CHEGA "QUARTA-FEIRA LOGO VEM", DOCUMENTÁRIO DA COMISSOM DE LÍNGUA DA GENTALHA

CHEGA "QUARTA-FEIRA LOGO VEM", DOCUMENTÁRIO DA COMISSOM DE LÍNGUA DA GENTALHA

(Legendas disponíveis clicando no CC)

Quarta-feira Logo Vem, filme da Gentalha do Pichel que reivindica as denominaçons tradicionais dos dias da semana

As formas tradicionais dos dias da semana, construídas com a palavra feira (segunda-feira, terça-feira, quarta-feira, quinta-feira e sexta-feira) continuam vivas do norte ao sul da Galiza, ainda que só entre as pessoas mais velhas das nossas comarcas. Isso é o que mostra este filme, editado pola Comissom de Defesa da Língua, sob o título Quarta-feira Logo Vem, em relaçom a umha copla que ainda é reconhecida por muitas pessoas que já deixaram de usar estas fórmulas no dia-a-dia.

O documentário, de algo mais de 10 minutos, reivindica a recuperaçom das denominaçons tradicionais, que alguns meios de comunicaçom já ensaiárom na última década.
Em primeiro lugar recolhe testemunhos do uso vivo da sexta-feira na Límia Baixa. A seguir viaja ao extremo norte da Galiza, onde as pessoas mais velhas ainda tenhem memória do uso da quarta-feira (que chamavam carta-feira). A partir daí as gravaçons som realizadas polos membros da Comissom de Defesa da Língua da Gentalha em muitas aldeias da área de Compostela, concretamente para registrar a 4ª, a 5ª e a 6ª feira.
O objetivo do filme é mostrar como nestas comarcas as pessoas passárom de quinta-feira a jueves. Só nos últimos anos fôrom introduzidas através do ensino e da televisom umhas novas denominaçons, semelhantes às do castelhano e pouco  abonadas no galego tradicional. 

Escrito em 09-07-2012, na categoria: Notícias
Chuza!

1 comentário

Comentário de: Ruth [Visitante]
Ruth

Nós recollemos unha copla en Ponteceso que di “quarta” e “quinta” (É o primeiro audio “Cando queres que fíe,condenada"):

http://pontenafala.wordpress.com/2012/06/21/190/

Parabéns polo traballo!

10-07-2012 @ 09:35

    SEMENTE

      Somos um grupo de compostelanas e compostelanos decididos a fazer activismo cultural na nossa cidade e comarca. A língua e cultura galegas, a vontade de aprender, de difundir e recuperar os nossos costumes, a nossa história, a nossa música... som os nossos eixos de trabalho.

      Documentário Quatro anos de Gentalha já na rede!

      A Gentalha do Pichel Centro Social O Pichel Loja da Gentalha

        AGENDA DE EVENTOS

          Busca

          O blogue do Apalpador

          powered by b2evolution free blog software