela do meu novo PC portátil.
Na madrugada de 23 de Junho de 2006 (treze dias após criar neste blogue a categoria Yo Tube Un Sueño) realizei com o Windows Movie Maker (empregando os vídeos que gravara em Santa Comba e Porto Mouro poucos dias antes, sinais antigo e moderno, respectivamente) um rascunho mudo de Perigo Zona Escolar.
Exactamente um ano e umha semana depois (no sábado, 16 de Junho de 2007) editei com o Adobe Premiere Pro a versom definitiva (e sonora) do meu vídeo.
Para a versom definitiva de Perigo Zona Escolar desbotei o vídeo do sinal antigo empregue no rascunho (pola culpa dum molesto smiley de chiclete colado ao sinal por algum simpático escolar) e substituim-no por um outro vídeo gravado também na vila jalheira em Janeiro deste mesmo ano (SEG, 15-JAN-07).
A trilha sonora do vídeo ?compugem-na? no próprio Premiere cortando e colando o audio que, umha vez editado o vídeo, gravei com a Gravadora de sons (Acessórios, Entretenimento) do Windows X-P. O barulho que se ouve, como de corrente eléctrica, conseguim-no com dous telemóveis (um a chamar e os dous a interferirem) e um aparelho receptor de rádio.
Na noite do próprio sábado 16 de Junho, desde o Garigolo Café Teatro, enviei o meu vídeo a Vieiros.
A crítica dixo...
Daí a quatro dias, na quarta-feira, dia 20, Ana Salgado escrevia em Galego.Org (Vieiros.Com) algo que me enchia de orgulho e satisfacçom (e que me fazia albergar algumha esperança de fazer-me com a video câmara JVC Evereio GZ-MG 275 na que consistia o prémio):
?O nacente Teutubo O apartado de vídeos ficou desta xeira nunha certa invisibilidade debida á tan escasa participación. Malia isto, debemos salientar o nivel de retranca contida na achega de Alberto Dafonte, o esforzo de síntese de Carlos Ferreiro ou a sinxeleza da proposta de Suso Sanmartín en que se apunta lucidamente cara á escola como elemento desgaleguizador.?
And the winner was...
A poucas horas da Noite de São João, em 23 de Junho, Vieiros publicava a resoluçom dum júri composto por Manuel Sendón, Roberto Ribao, César Galdo e Lois Rodríguez.
Apesar de contar cum 33,33% de possibilidades de ganhar o prémio, na categoria de vídeo o ganhador tampouco fum eu. O justo ganhador foi Alberto Dafonte por Pelotas, divertida paródia do divertido e bem-sucedido spot publicitário de Dacia Logan.
Parabéns ao(s) premiado(s)!!!
Escrito em 27-06-2007,
na categoria: YO TUBE UN SUEÑO
|
Gostando (muito) do vídeo ganhador, acho que o teu tem mais conteúdo quanto ao significado. É um magnífico estilhaço-denúncia. bjs muitos, caro.
Eu também gosto (e muito) do vídeo ganhador (como bem sabedes as/os que me conhecedes sou bastante afeiçoado à paródia). Muitíssimo obrigado polas gabanças ao meu, de todos os jeitos! E muito obrigado a Vieiros por ampliar umha semana o praço! Se nom chegam a ampliá-lo, nom me teria apresentado e já nom haveria lugar às comparações… :-)
Comentários recentes