« Modelos linguísticos para o ensino | Ensinar português e em português na Galiza » |
Dia e hora da palestra: 10 de Abril às 10h00.
Por vezes, podemos pensar que a situaçom de conflito lingüístico existente na Galiza é anómala em relaçom a outros processos de substituiçom lingüística no mundo existentes, mas realmente é umha problemática comum a outros casos.
Para comprovarmos que os problemas que enfrenta a comunidade lingüística galega nom som devidos a algum mal atávico e que se reproduzem em contextos semelhantes, será útil compararmos como funcionam num outro caso em que é o espanhol que ocupa a posiçom minorizada: Porto Rico. Também veremos como, no fundamental, em ambos casos funcionam os mecanismos ideológicos de dominaçom sociolingüística.
Biografia do professor Maurício Castro
Nasceu em Ferrol, Galiza, no ano 1970. É licenciado em Filologia Galego-Portuguesa pola Universidade de Santiago de Compostela (USC), exercendo na actualidade a docência de português na Escola Oficial de Idiomas de Ferrol, após ter leccionado nas escolas oficiais de Badajoz (Estremadura), da Corunha e noutros pontos da Galiza durante a última década.
Porém, a sua relaçom com o idioma galego-português remonta à sua adesom militante desde a juventude, tendo participado em diferentes projectos de auto-organizaçom em defesa dos direitos lingüísticos do povo galego.
É autor ou co-autor de obras divulgativas como a História da Galiza em Banda Desenhada (1995), Manual de Iniciaçom à Língua Galega (1998), Manual Galego de Língua e Estilo (2007) ou Galiza Vencerá! (2009). Presidiu o primeiro Centro Social reintegracionista em defesa do galego, aberto pola Fundaçom Artábria em Ferrol no ano 98.