Diferenças
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pt_agal:historia [28/01/2011 20:22] ramom |
pt_agal:historia [26/03/2019 18:25] (Actual) ramom [Quem foi o primeiro reintegracionista. Quando aparece o reintegracionismo?] |
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O reintegracionismo tal e como hoje o entendemos nasce entre finais dos anos 70 e princípios dos 80, com a consolidaçom de umha prática ortográfica para o galego convergente com a do português. | O reintegracionismo tal e como hoje o entendemos nasce entre finais dos anos 70 e princípios dos 80, com a consolidaçom de umha prática ortográfica para o galego convergente com a do português. | ||
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Nessa altura, para a consolidaçom dessa prática, tivo grande importáncia um grupo de sacerdotes galegos residentes em Itália que assinárom um texto conhecido como o [[http://pglingua.org/index.php?option=com_content&view=article&id=190:os-13-de-roma&catid=27:novas-da-galiza&Itemid=83|Manifesto dos 13 de Roma]]. Porém, nesta primeira etapa da prática reintegracionista moderna também fôrom fundamentais figuras já falecidas como Carvalho Calero, Jenaro Marinhas del Valle, Paz Andrade, Rodrigues Lapa ou Guerra da Cal. | Nessa altura, para a consolidaçom dessa prática, tivo grande importáncia um grupo de sacerdotes galegos residentes em Itália que assinárom um texto conhecido como o [[http://pglingua.org/index.php?option=com_content&view=article&id=190:os-13-de-roma&catid=27:novas-da-galiza&Itemid=83|Manifesto dos 13 de Roma]]. Porém, nesta primeira etapa da prática reintegracionista moderna também fôrom fundamentais figuras já falecidas como Carvalho Calero, Jenaro Marinhas del Valle, Paz Andrade, Rodrigues Lapa ou Guerra da Cal. | ||
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{{ :wiki:montero_santalha.jpg|José-Martinho Montero Santalha, principal impulsionador do manifesto dos '13 de Roma'}} | {{ :wiki:montero_santalha.jpg|José-Martinho Montero Santalha, principal impulsionador do manifesto dos '13 de Roma'}} | ||
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- | Nom obstante, a vontade do Reintegracionismo moderno de construir o galego tendo em conta o português perde-se na história do galeguismo. De facto, pode afirmar-se que essa vontade existe desde o momento mesmo que nasce um movimento cujo objetivo é usar e dignificar o galego, existindo inúmeras [[pt_agal:historia:Citas sobre a questom da língua|citaçons]] de galeguistas históricos que provam isto. | + | Nom obstante, a vontade do Reintegracionismo moderno de construir o galego tendo em conta o português perde-se na história do galeguismo. De facto, pode afirmar-se que essa vontade existe desde o momento mesmo que nasce um movimento cujo objetivo é usar e dignificar o galego, existindo inúmeras [[pt_agal:historia:Citas sobre a questom da língua|citaçons]] de galeguistas históricos que provam isto. |
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O reintegracionismo é só relativamente moderno. | O reintegracionismo é só relativamente moderno. | ||
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Como movimento organizado nasce em 1981, com a fundaçom da Associaçom Galega da Língua (AGAL) e populariza-se em 1983, com a publicaçom do Estudo Crítico das Normas Ortográficas e Morfológicas do Idioma Galego (ILG-RAG). Porém, como tendência perde-se na história do galeguismo. | Como movimento organizado nasce em 1981, com a fundaçom da Associaçom Galega da Língua (AGAL) e populariza-se em 1983, com a publicaçom do Estudo Crítico das Normas Ortográficas e Morfológicas do Idioma Galego (ILG-RAG). Porém, como tendência perde-se na história do galeguismo. | ||
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- | + | Em geral, pode mesmo dizer-se que nos momentos da história em que o galeguismo/nacionalismo gozou de mais força, também a filosofia reintegracionista chegou a influenciar mais o programa cultural do mesmo. O momento culminante desta intimidade produziu-se com a Geraçom Nós. | |
- | Em geral, pode mesmo dizer-se que nos momentos da história em que o galeguismo/nacionalismo gozou de mais força, também a filosofia reintegracionista chegou a influenciar mais o programa cultural do mesmo. O momento culminante desta intimidade produziu-se com a Geraçom Nós. | + | </WRAP> |