Diferenças

Esta página mostra as diferenças entre a revisom do documento que escolheu e a versom actual.


Ligaçom para esta vista de comparaçom

pt_agal:o_reintegracionismo_e_os_movimentos_politicos [25/11/2013 10:43]
ramom [Reintegracionismo e política]
pt_agal:o_reintegracionismo_e_os_movimentos_politicos [25/11/2013 10:46] (Actual)
ramom [Organizaçons de ámbito galego]
Linha 5: Linha 5:
 </WRAP> </WRAP>
 ===== Movimentos de ámbito estatal ===== ===== Movimentos de ámbito estatal =====
 +<WRAP justify>
 Tirando casos de militantes particulares, a boa saude do galego nom é umha preocupaçom para os partidos políticos de ámbito estatal. Em geral, de facto, as tímidas políticas favoráveis ao galego promovidas tanto polo Partido Popular (antiga Alianza Popular) como polo Partido Socialista Obrero Español, assentam na pressom dos setores da sociedade vinculados aos projetos políticos de ámbito galego.  Tirando casos de militantes particulares, a boa saude do galego nom é umha preocupaçom para os partidos políticos de ámbito estatal. Em geral, de facto, as tímidas políticas favoráveis ao galego promovidas tanto polo Partido Popular (antiga Alianza Popular) como polo Partido Socialista Obrero Español, assentam na pressom dos setores da sociedade vinculados aos projetos políticos de ámbito galego. 
  
Linha 16: Linha 17:
  
     * **Anarquismo**. É neste movimento político onde, fora do independentismo, melhor acolhimento tenhem as teses reintegracionistas, usando-se tanto a norma AGAL como o padrom lusitano, ao lado da norma ILG-RAG, tanto no sindicato [[http://www.cntgaliza.org|CNT]] como no seu portal insígnia, [[http://galizalibertaria.org|Galiza libertária]]. A simpatia de alguns anarquistas polo reintegracionismo, explica-se, em primeiro lugar, polas vantagens da proposta lusista para a vitalidade da língua. Outro elemento de atraçom é a possibilidade de pôr em contacto, com maior facilidade, as classes trabalhadoras da Galiza e dos países lusófonos, dado que os anarquistas se consideram apátridas. Por último, a própria estrutura do movimento reintegracionista, construído de baixo para cima, combina bem com a maneira de agir dos libertários.          * **Anarquismo**. É neste movimento político onde, fora do independentismo, melhor acolhimento tenhem as teses reintegracionistas, usando-se tanto a norma AGAL como o padrom lusitano, ao lado da norma ILG-RAG, tanto no sindicato [[http://www.cntgaliza.org|CNT]] como no seu portal insígnia, [[http://galizalibertaria.org|Galiza libertária]]. A simpatia de alguns anarquistas polo reintegracionismo, explica-se, em primeiro lugar, polas vantagens da proposta lusista para a vitalidade da língua. Outro elemento de atraçom é a possibilidade de pôr em contacto, com maior facilidade, as classes trabalhadoras da Galiza e dos países lusófonos, dado que os anarquistas se consideram apátridas. Por último, a própria estrutura do movimento reintegracionista, construído de baixo para cima, combina bem com a maneira de agir dos libertários.     
 +</WRAP>
  
 ===== Organizaçons de ámbito galego ===== ===== Organizaçons de ámbito galego =====
Linha 23: Linha 24:
 </WRAP> </WRAP>
  
-<WRAP column 45%>+<WRAP right column 45%>
 {{ :wiki:poema-manuel-maria.png|Poema de Manuel Maria incluído no seu livro "A luz ressucitada", editado pola AGAL em 1984.}} {{ :wiki:poema-manuel-maria.png|Poema de Manuel Maria incluído no seu livro "A luz ressucitada", editado pola AGAL em 1984.}}
 </WRAP> </WRAP>
 <WRAP clear></WRAP> <WRAP clear></WRAP>
  
- +<WRAP justify>
- +
     * **Centro galeguista**. No centro galeguista tem havido sempre reintegracionistas, sendo o mais salientável D. José Posada, fundador da AGAL e primeiro eurodiputado galego, por Coaligaçom Galega, em empregar o português da Galiza no Parlamento Europeu. Na atualidade há varios partidos dentro deste campo político: Terra Galega, Partido Galeguista e [[http://www.converxencia.eu|Converxência XXI]]. Este último destaca-se dos anteriores por um [[http://www.converxencia.eu/obxectivos|reintegracionismo utilitário]].     * **Centro galeguista**. No centro galeguista tem havido sempre reintegracionistas, sendo o mais salientável D. José Posada, fundador da AGAL e primeiro eurodiputado galego, por Coaligaçom Galega, em empregar o português da Galiza no Parlamento Europeu. Na atualidade há varios partidos dentro deste campo político: Terra Galega, Partido Galeguista e [[http://www.converxencia.eu|Converxência XXI]]. Este último destaca-se dos anteriores por um [[http://www.converxencia.eu/obxectivos|reintegracionismo utilitário]].
  
Linha 36: Linha 35:
  
     * O [[http://www.partidodaterra.net|Partido da Terra]] é umha organizaçom nova de difícil clasificaçom mas que em questons lingüísticas é abertamente reintegracionista.     * O [[http://www.partidodaterra.net|Partido da Terra]] é umha organizaçom nova de difícil clasificaçom mas que em questons lingüísticas é abertamente reintegracionista.
-     +</WRAP>
QR Code
QR Code pt_agal:o_reintegracionismo_e_os_movimentos_politicos (generated for current page)