AUTHOR: lume TITLE: SAMAIM 2014 no Lume! BASENAME: samaim-2014-no-lume DATE: Mon, 27 Oct 2014 13:55:44 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades ----- BODY:
Achega-te o Lume! na próxima sexta-feira 31 de outubro a partir das 18h30. Festa de Samaim com a Semente Vigo, obradoiro de cabaças e animaçom para as crianças. Participa com a tua cabaça.
Depois nom marches, temos ceia às 21h. (inscreve-te), festa e queimada para tod@s!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Feche de portas e últimas atividades BASENAME: atividades-2 DATE: Fri, 03 Oct 2014 14:52:46 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades ----- BODY:
Há quase quatro anos um grupo de vizinhas e vizinhos decidimos mergulhar-nos na criaçom dum novo projeto social e cultural no bairro do Calvário. Aos poucos meses, depois de muito trabalho e ilusom, nasceu o Centro Social Lume!
Durante estes quatro anos conseguimos trabalhar por socializar a nossa língua, a nossa cultura e as festas populares: o apalpador, os maios, foliadas, cursos populares, etc. Dúzias de atividades as quais sem a participaçom de todas e todos nom seria possível.
Embora o nosso centro social foi um oasis e um refúgio para os grandes problemas económicos que sofre a cidade, com mais de 35.000 parados e paradas, nos últimos meses também fomos objeto da voracidade do capital.
Desde o C.S.Lume! queremos informar os vizinhos e vizinhas do bairro obreiro do Calvário assim como ao resto da cidade da grave situaçom económica que estamos a sofrer, provocando que o nosso projeto nom poda ter a continuidade necessária nestes momentos. Somos conscientes do que significa fechar um centro social nestes momentos, mas também sabemos que voltaremos abrir as portas num futuro.
Por isso, apelamos a todas as vizinhas e vizinhos a participar nas nossas últimas atividades, assim como solicitamos ajuda económica para poder fechar com os menores custos possíveis.
Coletivo Lume!
Vigo, 3 outubro de 2014
A próxima quinta-feira 26 de junho, a partir das 20h, palestra no C.S.Lume! A República Galega de 1931, e projeçom de documentário. Apresenta Xerardo Dasairas. Achega-te!!
Próximo sábado 7 de junho, foliada com as pandereteiras/os do Lume! mais convidadas e convidados. A partir das 20h no C.S.Lume! Traz o teu instrumento para tocar e bailar connosco. Haverá festa rachada!!
Próxima sexta-feira 30 de maio no Lume! às 21h. Achega-te!!
Os centros sociais Lume!, A Revolta, e O Faisca fazemos um apelo à participaçom este 17 de maio no bloco reintegracionista que organizamos dentro da manifestaçom do Dia das letras este sábado às 12h desde Via Norte, convocada pola Plataforma Queremos Galego. A seguir reproduzimos o manifesto assinado polos centros sociais convocantes.
NA GALIZA EM GALEGO
(Stop julgamentos contra a nossa língua)
Em plena crise do capitalismo, continuando com medidas neoliberais que dia a dia afogam ainda mais as classes populares galegas e o conjunto do nosso povo trabalhador, a luita pola nossa língua nom deve ficar num segundo nível. A nossa naçom e o combate que levamos diariamente às ruas polas opressons que padecemos vam ligadas à falta de soberania nacional e ao impedimento por parte de Espanha da nossa Independência Nacional.
Nom só perdemos direitos laborais. O retrocesso em prol da homogenizaçom que pretende acadar o projeto nacional espanhol avança firmemente. E um passo claro som as políticas contra o galego,
contra a nossa língua ainda maioritária mas ferida de morte. O número de falantes reduze-se até o rídículo, sobre todo em cidades como a nossa, como Vigo. As políticas do PP no ámbito do ensino, com a famosa LOMQE como elemento espanholizador do nosso ensino, afastando à língua galega das etapas mais elementares e aumentando a falta de relevo intergeracional. Mas também as políticas da sucursal madrilena na Galiza, da mao de Feijó, que soubo bem assumir o discurso da ultradireita mais rançosa, o discurso de Galicia Bilingüe, e levá-lo à prática.
Querem mais derrotismo, mais preconceitos e mais auto-ódio. Atopar um trabalho hoje em dia é difícil, mas os obstáculos som maiores quando queremos aceder a um posto de trabalho em galego. O estudantado observa como desaparece das aulas e os trabalhadores e trabalhadoras estám obrigados/as a mudar para ao espanhol por certas políticas de empresa.
Mas nom é só a Junta e o governo espanhol. Também o é a péssima resistência da Real Academia Galega, presidida por Xesús Alonso Montero, ou do Instituto da Lingua Galega, que garante a submissom a umha norma esquálida e sem projeto, misturada com o espanhol e negadora das possibilidades do galego dentro do grande mundo da lusofonia. O galego precisa de recuperar o que é seu, a sua grafia e a sua dignidade. Só assim pode recuperar os espaços roubados ante a incapacidade demonstrada durante 35 anos por parte da estratégia isolacionista.
No ámbito local, na cidade de Vigo, observamos como o espanholismo de Caballero ajuda na ofensiva para a consecuçom dum Vigo totalmente em espanhol. Os centros sociais que assinamos este manifesto sabemo-lo bem. Somos resistência, espaços normalizadores onde resiste a cultura e o monolingüísmo, frente a retirada de subsídios a editorias em galego, e sobretodo, à nossa cultura local. A cultura popular galega na cidade de Vigo está numha situaçom alarmante, sendo substituída pola indústria esbanjadora de recursos e espanholista, tal como gosta Abel Caballero.
E os ataques para impedir-nos ser um projeto nacional com futuro centram-se na língua porque sabem que é a coluna vertebral da naçom. O principal factor de identidade. É por isso que quando a defendemos nas ruas, como aquele 8 de fevereiro de 2009 contra o espanholismo supremacista convocado por Galicia Bilingüe, a repressom espanhola atua. Este 17 de maio, além de reivindicar umha Galiza em galego, devemos achegar a nossa solidariedade com os processados pola justiça espanhola por defender com dignidade a nossa língua. Porque defendé-la nom é delito nengúm.
A alternativa sabemos que passa por dar força aos centros sociais que, como os nossos, luitam por conseguir espaços em galego. Devemos estender esses espaços, criar mais escolas populares que garantam os nossos direitos lingüísticos e levar às ruas do nossos país a luita pola nossa língua, caminho da nossa Independência.
Vigo, 17 de maio de 2014
Centro Social A Revolta do Bervés
Centro Social Lume!
Local Social Faísca
A próxima quarta-feira 14 de maio às 20h30 no C.S.Lume! acolheremos a Palestra, A luita de classes no México, organizada polo MCB, Movimento Continental Bolivariano -Capítulo Galiza- Contaremos com Jonathan Hernández. Achega-te!
Próximo sábado 17 de maio dia das letras galegas, temos que seguir berrando... Na Galiza, em galego! E a partir das 14h30 jantar popular no C.S.Lume! (opçom vegana) e depois, foliada com @s pandereteir@s do Lume! leva o teu instrumento e toca connosco.
Próximo 1 de maio, Dia do Internacionalismo Proletário, jantar popular às 14h30 no C.S.Lume!
Inscreve-te e reserva no tel: 686.748.910 Achega-te connosco!
O próximo sábado 29 de março às 12h, o C.S.Lume! acolherá umha palestra sobre a repressom contra a juventude basca, organizada por Briga.
A continuaçom apresentamos o texto da notícia:
Fiéis ao nosso compromisso internacionalista, BRIGA organiza junto a com a nossa entidade irmá, a estudantil AGIR, dúas palestras na Galiza com a juventude independentista, socialista e feminista basca. Essa mesma juventude que nos últimos anos percorreu umha dura travessia no deserto da ilegalizaçom, a clandestinizaçom, a tortura,? A repressom generalizada e totalizada como cultura política espanhola imposta em Euskal Herria.
Como conseqüência da batalha dada contra o capital, centos de jovens vírom as suas vidas truncadas por procedimentos jurídicos e policiais que determinariam a sua existência, e portanto a da sua própria naçom, sobmetida a embates duros e constantes empenhados em pôr freio ao seu desenvolvimento.
Estes dias estarám na Galiza para contar a sua experiência várias jovens bascas. Da sua trajetória política, e do seu infatígavel combate contra a prisom, o calabouço, os fardados e armados, os violentos e prepotentes, os poderosos e impunes, temos muito que escuitar.
Sexta-feira 28 às 19h será na faculdade de Filosofia da USC, em Compostela, co-organizando com AGIR.
E sábado 29 às 12h será no CS Lume! de Vigo.
A juventude rebelde galega estará sempre com a juventude dos povos que luitam por umha Pátria soberana, lilás e vermelha.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Palestra, Reptos e desafios da Revoluçom Bolivariana BASENAME: palestra-reptos-e-desafios-da-revolucom-bolivariana DATE: Fri, 21 Mar 2014 12:15:24 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, mcb, palestra ----- BODY:
Palestra, Reptos e desafios da Revoluçom Bolivariana e projeçom do documentário, "Manifestaçom do povo comuneiro contra a impunidade fascista". Próxima quarta-feira 26 de março às 20h30 no C.S.Lume!
Organizado por Capítulo Galiza, Movimento Continental Bolivariano.
Achega-te e difunde!
A próxima quinta-feira 20 de março às 20h30, apresentaremos no C.S. um documentário sobre Alexandre Bóveda, A fazaña da liberdade. Contaremos com a presença do diretor, Seném Outeiro. Prema para ver o trailer. Achega-te!!
O C.S.Lume! e Ediçons XERAIS, comprazem-se em convidar-vos à Apresentaçom do livro Matarte lentamente de Diego Ameixeiras. O ato, que contará com a participaçom de Fran Alonso e Diego Ameixeiras, terá lugar quinta-feira 13 de março às 20h. no Lume! Achega-te!
Já tedes à venda no C.S.Lume! por um preço de 5?, os bilhetes do Concerto organizado por AGARB, Homenagem à Revoluçom Bolivariana, Galiza com a Venezuela! A continuaçom reproducimos integramente o comunicado:
Coincidindo com o primeiro aniversário do falecimento do comandante Hugo Chávez, terá lugar sábado 15 de março no teatro Garcia Barbom de Vigo um concerto de homenagem o ex-presidente da Venezuela.
A iniciativa organizada pola Associaçom Galega de Amizade com a Revoluçom Bolivariana -AGARB- conta com o apoio do Consulado Geral da República Bolivariana da Venezuela na Galiza, e a colaboraçom da CIG, da Associaçom de Amizade Galego Cubana Francisco Villamil, do Comité Galego de Solidariedade Internacionalista Mar de Lumes, e do Capítulo Galiza do Movimento Continental Bolivariano.
Doze forças e entidades sociais, sindicais e políticas aderírom à iniciativa: AGIR, BNG, BRIGA, Comités, COG, Galiza Nova, Isca!, Liga Estudantil Galega, Centro social Lume!, MGS, NÓS-UP, PCPG e Primeira Linha.
Concerto
O espectáculo musical que dará início às 19 horas contará coma presença de um elenco de variados géneros da música galega. A música tradicional estará representada por Zurrumalla e a venezuelana polo grupo Ondas del Caribe.
Liska!, Sés, Os trés trebons, Uxia e Sérgio Tannus completam o programa de um concerto que sob a legenda ?Chávez sempre. Galiza com a Venezuela? pretende mostrar ao mundo e à Venezuela bolivariana a solidariedade galega com o processo revolucionário em curso.
Venda de bilhetes
O bilhete custa 5? e poderám ser comprados de forma antecipada nos seguintes pontos de venda:
A Guarda (CS O Fuscalho)
Burela (CS Xebra)
Compostela (Gentalha do Pichel)
Corunha (CS Gomes Gaioso)
Ferrol (Fundaçom Artábria)
Lugo (Local da CIG e Lar do País)
Ourense (Auriense)
Ponte Areias (A Casa da Triga)
Ponte Vedra (CS Revira)
Vigo (Local da CIG e CS Lume!)
E o mesmo dia no teatro Garcia Barbom.
A continuaçom, umha breve crónica de umha das últimas atividades do C.S.Lume!
Degustaçom de cerveja artesá, dirigido por Francisco Táboas e a colaboraçom de Fillos da malte.
Andamos a voltas com os cursos do 2014, sem matrícula!
Destacamos um curso moi interessante,
Aula de memória para pessoas idosas. Informa-te de todos os cursos!!
· Tamboril, sextas-feiras de 18h20 a 19h20
· Pandeireta, quartas-feiras de 19h30 a 20h30
· Gaita, terças-feiras de 17 a 18h
· Baile tradicional galego, (pendente de abertura)
· Defesa pessoal, sábados de 11h a 12h30, (título oficial da Escola Shot´s Rain).
· Iniciacçom à informáitica, perguntar horários, dias e grupos
· Aula de memória para pessoas idosas, quintas-feiras de 11 a 12h30
Temos preços especiais para sóci@s, informa-te no número: 686.748.910, no Centro Social, ou escreve a
Próxima sexta-feira 21 de fevereiro acolheremos no Centro Social umha obra de teatro revolucionário, com motivo do aniversário do nascimento de Castelao, acontecido 31 de janeiro de 1886. A obra, decorrerá por volta das 22h30, e a partir das 21h30 teremos umha petiscada revolucionária a preço popular (apta para vegan@s), 5? sóci@s / 7? nom sóci@s.
Inscreve-te e reserva através do correio-e: centrosociallume@gmail.com
no evento do Facebook, ou bem através do telefone 686.748.910
Achega a tua solidariedade o próximo sábado 22 de fevereiro às 21h30, no C.S.Lume!
