Ponte Vedra 100% em galego

Quem Somos? Actividades Crónicas

BUSCADOR

Feeds XML

Categoria: Exposições

Exposiçom no local : "O galego tambem noutros mundos"

Entre os dias 16 e 31 de Julho contaremos na Revira com umha exposiçom, obra do Serviço de Normalizaçom Lingüística do Concelho de Ponte Vedra,"O galego tambem noutros Mundos". Os conteúdos abranguem desde umha contextualizaçom histórica até umha exportaçom da música galega, passando pola universalidade da nossa literatura, a possibilidade de estudar galego no resto do mundo, etc. Está composta por 13 painéis (2m x 1m) e mostra umha dimensom aberta e internacional da nossa língua,contribuindo á valorizaçom sociais do galego e rompendo prejuízos sobre o seu prestígio e utilidade.Um painel reza: "O galego língua internacional", "En Angola, Brasil ou Moçambique enténdente en galego",
e fai referência a que o sistema lingüistico galego-português fai possível que com a nossa língua podamos entendermo-nos com pessoas de quatro continentes. Outros painéis ilustram como o galego foi "língua dum Reino", língua em que falarom reis coma Afonso X o Sábio. Há os que fam fincapé em que produtos galegos de qualidade coma o vinho, mel, conservas, leite, etc também som etiquetados em galego. Algúns outros explicam-nos que a língua viveu momentos escuros, de emigraçom e exílio. Isto leva-nos até uns últimos painéis onde aparecem imagens de mobilizaçons atuais em favor do galego.

Os horários de visita som os seguintes :

- Terça-Feira a Quinta-Feira : 20:00 - 22:30

- Sexta-Feira e Sábado : 20:00 - 00:00

Escrito em 07-07-2012, na categoria: Actividades, Exposições
Chuza!
Exposiçom sobre o galeguista Xoán Xesús González

Xoán Xesús González Fernández, nado em Sevil (Cequeril, Cuntis), o 9 de Novembro de 1895 e finado em Santiago de Compostela o 12 de Setembro de 1936, foi um mestre, jornalista, advogado, escritor e político galego. Na sua aldeia natal exerceu como peóm de pedreiro, transferido a Compostela estudou maxisterio, trabalhou como redactor em El Compostelano e fez parte da companhia de teatro da Universidade, em 1925 a Associaçom de Imprensa de Compostela elegeu-no secretário pasandoao ano seguinte a contador. Xoán Xesús exerceu durante um tempo coma mestre mas pediu a excedencia para poder estudar direito. Participou no movimento estudantil, chegando a ser vice-presidente da Associaçom Profissional de Estudantes de Direito, e entrou em contacto com outros estudantes galeguistas como Luís Seoane ou Ánxel Fole. Agrarista convencido, participou em mitíns agraristas e anticaciquís e publicou o folleto 'Em pé camponeses'. Nacionalista e socialista, colaborou no semanário A nosa Terra e fundou o jornal El País Gallego (1927-1931).

Foi dirigente do Agrupamento Nacionalista Independente de Compostela, mas deixou este agrupamento no momento em que ela se integrou no Partido Galeguista, já que Xoán Xesús era também secretário do agrupamento socialista local de Santiago, ademais rexentaba o seu próprio bufete de advogados, mantinha com Arturo Cuadrado a livraria Niqué e participava na Associaçom Defensores de Santiago. Descontentamento com o seu partido ante o fraco impulso autonómico do partido em Maio de 1931, fundou o Seminário de Estudos Socialistas que em Agosto se converteu no partido político Uniom Socialista Galega, na que se conjugava socialismo e galeguismo. Trás o insucesso nas eleiçons de 1933, o partido dissolve-se, integrando-se em Izquierda Republicana. Em Janeiro de 1934 fundou uma organizaçom denominada Agrupamento al Servicio de la Autonomia. Em Avril entrava na directiva de Izquierda Republicana e, trás uma série de desacordos que acabaram na sua expulssom fundou com vários amigos a Vanguardia de Izquierda Republicana. Em 1936 participa na fundaçomda Associaçomde Escritores da Galiza.

