Esta é umha versom antiga do documento!

GZe-ditora

Além de editar livros em papel, a AGAL tem umha editora virtual, GZe-ditora, que tem por missom dar a lume textos de criação literária bem como ensaios a questionar os mais variados temas, sobretudo os de cariz social. Os textos oscilam entre 10 e 40 páginas e o formato que se tem usado até o momento é o PDF.

Os textos editados até o momento, por ordem cronológica, som os seguintes:

  1. Temporada das Letras 2003. Publicaçom inaugural da GZe-ditora, no qual se estudam as figuras de Avilés de Taramancos e Luís de Camões.
  2. Cantares Vaqueiros. Poemário humorístico, assinado com o pseudónimo de “Subcomediante E-1” por um membro do Comité Homologador Central da Via Anti-Colonial Activa (VA-CA).
  3. Declaraçom de Independência dos Estados Unidos. A Declaraçom da Independência dos embrionários EUA continua a ser um texto pouco conhecido para boa parte dos europeus e europeias. Hoje mais do que nunca torna um texto conceptualmente interessante num mundo tam agitado.
  4. A guerra santa, e petroleira, de Bush filho. Livro de Carlos Taibo que esclarece algumhas das dimensões da crise internacional que, com traços mais ou menos claros, se revela desde o 11 de Setembro de 2001.
  5. Conclusons do I Fórum da Língua, evento organizado polo MDL que decorreu em Compostela o dia 28 de Fevereiro de 2004. Há também umha versom no AO.
  6. A euro-região económica de Galiza, Norte de Portugal, do economista Joám Lôpes Facal.
  7. O "Dia das Letras" no sistema literário galego, texto de Roberto Samartim cujo objectivo é tentar explicar brevemente a funçom que o DIA DAS LETRAS GALEGAS desempenhou e desempenha no Sistema Literário da Galiza desde a sua institucionalizaçom por parte da Real Academia Galega (RAG) em 17 de Maio de 1963.
  8. A sentença Eichman: A Liberdade de Expressão é mais que uma bandeira, nesta sentença o Supremo Tribunal dos Estados Unidos decidiu que “o Governo nom pode proibir a expressom de umha ideia polo simples facto de a sociedade a encontrar ofensiva ou desagradável”, em referência à queima da bandeira dos Estados Unidos da América como acto de protesto político.
  9. Breves anotaçons sobre a relaçom Galiza-Portugal na Banda Desenhada, trabalho de Kike Benlloch acerca da BD e a cidade de Ourense como nexo da BD galega com Portugal.
  10. Mares de Queijo, poemario de Ramiro Vidal Alvarinho.
  11. A Guerra Civil na Galiza: o descobrimento das valas comuns e os romances da Guerra Civil como contra-discursos do esquecimento imposto, o estadounidense John Patrick Thompson examina neste trabalho três fenómenos inter-relacionados da Guerra Civil espanhola com ênfase na Comunidade Autónoma da Galiza. A primeira parte explica a natureza da tomada fascista da Galiza em Julho de 1936 e assinala o papel crucial desta comunidade para ajudar a Franco a ganhar a guerra. A segunda parte do artigo analisa os efeitos que a actual exumaçom de valas comuns em todo o Estado está a ter na memória colectiva de Espanha. A última secçom do artigo explora a funçom benéfica da narrativa de ficçom escrita sobre a Guerra Civil para transmitir os factos e a memória deste acontecimento traumático.
  12. Cultura portuguesa e legitimaçom do sistema galeguista: historiadores e filólogos (1880-1891). Neste trabalho o Prof. Elias J. Torres Feijó mostra como nas bases do galeguismo ocupa desde os seus inícios um lugar preferente o reintegracionismo cultural (e a ameaça do político) como alicerce da legitimidade de existir e reforço da própria identidade e da soberania cultural.
  13. Contos grotescos, narrações arrepiantes do brasileiro Paulo Soriano.
  14. As línguas na Alsácia, trabalho de Arlette Bothorel-Witz, traduzido do francês por Miro Momam, revisado por Valentim R. Fagim e maquetado por Heitor Canto.
  15. O nome da Galiza, Trabalho de José Martinho Santalha.
  16. As eleiçoes do "ano da gripe", trabalho de Ernesto Vazquez Sousa sobre as primeiras angueiras eleitorais do nacionalismo galego.
QR Code
QR Code pt_agal:que_e_a_agal:gze_ditora (generated for current page)