Associa-te

    Palestina livre

    LNB 23/24

    Outro Garañón...

    Apoia-nos

    Audios

    Revista A Malha Nº 2

    Revista A Malha Nº 1

        Busca

      Crónica e imagens do roteiro por Castroverde.

      Crónica e imagens do roteiro por Castroverde.

      07-06-10

      Continuando cos roteiros pola comarca onte deslocamó-nos cara Castroverde, visitando Soutomerilhe e o dolmem de Marrondo.

      O roteiro começou coa visita a Soutomerilhe, paróquia cheia de encantamentos e lendas populares e despovoada desde meados dos 60. Partimos caminhando deste a canteira que fendeu um dos castros da zona, denominado castro da Palhoça. Puidemos olhar a desfeita que supom esta canteira que segue ampliando-se devorando a natureza autóctone.
      Os soutos rodeam a paróquia. De feito a igreja que é de época pre-románica, está rodeada de castiros enormes nos que as lendas populares dim que estám soterrados cavaleiros. Mas entre as árvores da zona destaca umha, a que chamam castinheiro da Corredoira, de 350 anos e uns 200 metros cúbicos. Nesta paróquia atopa-se outro edíficio singular que embora ao seu estado ruinoso, dá constáncia da importáncia que tivo em tempos esta paróquia. Falamos do que foi hospital de peregrins que faciam o caminho a Compostela. Agora mudarom o caminho Primitivo que já nom passa por Soutomerilhe mesmo.A visita continuou até o pequeno cemitério e a última casa que estivo habitada na paróquia fai mais de quarenta anos. Para outra ocasom ficou a visita ao castro de Soutomerilhe no que há covas subterráneas que conheciam as gentes da zona e onde também estám documentados petroglifos.
      Soutomerilhe é um bo exemplo do processo de despovoamento brutal da Galiza rural, de feito os dados som claros: mais da metade das aldeias abandoadas do estado estám na Galiza interior. Aliás aqui é doado ver a riqueza que em tempo deveu ter a paróquia hoje abandoada a sua sorte, embora a estar a só 15 kilometros da cidade de Lugo.
      Jantamos na vila de Castroverde (onte era dia de feira) e depois logo de certo trabalho atopamos o desconhecido mas impresionante dolmem de Marrondo, também chamado Cova dos Mouros. Este dolmem de enormes dimensons (de feito num primeiro momento chegarom a pensar que se tratava dumha formaçom natural mas hoje é reconhecido como dolmem).Data do Paleolítico e supera em tamanho aos mais conhecidos do nosso pais.

      Este é o castro da Palhoça hoje fendido a metade polas canteiras da zona.

      Igreja de Soutomerilhe.

      Castinheiro da Corredoira.

      Escrito ?s 11:54:51 nas castegorias: actividades, roteiros
      por SCMadiaLeva   , 355 palavras, 419 views     Chuza!

      Endereço de trackback para este post

      Trackback URL (clique direito e copie atalho/localização do link)

      Ainda sem comentários

        madialeva.gz@gmail.com
        Rua Serra de Ancares 18
        Horário
        De segundas-feiras (luns) a sextas-feiras (venres) de 19h30 a 22h30
        CIF:G-27360825
          powered by b2evolution