Categoria: língua

17-05-2006

Manuel Lugris Freire, reintegracionista

Há uns dias, com motivo do Dia das Letras de hoje, o PGL recuperava a transcrição de uma carta do este ano homenageado Manuel Lugris Freire, na que se mostra a sua simpatia com a defesa da unidade linguística galego-portuguesa. A carta ia enviada como nos contam a Álvaro Cebreiro, polos vistos um debuxante que residia em Paris e fervente reintegracionista já naquela altura (para que depois andem a dizer que isto é um invento). E é que aquela Real Academia Galega da que Lugris foi um dos fundadores bastante afastada está do que é hoje...

Na própria carta Lugris emprega uma ortografia unificada, ainda que com compreensíveis erros.

Carta Lugris

Real Academia Gallega 3 Maio 1928
Coruña
Particular

Tenho muito gosto en saudar cordialmente ao meu dilecto amigo e irmão senhor Cebreiro; e decir-lhe-ei que a sua carta sem data que chegou ás minhas maus hontem foi leída com verdadeira satisfacção por ser procedente de pessoa para mi muito grata, e inesquecibel porque guardades o lume dos artistas e a inspiração das almas consequentes á santa Terra Nossa.

Escribo-lhe con grafía portuguesa pela razão de que agora a mocidade galega face tal jeito de modificações que acredito que debemos de voltar os nossos olhos ao portugués, já que não ha meio de concordarmos na escriptura. Nao imos, de certo em ma companhía, embora que algús disseram que isto não é patriótico.

Rogo-lhe que me faga a mercê de saudar no meu nome ao Senhor Bernardino Machado, a quem nao esqueci, e por cuja felicidade fago votos de todo coração.

Muito celebrarei que a sua vida nessa grande vila hache o que mais lle agradare, e tenha sempre en conta que estou desejando o lle dar unha forte e fraternal aperta.

M. Lugrís Freire

Ademais deste artigo, no Portal Galego da Língua, também relacionado com Lugris Freire, Ernesto Vázquez Souza publicou este outro, que vos recomendo.

E se não tendes muita vontade de ler, mas sim de festa, passai-vos polo Festival da Língua, durante todo o sábado dia 20 em Oleiros! ;)

FOI ESCRITO @ 02:31:52 na categoria língua Link permanente 3 comentários »

02-05-2006

para despistad@s

para despistadxs

Por se alguém chega aqui de casualidade, ou está algo desnorteado/a por como está isto escrito (que serám @s menos), aí na margem direita há umha ligaçom para que se situem...

E em qualquer caso recomendo-vos a leitura dessa "notinha" do genial João Guisan Seixas, que colocara no meu blogue há já mais de um ano (como passa o tempo...).

FOI ESCRITO @ 16:57:46 na categoria língua Link permanente 6 comentários »

26-12-2005

«Som Voltas», novo trabalho de Servando e Contradança

«Som Voltas», novo trabalho de Servando e Contradança editado pola AGAL


O primeiro trabalho discográfico editado pola AGAL é do músico viguês Servando Barreiro e Contradança. Nele figura recolhido o seu trabalho realizado nestes últimos anos no campo da música tradicional galega e portuguesa.

O CD inclui, além de temas propriamente tradicionais, outros de composiçom própria, alguns deles de carácter infantil, fruto das suas sessões com os mais miúdos, bem como outros de carácter mais intimista. Termina com umha linda história de Castelão interpretada e musicada polo próprio Servando.

A capa e as preciosas ilustrações do disco som a cargo de Leandro Lamas. Um disco bonito de ver e escuitar.

Na ligaçom do banner há mais informaçom, e também poderedes fazer descarga grátis da primeira cançom do disco aqui ;)

ADENDA 28.12.2005

Aqui tendes a relaçom de locais nos que se pode encontrar o disco na Corunha:

  • Livraria Sisargas, Rua Curros Henriques 9
  • Livraria Couceiro, Praça do Livro
  • C.S. Atreu!, Travessa Sam José 2 (Rua Sam José)
  • A Repichoca, Rua Beira-mar 13
  • A Nova Pataca, Travessa das Hortas
  • Maldizer, Rua Inês de Castro (lateral do Mercado de Sta. Luzia)

Fagam gasto, aproveitem para fazer um bonito presente de Natal! :D

FOI ESCRITO @ 18:52:06 na categoria música, língua Link permanente 1 comentário »

27-11-2005

Obra-Prima

Temos um património para o futuro!

Finalmente nom foi, ainda que ontem nom deixou de haver festa em Paris. Segundo a UNESCO passamo-nos, tanta cultura depois nom iam poder pôr medidas para protegê-la. Queriam cousas mais concretas, já que a nossa candidatura abrangia praticamente toda a cultura tradicional: a nossa música, os ofícios tradicionais, o ciclo agrário, o Entruido, o Magusto... Bom, nom quero pensar mal e imaginar conspirações... xD Por exemplo da ministra espanhola de cultura, ocupada em promover exclusivamente a candidatura do flamenco (que como tod@s sabemos está em perigo de extinçom).

O trabalho feito está aí (e que continue), e a difusom que se fijo e a implicaçom dos meninos e meninas das escolas. Parabéns a tod@s @s que participárom na iniciativa, especialmente a Ponte... nas Ondas! O importante é que se tome consciência de que temos um amplíssimo património, que se conheça e que se valore. E nom como peça de museu, mas criando e inovando a partir da tradiçom.