A estalar a guerra civil, pôs à frente de um grupo de cinquenta operários de Teo conhecido como 'O Terço de Calo' que se dirigiram para Compostela para defender a legalidade republicana chegando o 20 de Julho pela noite à cidade, mas trás a ocupaçom da cidade pelos militares, ao dia seguinte Xoán Xesús foi encarcerado e permaneceu na prissom até que os sublevados o fuzilaram o 12 de Setembro de 1936, nas tapias do cemitério de Boisaca, em Santiago de Compostela.

O acto de apressentaçom a cargo dum membro da A.C. Fervedoiro de Cuntis terá lugar a Sexta-Feira 15 de Avril às 22:00. A exposiçom permanecerá no nosso local do 15 ao 30 de abril

Escrito em 07-04-2011, na categoria: Actividades, Exposições
Chuza!
V Aniversário da Revira

E já vam 5!!!
O próximo mês de Dezembro celebramos o V aniversário do centro social com várias actividades.
A sexta feira 5 às 19 horas inauguraremos a exposiçom "V anos", na que se poderá ver um resumo das múltiples e diversas actividades feitas neste lustro, que dam mostra da vitalidade deste projecto colectivo ao serviço do movimento popular da comarca de Ponte Vedra.
Ese mesmo dia, às 20 horas contaremos com a presença do cónsul da Venezuela, Pedro Ugueto, e de Xavier Moreda, coordenador da Associaçom Galega de Amizade com a Revoluçom Bolivariana, para oferecer-nos umha outra vissom do processo revolucionário bolivariano, tam deturpado e ocultado polos mass-média oficiais.


Às 22 celebraremos a tradicional ceia de aniversário à que já te podes apontar ligando para o 699 18 14 22 ou bem enviando um correio para revira@gmail.com.
E para finalizar os festejos, o sábado 6 celebraremos um concerto sob a legenda "Contra a Constituiçom espanhola" com o genial grupo folque LINCORNE.
Aguardamos contar com vós nestas datas!!!

Escrito em 16-11-2008, na categoria: Actividades, Concertos, Exposições, Palestras, Velho Local
Chuza!
Nova exposiçom na Raimundo Patinho


Esta quarta-feira 5 de Outubro às 20 horas terá lugar a inauguraçom da exposiçom de Manuel Pérez Martínez “Arenas”, preso político antifascista.
A amostra estará na sala Raimundo Patinho até o 22 de Novembro.

Escrito em 04-11-2008, na categoria: Actividades, Exposições, Velho Local
Chuza!
Nova exposiçom na Revira

Esta sexta-feira 11 de Julho às 21:30 inauguraremos umha nova exposiçom na sala Reimundo Patinho. Duas moças, Paula Pereira e Patricia Pascual, estudantes de Belas Artes, apresentam-nos "evocaçom", umha interesante e original selecçom das suas obras.
A exposiçom estará aberta do 7 ao 25 de Julho, em horário de segunda a sábado, e de 18 a 24 horas.
Aguardamos a vossa visita!!

Escrito em 07-07-2008, na categoria: Actividades, Exposições
Chuza!

1 2 3 >>

O Local Social Revira é um espaço alternativo galego inserido e ao serviço do movimento popular da comarca de Ponte Vedra fundado em Dezembro de 2003

Somos umha entidade independente, autogerida e plural, com visom de País e um projecto de esquerda anticapitalista.

Contacta com nós CS Revira em Facebook CS Revira em Twitter

Onde estamos? Gonzalo Gallas, 4, rés do chao Ponte Vedra, Galiza

Segunda-Feira 20.00 a 22.00
Terça-Feira 20.00 a 22.00
Quarta-Feira 20.00 a 22.00
Quinta-Feira 20.00 a 22.00
Sexta-Feira 20.00 a feche
Sábado 20.00 a feche

Ponte Vedra 100% em galego

LIGAÇOES

COLETIVOS PONTE VEDRA


CENTROS SOCIAIS

INFORMAÇOM

LINGUA

ANTIRREPRESIVO

MEIO AMBIENTE

FEMINISMO

SINDICATOS

DESPORTOS