Diferenças

Esta página mostra as diferenças entre a revisom do documento que escolheu e a versom actual.


Ligaçom para esta vista de comparaçom

pt_agal:historia [19/01/2011 14:39]
ramom
pt_agal:historia [26/03/2019 18:25] (Actual)
ramom [Quem foi o primeiro reintegracionista. Quando aparece o reintegracionismo?]
Linha 6: Linha 6:
 O reintegracionismo tal e como hoje o entendemos nasce entre finais dos anos 70 e princípios dos 80, com a consolidaçom de umha prática ortográfica para o galego convergente com a do português. O reintegracionismo tal e como hoje o entendemos nasce entre finais dos anos 70 e princípios dos 80, com a consolidaçom de umha prática ortográfica para o galego convergente com a do português.
 </WRAP> </WRAP>
- +\\
-//+
 <WRAP justify column 55%> <WRAP justify column 55%>
 Nessa altura, para a consolidaçom dessa prática, tivo grande importáncia um grupo de sacerdotes galegos residentes em Itália que assinárom um texto conhecido como o [[http://pglingua.org/index.php?option=com_content&view=article&id=190:os-13-de-roma&catid=27:novas-da-galiza&Itemid=83|Manifesto dos 13 de Roma]]. Porém, nesta primeira etapa da prática reintegracionista moderna também fôrom fundamentais figuras já falecidas como Carvalho Calero, Jenaro Marinhas del Valle, Paz Andrade, Rodrigues Lapa ou Guerra da Cal. Nessa altura, para a consolidaçom dessa prática, tivo grande importáncia um grupo de sacerdotes galegos residentes em Itália que assinárom um texto conhecido como o [[http://pglingua.org/index.php?option=com_content&view=article&id=190:os-13-de-roma&catid=27:novas-da-galiza&Itemid=83|Manifesto dos 13 de Roma]]. Porém, nesta primeira etapa da prática reintegracionista moderna também fôrom fundamentais figuras já falecidas como Carvalho Calero, Jenaro Marinhas del Valle, Paz Andrade, Rodrigues Lapa ou Guerra da Cal.
 </WRAP> </WRAP>
 +
 <WRAP column 35%> <WRAP column 35%>
-[[http://www.carvalhocalero2010.net/|{{  :wiki:selo.png?300|Sonhos dumha Galiza soberana}}]]+{{ :wiki:montero_santalha.jpg|José-Martinho Montero Santalha, principal impulsionador do manifesto dos '13 de Roma'}}
 </WRAP> </WRAP>
 <WRAP clear></WRAP> <WRAP clear></WRAP>
- +\\
-//+
 <WRAP justify> <WRAP justify>
-Nom obstante, a vontade do Reintegracionismo moderno de construir o galego tendo em conta o português perde-se na história do galeguismo. De facto, pode afirmar-se que essa vontade existe desde o momento mesmo que nasce um movimento cujo objetivo é usar e dignificar o galego, existindo inúmeras [[pt_agal:historia:Citas sobre a questom da língua|citaçons]] de galeguistas históricos que provam isto.   +Nom obstante, a vontade do Reintegracionismo moderno de construir o galego tendo em conta o português perde-se na história do galeguismo. De facto, pode afirmar-se que essa vontade existe desde o momento mesmo que nasce um movimento cujo objetivo é usar e dignificar o galego, existindo inúmeras [[pt_agal:historia:Citas sobre a questom da língua|citaçons]] de galeguistas históricos que provam isto. 
 </WRAP> </WRAP>
  
Linha 25: Linha 24:
 O reintegracionismo é só relativamente moderno.  O reintegracionismo é só relativamente moderno. 
  
 +<WRAP justify column 50%>
 Como movimento organizado nasce em 1981, com a fundaçom da Associaçom Galega da Língua (AGAL) e populariza-se em 1983, com a publicaçom do Estudo Crítico das Normas Ortográficas e Morfológicas do Idioma Galego (ILG-RAG). Porém, como tendência perde-se na história do galeguismo.  Como movimento organizado nasce em 1981, com a fundaçom da Associaçom Galega da Língua (AGAL) e populariza-se em 1983, com a publicaçom do Estudo Crítico das Normas Ortográficas e Morfológicas do Idioma Galego (ILG-RAG). Porém, como tendência perde-se na história do galeguismo. 
  
