A iniciativa Galescola surge como resposta ao problema da escolarizaçom dos nenos e nenas galegofalantes nas cidades galegas. O nosso objectivo principal é criarmos uma rede de escolas onde as nossas crianças possam falar galego numa situaçom de normalidade.
A associaçom VOGAL (Viveiro e Observatório de Galescolas) foi constituída para definir e organizar o projecto, colaborar com as Galescolas, e actuar como coordenadora. Prestaremos apoio técnico, jurídico e financeiro, participando no capital social das escolas quando for necessário, e colaboraremos com organismos e associações que prossigam objectivos similares ou complementares.
Queremos criar escolas em regime de cooperativa, democráticas e participativas, oferecendo um ensino laico e de qualidade. As Galescolas serám multilingues, com o galego-português como língua veicular, e promover-se-ám as relações com as culturas lusófonas.
O nosso projecto está aberto a todas as pessoas. Queremos dar uma visom ampla da língua, na sua dimensom internacional, na que todos/as possamos sentir-nos a vontade.
Estamos formando um grupo para o nosso primeiro projecto: uma escola infantil em Vigo. O modelo organizativo será o de uma cooperativa de trabalho associado, que nos permite integrar o professorado, as mães e pais e a associaçom VOGAL.
Para mais informaçom:
Espero que esta iniciativa chegue longe e que se estenda por toda Galiza. Desejo que no futuro eu possa levar aos meus filhos a uma galescola.
Grande projeto,
Isso é a chave dumha educação acorde com a realidade galega. Estas crianças teram a possibilidade de construir um futuro no que seram pessoas integras e conhecedores das sua cultura e tradições.
Parabéms aos promotores da iniciativa