Diferenças

Esta página mostra as diferenças entre a revisom do documento que escolheu e a versom actual.


Ligaçom para esta vista de comparaçom

pt_agal:normas:a_estrategia_binormativista [08/06/2019 14:36]
ramom [Quais os pontos fracos da proposta?]
pt_agal:normas:a_estrategia_binormativista [06/01/2020 16:54] (Actual)
ramom
Linha 53: Linha 53:
 Por outro lado, generalizar o ensino do português como segunda língua estrangeira (com um //padrão// lusitano uniforme, mesmo fonético) nom parece prioritário no orçamento da Administraçom pública, mesmo com umha Lei como a Paz-Andrade, o que permite que a Extremadura e outras Comunidades autónomas venham a liderar no futuro a relaçom com Portugal. Além disso o uso ativo das modalidades em construçom do português galego (refletidas na Ortografia Galega Moderna), deveriam ser reconhecidas no futuro polas instituições do português a nível internacional, assunto que fica fora neste momento. Por outro lado, generalizar o ensino do português como segunda língua estrangeira (com um //padrão// lusitano uniforme, mesmo fonético) nom parece prioritário no orçamento da Administraçom pública, mesmo com umha Lei como a Paz-Andrade, o que permite que a Extremadura e outras Comunidades autónomas venham a liderar no futuro a relaçom com Portugal. Além disso o uso ativo das modalidades em construçom do português galego (refletidas na Ortografia Galega Moderna), deveriam ser reconhecidas no futuro polas instituições do português a nível internacional, assunto que fica fora neste momento.
 </WRAP> </WRAP>
 +
 +==== Qual é a posiçom da AGAL sobre o binormativismo? ====
 +(Texto aprovado em assembleia a 30 de novembro de 2019)
 +<WRAP justify>
 +
 +  - //A Ortografia Galega Moderna Confluente com o Português no Mundo// (Através Editora, 2017) recolhe as diferentes normas ortográficas defendidas pola AGAL para o galego internacional (ou português da Galiza).
 +  - A coexistência de duas opções gráficas na Galiza é fruto de umha realidade social complexa. A AGAL propõe dar à proposta reintegracionista estatuto legal, criando um novo consenso ao redor de dinâmicas comuns em prol da língua benéficas para a sociedade.
 +  - A AGAL propõe que seja modificado o currículo de Língua Galega e Literatura no ensino Primário, Secundário e no Bacharelato para garantir que se adquirem as competências básicas nas duas normas.
 +  - A AGAL defende estender a todos os centros de ensino as matérias de “língua estrangeira portuguesa” para reforçar a aprendizagem do nosso idioma.
 +  - A AGAL propõe que se reconheça o direito das/dos cidadã(o)s a utilizarem o galego com os poderes públicos, independentemente da norma gráfica, assim como o direito das/dos funcionária/os públicas/os a usarem a norma que desejarem desde que também seja respeitado o direito das/dos cidadã(o)s a serem informados num modelo conhecido de língua.
 +  - A AGAL pensa que deve fomentar-se o uso de duas versões (galego RAG e galego internacional ou português) em sites emanados das instituições, indo além de casos pontuais como acontece na atualidade (DOGA, página web de turismo da Xunta, etc.).
 +  - A AGAL insta aos poderes públicos para o reconhecimento da realidade editorial e cultural galega de maneira a que o uso da norma confluente com o português aceda em igualdade às verbas orçamentárias destinadas a promover à língua e à criação artística e literária.
 +</WRAP>
 +
QR Code
QR Code pt_agal:normas:a_estrategia_binormativista (generated for current page)