« Sábado 9 de agosto: Manife contra as touradasFotos do Roteiro pola Ilha de Arousa »

Amig@s da Cultura e A Revira perante a dedicatória do Dia das Letras a Filgueira Valverde

  18:34:55, por da Cultura   , 327 palavras  
Categorias: novas

Amig@s da Cultura e A Revira perante a dedicatória do Dia das Letras a Filgueira Valverde

17-07-14

As associaçons culturais Revira e Amig@s da Cultura, perante a decissom da Real Academia Galega (RAG) de dedicar o Dia das Letras Galegas ao pontevedrês Xosé Filgueira Valverde, fazemos públicas as seguintes consideraçons:

- Rejeitamos a decissom tomada pola RAG. Filgueira Valverde, para além da sua maior ou menor valia como intelectual e da sua obra, nom merece este reconhecimento porque nom é nengum exemplo a seguir polo povo galego.

Assim, enquanto os seus antigos companheiros do galeguismo pontevedrês eram assassinados (Bóveda) ou forçados ao exílio (Castelao), Filgueira renegou sem problemas da causa galega e aderiu o franquismo, mesmo assumindo cargos de responsabilidade durante a longa noite de pedra, por exemplo como presidente da Cámara Municipal da nossa cidade. Posteriormente, foi um dos encarregados, como conselheiro de cultura do governo de AP, de romper com a linha histórica do galeguismo a respeito do caminho a seguir polo galego, introduzindo umha visom estreita da língua no conhecido como Decreto Filgueira (1982).

- Com esta decissom, que desde logo é muito menos ?de consenso? que as opçons de Xela Árias, Manuel Maria ou Ricardo Carvalho Calero, a RAG continua no caminho de situar-se cada vez mais afastada tanto do povo galego em geral como dos setores mais implicados na defesa da sua língua e cultura.

A eleiçom de umha figura do culturalismo elitista retrata a atual RAG. Em palavras do seu presidente, Xesús Alonso Montero, Filgueira Valverde é umha boa escolha ainda que ?sabemos que nom o vam ler os taxistas ou os farmacéuticos?. Desde logo os avanços na normalizaçom do galego nom vam depender do trabalho da RAG, comodamente recluída na sua torre de marfim por própria vontade.

- Desde o associacionismo cultural pontevedrês seguiremos a trabalhar pola nossa língua e cultura. Perante um governo autonómico contrário a qualquer avanço normalizador e que conta com a cumplicidade de instituiçons como a RAG, os esforços desde a base som mais necessários que nunca para impulsionar o idioma.

A.C. Revira
A.C. Amig@s da Cultura

Ainda sem comentários

Janeiro 2023
Seg Ter Qua Qui Sex Sab Dom
 << <   > >>
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Pesquisa

  Feeds XML

multiple blogs