« Ensinar português e em português na GalizaPara que nos serve umha cultura?: Sistema e planificaçom cultural na Galiza »

Léxico galego: problemas e soluçons

21-04-2010



Professor Carlos Garrido

Dia e hora da palestra: 9 de Abril às 16h00.

A partir da consideraçom e análise de umha rica mostra de usos lexicais hoje realizados por utentes cultos de galego, fai-se um levantamento dos processos de degradaçom que historicamente tenhem afectado o léxico galego e das correspondentes atitudes dos actuais codificadores.

A conclusom de tal inventário é desalentadora: para a maioria dos actuais utentes cultos de galego Nom existe nesta língua um sistema lexical funcional, estável e coerente, nem um modelo de correcçom lexical autónomo diferente do castelhano, de modo que só a ingenuidade de muitos e a impostura de alguns sustenta um estado de anomia e subsidiaridade expressivas que noutras coordenadas sociais e culturais, menos problematizadas do que as galegas, constituiria um verdadeiro escândalo.

Descarregar mp3 [32,9 MB | 1h 35min 58s]

Biografia do professor Carlos Garrido

Carlos Garrido Rodrigues (Ourense, 1967). É licenciado e doutor em Biologia pola Universidade de Santiago de Compostela (1990 e 1996 respectivamente) e licenciado em Traduçom e Interpretaçom pola Universidade de Vigo (1996).

Actualmente é professor titular da cadeira de Traduçom de Textos Científicos e Técnicos de inglês e alemám na Universidade de Vigo, presidente da Comissom Linguística e membro do Conselho de Redacçom da revista Agália.

É autor, entre outras obras, do Dicionário Terminológico Quadrilíngue de Zoologia dos Invertebrados (AGAL, 1997), do Manual de Galego Científico. Orientaçons Lingüísticas (AGAL, 2000) e de Aspectos Teóricos e Práticos da Traduçom Científico-Técnica (Inglês > Galego) (AGAL, 2001).

Igualmente, é autor da traduçom do Manual de Evoluçom e Sistemática (Laiovento, 2003), de Walter Sudhaus e Klaus Rehfeld, umha das primeiras traduções científicas na Galiza, e a primeira do alemám; e co-organizador da colectánea dos trabalhos Ferramentas para a Traduçom (AGAL, 2004).

Permalink

Sem comentários ainda

Corunha 2010

Faculdade de Ciências da Educaçom

8, 9 e 10 de Abril

Diploma do Departamento de Didácticas Específicas por 16 horas

Está solicitado 1 crédito de livre configuraçom

Prazo de inscriçom


Até o dia 07 de abril

Comissom organizadora


Narciso de Gabriel
Xulio Pardo de Neyra
Valentim R. Fagim

  Feeds XML

blog engine