Próximo sábado 15 de fevereiro de 18 a 20h no C.S.Lume! Preço 8?, inscreve-te previamente, praças limitadas. Deverás abonar o dinheiro antes do início do curso no C.S. (se posteriormente ao teu pagamento nom assistes, o dinheiro nom será devolto)
Dirigido por Francisco Táboas.
- Introduçom à elaboraçom artesá de cerveja
- Introduçom aos estilos de cerveja
- Como servir e beber cerveja
- Iniciaçom à degustaçom
Contaremos com 3 cervejas:
- Dama Alaricana Castañeira (Alhariz)
- Aloumiña Tosta (Lugo)
- Sovina Amber (Oporto)
Haverá um petisco de graça para acompanhar a degustaçom.
Colaboram Fillosdamalte (Compostela), http://www.fillosdamalte.eu
A próxima sexta-feira 31 de janeiro a partir das 20h30, aguardamos a todas as mulheres a acompanhar-nos no Faladoiro Feminista. Achega-te!
Gostamos de apresentar-che a primeira dumha série de festas culturais que acolheremos no Centro Social e que realizaremos ao longo do ano. Nesta ocasiom, animamos-te a conhecer a cultura do Brasil, através da sua música e a gastronomia popular. Achega-te ao Centro Social a partir das 20h do próximo sábado 25, para desfrutar dumha saborosa feijoada e ricas caipirinhas!
A continuaçom, reproduzimos a crónica da Palestra acontecida no C.S.Lume! a passada terça-feira 7 de janeiro, a cerca do atual processo de paz na Colômbia.
A ativista da Marcha Patríótica Leyla Ordoñez denunciou o caráter autoritário do governo colombiano na palestra organizada polo Capítulo Galiza do MCB no Centro Social Lume! de Vigo.
A refugiada política acusou o governo de Juan Manuel Santos de nom querer paz com justiça social e tam só procurar desvertebrar os vigorosos movimentos sociais e derrotar a insurgência.
O ato, apresentado por Carlos Morais -membro da Presidência Coletiva do MCB e secretário-geral de Primeira Linha, iniciou-se com a projeçom de um vídeo de 17 minutos em que se analisa a manipulaçom e a repressom a que o regime colombiano submeteu ao longo do passado verao a paralisaçom agrária, que parou regions inteiras e contou com o apoio de imensas massas urbanas.
Posteriormente, Leyla Ordoñez realizou um repasso histórico interpretativo das causas que geram o conflito político, social e armado que vive a Colômbia há seis décadas.
O centro da sua intervençom estivo enquadrado em analisar o atual processo de negociaçom política que as FARC-EP desenvolvem em Havana com o governo oligárquico, esmiuçando a sua situaçom com base em cinco pontos em que se divide a agenda pactuada.
Em todo o momento, foi clara à hora de descartar que sem umha mudança a fundo das causas que povocárom o conflito, o processo de negociaçom que tem lugar desde agosto de 2012 na capital cubana poda chegar a um acordo final, porque nom é possível atingir paz sem justiça social.
Após a sua intervençom, tivo lugar um colóquio com as pessoas que assistírom à palestra, descartando que o movimento político e social Marcha Patriótica participe nos processos eleitorais de 2014.
Também denunciou a repressom e perseguiçom a que se vê submetida esta força política, denunciando a recente detençom de Francisco Tolosa, responsável do Comité de Relaçons Internacionais da Marcha Patriótica, e a existência de quase 10.000 presas e presos políticos na Colômbia.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Palestra, Processo de paz na Colômbia BASENAME: palestra-o-processo-de-paz-na-colombia DATE: Fri, 03 Jan 2014 14:17:47 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, mcb ----- BODY:
A próxima terça-feira 7 de janeiro às 20h30, teremos o praçer de acolher umha palestra organizada
polo Capítulo Galiza, Movimento Continental Bolivariano -MCB-, a cargo de Leyla Ordóñez, "militante e revolucionária colombiana, representante da Plataforma em solidariedade com a Colômbia-Marcha patriótica". Trasmitirá de primeira mao, o atual processo de paz na Colômbia.
O remate da palestra, ofereceremos um petisco típico colombiano, Achega-te!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Na madrugada do 6 de janeiro,
O passado dia 28, rematamos e despedimos o ano com festa e brindis... já entradas no 2014, desde o Lume! vos convidamos a tod@s a achegar-vos na madrugada do dia 5 ao 6 (domingo) a partir das 00h30, a umha Festa de Inverno! Para dar-lhe cor, iremos disfarzadas das diferentes nacionalidades (apanha co que tenhas por casa e vai de chinesa, catalám, mexicano...). Teremos boa oferta de chupinhos, mojitos e jogos diversos. Achega-te!
Aquí tedes algumhas das fotos das últimas 2 atividades do Lume! O Apalpador que percorreu hoje
as ruas do bairro do Calvário e ontem visitou a Livraria Cartabón; e as fotos do nosso III Aniversário e o concerto de Carricobanda. Partilha nas redes sociais!
Além, lembra que o próximo sábado dia 28 de dezembro a partir das 20h, despedimos o ano no Lume! com festa rachada e foliada, achega-te porque nom podes faltar!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Despede-te do ano no Lume! BASENAME: despide-o-ano DATE: Fri, 20 Dec 2013 16:38:55 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades ----- BODY:
Desta volta, o Lume! despede-se do ano o próximo sábado dia 28. Achega-te o local a partir
das 20h e despede o ano connosco. Teremos um especial, Canha e Pintxo a 2?, música e festa rachada. Nom cho perdas!!
Apalpador, Apalpador, já chega o Apalpador!!! Escoitaremos este próximo sábado 21 de dezembro a partir das 11h a ritmo de música galega, polas ruas do Bairro do Calvário. Contaremos com @s pandereteir@s do Lume! e outr@s músic@s colaborador@s que amenizaram a rua junto com a chegada do Apalpador. Repartiremos castanhas e lamberetadas a todas as crianças.
E o dia anterior, a sexta-feira 20 de dezembro o Apalpador estará na Livraria Cartabón na r/ Urzáiz 125, a partir das 18h. Recebimento a todas as crianças, música e reparto de castanhas!
Para todas as idades! Achega-te connosco!
Estamos de Aniversário no Centro Social, e já imos polo terceiro!! O próximo sábado 14 de dezembro teremos umha jornada à que nom podes faltar.
* PROJEÇOM das curtas premiadas no Festival de Cans 2013, às 17h30.
* PALESTRA "A história do Calvário", às 19h a cargo de Juan Miguel González (Doutor em história).
* CONCERTO AO VIVO DE CARRICOBANDA
(música das antigas festas paganas dos países Celtas e Nórdicos) às 22h.
* + Petiscada popular a 3?, a partir das 21h.
(os Carrico em concerto, prema para ver o vídeo!)
Vemo-nos no Lume!!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Apresentaçom Revista Elipse BASENAME: apresentacom-revista-elipse DATE: Sun, 24 Nov 2013 17:40:47 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades ----- BODY:
Temos a nova de convidar-vos à apresentaçom da Revista Literária galego-portuguesa Elipse,
da Editorial poética Círculo Edições, a próxima quinta-feira 28 de novembro às 20h no C.S.Lume!
Círculo Edições nasce logo dum processo de reflexão arredor da situação atual do sistema cultural galego. Queremos iniciar uma atuação de mediação entre Galiza e o resto da Lusofonia para fomentar a criatividade poética. Constituimos uma editora para apostarmos pela publicação de autores/as não conhecid@s, ou pouco conhecid@s, para promocionar e apoiar a nossa cultura e a nossa língua como futuro indiscutível para o crescimento dum povo. Queremos ademais, tender pontes cara o mundo lusófono, universo próprio do que nunca tivemos que ter saído.
Podedes consultar no seu web: http://circuloedicoes.blogspot.com
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Crónica, Samaim 2013 BASENAME: cronica-samaim-2013 DATE: Fri, 22 Nov 2013 13:52:48 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: CRÓNICAS CATEGORY: TAGS: atividades, , fotos ----- BODY:
Aqui tedes as fotos de como decorreu o nosso Samaim deste ano... obradoiro de cabaças para as crianças, concerto com Alba Rodríguez e queimada!
Porquê é necessária a luita feminista perante o terrorismo machista? Este é o título do próximo debate que acolherá o Centro Social a próxima quinta-feira 21 de novembro às 20h30, co motivo do dia 25N, "Dia contra o terrorismo machista". Contaremos com 4 mulheres de diversas organizaçons, que exporam diferentes aspectos da necessidade de organizar-nos as mulheres, contra a brutal ameaça do machismo e as suas diferentes formas de actuaçom. Aguardamos a vossa presença!
Aproveitando um dos apreciados frutos e manjares que tem por estas datas o nosso país, as castanhas, acolheremos no Centro Social um Magusto Popular a próxima sexta-feira 15 de novembro a partir das 19h30, mas também, foliada e festa rachada... traz o teu instrumento e toca connosco! Aguardamos-te!
A próxima quinta-feira 7 de novembro às 20h30, teremos o praçer de apresentar no Centro Social o novo livro de Teresa Moure "Eu violei o lobo feroz", da Editora Através. Aguardamos ter a vossa presença!
Este livro, que ainda não é,
nasce duma ferida
comprida e profunda,
duma fenda escura e húmida
nos calabouços duma prisão do estado
repressor.
Este livro, que ainda não é,
nasce duma ferida palpitante,
da dor imensa de ver-me desamparada
logo de tantas ideias libertadoras
que pulam, aí onde estais, fora destes muros,
nas ruas, nos antros mal ventilados
que não se conformam com o ar assético da democracia
Mas, sobretudo, este livro
nasce duma ferida
carnosa e suave
que ciclicamente sangra
e que levo aberta
entre as pernas.
Celebra co C.S.Lume! o SAMAIM 2013!!
A próxima quinta-feira 31 de outubro a partir das 18h, aguardámos-te em umha jornada de diversas atividades. Às 18h dará começo o obradoiro de cabaças para crianças (achega-te com a tua cabaça!) e animaçom com jogos diversos. Às 22h teremos concerto a cargo de Alba Rodríguez e às 00h daremos a bem-vinda o inverno com conjuro e queimada para tod@s.
O Centro Social acolherá a próxima quinta-feira 24 de outubro a partir das 20h30, umha Palestra a cargo de Elena Sánchez, integrante de Associaçom Faraxa de Vigo, onde dará a conhecer a situaçom atual que acontece coa prostituiçom e a violência de género, perante a atual crise do sistema no que estamos submersos/as. Visita o link da Associaçom. Achega-te o Lume!
A continuaçom apresentamos umha série de fotos, junto com um vídeo da passada atividade realizada entre Beade e Valadares, onde foramos conhecer o funcionamento atual dos Moinhos do Fojo. http://www.youtube.com/watch?v=3CvkKS9oZNc
O próximo 11 de outubro, o Centro Social Lume! tem o praçer de acolher, o Concerto 100% ao vivo de Davide Salvado a partir das 21h30. Podes adquirir o teu bilhete de forma antecipada no centro social por 2? ou bem, o mesmo dia a 3?. Teremos petiscos de graça para todos e todas as assistentes. Agardamos contar com a tua presença!
Deixamos-vos com 2 vídeos do artista para visionar, do seu último disco Árnica Pura:
http://www.youtube.com/user/DavideSalvado?feature=watch
Situados entre as paróquias de Beade e Valadares, na Avda. Clara Campoamor (vial que une a Universidade de Vigo com o centro urbano), estám localizados estes moinhos.
O rio Barja é o responsável do seu funcionamento. Mediante estes moinhos as duas paróquias poidérom produzir a sua própria farinha e fazer assim o seu próprio pam. Atualmente muitos acham-se fechados e em desuso.
Nós contamos com a grande sorte de poder mostrar um dos moinhos aínda ativos. Se bem é certo que os tempos das moinhadas já passárom, este moinho continua a ajudar às gentes de Beade a fazer umha farinha de qualidade para o seu pam. Nesta visita apreenderemos a moer com umha das proprietárias do moinho. Também contaremos como se gestionam e conservam estas construçons tradicionais, a maioria de caráter comuneiro. Falaremos da importáncia económica e social que tiverom para estas paróquias. Levaremos um pouco de farinha de milho para que o sabor da tradiçom chegue a todas as pessoas que participem da visita.
Ponto de saída do roteiro: para facilitar o encontro sairemos cara o moinho desde o Centro Social Lume, na rua Rouxinol 16, às 16:30h e às 16.45h desde o CSCR de Beade.
Prema nesta linha, para ver um vídeo do Moinho.
Desde o Centro Social Lume! apoiamos a concentraçom convocada hoje, diante do Museo Marco de Vigo às 20h, contra a agressom imperialista contra o povo Sirio. A continuaçom, podes ler o manifesto:
A barbarie vén de ser anunciada por medio de novas ameazas de guerra. Resoan de novo os tambores, mais os Estados Unidos, Franza e Gran Bretaña xa levan moito tempo intervindo militarmente en Siria,
por medio da entrega de armamento, apoio loxístico, adestramento e envío de milicias armadas desde o exterior. Este conflito, que desde hai dos anos é presentado nos medios de comunicación como un enfrontamento civil, é unha guerra encoberta creada, financiada e dirixida en todo o momento desde o exterior.
Non é mais que unha operación desas potencias polo control dunha zona -e dos seus recursos- e que tivo os seus episodios anteriores nas guerras de Iraq, Afganistán ou Libia. Primeiro arman e promoven os ataques terroristas contra o pobo sirio, e despois utilizan a situación creada como escusa para invadir o país. Agora mesmo, ante a constatación dos avances do goberno sirio, os Estados Unidos e os seus aliados veñen de propor a intervención militar directa, o que terá consecuencias dramáticas para a poboación e para a paz internacional.
