ORDES-
O primeiro de maio - Por iniciativa de um grupo de jovens simpatizantes dos partidos galeguista e socialista, apoiado polas socieades agrárias, celebrou-se em Ordes a festividade do Primeior de maio, pese às dificuldades opostas. A propaganda nom se efectuou por denegar-se a permissom correspondente. Tampouco pudo celebrar-se o mitim público. Limitou-se à celebraçom de festas de carácter popular e umha palestra que sobre o significado da data deu o ex deputado constituinte senhor Soares Picalho.Raza Celta. Órgano del Comité Autonomista Gallego de Montevideo, Ano I, nº 4. Montevideu, 15 de junho de 1934, pág. 12.
Assim descreviam no Raza Galega o 1º de Maio celebrado em Ordes em 1934, seguramente um dos primeiros celebrados na vila e também um dos últimos. Destacam as travas colocadas na sua celebraçom, pois como se costuma dizer, a II República só chegou a Ordes com a Frente Popular. O governo de António Concheiro de republicano só tinha o nome, e os boicotes a actos deste tipo fôrom umha constante no seu governo municipal.
O orador neste Primeiro de Maio, Ramom Soares Picalho, agrarista, foi um dos militantes mais escorados à esquerda do Partido Galeguista. Formado no ambiente de esquerdas de Buenos Aires, preso político na Argentina, fundador do Partido Comunista do mesmo país, homossexual, etc., será umha das personagens mais interessantes do nacionalismo galego de pré-guerra. Sempre tivo especial relaçom com a nossa comarca, como explicaremos em próximas entradas do blogue.
No sábado 11 de dezembro começamos um ciclo de ceias-colóquio arredor de distintas experiências militantes na comarca de Ordes nas últimas décadas. A primeira -às 20h30 na Casa da Cultura de Ordes, com ceia posterior- será da mao de Lola Ferreiro, quem nos falará da Transiçom na comarca de Ordes através da experiência da Asociación Cultural O Terruño.
As ceias-colóquio serám organizadas por Foucelhas, Lucerna e A Revoltaina, tendo a ideia de juntar material para fazer um livrinho com todo o material juntado e as experiências que nos narrem.
Breve história da A.C. O Terruño
A Asociación Cultural O Terruño nasce em Ordes no ano 1975, legalizando-se dous anos depois e levando umha actividade constante até 1984.
O nome "O Terruño", herdárom-no do jornal anticaciquil El Terruño, que durante o ano 1903 se publicou em Ordes, mantendo umha boa relaçom com os galeguistas da época, publicando-se nas suas páginas mesmo um poema de Aurélio Ribalta.
Entre as suas actividades contam-se várias palestras sobre temas tam candentes na época como o aborto, contando com umha mui numerosa participaçom. Nos anos 1979, 1980 e 1984 organizam a Feira da Cultura Popular Galega, com artesania, livros, música e teatro.
Publicárom também cinco números do Boletín Informativo da A. C. O Terruño, e um monográfico sobre Manoel António em 1979. Revista com uns conteúdos mui críticos, de denúncia social, memória histórica, etc.
Escrito ?s 13:22:16 nas castegorias: ACTIVIDADES
|
|
Neste sábado, dia 4 de dezembro, a Escola Popular Galega em colaboraçom com Foucelhas realizará em Ordes -na Casa da Cultura- o seu segundo curso sobre história da Galiza, sob o título "Três achegas à história da Galiza", com as seguintes ponências:
11h30. "Da Gallaecia romana ao Reino Suevo". Por Duarte Abade, especialista em História Medieval.
13h00. Descanso para o jantar (rogamos que quem queira vir avise para fazer umha estimaçom)
16h00. "Marxismo e libertaçom nacional desde a década de 60". Júlio Teixeiro, Grupo de Estudos Mádia Leva.
18h00. "O fracasso dumha direita galeguista. O caso Franqueira". Tiago Peres, especialista em História Contemporánea.
Aguardamos-vos!
Escrito ?s 12:54:32 nas castegorias: ACTIVIDADES, HISTÓRIA
|
|
O pensador anarquista Miquel Amorós dará hoje umha palestra na biblioteca municipal de Cerzeda, às 20h30, sob a legenda ?Princípios do antidesarrolhismo?. Nela exporá a sua crítica à sociedade industrial e ao conceito de ?desarrolhismo?, cujas consequências se palpam especialmente no concelho de Cerzeda, no norte da comarca de Ordes: os maiores orçamentos municipais da Galiza em troques de armazenar o lixo de todo o país, a chantagem dos postos de trabalho em troques de queimar o carvom mais poluinte.
Escrito ?s 13:25:14 nas castegorias: ACTIVIDADES
|
|
Depois do tempo de Verao em Foucelhas retomamos as actividades. Se o clima o permite, neste Sábado (4 de Setembro) celebrará-se na paróquia de Buscás um roteiro de estrelas com David Bruzos, professor de Física que o ano passado exerceu no I.E.S. nº1 de Ordes. O objectivo é que grandes e pequenos conheçam questons básicas sobre astronomia que permitam depois desfrutar dos céus de Verao. Às 21h30 começará umha projecçom explicativa no local social de Buscás, para sair polo monte da zona por volta das 22h30. As recomendaçons: vir abrigad@s, trazer lanterna, e gana de aprender passando-o bem!
Escrito ?s 17:42:09 nas castegorias: ACTIVIDADES
|
|