A LUITA OPERARIA GALEGA EM IMAGENS

A LUITA OPERARIA GALEGA EM IMAGENS

EM COLABORAÇOM COM FESGA
Nas três proximas sextas-feiras as 21h30, preludiando o Primeiro de Maio projectaremos os documentários seguintes:

Ferreiros
dum mundo melhor

Neste DVD recolhe-se, através das greves gerais, umha parte importante da história do movimento obreiro galego desde a queda da ditadura franquista. As greves gerais som a expressom prática mais destacável da luita dos trabalhadores e trabalhadoras por melhorarem as condiçons laborais, mas também, com freqüência, por exigiren mudanças económicas, sociais e políticas. Até hoje, na Galiza, as dez greves gerais que se realizárom desde 1984 fôrom um êxito, aumentárom o nível de organizaçom e consciência do pessoal assalariado, e nelas estivérom presentes as reivindicaçons nacionais.

LIÇOM DE DIGNIDADE

Neste DVD relata-se e analisa-se a greve dos trabalhadores e trabalhadoras de Transportes La Unión, um paro que demorou 121 dias, e que se converteu assim no mais longo dos realizados na Galiza. Seria impossível umha luita tam dilatada no tempo se nom houvesse fortes motivos de fundo, um apoio importante sindical, e a solidariedade da populaçom das comarcas atingidas pola greve. Precariedade laboral e incumprimento do convénio, perda salarial, prepotência patronal, arbitraríedade por parte da Junta e das autoridades laborais, posturas entreguistas de alguns sindicatos, umha aplicaçom da justiça que nom tem os olhos vendados, etc. fôrom a outra face da moeda a umha atitude da classe obreira exemplar. Cumpre lembrarmos estes factos, tirarmos conclusons que nos sirvan para umha releitura do momento histórico em que vivemos e também de aprendizagem para agirmos con mais eficácia nas luitas reivindicativas futuras.

METAL EN LUITA

A negociaçom colectiva do convénio do metal da província de Ponte Vedra é a mais importante da Galiza, tanto polo número de pessoas que abrange, por volta de 25.000, como pola capacidade mobilizadora dos trabalhadores e das trabalhadoras do sector e os avanços que se conseguírom em matéria laboral nas últimas décadas. Durante a negociaçom do ano 2006 mais umha vez reflectiu-se esta realidade: nove dias de greve, dúzias de milhares de pessoas a manifestarem-se na rua, assembleias massivas que marcavam os passos a seguir e que decidírom tanto o texto do ante-projecto como a aceitaçom ou nom aceitaçom na Mesa de Negociaçom un acordo definitivo. Todo um exemplo de participaçom e de luita da classe obreira que queremos divulgar através de este documentário.

Escrito em 10-04-2007, na categoria: Comissons, memória histórica
Chuza!

Sem comentários ainda

    SEMENTE

      Somos um grupo de compostelanas e compostelanos decididos a fazer activismo cultural na nossa cidade e comarca. A língua e cultura galegas, a vontade de aprender, de difundir e recuperar os nossos costumes, a nossa história, a nossa música... som os nossos eixos de trabalho.

      Documentário Quatro anos de Gentalha já na rede!

      A Gentalha do Pichel Centro Social O Pichel Loja da Gentalha

        AGENDA DE EVENTOS

          Busca

          O blogue do Apalpador

          blogging tool