Associa-te

    Palestina livre

    LNB 23/24

    Outro Garañón...

    Apoia-nos

    Audios

    Revista A Malha Nº 2

    Revista A Malha Nº 1

        Busca

      Cineclube. Corpo e alma.

      Cineclube. Corpo e alma.

      11-03-19

      Esta sexta-feira dia 15 cineclube às 21h30. Filme Corpo e alma.

      Shorty, consegue-me essa peleja contra Quim!

      Preciso de dinheiro, percebes?. Dinheiro, dinheiro!!!

      -Nom vou permitir, antes prefiro que te mates

      -É preciso dinheiro para comprar um revólver!

      Cinema negro

      Um dos géneros onde a aportaçom dos cineastas e guionistas comunistas adquiriu maior dimensom foi o cinema negro, nom apenas por ser um dos géneros mais representativos do hollywood clássico, mas também porque a câmara dirigia a olhada para os bairros operários, o crime organizado e a corrupçom, explorando as contradiçons e tensons da sociedade americana como até entom nom se tinha feito. É neste género onde podemos inscrever os dous filmes projetados neste ciclo, Corpo e Alma de Robert Rossen, filmada em 1947, e a A Força do Mal de Abraham Polonsky em 1948. Os dous filmes tomam prestadas todas as convençons do melhor cinema negro para, através dumha narrativa moderna que racha com as formas tradicionais, subverter o discurso reacionário que se intuía no transfundo da maioria dos filmes associados a este género. Se no discurso habitual do cinema negro o Mal aparecia como umha forma ineludível da condiçom humana, cuja natureza nem se pode explicar nem mudar, elevando o fatalismo a umha categoria ontológica, em Alma e corpo, o filme de Rossen escrito polo próprio Abraham Polonsky, e a Força do Mal escrito e também dirigido por Polonsky, o Mal aparece como umha forma de conduta moral, reproduzida socialmente polo capitalismo, num contexto implícito de guerra de classes.

      Corpo e Alma

      Esta dimensom moral fica exposta em Corpo e Alma por cima da acçom e do suspense próprios do género; o filme retrata a luita consigo mesmo dum boxeador de origens operárias, mas nos começos, o filme já nos desvela que o seu protagonista vendeu o combate polo campeonato mundial, pressionado polos interesses de mediadores e baixo ameaças da máfia. Os feitos confundem-se entom com a memória do boxeador que, antes de subir a lona para participar do combate amanhado, reflexiona sobre o percurso vital que o levou até essa situaçom, deixando para o desenlace final o combate, que é já um combate entre o bem e o mal, entre a dignidade e o orgulho de classe contra a miséria e a corrupçom moral da sociedade capitalista.
      Mas a sombra negra deste extraordinário filme desbordaria o próprio significado do mesmo, anos depois, quando os nomes dos seus protagonistas, o diretor Robert Rossen, o guionista Abraham Polonsky, o ator protagonista John Garfield, a atriz Lilli Palmer, e o secundário Cánada Lee, fôrom acrescentar a temida lista negra de Mc Carthy. Como o boxeador protagonista do filme, terám de confrontar-se consigo num combate pola própria dignidade perante a Comissom de Atividades Antiamericanas. Polonsky militante do Partido Comunista nega-se a declarar perante o tribunal como também nom o fixo a atriz esquerdista Lilli Palmer, os dous serám inabilitados polo comité para realizar qualquer atividade relacionada com a indústria cinematográfica. John Garfield morreu dum ataque cardíaco aos 38 anos quando se dirigia para declarar perante o comité, e Cánada Lee o ator negro e também ativista dos direitos civis morreria pouco depois de Garfield com 45 anos, também dum ataque cardíaco; os dous atores fôrom perseguidos e acossados polo comité pola rotunda negativa a delatar companheiros. Por último, o diretor Robert Rossen, que militou no Partido Comunista, viria a sujar a sua brilhante reputaçom cinematográfica quando se converteu em delator em troca de apagar o seu nome da lista negra.

      Escrito ?s 20:09:00 nas castegorias: album
      por SCMadiaLeva   , 574 palavras, 217 views     Chuza!

      Endereço de trackback para este post

      Trackback URL (clique direito e copie atalho/localização do link)

      Ainda sem comentários

        madialeva.gz@gmail.com
        Rua Serra de Ancares 18
        Horário
        De segundas-feiras (luns) a sextas-feiras (venres) de 19h30 a 22h30
        CIF:G-27360825
          powered by b2evolution