A próxima quarta-feira 20 de março, terá lugar no C.S.Lume! umha palestra mentalmente interessante... A mente consciente é o resultado da atividade de milheiros de milhons de neurónios que temos no encéfalo. Essas células comunicam-se entre elas mediante sinais elétricos, formando umha complexa rede de conexons.
Quando estamos espertos o encéfalo, utilizando a informaçom dos sentidos e a que guardamos armazenada na memoria, cria umha imagem do mundo que temos arredor; essa imagem é, na meirande parte, umha invençom. Vivemos numha realidade virtual elaborada pola atividade eléctrica e química dos nossos neurónios. Como sirgiu essa funçom no processo evolutivo? É possível ter um conhecimento objetivo do mundo no que nos rodeia? Podemos diferenciar o mundo real do inventado polo nosso encéfalo?
Ministrada por Xurxo Mariño Alfonso (Lugo, 1969), é biólogo e Doutor em Ciências Biológicas pola Universidade de Santiago de Compostela (1998), professor do Departamento de Medicina da Universidade da Corunha e imparte matérias em centros universitários da Corunha, Ferrol e Compostela. É membro da Seçom de Ciência, Natureza e Sociedade do Conselho da Cultura Galega.
Especializado en neurofisiologia, fai parte do grupo de investigaçom Neurocom da UDC, assim como de várias sociedades científicas estatais e internacionais. Tem publicado trabalhos de investigaçom em prestigiosas revistas especializadas e colaborado com o Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Realiza múltiples atividades de divulgaçom do conhecimento científico, procurando ademais a interaçom com o mundo das humanidades. Tem publicado os livros Os dados do relogeiro, Ciência amena para mentes inquietas(Conselho da Cultura Galega, 2005) Pó de estrelas (Conselho da Cultura Galega, 2008) e Neurociência para Júlia (Laetoli, 2012); colabora, entre outros, com o portal Culturagalega.org na seçom ADN e com o web de divulgaçom Naukas.com; organiza por toda Galiza os Café-teatro-científicos, umha amena atividade divulgativa que leva a ciência até os bares; e desenvolve outras atividades de divulgaçom como os Discurshows, umha mistura de charla e teatro; ou os monólogos do espaço de ciência e tecnologia da TVG Conexons. No ano 2011 levou o Prémio Especial do Jurado do I Certame FECYT de Comunicaçom Científica.