A propaganda de guerra recorrerá a todas as escusas necesarias para xustificar un salto cualitativo na súa ofensiva militar, que non ten máis obxectivo que defender os intereses estratéxicos das potencias imperialistas. Repiten o procedemento aplicado en moitos outros países, afirmando que é necesario bombardear á poboación civil para defendela. Os resultados deste imperialismo revestido de humanitarismo están á vista en todos os países nos que se aplicou: millóns de persoas mortas e desprazadas, aumento xeneralizado da violencia, a pobreza e a corrupción, reforzamento das posturas máis sectarias e regresivas, e entrega dos recursos ao servizo de intereses foráneos, por medio de oligarquías mafiosas involucradas en tráfico de armas, drogas e persoas.
Non podemos agardar algo diferente para a Siria. Cando falen de armamento ilegal, teremos que lembrar que son os mesmos que ían destruír as armas de destrución masiva en Iraq, o que se demostrou como unha mentira deliberada. Cando falen de axudar a poboación, teremos que sinalar que o mesmo pretendían en Libia, cando bombardearon o país para dar a volta ao conflito e chegar hoxe a se apoderar do seu petróleo. Cando falen de democratización, pensemos no goberno títere imposto en Afganistán pola OTAN e na ocupación militar que aínda padece. Cando argumenten a necesidade de responder ante a utilización de armamento prohibido, podemos repasar o historial dos que se proclaman xendarmes mundiais: os únicos que se atreveron a utilizar armamento atómico dúas veces, os que devastaron o Vietnam con axente laranxa, os que empregaron armas de uranio empobrecido contra a Iugoslavia, os que si utilizaron armamento químico en masa na toma de Fallujah no Iraque. Só o máximo cinismo permite ás potencias imperialistas apresentarse agora indignadas ante un ataque sen demostrar, que só beneficia ao chamado bando "rebelde" -con indicios de que foi este o que empregou as armas químicas- e no momento no que os inspectores da ONU aínda examinan os feitos.
En realidade, os obxectivos dos Estados Unidos e os seus aliados son outros, e inscríbense nunha estratexia de guerra interminábel que non ten ningunha relación coas lexítimas aspiracións de liberdade, independencia e xustiza dos pobos da rexión. A historia demostra que as potencias imperialistas non promoven intervencións militares inocentes nin humanitarias, senón operacións de saqueo e dominio, agravadas na actual etapa de crise estrutural do capitalismo. Controlar militarmente o país e apoderarse dos seus recursos é un vello obxectivo dos planos estadounidenses, que pretenden reforzar o seu dominio na rexión, preparando e anunciando xa os vindeiros ataques
contra o Líbano ou Irán, e prolongando a súa alianza cos réximes máis reaccionarios e inxustos, os da Arabia Saudí e Catar, así como co terrorismo de Estado israelí que mantén a ocupación e apartheid da Palestina.
A agresión en curso contra Siria tería gravísimas consecuencias para unha rexión xa torturada, empobrecida e agredida, e constituiría unha nova violación do Dereito Internacional en virtude da lei do máis forte. É urxente que todos os pobos do mundo actuemos en contra do imperialismo, en defensa da paz, a liberdade e o soberanía dos pobos.
Desde a Galiza denunciamos a complicidade do goberno español nestes novos planos agresivos e esiximos que se respecte o dereito de cada país a resolver os seus problemas internos desde a negociación e o diálogo, a partir do respecto da independencia e soberanía do pobo sirio, e contando tamén cos dereitos do esquecido pobo curdo. Comprometémonos a continuar a mobilización e resistencia fronte a guerra e o imperialismo.
Na Galiza, setembro de 2013
Asinan:
Asociación Galega de Amizade coa Revolución Bolivariana
ANOVA - Irmandade Nacionalista
Asamblea Republicana de Vigo
Bloque Nacionalista Galego
BRIGA
Centro Social Lume!
Confederación Intersindical Galega
Colectivo Imán - CEDRO
Comités
Construíndo a Esquerda
Coordinadora Bolivariana - Vigo
Central Unitaria de Traballadoras/es
El Militante
Esquerda Unida
Frente Popular Galega
Federación de Asociacións Veciñais de Vigo
Galiza Nova
HOAC Hermandad Obrera de la Acción Catolica
Isca!
Izquierda Socialista
Liga Estudantil Galega
Mar de Lumes-Comité Galego de solidariedade internacionalista
MCB-Capitulo Galiza
Nós-Unidade Popular
Nova Esquerda Galegad-Compromiso coa Esquerda
Partido Comunista de Galicia
Partido Comunista do Pobo Galego
Sindicato de Estudantes
Xuventudes Comunistas
Para ainda nom despedir o verao, o C.S.Lume! organiza no monte florestal de Beade às 14h, um Convívio e Churrascada popular o próximo domingo 1 de setembro! A ementa de: salada, churrasco, sobremesa, vinho o água, por um preço de 8?. Teremos alternativa para vegan@s e um sorteio surpresa!
Inscreve-te no telefone: 686.748.910. Vemo-nos no monte!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Começamos os cursos BASENAME: comecamos-os-cursos DATE: Tue, 27 Aug 2013 14:31:15 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: CURSOS TAGS: atividades, cursos ----- BODY:
Já é oficial! Sexta-feira 30 de agosto começamos os cursos de pandeireta e tamboril no horário habitual, às 18h tamboril e às 19h pandeireta.
Dos demais cursos que ofertamos desde o C.S. Lume! iremos informando do seu ínicio. Para quem nom o saiba som: gaita, baile tradicional, iniciaçom à informática e defessa pessoal para mulheres.
Nos nossos cursos pode participar todo o mundo, saibam ou nom tocar, dançar etc., também recordar que som preços anticrise e que fazendo-te sóci@ terás desconto no segundo curso ao que te apontes. Informa-te no centro social, a través do correio: centrosociallume@gmail.com ou no telefone 635.225.410
As pandereteiras do Lume! preparam a volta as aulas tocando esta sexta-feira 23 de agosto no C.S.
Se queres ouvir-nos ou participar, passa-te polo Lume, estamos abert@s desde às 18h.
Apresentamos algumhas das fotos das diversas atividades d@s pandereteir@s do Lume!
Também se Pinchas Aqui, visualiza mais fotos de outras atividades do Lume!
Informar a todas as pessoas que queiram achegar-se o C.S.Lume!, que perante todo o mês de agosto teremos horário de verao. Abrimos o centro social todas as quintas e sextas-feiras em horário regular.
Aproveitamos para lembrar-te da nossa Loja Virtual (aqui) e ofertas especiais. Todo o material o terás o teu dispor no nosso centro social, além de livros e diverso material. Achega-te!
O C.S.Lume celebra o Dia da Pátria 2013, com um ato de categoria, Ceia e Concerto com Tino Baz,
o próximo 19 de julho a partir das 21h. Nom o perdas e reserva o teu bilhete para a ceia, centrosociallume@gmail.com
Na próxima sexta-feira 5 de julho às 20h30, diante do busto de Simón Bolívar na rua Venezuela de Vigo terá lugar umha concentraçom em apoio à Venezuela Bolivariana e Chavista coincidindo com o 202 aniversário da Declaraçom da Independência do país sul-americano.
A concentraçom está convocada pola AGARB e conta com o apoio do BNG, BRIGA, Causa Galiza, Comités, CIG, Galiza Nova, ISCA!, Liga Estudantil Galega, Mar de Lumes-Comité Galego de Solidariedade Internacionalista, MCB-Capítulo Galiza, NÓS-UP e PCPG.
O remate do ato, haverá umha petiscada no C.S.Lume! Achega-te!
Nota: prema para ler o Comunicado no web de AGARB.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Ceia fim de curso! BASENAME: ceia-fim-de-curso DATE: Fri, 28 Jun 2013 12:35:06 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: ceia, cursos ----- BODY:
Com a chegada do verao, chegam também as férias estivais, os cursos de pandeireta e tamboril param dous messes, mas voltaremos em setembro com as mesmas ganas e força, para despedirnos faremos umha ceia sexta-feira 28, onde nom faltará a música tradicional.
O resto dos cursos que ofertamos continuam, gaita, iniciaçom a informática, dança tradicional, autodefesa para mulheres e defesa pessoal. Informa-te dos horários no CS. Até a volta Nacho!!
O passado domingo 23 de junho, deu começo a programaçom e as atividades que teram lugar em Vigo ao longo desta semana, co motivo do Dia do Orgulho LGTB. O C.S.Lume colabora na atividade da próxima terça-feira 25, "Obradoiro de Liderança/Coaching" (organizado pola Associaçom Nós Mesmas), que terá lugar no nosso local a partir das 18h. Achega-te!
Vindoura terça-feira 11 de junho, às 20h30 no C.S.Lume!, três integrantes da Direçom Nacional de NÓS-UP apresentáram o PROGRAMA TÁTICO PARA A REBELIOM POPULAR (PTRP), em que se proponhem 502 medidas para um Governo Obreiro e Popular, Patriótico e Feminista, ao serviço da ruptura democrática e da soberania nacional galega. No ato político intervirám Iago Moreno (Responsável Comarcal de NÓS-UP Vigo), Carlos Morais (Direçom Nacional de NÓS-UP) e Rebeca Bravo (Porta-Voz Nacional de NÓS-UP). Achega-te!
Os coletivos abaixo assinantes -pertencentes à Plataforma pola proteçom da serra do Galinheiro-, queremos manifestar o nosso desacordo com o inadmissível conteúdo e termos do comunicado emitido pola Plataforma, vetando a possibilidade de poder portar bandeiras da Pátria nas mobilizaçons em defesa deste espaço natural.
Nom só comunicamos que nom toda a Plataforma é partícipe desta decisiom, condenamos a tentativa de negar o pluralismo de umha plataforma como a nossa, impondo absurdos vetos aos símbolos que unem a todas as galegas e galegos que amamos e defendemos esta Naçom.
Nom se pode impedir a presença de bandeiras do nosso País nas mobilizaçons populares. E menos ainda numha luita em defesa da terra como a que desenvolvemos os coletivos e pessoas que formamos parte da Plataforma pola proteçom da serra do Galinheiro.
Solicitamos a imedita retificaçom de umha decisom setária que atenta contar a liberdade ideológica e o direito a livre manifestaçom de todas aquelas e aqueles que coincidimos na defesa do Galinheiro, contra o espólio e o saqueio à que se vé submetida polas multinacionais e os governos do PP.
ADEGA
Centro social Lume!
Centro social Revolta
Vigo, Galiza, 25 de maio de 2013
----- COMMENT: AUTHOR: oleiros70 [Visitante] DATE: Thu, 30 May 2013 01:10:08 +0000 URL: http://www.youtube.com/user/oleiros70Venceremos!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: 150 aniversário de "Cantares Gallegos" BASENAME: 150-aniversario-de-cantares-gallegos DATE: Tue, 21 May 2013 09:15:35 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, rosalia ----- BODY:
No 150 aniversário de "Cantares Gallegos" fazemos também nossos os versos da nossa poeta nacional "Pobre Galiza nom deves chamar-te nunca espanhola".
No serám da quinta-feira 16 de maio, sócias e sócios do CS Lume!, galeguizamos o nome da nossa rua. Corrigimos a placa com a fórmula castrapeira "Reiseñor" polo nome correto de Rouxinol, como modesta contribuiçom à plena normalizaçom e defesa da nossa língua.
Que significa rouxinol:
s. m.
1. [Ornitologia] Ave passeriforme (género Luscinia Forster, família dos turdídeos) cuja plumagem é arruivada no dorso e nas asas e esbranquiçada no pescoço. (O seu canto é particularmente melodioso, suavíssimo e vibrante, e, o que é mais importante, sempre variado e recriado.)
2. [Figurado] Pessoa que canta muito bem.
Para mais informaçom: http://pt.wikipedia.org/wiki/Rouxinol
No Google
O próximo 17 de maio Dia das Letras, o reintegracionismo de base estará novamente nas ruas de Compostela participando na manifestaçom convocada pola Plataforma Queremos Galego que sairá às 12h da Alameda. A cita para conformar o Bloco reintegracionista será às 11h45 na Estátua das Marias.
Avante o reintegracionismo de base!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: IV Andaina Serra do Galinheiro BASENAME: iv-andaina-serra-do-galinheiro DATE: Fri, 19 Apr 2013 09:11:03 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, galinheiro ----- BODY:
Domingo 21 de abril, o C.S.Lume! assistirá a IV Andaina pola proteçom da Serra do Galinheiro, convocada pola Plataforma em defessa da Serra do Galinheiro da qual formamos parte. Saímos às 10h30 do Parque Florestal de Zamans, ao final da andaina haverá um posto do C.S.Lume! com viandas várias. Aguardamos-te!! http://serragalinheiro.wordpress.com/
Próximo debate, sábado 27 de abril às 19h30 no C.S.Lume!
Crise do Estado Espanhol e alternativas da esquerda soberanista e independentista galega.
Fotos debate, link: https://picasaweb.google.com/centrosociallume
Este ano estaremos na rua Teófilo Llorente (antigo Ras). Nom podes faltar, deixar de visitar o nosso posto. Temos vinho do Condado, chouripam reçém feito, ovos, sobremesa, etc... e todo isto, a preços populares.
Também contaremos com a permanente animaçom do grupo d@s pandereiteir@s do Lume! que atuarám ao longo do dia. Que nom cho contem, vem desfrutar com nós! Esperamos-te!!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Curso de Baile tradicional BASENAME: curso-de-baile-tradicional DATE: Mon, 25 Mar 2013 10:07:17 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: CURSOS CATEGORY: TAGS: cursos ----- BODY:
Novo Curso de Baile tradicional no C.S.Lume! que dará começo o próximo 3 de abril de 21 a 22h. Inscreve-te no correio-e: centrosociallume@gmail.com ou bem no 635.225.410
A próxima quarta-feira 20 de março, terá lugar no C.S.Lume! umha palestra mentalmente interessante... A mente consciente é o resultado da atividade de milheiros de milhons de neurónios que temos no encéfalo. Essas células comunicam-se entre elas mediante sinais elétricos, formando umha complexa rede de conexons.
