Costas Douzinas/Rebelión
Grécia está a se converter num experimento para a nova fase da correcçom de curso que o neoliberalismo se propom realizar aproveitando o rastro da crise económica e financeira.
Paul Bremer, o primeiro virrei norte-americano, impós num estragado Iraque políticas económicas que o Economist qualificou como um regime "de capitalismo de sonho". Dificilmente acha-se umha locuçom melhor para descrever as medidas do plano de "estabilidade" submetidas por Grécia à aprovaçom da Comissom Europeia, e aprovadas ontem. O plano contempla umha reduçom do deficit orçamental grego, que passaria do actual 12,7% do PIB ao 2,8% em 2012, prometendo, ademais, imediatamente, um recorte de 10% no orçamento ministerial, umha congelaçom das contrataçons de servidores públicos, a ABOLIÇOM de diferentes IMPOSTOS DIRECTOS e um INCREMENTO da FISCALIDADE INDIRECTA. E por se isso nom bastasse, o primeiro ministro socialista George Papandreu anunciou ontem, num dramático discurso televisado à naçom, ulteriores medidas de austeridade sem precedentes, entre elas, o aumento imediato dos impostos aos combustíveis, o AUMENTO DA IDADE DE JUBILAÇOM e recortes na remuneraçom dos empregados públicos que significárom umha diminuiçom de 10% do salário para a maioria de servidores públicos do Estado, e de 40% no caso dos académicos. Como em Gram-Bretanha, as universidades recebem o primeiro golpe; a tám cacareada "economia do conhecimento" nom é óbice para as considerar um luxo de todo ponto secundário.
E todo isso se vai pôr por obra no país mais pobre da velha Europa, que conta com um desemprego juvenil de 25%, com um crescimento estancado e com seus tradicionais sectores da indústria naviera, o turismo e a construçom submetidos a umha indecível pressom. Essas medidas fechárom o círculo vicioso de crescente desemprego, menguantes rendimentos fiscais e políticas económicas submetidas ao capricho da especulaçom nos mercados financeiros. Empurrárom a um país que se acha já em profunda recessom ao abismo de umha depressom duradoira e sem saída.