Este sábado chegarám ao cenário da Xebra! as Batuko Rabentola a representar um dos géneros musicais tradicionais cabo-verdianos.
O Batuque é umha das danças mais representativas da Ilha de Santiago em Cabo Verde, um dos géneros musicais do seu património inmaterial e a representaçom cultural mais africana. Proibido em época colonial por questons ideológicas a instáncias da igreja, jogou um papel de importância no processo de consciencializaçom da cultura popular cabo-verdiana durante a Luita de Libertaçao Nacional da década dos anos cinquenta, que levou à fim do colonialismo e à independência da república no ano 1975.
Com base em ritmos originais africanos, o Batuque é tocado com um pano que substitue à percussom. As batucadeiras formando um círculo entoam a melodia seguindo um padrom de canto-resposta e do coro emerge umha dançante ao ritmo marcado polo resto do grupo.
Hoje em dia o Batuke passou de ser umha manifestaçom cultural regional a inspirar estilos musicais urbanos contemporâneos com umha ampla representaçom nos artistas das Ilhas do arquipélago cabo-verdiano. Paralelamente emergem grupos de Batuke tradicional na maioria das vezes formados por mulheres como Batuko Rabentola: dança, percussom e inprovisaçom dende Cabo Verde a Burela!
http://www.facebook.com/events/133359423540068/