« Gabriel (O Pensador?) | peixe-sapo » |
Perguntaredes-vos (ou nom) o porquê do ?mariacastanha? no endereço deste blogue. Vou-no explicar, que me apetece . Gosto desse nome, e nom é mais que porque a tal Maria Castanha é a personagem mais famosa da aldeia dos meus avós maternos. Sim, Maria Castanha, essa galega guerrilheira, era da freguesia de Cereija, no Concelho da Póvoa de Brolhom . E gosto, com certeza, do que representa a personagem. Outro dia conto algo da sua vida, que pouco se saberá, é claro. Eu pouco mais sei que se rebelou contra o excessivo pago de impostos ao conde de Lemos, se nom recordo mal.
A história do nosso país tem muitos episódios que permanecem escuros para a maioria do nosso povo. Tanto, que um pode ter vestígios importantíssimos dessa história ao lado da casa, sem sabê-lo durante anos. O Marechal Pardo de Cela era da minha aldeia, mas eu nem me inteirei até há uns messes. Pois sim, de Cela, na paróquia de Mántaras, no concelho de Irijoa.
Como me dixo o meu tio, em realidade nom foi contra o conde de Lemos, mas contra o bispo de Lugo. E como dim os da VA-CA no seu MVLN:
“Sábado, 18
18 de Junho (de 1386). Dia da Galiza Anti-Clerical / Dia da Objecçom Fiscal Rabuda.
Comemora-se a rebeliom protagonizada por Maria Castanha, que culminou com a execuçom do mordomo e recadador do bispo de Lugo, Fr. Pero Lôpez de Aguiar, em protesto polos abusivos tributos que este cobrava. A efeméride coincide com o período de declaraçom anual do imposto de renda.”