Quando estamos espertos o encéfalo, utilizando a informaçom dos sentidos e a que guardamos armazenada na memoria, cria umha imagem do mundo que temos arredor; essa imagem é, na meirande parte, umha invençom. Vivemos numha realidade virtual elaborada pola atividade eléctrica e química dos nossos neurónios. Como sirgiu essa funçom no processo evolutivo? É possível ter um conhecimento objetivo do mundo no que nos rodeia? Podemos diferenciar o mundo real do inventado polo nosso encéfalo?
Ministrada por Xurxo Mariño Alfonso (Lugo, 1969), é biólogo e Doutor em Ciências Biológicas pola Universidade de Santiago de Compostela (1998), professor do Departamento de Medicina da Universidade da Corunha e imparte matérias em centros universitários da Corunha, Ferrol e Compostela. É membro da Seçom de Ciência, Natureza e Sociedade do Conselho da Cultura Galega.
Especializado en neurofisiologia, fai parte do grupo de investigaçom Neurocom da UDC, assim como de várias sociedades científicas estatais e internacionais. Tem publicado trabalhos de investigaçom em prestigiosas revistas especializadas e colaborado com o Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Realiza múltiples atividades de divulgaçom do conhecimento científico, procurando ademais a interaçom com o mundo das humanidades. Tem publicado os livros Os dados do relogeiro, Ciência amena para mentes inquietas(Conselho da Cultura Galega, 2005) Pó de estrelas (Conselho da Cultura Galega, 2008) e Neurociência para Júlia (Laetoli, 2012); colabora, entre outros, com o portal Culturagalega.org na seçom ADN e com o web de divulgaçom Naukas.com; organiza por toda Galiza os Café-teatro-científicos, umha amena atividade divulgativa que leva a ciência até os bares; e desenvolve outras atividades de divulgaçom como os Discurshows, umha mistura de charla e teatro; ou os monólogos do espaço de ciência e tecnologia da TVG Conexons. No ano 2011 levou o Prémio Especial do Jurado do I Certame FECYT de Comunicaçom Científica.
Bem vindo à Pátria camarada!
Esta quarta-feira, 13 de março, às 20 horas, diante do mercado do Calvário tem lugar o recebimento popular ao sindicalista galego Telmo Varela, recentemente libertado após dous anos seqüestrado nas prisons espanholas por defender com coerência os interesses da classe trabalhadora galega.
Posteriormente, às 21 horas, no centro Social Lume! terá lugar umha confraternizaçom acompanhada de petiscos solidários.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Chávez Vive! BASENAME: title-599 DATE: Wed, 06 Mar 2013 13:11:07 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: agarb ----- BODY:
Companheir@s:
A PALESTRA DE HOJE DE XURXO MARIÑO FICA ADIADA PARA O 20 DE MARÇO À MESMA HORA. A causa é a convocatória por parte da AGARB da concentraçom solidária diante do consulado da República Bolivariana de Venezuela em Vigo pola morte do comandante Hugo Chávez,o centro social fechará as suas portas para assistir a concentraçom. Reproduzimos polo seu interesse o comunicado da AGARB.
Chávez Vive!
Solidarizamo-nos e fazemos nossa a imensa dor do povo irmao venezuelano nesta difícil situaçom.
AGARB acompanha o bravo povo bolivariano nestes duros momentos de perda física do líder e comandante em chefe da Revoluçom Bolivariana.
A imensa e imortal figura de Hugo Rafael Chávez Frias representa o genuíno projeto soberanista, integrador e anti-imperialista de Simón Bolívar, adaptado ao século XXI. Ninguém melhor que ele foi capaz de movimentar a enorme energia de um povo para construir umha Pátria livre, soberana com justiça social.
A Galiza internacionalista, quer homenagear o Hugo Chávez, mostrar a sua admiraçom e reconhecimento pola sua contribuiçom a fazer da Venezuela um exemplo para a luita libertadora e emancipadora dos povos do mundo.
A Revoluçom Bolivariana é um processo histórico que deve continuar. Prosseguir e aprofundar na Revoluçom Bolivariana e Socialista é a melhor homenagem que se pode fazer a Hugo Chávez Frias.
Sabemos que a espada libertadora de Bolívar que Hugo Chávez levantou com orgulho e firmeza segue em alto e viva na imensa maioria do povo venezuelano.
AGARB transmite ao povo venezuelano, ao Governo da República Bolivariana, a Nicolás Maduro, ao PSUV, ao conjunto das organizaçons políticas e sociais integradas no Grande Polo Patriótico, ao movimento popular, à Força Armada Nacional Bolivariana, os nossos mais sentidos pêsames por esta perda.
Tal e como afirmou Alí Primera, ?os que morrem pola vida, nom podem chamar-se mortos?. Chávez está vivo em toda a humanidade que se estremece frente as injustiças e luita por um mundo melhor.
Desde a Galiza rebelde e combativa manifestamos o nosso apoio incondicional ao Governo bolivariano em todas aquelas medidas que se adotem para defender a Revoluçom Bolivariana, as suas conquistas sociais, a independência e soberania nacional, frente a qualquer tentativa desestabilizadora da direita ?esquálida? vendida ao imperialismo ianque.
Honor e glória ao Comandante Hugo Chávez!
Por Chávez nem um minuto de silêncio, toda umha vida de combate!
Viveremos e venceremos!
Pátria Socialista ou morte!
Até a vitória sempre!
Galiza, 6 de março de 2013
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: O Reino Suevo BASENAME: o-reino-suevo DATE: Sun, 24 Feb 2013 16:17:04 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: palestras ----- BODY:
A próxima quarta-feira 27 de fevereiro, terá lugar no C.S.Lume! umha palestra a cerca da nossa história e o Reino Suevo, ministrada por Jhonatan Zúñiga. Aguardamos-te às 20h no Lume!
Novo Curso de Fotografia no C.S.Lume! que dará começo o próximo 28 de fevereiro.
Seguimos co curso de Defensa Pessoal todos os sábados de 12 a 13h30. Inscreve-te!!
Celebramos o entruido 2013 no C.S.Lume! Sexta-feira 15 de fevereiro, festa e concerto. Achega-te!
Dúzias de camaradas, familiares e amizades participárom na ceia solidária de confraternizaçom organizada polo CSAMT sábado 19 de janeiro no centro social Lume! de Vigo. A iniciativa reuniu a um numeroso grupo das pessoas que levamos quase dous anos reclamando sem trégua a sua liberdade.
Após desfrutar de um cozido elaborado polas companheiras e companheiros do Lume!, o camarada Raúl realizou umha breve e emocionante intervençom destacando a natureza política da luita de Telmo, e a decisom também estritamente política do Estado espanhol de castigá-lo pola sua combatividaxe e coerência na luita obreira e popular.
Entre aplausos e gritos de Telmo liberdade! anunciou-se a intensa campanha que o CSAMT está realizando de apoio a Telmo e Miguel de cara ao julgamento ao que vam ser submetidos 5 e 6 de fevereiro.
Visita o Web do CSAMT!
O próximo domingo 27 de janeiro na Alameda de Compostela, o C.S.Lume! participará na Manifestaçom Nacional em defesa da nossa língua, junto ao reintegracionismo de base dentro do Bloco Laranja.
Participa e soma-te ao bloco laranja!
O próximo sábado 19 de janeiro às 21h, Ceia Solidária no C.S.Lume! Telmo Varela liberdade!
Visita o web do CSAMT
A próxima terça-feira 15 de janeiro, começa o curso de Iniciaçom à Língua Galega, lecionado polo professor Carlos Garrido "Presidente da Comissom Lingüística da AGAL". O horário é de 20h a 21h30 as terças e quintas feiras, o custo é de 10?/mês. Inscreve-te!! centrosociallume@gmail.com
Apresentamos a galeria de fotos da visita do Apalpador ao bairro do Calvário, o passado mês de dezembro.
Ficou muito legal, parabéns!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Apalpador visita o Calvário BASENAME: apalpador-visita-o-calvario DATE: Wed, 19 Dec 2012 16:30:23 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: apalpador, atividades ----- BODY:
Apresentamos as próximas atividades do Apalpador no bairro do Calvário, os dias 26, 27 e 29 de dezembro.
- 26 de dezembro: projeçom do vídeo "Eterno Apalpador" às 20h no Lume!
- 27 de dezembro: recibimento de crianças na Livraria Cartabom às 18h.
- 29 de dezembro: passaruas polo Calvário, saímos às 11h do Lume!
Achega-te!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: À venda no Lume! cartom de Siareiras Galegas BASENAME: title-560 DATE: Wed, 19 Dec 2012 16:26:45 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: siareiras ----- BODY:
Já temos à venda no C.S.Lume! o cartom de Siareiras Galegas para a próxima jornada do 29 de dezembro em Ponte Vedra. Mais info no web de Siareiras: http://siareirasgalegas.org/web2/?p=469
Olha o nosso horário de abertura.
Próxima Quarta-feira 12 de dezembro às 20h no C.S.Lume!
Com a presência de Mohamed Safa, médico e ativista palestiniano.
Biografia:
Nascido em Nablus (Palestina), Mohamed Safa é médico oftalmologista e exerce a sua profissom no Hospital de Cee, na Costa da Morte. Durante os seus anos de estudante em Compostela foi um ativo referente e vozeiro da resistência palestiniana na Galiza, presidindo o Sindicato de Estudantes Palestinianos. É um conhecido e brilhante divulgador da causa nacional palestiniana. Foi representante da Organizaçom para a Libertaçom da Palestina (OLP) na Galiza entre 1986 e 1992. Safa é também estudoso da história e da cultura do seu país. Tem publicado "Palestina, tierra de luz y sombra" (1991) e "Palestina, grito por la Libertad, apuntes para unha historia de Palestina" (Edicións do Castro 2003).
Reproduzimos reportagem fotográfica do magusto organizado polo Lume! sexta-feira 16 de novembro.
Centro social Lume! apoia a convocatória de greve geral de amanhá 14 de novembro contra a política económica do PP. Apelamos o conjunto do povo trabalhador de Vigo a participar ativamente na jornada de luita.
Como entidade do MLNG participaremos no bloco da esquerda independentista e socialista galega que assistirá à manifestaçom convocada às 11.30 na praça dos cavalos de Vigo.
Polo seu interesse reproduzimos o vídeo elaborado pola Gentalha do Pichel para divulgar a palavra greve. Pois no galego tradicional e no português a palavra 'folga' nom remete para umha reivindicaçom laboral, senom para um dia de descanso. Neste vídeo a Gentalha do Pichel defende a distinçom de usos de ambos os termos.
Assim como o elaborado pola esquerda independentista, http://youtu.be/oXcBDt4jraI
Achega-te ao Lume!!
INSCREVE-TE!
Achega-te ao Centro Social Lume! ou bem, através do correio-e: centrosociallume@gmail.com
Dúzias de crianças participárom na festa do Samhaim organizada polo centro social Lume! a quarta-feira 31 de outubro. Pouco depois das seis da tarde deu início o obradoiro de cabaças e posterior festa infantil.
Com a colaboraçom de Manu, que exerceu de monitor, fôrom dinamizados diversos jogos com as nenas e nenos, assim como os seus pais e maes, num ambiente de alegria.
Com esta iniciativa o nosso centro social contribui à recuperaçom das nossas tradiçons culturais frente à imposiçom colonizadora de celebraçons alheias à Galiza.
Já pola noite tivo lugar umha festa à volta de umha queimada para despedir o verao e dar as boas-vindas a próxima chegada do inverno.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Miguel Urbano apresentou ?Enquanto a memória responde? BASENAME: cronica-miguel-urbano DATE: Tue, 30 Oct 2012 13:32:19 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: CRÓNICAS CATEGORY: TAGS: , miguel urbano ----- BODY:
Dúzias de pessoas ateigárom no serám do sábado 27 de outubro o centro social Lume! para assistir à apresentaçom do último livro de Miguel Urbano Rodrigues.
Com máxima pontoalidade Ilduara Medranho deu a palavra Carlos Morais, encarregado de realizar umha introduçom ao livro do veterano jornalista e militante comunista português.
Posteriormente Miguel Urbano, após manifestar a sua satisfaçom por poder estar novamente na Galiza, realizou umha breve exposiçom sobre as motivaçons de ?Enquanto a memória responde?, para dar passo a um longo colóquio de mais de duas horas onde respondeu a diversas inquietudes das pessoas presentes.
Miguel transmitiu a sua opiniom sobre a refundaçom da equerda, a necessidade da coordenaçom internacional das luitas, a evoluçom e tendências em curso da Revoluçom cubana, a percepçom do povo português sobre a realidade nacional da Galiza, o processo de negociaçom das FARC-EP com o governo colombiano, a situaçom e futuro da revoluçom bolivariana.
A apresentaçom de ?Enquanto a memória responde? foi um ato de afirmaçom revolucionária, da vigência do marxismo-leninismo, da máxima urgência de seguir construindo partidos comunistas para luitar contra a ofensiva burguesa e pola Revoluçom socialista, descartando o eleitoralismo e preparando o movimento obreiro e popular para tomar o poder.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Samhaim no C.S.Lume! BASENAME: samahim-no-c-s-lume DATE: Wed, 17 Oct 2012 13:40:03 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, samahim ----- BODY:
A próxima quarta-feira 31 de outubro, celebraremos no Centro Social Lume! o Samhaim, para dar-lhe as bem-vindas ao inverno. A partir das 18h obradoiro de cabaças e animaçom para todas as crianças. Depois, a partir das 00h da noite, teremos queimada!! Achega-te!!