 +\\
 Som numerosos os estudos de várias disciplinas humanísticas que demonstram que a filosofia reintegracionista, isto é, aquela que propugna que o português deve ter-se em conta para construir o galego moderno, acompanhou o programa galeguista desde o momento mesmo em que este nasceu.  Som numerosos os estudos de várias disciplinas humanísticas que demonstram que a filosofia reintegracionista, isto é, aquela que propugna que o português deve ter-se em conta para construir o galego moderno, acompanhou o programa galeguista desde o momento mesmo em que este nasceu. 
 +</WRAP>
  
-Em geral, pode mesmo dizer-se que nos momentos da história em que o galeguismo/nacionalismo gozou de mais força, também a filosofia reintegracionista chegou a influenciar mais o programa cultural do mesmo. O momento culminante desta intimidade produziu-se com a Geraçom Nós.   +<WRAP column 40%> 
 +{{  :wiki:galacticos.png?nolink|A nossa é umha língua que ultrapassa fronteiras}} 
 +</WRAP> 
 +<WRAP clear></WRAP> 
 + 
 +<WRAP justify> 
 +Em geral, pode mesmo dizer-se que nos momentos da história em que o galeguismo/nacionalismo gozou de mais força, também a filosofia reintegracionista chegou a influenciar mais o programa cultural do mesmo. O momento culminante desta intimidade produziu-se com a Geraçom Nós. 
 +</WRAP>
  
  
Linha 43: Linha 52:
 ===== Reintegracionistas históricos? ===== ===== Reintegracionistas históricos? =====
  
 +<WRAP justify>
 O reintegracionismo moderno assenta a sua prática no programa lingüístico-cultural do galeguismo, nomeadamente dos intelectuais mais conhecidos deste movimento: [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Manuel_Murgu%C3%ADa | Manuel Murguia]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Vicente_Risco | Vicente Risco]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Ant%C3%B3n_Vilar_Ponte | Vilar Ponte]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Castelao | Castelao]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Jo%C3%A3o_Vicente_Biqueira | Joám Vicente Biqueira]]. O reintegracionismo moderno assenta a sua prática no programa lingüístico-cultural do galeguismo, nomeadamente dos intelectuais mais conhecidos deste movimento: [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Manuel_Murgu%C3%ADa | Manuel Murguia]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Vicente_Risco | Vicente Risco]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Ant%C3%B3n_Vilar_Ponte | Vilar Ponte]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Castelao | Castelao]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Jo%C3%A3o_Vicente_Biqueira | Joám Vicente Biqueira]].
 +</WRAP>
  
 +\\
 +<WRAP justify column 55%>
 Porém, quando a finais dos anos 70 se iniciou o debate que deu origem às duas práticas ortográficas atuais (a de tradiçom castelhana e a de tradiçom galego-portuguesa) só alguns daqueles membros do velho galeguismo continuavam com vida. Alguns, como [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Marinhas_del_Valle | Jenaro Marinhas del Valle]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Carvalho_Calero | Carvalho Calero]], [[http://www.adigal.org.ar/jun00.htm#2 | Valentim Paz Adrade]] ou [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Ernesto_Guerra_da_Cal | Guerra da Cal]] passárom a ser, para além de galeguistas históricos, reintegracionistas históricos, tendo defendido com paixom a prática reintegracionista. Porém, quando a finais dos anos 70 se iniciou o debate que deu origem às duas práticas ortográficas atuais (a de tradiçom castelhana e a de tradiçom galego-portuguesa) só alguns daqueles membros do velho galeguismo continuavam com vida. Alguns, como [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Marinhas_del_Valle | Jenaro Marinhas del Valle]], [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Carvalho_Calero | Carvalho Calero]], [[http://www.adigal.org.ar/jun00.htm#2 | Valentim Paz Adrade]] ou [[http://pt.wikipedia.org/wiki/Ernesto_Guerra_da_Cal | Guerra da Cal]] passárom a ser, para além de galeguistas históricos, reintegracionistas históricos, tendo defendido com paixom a prática reintegracionista.
 +</WRAP>
 +
 +<WRAP column 35%>
 +[[http://www.carvalhocalero2010.net/|{{  :wiki:selo.png?nolink|Sonhos dumha Galiza soberana}}]]
 +</WRAP>
 +<WRAP clear></WRAP>
  
 +\\
 Uns e outros deixárom inúmeras [[pt_agal:historia:citas_sobre_a_questom_da_lingua|citaçons]] sobre esta questom.   Uns e outros deixárom inúmeras [[pt_agal:historia:citas_sobre_a_questom_da_lingua|citaçons]] sobre esta questom.  
  
QR Code
QR Code pt_agal:historia (generated for current page)