O tesouro lexical galego

O mais completo dicionário galego em linha, o Electrónico Estraviz (e-Estraviz), já é uma realidade. Na versom electrónica nom só foi feita umha adaptaçom para a norma histórica e etimológica da língua galego-portuguesa do Dicionário Estraviz -o mais contrastado dos dicionários galegos publicados até hoje-, mas também umha revisom individualizada de cada verbete e definiçom, com correcçons e acréscimos.

A esse labor umha equipa de até quinze pessoas, sob a direçom do próprio lexicógrafo Isaac Alonso Estraviz, dedicou muitas horas e muito carinho. A primeira ediçom na rede foi lançada em 2005; a segunda (atualmente disponível) em 2009. Entre as novidades de mais destaque desta nova versom, além da nova interface gráfica e a nova apresentaçom das definiçons, fraseologia, sinónimos, antónimos, variantes, nomes científicos e etimologia das diferentes entradas, salientam as novas ferramentas disponibilizadas, como os botons para os navegadores, o Plug-in OpenSearch e a caixa de pesquisa dinâmica compatível com quase qualquer web.

Igualmente, a pesquisa no novo e-Estraviz é muito mais fácil e completa, pois incorpora sugestons automáticas, reconhece plurais, femininos, como também permite a procura com ortografia ILG-RAG, além do padrom português e mesmo já de algumha das novidades do Acordo Ortográfico.

Finalmente, com a nova versom também foi lançado o novo domínio do dicionário, http://www.estraviz.org, com o suporte económico e técnico fornecido pola AGAL. Um novo web em que o importante é a língua a espalhar toda a sua luz a partir da Galiza, com acesso totalmente livre e hipótese de interactividade, o que fai com que realmente seja um dicionário do que qualquer pessoa poda sentir-se partícipe.

Conta com um total de 125.503 entradas e mais de 1.000 gentílicos galegos, da lusofonia e do resto do mundo; bem como deu um passo a frente tentando banir definições ‘clássicas’ que várias/os internautas assinalaram como despetivas do ponto de vista do género ou outras condiçons.Além disso, merece destaque o especial contributo de José António Meixueiro, graças ao qual o e-Estraviz completou muitas entradas com novas acepções, bem como inseriu mais de 2.000 novas palavras.

Como bom dicionário manual, o e-Estraviz possui o léxico mais fundamental e mais completo possível, quer dos ramos científico-técnicos quer das expressons mais populares. Por isso, inclui abundante léxico científico e popular de mais uso. No entanto, faltam muitas variantes e localismos, que os seus utentes podem empregar com pleno direito por serem tam galegas como as que estám incluídas.

Este dicionário vai destinado para ser utilizado por toda a lusofonia, mas, nomeadamente, pola cidadania galega. Aliás, é válido para aqueles que se dizem seguidores de umha norma “autonomista” (na realidade, ainda hoje nom há um “Dicionário Normativo Oficialista” a este nível).

O e-Estraviz é um primeiro passo que tenta dotar de mais um instrumento de trabalho todos os galegos, e mesmo também fazer um humilde contributo para a lusofonia que poderá reconhecer, destarte, léxico galego como próprio.

As melhoras continuarám, nom apenas do ponto de vista lexical, cuja atualizaçom é constante, mas também do ponto de vista técnico, estando previsto o aprimoramento de vários complementos, como os diversos jogos e a disponibilizaçom de um conjugador verbal.

QR Code
QR Code pt_agal:a_associacom_galega_da_lingua:dicionario_e-estraviz (generated for current page)