Estaremos por alí, dende logo
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Apresentaçom, "Enquanto a memória responde" BASENAME: apresentacom-enquanto-a-memoria-responde DATE: Sat, 13 Oct 2012 13:58:34 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, livros ----- BODY:
"Na velhice nom podo mais sentir o que sentia ao descobrir o mundo. Algo aparece inalterado. A capacidade de amar e a disponibilidade para luitar pola transformaçom revolucionária do mundo".
O próximo sábado 27 de outubro às 20h, apresentaremos no C.S.Lume! o Novo Livro de Miguel Urbano Rodrigues "Enquanto a memória responde". Achega-te!
Biografia:
Nasceu em 1925 em Moura, Portugal. Escritor e jornalista, foi docente de História Contemporánea na Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa.
Foi redator do Diário de Notícias entre 1949 e 1956, chefe de redaçom do Diário Ilustrado (1956 e 1957), antes de se exilar no Brasil, onde foi editorialista principal de O Estado de S. Paulo (1957 a 1974) e editor internacional da revista brasileira Visão (1970 a 1974). Regressado a Portugal após a Revoluçom dos Cravos, foi chefe de redaçom do Avante! em 1974 e 1975 e diretor de O Diário entre 1976 e 1985.
Foi presidente da Assembleia Municipal de Moura em 1977 e 1978, deputado à Assembleia da República polo PCP entre 1990 e 1995 e deputado às Assembleias Parlamentares do Conselho da Europa e da Uniom da Europa Ocidental, tendo sido membro da comissom política desta última.
Tem colaboraçons publicadas em jornais e revistas de duas dezenas de países da América Latina, África, Ásia e da Europa e é autor de 18 livros publicados em Portugal e no Brasil. Entre os mais recentes destacamos:
O Tempo e o Espaço em Que Vivi - II - Revolução e Contra-revolução na América Latina (memórias). Porto, 2002.
Meditação descontínua sobre o envelhecimento (reflexão). Coimbra, Ed. Calendário, 2009.
A metamorfose de Efigénia (contos). Coimbra, Ed. Calendário, 2010.
Tempo de barbárie e luta. Lisboa, Página a página, 2011.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Novo Curso para mulheres BASENAME: novo-curso DATE: Tue, 02 Oct 2012 15:14:06 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: CURSOS CATEGORY: TAGS: cursos ----- BODY:
O próximo sábado 6 de outubro, começa o curso de Defesa Pessoal para Mulheres. O horário é de 12h a 13:30h e o custo é de 10?/mês. Inscreve-te, praças limitadas! centrosociallume@gmail.com
Com o final do verao reiniciamos as atividades regulares do Lume! A continuaçom apresentamos umha galeria gráfica do ambiente do leilom, que precedido de um jantar de sóci@s e amizades, realizamos o passado sábado 22 de setembro.
Quinta-feira 13 de setembro tivo lugar a homenagem a Fito Dominguez, a voz de A Roda.
Foliada do Celta, O andar miudinho, O gato, Sam Benitinho, fôrom algumhas das cançons interpretadas pol@s pandereteir@s do Lume!, com a ajuda das dúzias de pessoas que ateigárom o centro social.
Fito, amigo e companheiro, nom esquecemos a tua voz grave e profunda, que tanta alegria e orgulho nos deu para crescermos com os nossos sons a várias geraçons de galegas e galegos. Tampouco nunca esqueceremos a tua altruista contribuiçom na recuperaçom da cultura tradicional da nossa Pátria.
Até sempre!
Desta volta, tras o falecimento de Fito Domínguez (a voz d´A Roda), o C.S.Lume! fai-lhe umha Homenagem a próxima quinta-feira 13 de setembro a partir das 19h30, podes acompanhar-nos com o teu instrumento. Toca connosco!
No Leilom... teremos livros, electrodomésticos, mobiliário, etc... a partir das 17h.
Às 14h30 jantar popular, inscreve-te. Achega-te ao C.S.Lume!
Próxima quarta-feira 5 de setembro às 20h, novo Ciclo de Cinema comprometido, desta volta teremos o Documentário "Um lugar chamado Chernobyl, Radiofobia", baseado na catástrofe da cidade de Chernobyl (Ucrânia).
Para a próxima semana, quarta-feira 12 de setembro às 20h, "Salvador Allende" (Patricio Guzmán).
Achega-te ao Lume!
Próxima quarta-feira 29 de agosto às 20h, novo Ciclo de cinema comprometido, desta volta teremos o Documentário "A doutrina de choque, O auge do capitalismo do desastre", baseado no livro de Naome Klein.
Nos próximos dias apresentaremos o programa completo para o próximo mês. Achega-te ao Lume!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Lume necessita computadores! BASENAME: lume-necessita-computadores DATE: Thu, 16 Aug 2012 10:03:05 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: computadores, lume! ----- BODY:
Necessitamos computadores (sobremesa ou portátil), usados que estejam em bom estado. Nós podemos arranjá-los e comprar algumha peça se for necessário. Igualmente necessitamos monitores, cabos, et cétera, pois pretendemos ofertar gratuitamente internet no centro social. Também podemos trocá-los por mesas ou cadeiras.
Muito obrigad@s por colaborar! Achega-te!
centrosociallume@gmail.com
Sábado 21 de julho organizamos o I jantar polo Dia da Pátria.
A ementa consta de saladinha russa, peixe espada com molho de tomate e cachelos, frutas de temporada, pam, vinho e café. 10? por pessoa, salvo para sócias e sócios que é de 8?. Inscreve-te: centrosociallume@gmail.com
Nos meses de julho e agosto modificamos parcialmente o horário do centro social. Por este motivo, parte das atividades regulares também som modificadas adaptando-se à etapa estival. O curso de pandeireta passa para as quintas feiras a partir das 18h45.
As sextas feiras organizamos Ciclo de cinema comprometido.
A primeira sessom tem lugar a sexta-feira 20 de julho às 20h, com a projeçom da Batalha de Argel,de Gillo Pontecorvo. Filme do ano 1965 de 121 minutos. Está basada na guerra de independência argelina contra o colonialismo francês. Ira acompanhado por umha degostaçom de "Cuscus e Chá argelino".
Segunda sessom, sexta-feira 27 de julho às 20h. Che, O argentino, de Steven Soderbergh. Filme do ano 2008, de 140 minutos. Narra a experiência do Che Gevara na guerrilha na Serra Maestra, sob o mando de Fidel Castro, desde o desembarco do Gramma em dezembro de 1956, até a vitória da Revoluçom Cubana 1 de janeiro de 1959.
A projeçom irá acompanhada por umha degostaçom de mojito cubano e posteriormnete havera umha noite de música revolucionária cubana.
Curso de Ritmos latinos. Terças e quintas-feiras de 22h a 23h.
Bachata, salsa, merengue... Preço: 20? ao mês.
Curso de Zumba. Sábados de 11h a 12h.
A Zumba é um movimento ou "Disciplina Fitness" de origem colombiana, focado a manter o corpo saudável e a desenvolver, fortalecer e dar flexibilidade ao corpo através de movimentos de baile combinados com umha série de rotinas aeróbicas. A Zumba emprega os ritmos latinos como a salsa, o merengue, a cúmbia e a samba).
Preço 10? ao mês.
Inscreve-te e desfruta bailando! Informa-te através do correo-e: centrosociallume@gmail.com
Ou bem, achega-te ao Centro Social.
O Centro Social Lume! é umha das entidades colaboradoras das iniciativas promovidas em Vigo pola Associaçom Nós Mesmas, com motivo da semana do Orgulho LGTB.
Mais umha vez apoiamos a reivindicaçom da luita pola liberdade sexual e polos direitos das pessoas gays, lésbicas, transexuais e bisexuais. Destacamos a palestra que terá lugar a próxima quinta-feira 28 de junho na Casa da Mulher, "A LGTBfobia na Galiza e no mundo. Perspetiva atual" na que intervirá Laura Guisantes, em representaçom da Organizaçom Juvenil BRIGA.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Novos Cursos no Lume! BASENAME: novos-cursos-no-lume DATE: Wed, 13 Jun 2012 09:51:05 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: CURSOS CATEGORY: TAGS: cursos ----- BODY:
Atentos e atentas, que temos novos cursos no C.S.Lume!
Desta volta, Curso de iniciaçom a ritmos latinos, terças e quintas-feiras de 21h a 22h.
Curso de Zumba, todos os sábados de 11h a 12h.
Proba os ritmos latinos, ofeceremos-che 2 aulas de balde. Começamos a terça-feira 19 de junho.
Inscreve-te através do correio ou achega-te ao nosso novo Centro Social na rua rouxinol 16.
(Praças limitadas)
CONVÍVIO E FESTA DE REINAUGURAÇOM DO LUME!
Após duas semanas de intenso trabalho, primeiro de desmontagem e mudança do antigo local, e depois de acondicionamento das novas intalaçons, no serám de sábado 9 de junho foi reinaugurado o novo Lume!
Agora na rua Rouxinol 16 rés-do-chao, mas igualmente no coraçom do bairro obreiro do Calvário, o centro social reabriu as suas portas. Dúzias de companheiras e companheiros do MLNG e de amizades da esquerda independentista e socialista de Vigo, desfrutamos em ambiente de alegria e festa, do novo espaço.
Com umhas dimensons similares ao anterior local, a distribuiçom espacial das novas instalaçons, facilitarám os diversos usos para os que está destinado o centro social. Entre petiscos e música popular compartilhamos umha longa velada na que nom faltárom os agradecimentos e lembranças.
INTERVENÇOM POLÍTICA
Numha breve intervençom a companheira Ilduara, em representaçom da diretiva do CS Lume!, agradeceu a todas as presentes ter respondido afirmativamente ao apelo da inauguraçom. Manifestou que ?mudamos de local? mas o ?projeto segue sendo o mesmo?. ?O nosso ADN nom se alterou. Somos um local comunista, feminista e independentista enquadrado no seio do MLNG?. ?Este centro social é umha realidade viva desde há dous anos graças ao esforço inicial do Alberte, Rebeca, Luzia, Tantes, Adriám, Iago, Eva, Manu, Simom, Xavier, Heitor e Nacho?. ?Mas também quero agradecer o esforço e dedicaçom do Raúl, Paco, Samuel, Abraham e Urbano, nas dúzias de horas dedicadas a reformar este velho local para converté-lo neste acolhedor centro social?.
Finalmente, antes de continuar com a festa foi lembrado o camarada Telmo Varela, e pendurada umha foto sua num dos lugares mais emblemáticos do centro social. ?Hoje nom nos pode acompanhar fisicamente mas sabemos que ao igual qie nós estamos com ele, Telmo agora está connosco. Aguardamos que o antes possível poda vir buscar esta foto e levá-la para casa?.
FOTOS, REPICHOCA E QUEIMADA
Durante a intervençom foi projetada umha galeria de fotos com atividades do Lume!, assim como das obras de acondicionamento do novo local.
Ainda com os ecos dos gritos de ?Telmo Varela liberdade!? continuou a festa com umha repichoca de pandeiretas e gaita. Posteriormente foi elaborada umha queimada ao som do Hino do Antigo Reino da Galiza e recitado o conjuro por parte da companheira Érica.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Lume! solidariza-se com a Revolta BASENAME: lume-solidariza-se-com-a-revolta DATE: Sun, 10 Jun 2012 22:36:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: lume!, solidariedade ----- BODY:
Centro Social Lume! manifesta a sua solidariedade com o centro social Revolta, vítima de um ataque fascista na noite da sexta-feira 8 de junho.
As agressons contra os centros sociais nom som novas, som umha constante, por parte de quem pretende acalar a vitalidade e pluralidade destes espaços de liberdade e dissidência.
Denunciamos a agressom a que foi submetida a Revolta e manifestamos que a única forma de fazer frente a estes ataques e reforçando o movimento popular e revolucionário galego.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Abrimos de novo! BASENAME: abrimos-de-novo DATE: Thu, 07 Jun 2012 09:14:14 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: festa, lume! ----- BODY:
Abrimos de novo! Festa reinauguraçom do Centro Social Lume!
Agora na rua Rouxinol 16 rés-do-chao (perto do Paseo do Calvário).
Sábado 9 de junho às 20 horas. Música tradicional e queimada. Achega-te!
Mira o mapa aqui.
Sábado 26 de maio, o Centro Social Lume!, em colaboraçom com a associaçom vicinal "A Paz Fútbol Sala", celebramos os Maios. A intensa jornada contou com diversas atividades desde as primeiras horas da manhá.
Decoramos "O Maio" seguindo a tradiçom com fiuncho, flores e frutas. A música popular animou a velada que foi seguida por multidom de crianças do bairro onde nom faltárom os petiscos e doces.
Bem chegada a tarde houvo música ao vivo com a participaçom de diversas pessoas, entre elas, as do curso de gaita e pandeireta do Lume! Os companheiros da Paz organizárom jogos populares para todas as crianças presentes, ao carom do Maio de 3 metros de altura que luzia no centro das pistas do Merlo.
Com a festa e a celebraçom dos Maios, o CS Lume! contribuiu a recuperar no bairro do Calvário a tradiçom e a cultura popular galega que festeja a despedida do inverno e dá a bem-vinda à primavera.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: O C.S.Lume! está de mudança BASENAME: o-c-s-lume-esta-de-mudanca DATE: Thu, 24 May 2012 15:40:54 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: lume ----- BODY:
O Centro Social Lume! muda-se a 50m. na r/ Rouxinol.
Estaremos fechados até primeiros de junho, já que estamos com os preparativos para abrir o novo local.
Em breve, informaremos da apertura e da inauguraçom, a que estades todas/os convidadas!
Desculpade as molestias, C.S.Lume!
Quando é a inauguração do novo centro?