Para outra vez será, e até se reconhecerá o maior património comum: a língua ;)

FOI ESCRITO @ 01:28:00 na categoria música, língua, galician country Link permanente 2 comentários »

24-11-2005

Melhor romance galego do último quartel do século XX

Filipe de Amância, por Fausto C. IsornaUmha magnífica notícia para @s reintegracionistas é o reconhecimento ao livro Oxalá voltassem tempos idos! de José-Martinho Montero Santalha, que foi publicado por Laiovento em 1994. Um grupo de hispanistas alemães escolheu-no entre os vinte melhores romances do Estado espanhol do último quartel de século. É o único livro galego da selecçom (recolhida num volume: Romane in Spanien), na que se encontram também livros em catalám (três) e em espanhol (o resto), polo tanto este grupo está a reconhecer o livro de Montero Santalha como o melhor romance galego deste período.

O autor do estudo referente a este livro, um tal professor Zimmermann, vê na obra de Montero Santalha umha representaçom simbólica da Galiza actual, que se debate entre o esmorecimento da sua tradiçom secular sob os influxos da sociedade moderna e umha regeneraçom da sua identidade cultural para o futuro. Núcleo dessa identidade é a língua, e Zimmermann salienta o valor da proposta linguística galego-portuguesa de Montero Santalha como umha recuperaçom da genuína identidade galega.

Comprara o livro há uns meses, mas como tenho por costume (comprar e nom ler ou deixar passar um bom tempo até fazê-lo) ainda nom o lim. Queria ler antes o Merlín e familia de Cunqueiro, já que o livro de Montero Santalha continua a sua tradiçom do mago Merlim. De facto o título completo do livro é Oxalá voltassem tempos idos! Memórias de Filipe de Amância, pajem de Dom Merlim. Agora, claro, entrárom-me muitas ganas de ler o livro, mas esperarei a ter mais tempo...

Oxalá que, aproveitando que este ano é o Ano Merlim, comemorando o cinqüenta aniversário da publicaçom do livro de Álvaro Cunqueiro, se dê a conhecer este reconhecimento, que como tantas vezes tem que vir de fora. Já que na própria Galiza, devido à censura oficial que sofremos, pouco conhecida será neste momento a obra.

E bom, amanhã decerto teremos umha outra boa notícia e a candidatura do património imaterial galego-português será reconhecida pola UNESCO como obra mestra, para felicidade da humanidade ;)

FOI ESCRITO @ 19:55:50 na categoria livros, língua Link permanente Deixe o seu comentário »

17-05-2005

Planeta NH

PGL lança site de jogos em internet para apurarmos o conhecimento da língua e da lusofonia.

Assim começa a notícia que informa da nova página criada polo PGL: Planeta NH.

Umha página de jogos de perguntas e respostas de muitos variados temas, na que te podes registar e se vam guardando as tuas pontuações :D. E nom é umha página já acabada, cada quem pode mandar mais perguntas para aumentar as temáticas possíveis.

Eu já provei, e é verdadeiramente divertido!

FOI ESCRITO @ 16:53:00 na categoria língua Link permanente Deixe o seu comentário »

16-05-2005

entrevistas

Adoro as entrevistas que se publicam no PGL. A primeira foi a minha (:P), e depois seguírom outras. Agora há umha nova série de entrevistas, baixo o título AGAL e Futuro, a novas pessoas associadas.

Esta semana tocou-lhe à famosíssima Sabela!!! A sócia mais nova da AGAL. Teus fãs esperávamos com impaciência ;-)

FOI ESCRITO @ 19:33:00 na categoria cousas minhas, língua Link permanente Deixe o seu comentário »

10-05-2005

Manifestaçom pola língua em Compostela

Associaçons e colectivos culturais de toda a Galiza convocam conjuntamente mobilizaçom pola língua para o próximo Domingo 15 de Maio na capital da Galiza.

Por segundo ano consecutivo e por iniciativa da recém criada Coordenadora de Centros Sociais, no Domingo 15 de Maio às 13h00, partirá da Alameda de Compostela umha mobilizaçom sob a legenda NA GALIZA VAMOS VIVER EM GALEGO.

[Notícia completa]

FOI ESCRITO @ 17:35:00 na categoria língua, actos Link permanente Deixe o seu comentário »

10-05-2005

Festa do Dezassete (que se fai o 14)

Mais um ano a Associaçom Cultural A Gentalha do Pichel celebra a Festa do Dezassete (que se fai o 14) para festejar o dia das letras. Informa-se no Portal Galego da Língua que a Gentalha convida as pessoas que o desejarem a participar nos actos de celebraçom que darám começo a partir das 5 da tarde do sábado 14 de Maio na Praça de Maçarelos de Compostela.

Haverá teatro, música tradicional, e às 22 horas celebrará-se o Concerto pola Língua, com Os Tres Trebóns (e o vendaval do Rosal) com Xurxo Souto à frente; o veterano grupo viguês Skacha; e para finalizar Lamatumbá, apresentando o seu novo disco "Lume" (que alguém me vai oferecer :D)

A celebrar o dia das letras!

FOI ESCRITO @ 17:34:00 na categoria língua Link permanente Deixe o seu comentário »

11-04-2005

Estraviz



Isaac, és um tesouro!

FOI ESCRITO @ 17:14:00 na categoria língua Link permanente Deixe o seu comentário »

1 2 >>

mariacastanha.agal-gz.org

Tocando em aberto é o blogue pessoal, agora inactivo, de um gaiteiro-engenheiro (sem ser ainda nenhuma das duas cousas) sócio da AGAL onde fala do que gosta, do que lê por aí, das suas intimidades (sem exceder-se) e do primeiro que lhe sai da cabeça se fica bonito.

Dezembro 2014
Seg Ter Qua Qui Sex Sab Dom
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Busca

Ferramentas do usuário

Feeds XML

powered by b2evolution free blog software