Páginas: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 162 >>

19-08-2016

  02:08:00, por artabria   , 296 palavras  
Categorias: Cultura e tradiçons, Movimentos sociais, Actividades mês a mês, Palestras e debates

Neste Dia da Galiza Mártir, lembramos Jaime Quintanilha e o resto de assassinados polo fascismo

Pola primeira vez, em Ferrol comemorou-se o Dia da Galiza Mártir, 17 de agosto. Foi iniciativa da Fundaçom Artábria, que nom quijo deixar passar o octogésimo aniversário do assassinato de Jaime Quintanilha sem reivindicar a sua figura de galeguista e antifascista.

Nom porque ele expressasse posiçons soberanistas antes de existir o chamado nacionalismo contemporáneo; nom porque fosse dirigente da esquerda operária ferrolana; nom porque fosse arquiteto do nacionalismo cultural galego em Ferrol antes de 1936.

Ou melhor dito... por todo isso e por mais. Ele representa as centenas de vizinhos e vizinhas de Ferrol e da comarca de Trasancos que caírom executados pola canalha fascista a seguir ao golpe dirigido polo assassino Franco.

Passadas as 20:30 horas deste 17 de agosto, um grupo de trasanqueses e trasanquesas ajuntamo-nos no Baluarte de Canido, perto do muro onde numerosas pessoas fôrom fusiladas polos franquistas 80 anos atrás.

Ali soou, interpretado pola gaita de foles galega, o hino operário de origem polaca "A Varsoviana", adotada polo antifascismo no Estado espanhol na década de 30. A seguir, tomárom a palavra os companheiros, Alexandre Carrodéguas, Henrique Sanfiz, John Thompsom e Vítor Santalha. Todos eles lembrárom o legado e a obrigaçom que hoje temos de reivindicar a memória da geraçom ceifada polas armas do fascismo espanhol, denunciando o papel do regime espanhol atual na impunidade da ditadura franquista.

O neto do homenageado, o músico Jamie Fifthring , reivindicou a memória do bisavô e lembrou a sua negativa a reconhecer qualquer existência cultural a Espanha, que historicamente usurpou o património musical das naçons da Península para tentar criar a sua inexistente identidade.

A seguir, interpretou com a sua guitarra a cançom Buracos do grupo Ruxe Ruxe. Finalmente, o Hino Nacional da nossa pátria encerrou o ato, para um encontro posterior de confraterindade no nosso Centro Social.

[GALERIA FOTOGRÁFICA] https://goo.gl/photos/ZKpWEczLAwKMb6XM6

  01:57:00, por artabria   , 557 palavras  
Categorias: Movimentos sociais

Intervençom do companheiro Vitor Santalha na homenagem a Jaime Quintanilha


Os nazonalistas galegos éramos, fai catro ou cinco anos, autonomistas. Coidábamos de boa fe que á Galiza abondáballe coa Autonomía. Os nazonalistas galegos de hoxe xa non somos autonomistas. Coidamos de boa fe que á Galiza non lle abonda coa Autonomía. ¿Que queremos, pois, os nazonalistas galegos? Queremos a independenza de Galiza; a sua compreta e absoluta libertade. [?] A nosa Libertade non vai nin quere ir en contra de Libertade algunha. Pro a nosa Libertade é unha cousa tan nosa, que ninguén teria dreito á asoballala. E si o feito de querela e de pedila fose tomada como unha decraración de guerra pol-o Estado, pensariamos que a nosa Libertade e o Estado son cousas incompatibles.

Full story »

10-08-2016

  22:58:00, por artabria   , 248 palavras  
Categorias: Concertos

Audiovisual, gastronomia, memória histórica e atelier de malabares para crianças atividades de agosto na Fundaçom Artábria

O passado 5 de agosto davamos início às atividades do mês com a projeçom do documentário "Ence, 60 anos mais?" realizado por gzcontrainfo. À apresentaçom assistiu Zélia Garcia, ativista de gzcontrainfo.

Nesta sexta-feira, 12 de agosto, contamos com umha nova cita com a gastronomia . Desde as 20.30h haverá umha Paelhada Ártabra ao "estilo Vidal". O preço do prato é de 4 euros e haverá opçom vegana.
A receita da paelha (e nom arroz com cosas) conta com o visto bom dos ortodoxos deste manjar do Païs Valencià.