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Os Maios com o C.S.Lume! BASENAME: os-maios-com-o-c-s-lume DATE: Tue, 15 May 2012 09:47:28 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, os maios ----- BODY:
Chegam os Maios também da mao do Centro Social LUME! O próximo sábado 26 de maio e durante todo o dia, daremos a bem-vinda a primavera e celebraremos Os Maios nas pistas de fútebol da r/ Merlo, (pistas municipais do merlo), com a colaboraçom da A.VV. A PAZ Fútbol Sala.
Desta volta, paralelamente com a reivindicaçom do Dia das Letras Galegas, com o dia da defesa do nosso idioma galego, que também se atopa secularmente em crise.
Começaremos por volta das 10h. da manhá com um partido de fútebol, para seguir depois ao redor das 11h. com a decoraçom do Maio que teremos preparado. Ao longo do dia faremos colares de flores, haverá jogos populares pola tarde, bebida, petiscos e doces, música tradicional ao vivo (podes levar o teu instrumento e tocar connosco) e muito mais.
Desde o LUME! animamos-vos a participar! Vemo-nos lá!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Repichoca pola língua BASENAME: repichoca-pola-lingua DATE: Sun, 13 May 2012 15:49:23 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, repichoca ----- BODY:
Com motivo do dia das letras galegas, trasladamos a celebraçom deste dia a próxima sexta-feira 18 de maio a partir das 19h. onde decorrerá no C.S.Lume! umha Repichoca pola língua! Leva o teu instrumento e toca connosco. Contaremos com música ao vivo e petiscos. Anima-te!
No passado dia 28 de abril diversas entidades que trabalhamos pola defesa da nossa língua decidiamos numha junta aberta, e convocada em regime de autoconvocatória, que o reintegracionismo de base tinha que visibilizar-se na manifestaçom nacional que decorrerá no dia 17 de maio, Dia das Letras, nas ruas de Compostela.
A maneira que achamos para fazer mais efetiva essa visibilizaçom é participar no Bloco Laranja que sairá da Estátua das Marias, na Alameda.
Pola nossa parte, desde o Centro Social Lume!, chamamos à base social reintegracionista a participar no Bloco Laranja, utilizando macizamente essa cor nesse dia, e animamos outras entidades a somarem-se a esta convocatória e difundir o manifesto da mesma.
A língua por bandeira: Na Galiza, só em galego! Pola Oficialidade Única do Galego.
A defesa do galego por parte de todos e todas as habitantes do nosso país é a melhor e a mais efetiva maneira de afirmarmos o direito coletivo a sermos o que sempre fomos: galegos e galegas.
A perseguiçom do direito fundamental a vivermos na nossa língua, protagonizada por todas e cada umha das instáncias oficiais da institucionalidade espanhola, é a melhor prova de até que ponto existe umha planificaçom por parte do Estado espanhol para a desapariçom da Galiza como realidade diferenciada e com direito à existência.
O anterior é certo e visível no dia a dia de todos e todas nós. Os mecanismos de poder lingüístico mantenhem-se em maos do espanholismo de maneira inegociável para eles. A açom desgaleguizadora nom se reduz às etapas de governos do PP, por mais que essa força política represente a expressom mais crua da barbárie espanhola.
Esses mesmos mecanismos lingüicidas estám presentes nas instituiçons governadas por todas as forças do espanholismo, ?duro? e ?brando?, e atuam de maneira decidida, favorecendo e favorecendo-se, em simultáneo, da desarticulaçom da comunidade lingüística galega.
Concelhos, deputaçons, governo autónomo, organismos de justiça, ensino público e privado, meios de comunicaçom, poderes económicos... todos eles som expressons dos interesses oligarquia espanhola dominante e contam com a vergonhosa colaboraçom da classe dirigente galega, vendida e renegada.
Hoje é bem visível o resultado da cooficialidade ?outorgada? pola Constituiçom espanhola de 1978, que só marcou umha nova fase do histórico processo de assimilaçom. Desta vez em nome do bilingüismo, preparou o terreno para a liquidaçom definitiva do galego, que hoje está mais próxima do que nunca estivo.
A resistência que no plano lingüístico sempre nos caraterizou, e que nos permitiu mantermos esse património milenar que é a língua, corre hoje mais risco que nunca de ser varrido polos poderosos meios de propaganda e restantes ferramentas com que conta o projeto nacional espanhol para conseguir o seu objetivo final: deixar a Galiza sem fala, convertê-la em mais umha regiom espanhola rendida e desarmada.
A resposta tem que estar à altura da agressom. Devemos promover e articular a unidade de todos os setores conscientes e defensores da nossa identidade lingüística; devemos praticar e exercer dia a dia, em cada cidade e em cada vila, o direito a viver e organizar-nos em galego; mobilizar-nos e denunciar cada nova agressom, mantendo sempre em alto a bandeira que melhor representa o que ainda somos: galegos e galegas.
- Querem converter o galego em língua marginal e estrangeira na própria pátria: defendamos a sua centralidade em toda atividade social, sem concessons.
- Querem que o galego seja umha fala regional, ?autonómica? e dependente do todo-poderoso espanhol: afirmemos e pratiquemos a unidade lingüística galego-luso-brasileira, pois o galego fai parte de um amplo espaço lingüístico internacional e nom podemos desperdiçar o que isso supom.
- Querem converter o conflito lingüístico num assunto institucional, decidido polas maiorias e minorias parlamentares: levemos o conflito às ruas e situemos o galego por cima de qualquer fracionalismo partidista e eleitoreiro. O galego é o primeiro!
- Querem que assumamos o bilingüismo oficial e desequilibrado como inevitável, sabendo que o tempo joga a favor do espanhol: exerçamos a nossa soberania lingüística, reivindicando a Oficialidade Única do galego numha Galiza soberana.
- Querem que assumamos o espanhol e, através dele, que assumamos Espanha. Respondamos promovendo e galeguizando todo o tipo de projetos sociais, públicos e comunitários: escolas, centros sociais, produçom cultural, música, luita social, política e sindical... todo ao serviço do nosso principal sinal de identidade coletiva, todo ao serviço de umha Galiza livre e em galego.
Galiza, 17 de maio de 2012.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Ceia solidária por Miguel Nicolás BASENAME: ceia-solidaria-por-miguel-nicolas DATE: Fri, 04 May 2012 14:24:01 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades ----- BODY:
A quarta-feira, o camarada Miguel Nicolás ficava livre do seu seqüestro polo Estado espanhol após passar um ano e meio em prisom.
Perante esta alegre nova que já anunciamos o passado 1º de maio, o Centro Social LUME! realizará hoje umha ceia solidária às 21h após o recibimento popular que decorrerá no Mercado do Calvário às 19h30.
BEM VINDO À PÁTRIA MIGUEL! http://csamt.blogspot.com.es/
Como o primeiro ano após a nossa inauguraçom, o Centro Social LUME! celebramos um jantar de confraternizaçom polo dia do Internacionalismo Proletário, que este ano veu marcado polos constantes recortes que a burguesia, através dos seus títeres de turno no governo, estám a lançar sobre a classe trabalhadora. Deste jeito, este 1º de maio ficava envolto na resaca da greve geral do 29-M e diversas organizaçons do MLNG solicitárom que a próxima greve geral fosse de 48 horas para parar a brutal ofensiva do Capital.
Nesse sentido fôrom as palavras do Responsável Comarcal de NÓS-UP de Vigo que, após ser apresentado por um membro do LUME! resaltou a linha que a sua organizaçom deve seguir na comarca, com mais empregos destruídos e de maior importáncia no seio da luita obreira.
Posteriormente, e antes da foliada da que desfrutárom as 40 pessoas assistentes, o responsável do Centro Social volveu falar para anunciar com alegria a libertaçom do camarada Miguel Nicolás, que terá um recibimento popular a sexta-feira 4 de maio e umha ceia solidária por volta das 21h no nosso Centro Social.
Agradecemos a presença de todas e todos @s que compartilharom o 1º de maio connosco.
A seguir na luita!
O Centro Social Lume! tem a gratitude de acolher, umhas Jornadas Revolucionárias para os próximos dias 23 e 24 de abril, onde contaremos coa presença de Carlos Casanueva (militante do PC do Chile e secretário-geral do Mov.Continental Bolivariano -MCB-) e de Jorge Beinstein (economista marxista argentino).
* Segunda-feira dia 23 às 20h30, Casanueva falará da "Revoluçom Bolivariana e a luita revolucionária na América Latina". Posteriormente teremos umha Ceia de confraternizaçom que terá como ementa: empada, kapusta (carne com repolo) e iogurte, por um preço de 10?. Reserva ligando no 622.545.490 ou bem, escreve-nos: centrosociallume@gmail.com
* Terça-feira dia 24 às 20h30, Beinstein falará das "Perspetivas da crise capitalista e o combate popular".
Agardamos a vossa presença nestas jornadas revolucionárias, estades todas convidadas!
Segue lendo, poderas ler umha breve biografia de Casanueva e Beinstein:
* Carlos Casanueva Troncoso.
Nasceu em 1966 em Talca, no Chile. Internacionalista, professor de História. Militante do Partido Comunista do Chile, fai parte na clandestinidade da resistência à ditadura de Pinochet entre 1984 e 1990.
Membro do Comité Central do PCCH durante o período 2006-2010 como parte da Comissom de Relaçons Internacionais. Foi secretário político do Comité Regional do PCCH na cidade de Arica, Chile, de 2006 a 2008 onde presidiu a Federaçom de Estudantes da Universidade de Tarapacá (FEUT).
Assesor da concelharia municipal de Arica entre 2006 e 2007 e diretor de meio ambiente em 2007. Assessor da Presidência Alterna do Parlamento Latino Americano (PARLATINO), Caracas, Venezuela entre 2008 e 2010. Professor de Geopolítica na Universidade Bolivariana da Venezuela em 2009 e 2010. Coordenador Internacional dos Guardians Latino-americanos pola Defesa do meio ambiente do PARLATINO entre 2007 e 2010. Atualmente é assessor no Municipio Girardot, Maracay, Estado de Aragua, Venezuela.
Tem participado em diversos foros, seminários e congressos na América Latina. Forma parte da equipa de redaçom da revista Tiro al Blanco da República Dominicana e da Rosa blindada na Argentina. Membro fundador em 2003 do Movimento Continental Bolivariano -MCB-, atualmente exerce as funçons de secretário-geral.
* Jorge Beinstein.
Nasceu em 1943 em Buenos Aires, Argentina. Doutor de Estado em Ciências Económicas pola Universidade de Franche Comté?Besançon, especialista em pronósticos económicos, tem sido durante os últimos vinte e cinco anos consultor de organismos internacionais e governos.
Dirigiu numerosos programas de investigaçom e foi titular de cátedras de economia internacional e prospetiva tanto na Europa como na América Latina.
Atualmente é professor titular das cátedras livres "Globalizaçom e Crise" da Universidade de Buenos Aires e "Prospetiva económica mundial" do doutorado da Universidade Nacional de La Matanza (Argentina), e Diretor do Centro Internacional de Informaçom Estratégica e Prospetiva (CIIEP) da Universidade Nacional de La Plata, Argentina.
Entre 1986 e 1998 foi titular da Cátedra de História económica mundial da Universidade Nacional de La Plata, Argentina, e nessa altura fundou o Centro de Estudos e Investigaçons Multidisciplinares em Inovaçom, Tecnológica e Prospetiva (Cemitep), e dirigiu o Programa de Prospetiva da Comissom Latino-americana de Ciência e Tecnologia do SELA (Sistema Económico Latino-americano).
Ativista da esquerda revolucionária e internacionalista, fai parte da presidência Coletiva do Movimento Continental Bolivariano -MCB-. Tem umha produçom de mais de um milhar de textos em publicaçons científicas internacionais e de divulgaçom em meios de difusom massiva.
Entre as mais recentes obras, destacamos:
Crónica de la decadencia. Capitalismo global 1999-2009. Buenos Aires, Cartago Ediciones, 2009.
Comunismo del siglo XXI. De la decadencia de la sociedad burguesa global a la irrupción del post capitalismo revolucionario. Caracas. Ediciones Trinchera, 2011.
Já está às portas na nossa cidade umha nova comemoraçom da Reconquista, sucesso histórico que demonstrou a capacidade de auto-organizaçom do povo trabalhador galego para expulsar os invasores franceses. É a nossa cidade, Vigo, foi um dos melhores exemplos.
Entre música tradicional, artesaos e artesás, centenas de postos de diversas associaçons sociais e culturais e umha representaçom teatral da expulsom das tropas Napoleónicas por parte da resistência popular, retrocederemos mais umha vez a inícios do século XIX.
O Centro Social LUME! contará com um posto na rua Teófilo Llorente, onde poderedes comer, beber e unir-vos à música e festa constante que estaremos dando. Ficades todas convidadas!
Apresentamos algumhas fotos da Reconquista de Vigo de este ano!
Esta quinta-feira 29 de março, a classe trabalhadora galega está chamada a paralisar o país como primeiro passo para frear a ofensiva da burguesia espanhola contra as nossas conquistas e direitos. Trabalhadores e trabalhadoras galegas temos de ocupar as ruas e tentar conseguir que a resposta seja massiva, para impedir que sigam a aumentar o seus lucros e a pagar a sua crise através da nossa precariedade e sobre-exploraçom.
O Centro Social LUME! apoia e adere a esta nova Greve Geral, de caráter estatal, mas convocada em primeira instância polo sindicato maioritário nacional e de classe no nosso país. Como trabalhadoras que tentamos contruir dia após dia um espaço político-cultural em contra da lógica capitalista, e como trabalhadoras que sofremos diariamente as condiçons de miséria às que nos condena Espanha e o capitalismo, sairemos à rua nesta nova jornada de luita.
Aliás,pola nossa banda, a quarta-feira 28 de março por volta das 22h, realizaremos umha ceia pola Greve Geral, com um preço de 6 euros, para colhermos forças antes de sairmos a reivindicar os nossos direitos roubados polo Capital.
