Que é o Portal Galego da Língua

O Portal Galego da Língua é o principal sítio na rede que informa da atualidade da língua e cultura dumha óptica galega. É promovido pola Associaçom Galega da Língua (AGAL).

O PGL é herdeiro direto dos primeiros trabalhos na rede iniciados em 1999 pola AGAL, com a página web lançada da mao do professor José Henrique Peres Rodrigues; em Setembro de 2001 nasceu um novo sítio corporativo, impulsionado polo novo Conselho presidido por Bernardo Penabade. Esse novo site começou a incorporar notícias e aos poucos meses resultou no projeto atual, lançado em maio de 2002, cujo nome é devido a Miguel R. Penas.

Entre 2002 e 2008 fôrom inúmeras as colaboraçons recebidas, e as quase cem mil visitas mensais confirmam o seguimento e impacto do projeto, com mais de 4.500 artigos publicados durante os seus seis anos de vida, entre os quais 500 peças de opiniom, além de muitas outras secçons, todas voltadas para aproximar a estratégia luso-brasileira de umha maneira simples e didática.


O novo PGL estreou em 2008 endereço próprio, novo delineamento e estrutura renovada, mais moderna, simples e que torna mais fácil de navegar, com as notícias em destaque ordenadas por releváncia na capa e por secçons específicas no histórico. Pode-se contudo seguir a aceder ao velho PGL, se bem que a navegaçom nem sempre seja fácil, mas existe um guia que permite orientar-se melhor. Por outro lado nesta wiki irám-se resgatando alguns dos conteúdos de mais interesse do velho PGL.

Deve destacar-se a secçom de Opiniom, que ganhou um espaço próprio e alargou os seus conteúdos além da questom lingüística; e a comunidade dos Blogues agal-gz que permitem um maior conhecimento e debate.

Umha portada do velho PGL

Ainda, surgiu o Canal Aberto, espaço dirigido especialmente a acolher contributos ocasionais ou de outras temáticas. Por seu lado, a AGAL conservou um espaço para as suas próprias notícias, embora o resto das suas informaçons mostram-se na sua própria web corporativa.

Desde entom, a nova etapa tem consolidado o projeto, aumentando a atualizaçom de notícias (quase 2.500 em ano e meio) e incorporando o PGL às redes sociais, como o Twitter ou o Facebook. Ainda, o canal Entrevistas viu-se enormemente potenciado, com reportagens exclusivas que dam a conhecer o bulir de umha estratégia abraçada cada mais transversalmente na Galiza.

Outros sites associados ao PGL som a loja on-line imperdível e o dicionário e-estraviz, o mais completo dicionário galego.

Dicionário Estraviz

Loja on-line Imperdível


Finalmente lembramos dous sites associados que já nom estám activos, apesar do seu sucesso de público, por dificuldades técnicas de manutençom, os Foros PGL e o Planeta NH, site lúdico com questionários culturais. Em ambos casos os softwares que permitiam a sua existência fôrom descontinuados, fazendo-os muito vulneráveis a ataques externos. Porém ainda é possível consultar as mensagens velhas dos Foros PGL

Planeta NH

Forum PGL

QR Code
QR Code pt_agal:que_e_o_portal_galego_da_lingua (generated for current page)