Na quarta-feira 17, com motivo do Dia da Galiza Martir organizamos umha homenagem ao alcalde ferrolano assassinado polo fascismo, Jaime Quintanilha e ao resto de vizinhos e vizinhas da nossa comarca mortas pola barbárie fascista. No ato, que decorrerá às 20.30hs no Baluarte de Canido, intervirám Vitor Santalha em representaçom da Fundaçom Artábria; Henrique Sanfiz, historiador; e o hispanista John Tomphsom.

O cantor ferrolano, e neto de Jaime Quintanilha, Jamie Fithring, ponhera a nota musical ao ato.

No dia 19, sexta-feira, às 19.30hs, decorrerá um atelier de malabares para crianças ministrado por Lucia Mira. É precisso inscriçom prévia, já que há um máximo de 12 praças. A idade mínima é de 4 anos. A atividade é gratuita.

Na sexta-feira 26 de agosto fechamos as atividades deste mês com a projeçom de diapositivas do companheiro Ernesto Lopes "Nês" sobre a história da nossa entidade. A projeçom dará início às 21.00hs.

Aproveitamos para recordar que durante agosto a Fundaçom Artábria permanecerá fechada todos os dias de manhá e os sábados de tarde.

12-07-2016

  16:48:00, por artabria   , 267 palavras  
Categorias: Língua

Um intelectual para um povo: o galego! A Fundaçom Artábria fem reconhecimento da figura intelectual de Agustín Fernández Paz

Todo povo que aspira à liberdade coletiva plena precisa de muitos recursos de todo o tipo postos ao serviço do horizonte comum de liberdade. Dentre todos eles, um nada desprezível é a existência palpável de um coletivo intelectual fiel à causa, que pense e trabalhe por ela nos mais diversos campos das artes e das ciências.

A Galiza acaba de perder um representante desse intelectual coletivo que aposta no País num ámbito tam importante como é a cultura, especialmente a língua e a literatura e, dentro dela, a dirigida às galegas e galegos mais novos.

Poderíamos lembrar a sua ampla obra literária, premiada e traduzida a numerosas línguas, assim como a sua de trajetória de serviço incondicional à língua e ao País, expressado na sua participaçom em numerosas iniciativas cívicas nascidas do seio deste povo.

Porém, queremos destacar neste dia a dignidade com que rejeitou o "Prémio Cultura Galega das Letras", atribuído pola Junta do PP no ano 2010. Todo um exemplo de firmeza na defesa coerente de uns valores frente ao poder, situando a defesa da língua e da cultura por cima de qualquer veleidade narcisista que implicasse o reconhecimento de um poder explicitamente inimigo do País.

Quando vemos tanta intelectualidade ao serviço direto ou indireto desse mesmo poder oposto à construçom da Galiza, da sua cultura e da sua língua, é o momento de reivindicar com o orgulho o exemplo do intelectual que se situa incondicionalmente ao serviço do seu povo.

A homenagem e reconhecimento de todas e todos os que formamos a Fundaçom Artábria é hoje para Agustín Fernández Paz.

Ferrol, Galiza, 12 de julho de 2016

03-07-2016

  19:02:00, por artabria   , 821 palavras  
Categorias: Concertos, Roteiros, Teatro e conta-contos

A cabeça nom para! Mês de julho na Fundaçom Artábria

Já passou meio ano e começamos os 6 meses que ficam para finalizar 2016 com umha variada programaçom de ócio alternativo em galego.

Full story »

28-06-2016

  22:46:00, por artabria   , 58 palavras  
Categorias: Concertos

Curso básico de galego (normativa reintegracionista) ministrado por Maurício Castro

A Fundaçom Artábria oferta um curso básico de galego (em normativa reintegracionista) de 9 horas de duraçomo. O curso, cuja inscriçom está aberta, será ministrado polo professor Maurício Castro e decorrerá todas as sextas-feiras de julho e agosto de 12h a 13h.

O preço do curso é de 10 euros/mês e de graça para as pessoas associadas à Fundaçom Artábria.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 162 >>

Horário de Abertura
- Segundas a sextas 10.00h-13.30h // 17.30h-feche
- Sextas e Sábados 18.00h-feche

A Associaçom Reintegracionista Artábria, nascida em 1992 em Narom, transformou-se em abril de 1998 em Fundaçom, inaugurando em setembro desse mesmo ano o seu Centro Social.

A Fundaçom Artábria está declarada de Interesse Galego e classificada de interesse cultural, com o número de inscriçom 54 e CIF:G15645518.


Para saberes mais, lê a definiçom da Artábria na wikipédia + info

Busca

Ferramentas de administraçom

  Feeds XML

powered by b2evolution free blog software