29M: TODAS À RUA! AVANTE A GREVE GERAL!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Assembleia Geral Colectivo Lume! BASENAME: assembleia-geral-colectivo-lume DATE: Sat, 24 Mar 2012 13:22:22 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: assembleia, colectivo, lume! ----- BODY:
O próximo domingo 25 de março, o Coletivo LUME! realizará a primeira Assembleia Geral por volta das 20h.
Esta primeira Assembleia Geral, que terám umha periocidade anual, vem motivada pola proposta de mudança do modelo organizativo da nossa associaçom cultural e popular com a incorporaçom de mais sócios e sócias e a sua implicaçom, os novos Estatutos a debate, o estabelecimento dum programa de atividades e novas frentes de intervençom e difusom, assim como a eleiçom da nova Direçom do Coletivo LUME!
@s membros do Coletivo LUME! estabelecemos esta cita para avançar no nosso projeto popular através de novas opinions e propostas que ajudem a progressar no nosso desenvolvimento.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Homenagem a Alfonso Cano BASENAME: homenagem-a-alfonso-cano DATE: Tue, 20 Mar 2012 12:57:11 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, ceia, colombiana ----- BODY:
Já está cerca o 26 de março, dia do Direito Universal dos Povos à Rebeliom Armada, instaurado polas FARC-EP no ano 2008 (morte por causas naturais de Manuel Marulanda Vélez) e com à adesom a esta reivindiçom por diversas organizaçons revolucionárias a escala planetária.
Pola nossa banda, o Centro Social LUME! escolhemos esta sexta-feira 23 de março para comemorar este dia mediante a figura do ex-dirigente das FARC-EP Alfonso Cano, nomeado Comandante em Chefe da guerrilha revolucionária colombiana após o falecimento de Manuel Marulanda e morto trás a operaçom codeso lançada polo estado narco-terrorista de Santos.
Para esta merecida homenagem, o dia 23 realizaremos umha ceia revolucionária às 21h30 com a seguinte ementa colombiana:
- Salada colombiana, Perniles de pôlo ao cilantro e Malteada de banana (Sobremesa). O preço da ceia é de 10?. Para inscrever-se ligar para o 622.545.490, mandar um correio-e a centrosociallume@gmail.com ou passa polo Centro Social.
A continuaçom haverá um ato onde se incidirá nas origens do 26 de março e na figura do revolucionário Alfonso Cano, assim como se dará leitura a um conto e poesias farianas.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Fica adiada a ceia brasileira BASENAME: fica-adiada-a-ceia-brasileira DATE: Fri, 16 Mar 2012 17:06:31 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, ceia ----- BODY:
Por diversos motivos alheios que impedem a realizaçom desta ceia de confraternizaçom entre a Galiza e o Brasil, o Centro Social LUME! decide adiar este evento para o vindouro mês de abril, mas concretaremo-la numhas semanas.
Saúdos, C.S.Lume!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: CEIA BRASILEIRA BASENAME: ceia-brasileira DATE: Tue, 13 Mar 2012 11:33:27 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, ceia ----- BODY:
Este sábado 17 de março por volta das 21h30, o Centro Social LUME! acolherá umha ceia brasileira. A ementa é a seguinte: Caldo Verde, Feijoada e Mousse de Maracullá, todo por 10?!
Para assistir à ceia podes ligar para o 671.644.308, mandar um correio a centrosociallume@gmail.com ou passar polo Centro Social. A ceia irá bem acompanhada dumha das bebidas mais típicas do Brasil, a Caipirinha, e de música tradicional brasileira.
Aguardamos-vos! A Galiza e o Brasil, umha mesma língua!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: II BINGO MUSICAL BASENAME: ii-bingo-musical DATE: Mon, 12 Mar 2012 11:49:25 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, bingo ----- BODY:
Vem participar no Bingo Musical do Centro Social LUME!
Haverá prémios para o ganhador/a!!
Como anunciamos no seu momento, a Homenagem ao Manifesto Comunista que o Centro Social Lume! realizou o passado 25 de fevereiro, contou com umha representaçom teatral sobre a obra, por parte do Coletivo Lume!
A peça já está disponível em Youtube / Facebook e Twitter!
Link da crónica.
Link do evento.
A passada quarta-feira 29 de fevereiro, o escritor Roberto A. Rodrigues apresentou o seu último livro,
O morador da fenda, no Centro Social LUME!
Promovido pola Associaçom Galega da Língua (AGAL), o autor apresentou este novo livro na nossa língua: o galego-português. Fijo-o num de tantos espaços que, ante o silenciamento consciente por parte das instituçons "oficiais" da língua, por deixar já de mencionar a obviedade do planificado impedimento por parte das instituiçons espanholas e os meios de comunicaçom de sempre. Os movimentos sociais e os setores normalizadores reintegracionistas seguiremos trabalhando pola normalizaçom do galego desde a única perspectiva possível: a do nosso tronco lingüístico, a da contruçom nacional e nom dependência do espanhol.
A intervençom começou por volta das 20h30, após a breve introduçom do Fernando, e durou aproximadamente uns 40 minutos, onde o autor salientou o "exótico" do livro e o motivo que o levou a escrevê-lo. Ao remate do evento, companheiros e companheiras que acompanhávam ao escritor convidárom a uns momentos de confraternizaçom com variados petiscos.
Do LUME! apoiamos e apoiaremos sempre este tipo de iniciativas que ajudam a progressar na normalizaçom da nossa língua e a sua inseparável literatura. Agradecemos a assistência de todas as pessoas e estamos dispostos e dispostas a umha próxima.
----- COMMENT: AUTHOR: roberto a. rodrigues [Visitante] DATE: Tue, 01 May 2012 10:47:16 +0000 URL: http://www.robertoarodrigues.comAínda agora acabo de ver o post. Moitas grazas por prestárnolo local para a presentación. Parabéns polo voso traballo. Grazas novamente
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Ceia solidária BASENAME: ceia-solidaria-1 DATE: Fri, 02 Mar 2012 16:12:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, ceia ----- BODY:
Hoje, por volta das 21h30, o Centro Social LUME! acolherá umha ceia em solidariedade com a repressom sofrida por 4 militantes de Nós-UP durante o desenvolvimento da campanha "Simbologia fascista fora da Galiza" que só tentava limpar o nosso país da simbologia que ainda lembra e se burla do assassinato de milhares de galegos e galegas polo fascismo espanhol.
A ceia terá um preço de 10? e está organizada pola Assembleia Comarcal de NÓS-UP de Vigo.
http://nosgaliza.org/prova2/?p=897
A atividade organizada pola organizaçom juvenil da esquerda independentista BRIGA tivo lugar a sexta-feira passada com mui boa acolhida.
As e os jogadores que participárom, pudérom desafogar-se à sua vontade contra os responsáveis da nossa perda de direitos e a erradicaçom das nossas conquistas sob a escusa da crise económica do seu sistema de lucros e exploraçom: o injusto sistema capitalista.
Desde as 20h30 e durante hora e meia, as participantes lançárom um trás outro dardos contra o capitalismo. Num ambiente agradável estivemos entretidos e entretidas nuns duros jogos que, além da vitória simbólica do ganhador (que recebeu os prémios estabelecidos), valeu mais para a raivosa e também simbólica vitória contra os que atacam à juventude galega.
O Centro Social LUME! agradece a dinamizaçom do nosso espaço à esta entidade juvenil revolucionária.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Crónica: Homenagem ao Manifesto Comunista BASENAME: cronica-homenagem-ao-manifesto-comunista DATE: Wed, 29 Feb 2012 10:14:36 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: CRÓNICAS CATEGORY: TAGS: atividades, , manifesto comunista ----- BODY:
O passado sábado 25 de fevereiro no Centro Social LUME! rendimos homenagem, dumha forma criativa e original, à que foi a primeira obra que provocou a ruptura com o socialismo utópico e sentou as bases do nascimento do movimento obreiro internacional. Este manifesto, pilar principal dos e das comunistas do mundo, foi o ponto de inflexom que conduciu a muitos revolucionários e revolucionárias a dotar de ferramentas teóricas à classe trabalhadora na procura da sua emancipaçom. Karl Marx e Friedich Engels contruírom umha das melhores obras para a transformaçom da sociedade, para acabar com a exploraçom por parte da burguesia, apelando sem complexos à necessidade dumha revoluçom comunista, à tomada do poder por parte do proletariado. Ampliado por outros marxistas como Lenine e mal-interpretado (consciente ou inconscientemente) por outros, nom cabe dúvida da importância histórica do Manifesto Comunista.
Dada a procedência alemá dos autores da obra, por volta das 21h30 começava umha ceia típica da Alemanha: Mexilhons à alemá, Bierfleisch e Strudel. Posteriormente, as 27 pessoas assistentes pudérom desfrutar da original obra teatral que, interpretada por pessoas do nosso Centro Social, tentou representar o essencial do Manifesto Comunista. Fôrom dias de preparaçom que deu como resultado umha obra ingeniosa, divertida e consciente, com a finalidade de satisfazer a homenagem a esta obra com criatividade revolucionária.
Finalizada a obra, a confraternizaçom entre os e as assistentes perdurou até bem entrada a madrugada.
Do Centro Social LUME! agradecemos à assistência de todas as pessoas, que som as que realmente mantenhem vivo este projeto e dam forças e ánimos para continuarmos avançando.
Video da obra de teatro: http://www.youtube.com/watch?v=CcFXXpcY5K0&feature=youtu.be
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Diana obreira! BASENAME: diana-obreira DATE: Mon, 20 Feb 2012 14:19:24 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, briga ----- BODY:
A próxima sexta-feira 24 de fevereiro, por volta das 20h30., o nosso Centro Social acolherá umha atividade de carácter lúdica organizada pola organizaçom juvenil da esquerda independentista BRIGA.
Numha diana estarám representados os culpáveis desta crise, a classe burguesa. Cada jogo tem um custo de 0,50?. e ganhará o ou a jogadora que obtiver mais pontos ao final de cada jogo, lançando um máximo de 9 dardos. Haverá prémio para o ganhador ou a ganhadora.
Anima-te e lança-lhe um dardo ao capitalismo!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Homenagem ao Manifesto comunista BASENAME: homenagem-ao-manifesto-comunista DATE: Thu, 16 Feb 2012 15:27:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, manifesto ----- BODY:
O Centro Social LUME! convoca umha homenagem ao primeiro manifesto que sentou, sem lugar a dúvidas, as bases do marxismo e foi um dos pilares chave do nascimento do movimento obreiro de carácter revolucionário.
O Manifesto comunista, escrito por Karl Marx e Friedich Engels e publicado a meiados do século XIX (1848), cumpre a sexta-feira 24 de fevereiro 164 anos. Muitos e muitas revolucionárias partírom deste primeiro manifesto que supujo o passo do socialismo utópico ao socialismo científico, onde sem complexo ningum apelava-se à uniom do proletariado e à tomada do poder mediante a revoluçom socialista.
É por isso que, 164 anos e 1 dia depois, o nosso Centro Social, independentista, socialista e feminista, quer render homenagem a esta obra o próximo sábado 25 de fevereiro, com o seguinte programa:
- 21h30: Ceia alemá. Ementa: Mexilhons à alemá, Bierfleisch (cacerola de carne à cerveja) e Strudel (sobremesa). Todo por 10 euros. Para inscrever-se na ceia liga para o 671.644.308, manda um co-e a centrosociallume@gmail.com ou passa polo Centro Social.
- 22h45: Teatro revolucionário (de balde) e interpretado polo C.S. LUME!
Representaçom do Manifesto comunista.
Que as classes dominantes tremam a ideia dumha revoluçom socialista! Aguardamos-vos!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Ceia polo entruido 2012 BASENAME: ceia-polo-entruido-2012 DATE: Wed, 15 Feb 2012 17:25:06 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, ceia, entruido ----- BODY:
Chega mais um ano o entruido e com ele a sátira, o humor e a recuperaçom dumha das mais importantes tradiçons populares que escapam das maos da Igreja Católica.
Como Centro Social destinado à recuperaçom e difusom das tradiçons populares, vemo-nos na alegre obriga de realizar umha ceia de bem-vinda ao entruido 2012. Esta terá lugar esta sexta-feira, 17 de fevereiro às 21h30 no nosso Centro Social. O preço será de 5?. e a ementa: pionono e arroz com verduras, (água e vinho incluídos).
Para apontar-se liga para o 671.644.308, manda um correio a centrosociallume@gmail.com ou passa polo Centro Social LUME!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Crónica: X ediçom da Hóstia em Verso BASENAME: decorreu-no-lume-x-edicom-da-hostia-em-verso DATE: Mon, 13 Feb 2012 15:12:49 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: CRÓNICAS CATEGORY: TAGS: atividades, , ----- BODY:
O passado sábado 11 de fevereiro no Centro Social LUME! acolhimos um novo espetáculo realizado pol@s poetas da hóstia. Poetas galegas de distintos pontos do país reunírom-se mais umha vez numha fantástica velada poética onde o combate acadou a sua máxima tensom com os versos dumha e doutra equipa.
Arredor de 60 pessoas escuitárom e rírom com os espetaculares versos dos e das poetas, que desta volta enfrentávam ao povo contra Urdangarín. Um alto nível poético carregado de elevadas doses de humor que figérom das 2 horas de espetáculo algo efémero.
Desde o Centro Social LUME! queremos agradecer o esforço e entrega das poetas da hóstia assim como a todas e todos os assistentes polo magnífico ambiente ocasionado e por ser partícipes do nosso projeto, que desta volta tinha como objetivo nom só passar um bom momento, mas difundir a nossa poesia e demonstrar que na nossa língua todo é possível com total naturalidade, em contra da opiniom de muitos.
