A Esmorga blogue - Este sábado 19 de Março a partir das 18h, terá lugar umha homenagem em Belesar (Chantada) ao Piloto e em geral a todos os homens e mulheres que se botaram ao monte para luitar contra o Franquismo. Os seus inimigos chamava-nos ?bandidos? mas nós sabemos que apenas eram gente que por compromisso ou simplesmente obrigada polas circunstancias, decidiu pelejar e em muitos casos vender cara a sua vida.
José Castro Veiga, o Piloto, foi um deles. Nascido no lugar de Boelhe (Argemil-O Corgo), com 16 anos ingressou no corpo de Aviaçom do Exército Republicano em Madrid (de aí a sua alcunha). Acabada a guerra foi condenado a 30 anos de cárcere mas é indultado aos 4. Une-se ao Exército Guerrilheiro da Galiza no 1945, chegando a elaborar os estatutos da 2ª e 3ª Agrupaçom.
Quando o Partido Comunista, organizaçom de referência para muitos dxs combatentes, ordena em 1948 abandonar a confrontaçom armada, O'Piloto decide seguir pola sua conta. E assim foi durante 17 anos até que finalmente, o 10 de Março de 1965, a Guardia Civil tirotea-o e acaba com a sua vida quando se encontrava a descansar, num penedo à beira da barragem de Belesar.
Programa:
Para mais informaçom: Anxo (672 015 992)
Escrito ?s 20:43:09 nas castegorias: Actividades
|
|