Esperamos que fosse do vosso agrado. Repetiremo-lo noutra ocasiom
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: A Hóstia em verso BASENAME: a-hostia-em-verso DATE: Sun, 05 Feb 2012 14:54:37 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, ----- BODY:
A Hóstia em verso chega ao Centro Social LUME! com um novo espetáculo: O povo vs. Urdangarín. Os conhecidos e conhecidas poetas da hóstia representarám este número o próximo sábado 11 de fevereiro às 21h no nosso Centro Social. Haverá petiscos de balde! Nom perdas a ocasiom, aguardamos-te!
Cursos abertos até agora:
- Gaita: Terça-feira 18 a 19h.
- Iniciaçom à língua galega: Quinta-feira 19h30 a 20h30.
- Pandeireta: Sexta-feira 19h a 20h.
(Horário de Verao, o curso de pandeireta passa para as quintas-feiras a partir das 18h45
- Ritmos latinos: terças e quintas-feiras 22 a 23h
- Zumba: sábados de 11 a 12h
Inscreve-te! Praço aberto de inscriçom (matrícula) todo o ano!
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Homenagem a V.I.Lenine BASENAME: homenagem-a-v-i-lenine DATE: Sat, 14 Jan 2012 14:53:50 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, lenine ----- BODY:O Centro Social LUME! quer homenagear no 88º aniversário da sua morte, ao revolucionário russo V.I. Lenine, quem sem dúvida foi um dos mais grandes pensadores marxistas e um dos dirigentes da primeira revolçom socialista da história da humanidade, e que serve de exemplo para muitos revolucionários e revolucionárias que luitam na atualidade.
Por isso, o sábado 21 de janeiro a partir das 21h terá no nosso Centro Social umha merecida homenagem, que contará com o seguinte programa:
- 21h: exposiçom fotográfica, apresentaçom breve da sua biografia e leitura e contextuallizaçom dalguns fragmentos das suas obras.
-22h: CEIA RUSSA: Kapusta (carne e repolo) e Chvorost (sobremesa). 10 euros.
Todo acompanhado da música do país do revolucionário!
Para apontar-se à ceia ligar para o 671644308 ou passar polo Centro Social (Rua Gregório Espino Nº55).
Fotos da homenagem a V.I. Lenine.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: 1º Aniverário do C.S.Lume! BASENAME: 1o-aniverario-do-c-s-lume DATE: Sat, 19 Nov 2011 14:53:41 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: , atividades ----- BODY:O nosso Centro Social está de aniversário. Cumprimos um ano.
365 dias desde o começo do nosso projeto de construçom de poder popular em termos nacionais, socialistas e feministas, através do esforço de galegos e galegas, trabalhadores e trabalhadoras, jovens e mulheres que desde o âmbito político-cultural tentamos aportar o nosso grao de areia no caminho dumha Galiza ceive, socialista e nom patriarcal.
Som muitos os bons e maus momentos que passamos neste primeiro ano de vida, mas ficamos com o esforço do trabalho diário e agradecemos aos que, desinteressadamente, colaborárom e colaboram connosco pola recuperaçom e mantenimento da nossa língua, cultura, memória combatente, tradiçons, etc? e outros que através de diversas atividades dinamizam o nosso Centro Social. Um espaço de auto-organizaçom.
É por isso que o próximo sábado 26 de novembro celebramos o nosso aniversário durante toda umha jornada cheia de atividades à que ficades convidados e convidadas.
O programa que apresentamos este é o que segue:
12h30: Apresentaçom do livro Histórias de Oregón de Diego Ameixeiras. O própio autor falará-nos dele.
14h: Jantar popular. Entrantes, carne recheia com menestra de verduras e sobremesa (água, vinho e café incluídos). 10?. Para reservar sítio no jantar podes ligar para o 671644308 ou bem escrever a centrosociallume@gmail.com
16h30: Projeçom de videos e apresentaçom: ?Parkour em Vigo?. Contaremos com a presença da juventude do bairro do Calvário que se dedica a este desporto.
17h15: Projeçom da curtametragem Carapuchiña e o pobo feroz. Baseiada no livro de Fran Alonso Males de cabeza e dirigida por José Araújo, quem nos contará o processo de realizaçom.
19h: Intervençom do C.S. LUME! polo seu primeiro aniversário.
19h30: Concerto da banda corunhesa Sés com María Xosé Silvar. http://www.mariaxosesilvar.com/#/Inicio-01-00/
21h: Para rematar, foliada e petiscos de graça.
Achega-te! ----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Jornada mural no Lume! BASENAME: jornada-mural-no-lume DATE: Sat, 15 Oct 2011 13:53:31 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, mural ----- BODY:No Centro Social Lume! estamos levando a cabo um processo de renovaçom e decoraçom que faga mais agradável o nosso agir diário nas instalaçons do nosso projeto cultural-popular, nacional, feminista e socialista. Umha jornada de trabalho voluntário na que nom faltará de nada e onde a ideia central é a realizaçom entre tod@s dum mural numha das nossas paredes.
A jornada dará começo o sábado 22 de outubro por volta das 11h. A bom ritmo até a hora de comer, onde teremos sandes, bebida e sobremesa, para assim continuarmos trabalhando.
Por volta das 18h. toca o recesso para escuitar ao vivo o rap feito na nossa cidade, com combinaçom de tons acústicos. Este concerto virá da mao de "KaveGZ" e os primos Pablo e Adriám Chacom.
Como vedes, umha jornada de confraternizaçom em que todos e todas podemos aportar umha parte do nosso trabalho à contribuiçom e melhora deste espaço de resistência frente o consumismo sistemático, as modas capitalistas e os valores individualistas.
----- -------- AUTHOR: lume TITLE: Degustaçom de Queijos BASENAME: degustacom-de-queijos DATE: Sat, 08 Oct 2011 13:53:19 +0000 STATUS: publish PRIMARY CATEGORY: ATIVIDADES CATEGORY: TAGS: atividades, ----- BODY:
Este sábado 15 de outubro por volta das 12h., decorrerá no nosso Centro Social umha degustaçom dalguns dos melhores queijos galegos e portugueses acompanhados dum bom vinho branco, cerámica de Goiám e broa de milho. Todo por tam só 10?.
O evento, organizado polo C.S. Lume! e patrocinado por D.O.P San Simón, a quem agradecemos a sua aportaçom. O evento contará com as seguintes marcas:
Queijos galegos:
- Arzúa Ulloa. http://www.arzua-ulloa.org/
- Queixo de Tetilla. http://www.queixotetilla.org/
- San Simón (Patrocinador). http://www.sansimondacosta.com/es/noticias
Queijos portugueses:
- Queijo Quinta da Aveleda.
- Queijo Avelhe.
- Queijo Sao Jorge.
Nom perdas a ocasiom e vem degustar até a saciedade dos distintos sabores destes queijos de vaca, misturando-os com um pouco de vinho branco e uns anacos de broa de milho. Para reservar a tua assistência podes ligar para o 671.644.308., mandar um correio a centrosociallume@gmail.com, concretar polo Facebook ou passar polo nosso Centro Social. (O pago realizará-se no mesmo dia).
Galeria de fotos:
Esta fim-de-semana, 24 e 25 de Setembro, o Centro Social Lume! acolherá dentro das suas instalaçons o primeiro curso de Stencil organizado pola A.C.O Maçarico.
Como anunciam no seu blogue ou no seu Facebook todos e todas as interessadas podem inscrever-se desde já para participar desta atividade ligando para o número 678 253 999. Segundo anunciam, os horários, ainda que abertos a sugestons, som os que seguem:
Sábado 24 de Setembro.
10h00 ? 14h00.
Conheceremos pessoas dedicadas ao stencil, também os seus trabalhos.
Introduziremos a teoria da técnica do stencil. Aprenderemos dos materiais necessários.
Começaremos com os preparativos de imagens no computador. Programas informáticos e técnica.
16h00 ? 20h00.
Cada um/ha de nós trabalharemos no PC, com as imagens das que gostemos.
Domingo 25 de Setembro.
10h00 ? 14h00
É o momento da impressom, o pegado e o corte das figuras.
16h00 ? 18h00
Finalmente provaremos os stencils realizados.
Mais informaçom: http://www.galeguizavigo.org/
Anima-te e vem participar!
O 27 de novembro de 2010, apresentou-se oficialmente o Centro Social Lume!, na rua Gregorio Espino 55, em Vigo. Decorreu um jantar de confraternizaçom, apresentou-se o livro de Abrente Editora, depois tivo lugar um recital poético a cargo da Organizaçom Juvenil Briga, com sombras chinesas, e logo Belém Grandal recitou alguns dos seus poemas. Por último, umha integrante de Solidariedade Galega co povo Saarahui, apresentounos o trabalho desta associaçom.
Video inauguraçom, "Galiza Contrainfo":
http://blip.tv/galiza-contrainfo/inaugura%C3%A7om-do-centro-social-lume-em-vigo-4459369
CENTROS SOCIAIS:
Fundaçom Artábria.
http://www.artabria.net/
A Gentalha do Pichel.
http://agal-gz.org/blogues/index.php/gent/
Gomes Gaioso.
http://agal-gz.org/blogues/index.php/csggaioso/
Baiuca Vermelha.
http://agal-gz.org/blogues/index.php/baiuca/
LÍNGUA:
Associaçom Galega da Língua.
http://www.agal-gz.org/modules.php?name=Sections
DESPORTOS:
Siareir@s Galeg@s.
http://www.siareirasgalegas.org/principal.php?pag=inic
No Centro Social Lume! poderás atopar à venda diverso material próprio e doutras organizaçons: camisolas, cuncas, colantes, livros, calendários, agendas, teses, vozeiros, etc.
Achega-te ao Centro Social para adquirir qualquer material da nossa loja virtual e muito mais!
Dentro do Centro Social LUME!, além de propor as tuas atividades e ajudar-te ao seu cumprimento e desenvolvimento, poderás atopar um sítio de leitura, formaçom e lazer.
Temos serviço de bar, café e petiscos caseiros. Projetor para ver filmes e documentais, umha biblioteca em constante expansom, diverso material à venda e boa música.
Tanto o Coletivo Lume! como as outras organizaçons que trabalham no Centro Social, realizamos palestras e foros de debate com o objetivo de formamo-nos e debater sobre ideias, problemas ou realidades concretas de todo o que nos rodeia.
Animamos a todos e todas a participar do nosso projeto, a formar o vosso próprio curso, criar a vossa própria Comissom de Trabalho, participar na rede de intercambio de livros, organizar jantares, festas ou ceias, pôr em definitiva, um pequeno grau de areia para o nosso projeto popular, em parámetros independentistas, socialistas e feministas.
Rua Rouxinol 16, rés-do-chao. Vigo, Galiza.
Horário de abertura: terças a sextas-feiras de 18h a encerramento.
Correo-e: centrosociallume@gmail.com
Visita Google Maps!
Quem somos?
O Coletivo Lume! é umha Associaçom formada por sócios e sócias e aberta à participaçom de qualquer pessoa do povo trabalhador galego. Nascimos em agosto de 2010 a raiz do esforço de diversas pessoas do movimento independentista, socialista, e cultural viguês. O nosso trabalho enquadra-se na comarca de Vigo em geral e no bairro popular do Calvário em particular. Neste último sitúa-se o Centro Social LUME! Que inaugurou o seu espaço o 27 de novembro de 2010.
Definimos o nosso Centro Social como comunista. Formamos parte da esquerda independentinta, mais concretamente do projeto político do Movimento de Libertaçom Nacional Galego (MLNG). Portanto, fazemos trabalho social sem ánimo de lucro e para a maioria social do povo trabalhador viguês, estabelecendo um espaço de formaçom cultural, política e social alternativo, afastado do pensamento individualista e consumista ao que nos condena o capitalismo.
O Coletivo LUME!, como associaçom encarregada de gestionar e administrar o Centro Social, temos por objetivos difundir a cultura e a tradiçom popular galega, normalizar a nossa língua mantendo um espaço totalmente monolingüe, recuperar a memória e a experiência de luita da nossa classe: a classe trabalhadora; organizar cursos, fomentar a auto-organizaçom das nossas sócias e sócios e das trabalhadoras; ser um espaço aberto para os movimentos sociais, associaçons vicinais e, sobretodo, sermos um ponto de encontro onde falar, debater e intercambiar ideias, experiências e atitudes. Para todo isto, destinamos os nossos esforços à realizaçom de atividades de diversa índole.
Que fazemos?
Dentro do Centro Social Lume! realizamos distintas e variadas atividades. Estas vam destinadas à recuperaçom da nossa língua e da nossa cultura nacional e de classe, à consecuçom dumha nova ética onde a solidariedade e o pensamento coletivo sejam os instrumentos para enfrentarmo-nos ao egoísmo e consumismo capitalista. Aliás, o objetivo destas atividades e fomentar a participaçom e criatividade de todas as pessoas que de forma voluntária queiram participar no nosso projeto.
Assim, a nossa semana de atividades está cheia de cursos: música (gaita, pandeireta), idiomas (iniciaçom à língua galega e francessa), arte (obradoiro de poesia, expressom oral e corporal, artesania em barro), etc... Como Coletivo consciente, galego, socialista e feminista, estamos dispostos e dispostas a colaborar com outras organizaçons galegas, obreiras e de mulheres. Realizamos jornadas pola nossa língua, informamos, reflexionamos e debatemos sobre os problemas concretos da nossa cidade (AVE, sanidade, gasto militar...), nacionais ou internacionais. Colaboramos com o feminismo e reivindicamos os direitos LGTB. Videos, exposiçons, etc, servem de difusom e recuperaçom da luita obreira.
Mas além disto, o Centro Social Lume! está aberto a todas e todos @s que queiram colaborar, formar a sua própria Comissom de Trabalho (ecologista, montanheira, cultural, educativa, desportiva, etc.). E também, estamos à disposiçom de realizaçom de aniversários, jantares, ceias, festas, etc...
----- --------